بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۰۳ دی ۱۳۹۱ - ۱۳:۱۸
کد خبر : ۸۴۴۶۶
نجمن روابط عمومی آمریکا و اسرائیل، آیپک، از اقدام گروهی بزرگی از نمایندگان مجلس سنای ایالات متحده که خواهان افزایش فشار بر ایران شده اند، استقبال کرده است.
به گزارش انتخاب به نقل از بی بی سی؛ آیپک با صدور بیانیه ای، نامه ۷۴ سناتور آمریکایی به باراک اوباما، رئیس جمهوری ایالات متحده را برای اعمال فشار بیشتر بر برنامه اتمی ایران قابل تقدیر دانسته است.

مضاکنندگان نامه از آقای اوباما خواسته اند با افزایش فشار بر ایران، این کشور را به اجرای خواسته های جامعه بین المللی ترغیب کند.

این نامه ضمن تاکید بر قرار گرفتن برنامه اتمی ایران در صدر اولویت های سیاست خارجی آمریکا، از آقای اوباما خواسته تحریم های وضع شده علیه این کشور به طور کامل اجرا شود.

سناتورهای امضا کننده نامه همچنین بر لزوم اتخاذ تدابیر جدی تر برای تشدید انزوای ایران تاکید کرده اند.

این نامه به وسیله سناتور دموکرات باب منندز، سناتور جمهوریخواه کلی آیوت و سناتور مستقل جوزف لیبرمن تهیه شده است.

هفتاد و چهار سناتور امضاکننده این نامه از اعضای هر دو حزب جمهوریخواه و دموکرات هستند و در بین آنها نام های شاخصی مانند جان مک کین، کارل لوین، میچ مک کانل و لیندزی گراهام به چشم می خورد.

سنای آمریکا یکصد عضو دارد.

نام سناتور جان کری، رئیس کمیته روابط خارجی سنا و نامزد تصدی وزارت امور خارجه آمریکا در این فهرست دیده نمی شود.

این در حالی است که سنای آمریکا روز جمعه تحریم های جدیدی را علیه ایران تصویب کرد.

این تحریم ها که بخشی از قانون بودجه دفاعی آمریکاست، شامل تحریم صدا و سیما و منع تجارت فلزات گرانبها، فولاد، آلومینیوم و زغال کک با ایران است.

مصوبه سنا که پیش تر به وسیله مجلس نمایندگان هم تصویب شده بود، خریداران نفت خام ایران را ملزم می کند تا پول پرداختی را در حسابی در کشورشان نگه دارند تا ایران فقط مجبور به خرید کالا از همان کشور باشد.

این مصوبه باید به امضای آقای اوباما برسد.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر