بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۱۰ دی ۱۳۹۱ - ۱۴:۲۷
کد خبر : ۸۵۰۵۶
مبلغ 923 میلیارد تومانی یارانه بابت دو محصول وکیوم باتوم و فراورده های سوخت هواپیما با توجه به تایید شرکت پالایش و پخشفراورده های نفتی ایرانمبنی بر شناسایی این رقم به عنوان درآمد در بودجه حسابرسی شده شرکت پالایش نفت تهران لحاظ شده است.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی بازار سرمایه (سنا)، ناصر بابایی، مدیرعامل پالایش نفت تهران با اشاره به اینکه رقم فوق به عنوان درآمد شناسایی شده و قبلا هم در بند مربوط به درآمد، به بورس اعلام شده است، خاطرنشان کرد: با این وجود و دلایلی که بر توقف نماد اعلام شده است مکاتباتی را با شرکت ملی پالایش و پخش فراورده‌های نفتی ایران برای تایید پرداخت 923 میلیارد تومان یارانه انجام داده‌ایم که از این میزان هم رقمی که مربوط به وکیوم باتوم است، تایید شد اما هنوز راجع به فراوردهای سوخت هواپیما تاییدیه‌ای را دریافت نکرده‌ایم.
وی افزود: بر این اساس حدود 50 درصد از طلب یارانه‌ای شرکت بابت وکیوم باتوم محقق خواهد شد و تحقق 50 درصد باقیمانده، منوط به تأئید یارانه فرآورده‌های سوخت هواپیماست که در حال پیگیری آن هستیم.

مدیرعامل پالایش نفت تهران با اشاره به اینکه قبل از ورود به بورس در این خصوص شفاف‌سازی صورت گرفته بود، خاطرنشان کرد: این اتفاق با تایید پالایش و پخش صورت گرفت و به همین دلیل این رقم جزء درآمدهای ما شناسایی شد.

وی در پاسخ به این سوال که اگر پالایش و پخش با پرداخت یارانه سوخت هواپیما موافقت نکند، چه اتفاقی روی خواهد داد گفت: ما مذاکرات خود را با پالایش و پخش ادامه می‌دهیم اما در صورت عدم موافقت، تعدیل منفی و زیان خواهیم داشت.

بابایی در خصوص تفاوت سود اعلامی به بورس و آنچه در بودجه حسابرسی نشده آمده است، توضیح داد: با توجه به اینکه اطلاعیه‌های پالایش و پخش به صورت دایمی در خصوص قیمت به روز می شود ما به طور مداوم با تغییراتی در سود خود مواجه هستیم و همین موضوع باعث این تفاوت شده است.

وی در پایان خطاب به سهامداران گفت: جای نگرانی وجود ندارد زیرا تمام اقدامات برای تحقق حقوق سهامداران از سوی شرکت وسازمان بورس انجام می شود.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر