بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۳۰ دی ۱۳۹۱ - ۲۳:۵۰
کد خبر : ۸۶۷۲۸
در فاصله 5 ماه مانده تا برگزاري انتخابات يازدهم رياست جمهوري در خرداد 1392، ده نامزد ستادهاي انتخاباتي خود را تشكيل داده اند.

به گزارش عصر خبر؛ متكي، لاريجاني، عارف، رضايي، ولايتي، مشايي، حداد عادل، قاليباف، پورمحمدي و مهرعليزاده از جمله  كانديداهايي هستند كه ستادهاي انتخاباتي خود را تشكيل داده اند.


محمدباقر قاليباف
محمدباقر قاليباف كه چند روز پيش از انتخابات رياست جمهوري 1384 به ناگاه ستاره ي بختش افول كرد، از همان زمان ستاد و شبكه اي اجتماعي اش را فعال نگاه داشت  و با حضورش در شهرداري تهران، آن را تقويت كرد.  با اين حال تيم سياسي او نتوانست در انتخابات مجلس دهم و در رقابت با ساير گروه هاي اصول گرا به ويژه در تهران توفيق چنداني كسب كند.
سيدمحمد هادي ايازي معاون فرهنگي اجتماعي شهرداري تهران كه از قبل از ناجا با قاليباف همكار بوده و با رفتن فرهاد يعقوبي، به نفر دوم شهرداري تهران و امين وي تبديل شده به عنوان رييس ستاد انتخاباتي قاليباف در انتخابات 1392 ياد مي شود.

منوچهر متكي
ديپلمات معزول به دست محمود احمدي نژاد، كمپين تبليغاتي خود را بر اساس تجربیاتش از دوره 5 ساله تصدي وزارت امورخارجه طراحي كرده است و هر از گاهي با در فرصت هاي سخنراني و يا در سايت ها، بخشي از خاطراتش را منتشر مي كند و تاکید بسیار دارد که بسیاری از مشکلات کنونی کشور ما ، مشکلاتی هستند که پیش از این ، برخی دیگر از کشورها نیز دچارش بودند و توانسته اند آنها را با توجه به خرد جمعی حل کنند و از این رو ، تکیه بر تجربیات دیگر کشورها برای گذار از معضلات ، یکی از ارکان برنامه های اوست. هنوز رئیس ستاد متکی به مشخص نشده و مشخص نیست این حوزه در اختیار کدام چهره مورد وثوق آقای دیپلمات قرار خواهد گرفت.

محمدرضا عارف
وزير دولت اول سيد محمد خاتمي و معاون اول او در دولت دوم اش، از ابتداي سال 1391 آرام آرام كانديداتوري خود را اعلام كرد. عارف با حمايت مالي از روزنامه بهار، اين روزنامه را به رسانه رسمي خود تبديل كرده است و سعي دارد به تواند خود را به عنوان كانديداي اصلاح طلبان مطرح سازد.
از علي اكبر اولياء نماينده يزد در دوره هشتم مجلس شوراي اسلامي به عنوان رييس ستاد انتخاباتي عارف نام برده مي شود. اولياء يکي از اعضاي شرکت پيشگامان کوير يزد است. موسسه اي که محمدرضا عارف بنيادگذار آن بود و براي خريدن سهام مخابرات تلاش هاي جدي کرد و تعجب رقبا را برانگيخت. چرا که آنها فکر نمي کردند اين شرکت بتواند ودعيه شرکت در مزايده پزداخت کند.

محسن رضايي
محسن رضايي فرمانده سپاه در دوره دفاع مقدس و دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام كه در تمامي انتخابات هاي اخير كانديدا بوده، اين بار نيز كانديداتوري خود را به نحوی اعلام كرده است. كانديداي معترض به شمارش آرا در انتخابات 1388 اولين چهره اي بود كه به صورت رسمي كانديداتوري خود را براي انتخابات 1392 اعلام كرد.
با وجود تلاش هاي فراوان پسرش علي رضايي براي سازماندهي ستاد و جذب نيرو و برادرش اميدوار رضايي، از گل وردي يكي از معاون اجرايي دبيرخانه مجمع تشخيص مصلحت نظام به عنوان رييس ستاد انتخاباتي رضايي نام برده مي شود. در انتخابات 1388 دانش جعفري رييس ستاد انتخاباتي محسن رضايي بود.

مصطفي پورمحمدي
نخستين وزير كشور دولت مهرورز محمود احمدي نژاد كه به گفته ي خودش براي وزارت اطلاعات با وي صحبت شده بود اما به عنوان وزير كشور معرفي شد، نيز خود را كانديداي رياست جمهوري مي داند.
پورمحمدي رييس سازمان بازرسي كل كشور كه بنا به گفته ي خودش اختلاف سليقه با دولت پيدا كرد و بنا به گفته دولتي ها مشكلات مالي پيش آمد كه از دولت خارج شد،  با راه اندازي چندين سايت خبري از جمله «نامه» چند ماهي است فعاليت انتخاباتي خود را آغاز كرده است.
علاوه بر برادر کوچکتر رئیس سازمان بازرسی کل کشور، از علي اصغر پورمحمدي رييس پيشين شبكه سوم سيما كه به دست دارابي برکنار شد و هم اينك قائم مقام وزير ارشاد است و غلامحسين بلنديان معاون وزارت كشور در دولت اصلاحات و معاون برنامهريزي و مديريت منابع سازمان بازرسي كل كشور به عنوان رييس ستاد انتخاباتي پورمحمدي ياد مي شود.

غلام علي حدادعادل
تا امروز جدي ترين گزينه دولت و جبهه پايداري براي انتخابات رياست جمهوري 1392 حداد عادل بوده است. برخي از چهره هاي نزديك به جبهه پايداري(دولت)، ايثارگران، ره پويان، بسيج دانشجوي و آيت الله مصباح يزدي معتقدند حدادعادل كه در انتخابات هيات رييسه مجلس نهم در فاصله كمتر از يك ماه دو بار شكست خورد، مي تواند شكاف جدي كه با رفتارهاي احمدي نژاد بين اصولگرايان به وجود آمده، پر كند! براي همين از كانديداتوري وي حمايت مي كنند.
از عليرضا زاكاني رييس سابق بسيج دانشجويي كه از دوره هفتم و در قالب جمعيت آبادگران وارد مجلس شوراي اسلامي شده است به عنوان رييس ستاد انتخاباتي حداد عادل نام برده مي شود.

محسن مهرعليزاده
محسن مهرعليزاده كه با لبخندها و حضورش در انتخابات 1384، با شكست  سبد راي اصلاح طلبان، مدعي است راي 6 ميليوني آذري زبان ها كه به او تعلق داشت! به نام احمدي نژاد خوانده شده نيز خود را كانديداي رياست جمهوري مي داند.
محسن مهرعليزاده از مهرماه با افزايش مصاحبه ها و فعاليت هاي رسانه اي و بهره گيري از فرصت تبليغاتي حضور در فدراسيون جهاني زورخانه اعلام كرده است كه با شعار «دولت رفاه» وارد عرصه انتخابات رياست جمهوري مي شود.
از غلامحسين شعباني مديرمسئول دنياي ورزش به عنوان رييس ستاد انتخاباتي مهرعليزاده نام برده مي شود.
 
علي لاريجاني
داماد استاد شهيد مرتضي مطهري دانش آموخته فلسفه دانشگاه تهران از جمله كانديداهاي رياست جمهوري سال 1384 بود كه با شعار «دولت اميد» طيف سنتي اصولگرايان يعني جامعه روحانيت مبارز و حزب موئتلفه اسلامي را نمايندگي مي كرد.
او بعد از محمدباقر قاليباف و محمد معين  با  ۱٬۷۱۳٬۸۱۰ راي در جايگاه ششم نهمين دوره انتخابات رياست جمهوري قرار گرفت.  با پايان انتخابات 1384 رقابت لاريجاني با محمود احمدي نژاد آغاز شد و با رفتن/عزل وي از دبيري شوراي عالي امنيت ملي در سفر عراق وارد فاز جدي تري شد. اين چالش در سال 90 و با طرح سئوال از رييس جمهور (24 اسفند 1390) براي نخستين بار در تاريخ جمهوري اسلامي به اوج خود رسيد. خبرآنلاين كه خط مشي معتدلانه دارد به عنوان رسانه اصلي مورد حمايت برادران لاريجاني و رسانه انتخاباتي وي نام برده مي شود.

علي اكبر ولايتي
دپيلمات كهنه كار و امين جمهوري اسلامي كه در انتخابات 1384 به نفع علي اكبر هاشمي رفسنجاني از صحنه رقابت ها كنار رفت و در گفت و گوهايش با رسانه هاي ايراني از اظهارنظر انتخاباتي پرهيز مي كرد و تنها به تاييد ضمني جلسه انتخاباتي اش با محمدباقر قاليباف پرداخته بود، هفته گذشته در مصاحبه با شبكه تلويزيوني ميادين گفت: قرار ما بر این است که در نهایت یک نفر از بین ما انتخاب و کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری 92 شود.
ولايتي كه به طرحي اشاره مي كند كه در جامعه سياسي به 2+1 مشهور شده، گفته است: «نامزد نهایی در هنگام اعلام کاندیداتوری تیم خود را برای تصدی پست ریاست جمهوری و کابینه به مردم معرفی خواهد کرد.»
با اين حال هنوز خبري از ستادهاي انتخاباتي علي اكبر ولايتي در دست نيست.

اسفنديار رحيم مشايي
اسفنديار رحيم مشايي که پس از مسئوليت جديدش به عنوان مسئول دبيرخانه جنبش عدم تعهد و فراغت از رياست دفتر احمدي نژاد فرصت بيشتري يافته است يکي از اصلي ترين نامزدهاي انتخابات رياست جمهوري يازدهم است که فعاليت هاي انتخاباتي اش را در پوششي چندلايه آغاز کرده است. 
راه اندازي کمپين هاي انتخاباتي تحت عنوان «پويش» از جمله اين اقدامات است. از رئيس فعلي سازمان ميراث فرهنگي، گردشگري و صنايع دستي و ابولحسن فقيه رئيس سازمان هلال احمر به عنوان روساي ستاد انتخاباتي او ياد مي شود. ‫دفتر یک روزنامه این جریان به عنوان ستاد مرکزي انتخاباتي مشايي تعيين شده است و اعضاي تحريريه اين روزنامه به ساختمان یک روزنامه دیگر این جریان نقل مکان کرده اند.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر