بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۱۰ آبان ۱۳۹۱ - ۱۱:۳۶
دایره طلایی

سکه در مدار منفی!

طلا در آستانه ثبت بيشترين كاهش ماهانه از ماه مي تاكنون است و ادامه برنامه هاي تسهيل بستگي به آمار اقتصادي كه طي روزهاي آينده اعلام خواهد شد، دارد. بنابراين تحليل گران در انتظار افزايش آمار بيكاري هستند كه در پي آن مي توان به آينده طلا اميدوار بود.
کد خبر : ۸۰۰۶۶
به گزارش بورس نیوز، طلاي داخلي برخلاف وضعيت ثابت و به نسبت مثبت اونس جهاني در مدار نزولي گام برداشت و هر سكه تمام بهار آزادي كاهش 2.19 در صدي را ثبت كرد.

زمزمه هاي پيش فروش سكه هر روز بيش از پیش مي شود و در این ارتباط مدير اداره بررسي ها و سياست هاي اقتصادي بانك مركزي ديروز از تحويل باقي مانده سكه های پيش فروش شده از نيمه آذر ماه خبر داد و همچنين افزود: "پس از بررسي هاي لازم، دور جديد عرضه سكه هاي پيش فروشي نيز اعلام خواهد شد."

در بازار ارز نيز همچنان دلار در محدوده 3335 تومان معامله شد و در مركز مبادلات نيز روند كاهش قيمت ها ادامه يافت و بهای هر دلار به 2527 تومان رسيد. اين كاهش ها در حالي است كه سخنگوي مركز مبادلات ارزي تغيير در روش قيمت گذاري ارز مبادلاتي را اعلام كرد و افزود: "كمبود عرضه ارز در مراكز مبادلاتی نداریم بلكه با مازاد ارز نيز مواجه هستيم، از این رو تا پايان سال نوسانات شديدی در نرخ ارز نخواهيم داشت."

در بازارهاي طلای داخلي نيز بنا بر اعلام احمد وفادار، ریيس اتحاديه طلا و جواهر هر سكه بهار آزادي طرح جديد با ادامه روندي منفي نسبت به روز گذشته 25 تا 30 هزار تومان كاهش يافت و به يك ميليون و 280 هزار تومان رسيد.

وی همچنين بهاي طلا را غير قابل پيش بيني اعلام كرد و اظهار داشت: "با توجه به نزديك شدن به ايام ماه محرم انتظارمي رود بازار به طور معمول با ركورد مواجه گردد و كاهش قيمت ها در بازار ادامه داشته باشد."

اين ميان بازار آتي سكه روز گذشته نيز منفي پیگیری شد و افت قيمت سكه نقدي از جمله عوامل ريزش نرخ ها بود و شايعه آغاز دور جديد سكه هاي پيش فروش نيز بر كاهش نرخ ها تاثير گذاشته است. تمامي سررسيدها با كاهش قیمت ها به پايان رسيدند و سكه سررسيد دي ماه به يك ميليون و 456 هزار تومان رسيد.

بازار نيويورك پس از تعطيلي در روز گذشته، از امروز بار ديگر در حالی آغاز به كار خواهد كرد كه آخرين روز ماه محسوب مي شود و انتظار مي رود معاملات طي روز با جدیت پیگیری شود. در این شرایط با توجه به طوفان در سواحل شرقي ايالت متحده به ويژه نيويورك، معامله گران در انتظار گشايش بازارها هستند.

به گزارش رويترز طلا در بازارهاي جهاني تا حدودي با ثبات پيگيري شد، در حالي كه دلار با كاهش روبرو شده بود.

طلا در آستانه ثبت بيشترين كاهش ماهانه از ماه مي تاكنون است و ادامه برنامه هاي تسهيل بستگي به آمار اقتصادي كه طي روزهاي آينده اعلام خواهد شد، دارد. بنابراين تحليل گران در انتظار افزايش آمار بيكاري هستند كه در پي آن مي توان به آينده طلا اميدوار بود.

شایان ذکر آنکه بهاي طلاي خالص در طي ساعات معاملاتي روز گذشته با افزايش 0.25 درصدي به 1714 دلار و 1 سنت رسيد.

همچنين بانك مركزي ژاپن با افزايش محرك هاي مالي براي دومين ماه متوالي، درصدد است تا بر فشارها در مورد ركود اقتصادي اين كشور فايق آيد.

* آخرین آمار قیمتی بازار آتی سکه



اشتراک گذاری :
ارسال نظر