بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۲۹ آبان ۱۳۹۱ - ۰۸:۲۴
کد خبر : ۸۱۴۵۵
شرکت نفت بهران که در سال های جاری عملکرد مناسبی را از خود به جای گذاشته است در گزارش حسابرسی نشده 6 ماهه خود به بورس از رشد 22 درصدی مبلغ فروش، رشد 61 درصدی سود عملیاتی، رشد 124 درصدی هزینه های مالی و در انتها رشد 35 درصدی سود هر سهم پس از کسر مالیات نسبت به نیمه نخست سال گذشته خبر داده است.

شرکت در حالی به ازای هر سهم 1093 ریال سود در نیمه نخست سال پوشش داده که علی رغم رشد 10 درصد مقدار تولید در 6 ماهه اول نسبت به سال گذشته، مقدار فروش با کاهش 10 درصد مواجه شده است. ولی به دلیل افزایش قیمت محصولات، مبلغ فروش از رشد 22 درصد برخوردار گردیده است.

به نظر می رسد تنها مشکل شرکت پرداخت وام ارزی باشد که بانک توسعه صادرات تنها در قبال دریافت ارز از شرکت حاضر به تسویه اقساط وام است.

گفتنی است پیش از این حدود 17 درصد از کل تسهیلات مالی شرکت نفت بهران که تسهیلات ارزی است با نرخ برابری به ازای هر دلار 1229 تومان در نظر گرفته شده بود که بنابراعلام این شرکت از تاریخ 15 مرداد 91 به دلیل اینکه بانک عامل از تسویه اقساط خودداری نموده با ابهام در خصوص احتساب نرخ ارز تسهیلات مزبور روبرو شده و فعلا نمی تواند پیش بینی مشخصی راجع به این مورد انجام دهد.


اشتراک گذاری :
ارسال نظر