بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۱ - ۰۸:۳۸
شرکت سرمایه گذاری صندوق بازنشستگی نفت به عنوان یکی از حقوقی های فعال بازار به ترتیب یک میلیون و 200 هزار سهم شرکت سرمایه گذاری توکا فولاد ، دو میلیون و 200 هزار سهم شرکت ماشین سازی اراک و یک میلیون و 300هزار سهم شرکت مس شهید باهنر را از سبد سرمایه گذاری های خود خارج کرد و فعالیت چشمگیری را از خود به نمایش گذاشت.
کد خبر : ۸۱۲۶۷
معاملات روز چهارشنبه تالار شیشه ای در حالی پیگیری شد که شاخص کل با 121 واحد افزایش از 31 هزار و 215 واحد به 31 هزار و 336 واحد رسید. ارزش معاملات نیز با 101.5 درصد افزایش نسبت به روز قبل به یک هزار و 799 میلیارد ریال دست یافت و حجم معاملات نیز با افزایشی 65 درصدی به رقم 481 میلیون سهم بالغ گردید.

براساس گزارش بورس نیوز، شرکت تجهیزات پزشکی و دارویی پوراطب بیش از شش میلیون سهم شرکت داروسازی روز دارو را خرید و شرکت الیاف زاینده رود اقدام به خرید بیش از 43 میلیون سهم شرکت پلی اکریل کرد.

در این میان بیش از یک میلیون سهم شرکت پگاه آذربایجان به سبد سرمایه گذاری های شرکت سرمایه گذاری بهمن رفت و شرکت سرمایه گذاری خوارزمی نیز یک میلیون و 300هزار سهم سرمایه گذاری مسکن را به پرتفوی بورسی خود افزود.

طی معاملات روز چهارشنبه شرکت توسعه اقتصاد آینده سازان نیز خریدار بیش از یک میلیون سهم " وکار" بود و شرکت سرمایه گذاری بهمن بالغ بر سه میلیون سهم شرکت توسعه شهری توس گستر را خرید.

همچنین شرکت سرمایه گذاری دلیران پارس خریدار بیش از یک میلیون سهم بانک دی بود و شرکت سرمایه گذاری سمند اقدام به خرید یک میلیون و 300 هزار سهم ایران خودرو کرد تا درصد مالکیتش در سهم مذکور به بیش از 562 میلیون سهم بالغ گردد.

در معاملات آخرین روز کاری از هفته اخیر بیش از سه میلیون سهم بانک پارسیان به سبد سرمایه گذاری های شرکت مهر آفرینان دوران رفت و شرکت صندوق تامین آتیه کارکنان بانک ملت نیز چهار میلیون و 100 هزار سهم بانک ملت را خریداری کرد.

این در حالی است که عده ای از حقوقی های فعال بازار اقدام به عرضه سهام تحت تملک خود کردند و در نقش فروشنده ظاهر شدند .

در این میان شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی 12 میلیون سهم " شبندر" را واگذار کرد و شرکت های مجتمع صنایع و معادن احیاء سپاهان و شرکت پخش عظیم هر کدام بیش از 24 میلیون سهم " شپلی" را فروختند.

براساس این گزارش طی معاملات آخرین روز کاری هفته گذشته، شرکت سرمایه گذاری صندوق بازنشستگی نفت به عنوان یکی از حقوقی های فعال بازار به ترتیب یک میلیون و 200 هزار سهم شرکت سرمایه گذاری توکا فولاد ، دو میلیون و 200 هزار سهم شرکت ماشین سازی اراک و یک میلیون و 300هزار سهم شرکت مس شهید باهنر را از سبد سرمایه گذاری های خود خارج کرد و فعالیت چشمگیری را از خود به نمایش گذاشت.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر