بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۰۴ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۲:۳۴
روز گذشته در مهمترین بازار فلزات اساسی جهان قیمت هر تن مس برای تحویل در ماه آوریل، با 0.97 درصد افزایش نسبت به روز معاملاتی قبل به 8133 دلار رسید که این رقم در واقع بالاترین قیمت ثبت شده برای این فلز در بازار لندن از 11 ژانویه سال جاری تاکنون بوده است.
کد خبر : ۸۷۰۶۶
در پی انتشار اظهارات رئیس بانک مرکزی ژاپن مبنی بر تصمیم این بانک برای خرید نامحدود اوراق قرضه دولتی به منظور کمک به رشد اقتصاد این کشور، بهای فلزات اساسی در بازار لندن روند صعودی به خود گرفت به طوری که روز سه شنبه بهای مس به بالاترین میزان آن در دو هفته اخیر رسید.

به گزارش بورس نیوز به نقل از خبرگزاری رویترز از لندن، روز گذشته در مهمترین بازار فلزات اساسی جهان قیمت هر تن مس برای تحویل در ماه آوریل، با 0.97 درصد افزایش نسبت به روز معاملاتی قبل به 8133 دلار رسید که این رقم در واقع بالاترین قیمت ثبت شده برای این فلز در بازار لندن از 11 ژانویه سال جاری تاکنون بوده است.

سایر فلزات اساسی نیز دیروز تحت تاثیر تصمیم تازه بانک مرکزی ژاپن روندی صعودی را طی کردند و افزایش قیمت آنها حتی از مس نیز بیشتر بود. دو فلز پر مصرف سرب و روی روز گذشته به ترتیب با 1.27 و 1.42 درصد افزایش قیمت مواجه شده و در قیمت های 2330 و 2060 دلار به ازای هر تن معامله شدند. آلومینیوم نیز دیروز رشد قیمت 1.37 درصدی را تجربه کرد تا قیمت آن به 2072 دلار در هر تن برسد.

بانک مرکزی ژاپن که به دلیل رکود اقتصادی سال های اخیر ژاپن شدیداً از سوی سیاستمداران این کشور و سایر نهادهای بین المللی تحت فشار است، روز گذشته اعلام کرد که قصد دارد نرخ تورم در ژاپن را به دو درصد افزایش دهد و همچنین از آغاز سال آینده میلادی سیاست خرید نامحدود اوراق قرضه را در پیش گیرد.

جیان کلودیو تورلیزی، مشاور مالی فعال در شرکت کارگزاری T-Commodity در خصوص تاثیر سیاست تازه بانک مرکزی ژاپن می گوید: "تصمیم مقامات بانک مرکزی ژاپن هم در میان مدت و هم در بلند مدت تاثیر خوبی بر بازارهای جهانی فلزات اساسی بگذارد چرا که این بانک به همراه فدرال رزرو آمریکا در واقع مهمترین بانک های مرکزی هستند که همچنان به اجرای سیاست های انبساطی و تزریق نقدینگی به بازارهای جهانی متعهد هستند".

اشتراک گذاری :
ارسال نظر