بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۱ - ۰۹:۵۹
مدیر سرمایه گذاری های صندوق مشترک خبرگان نام برد:

گروه های پرپتانسیل برای سرمایه گذاری

از نظر تئوری، ایجاد ابهام در یک سهم موجب افزایش ریسک و به دنبال آن رشد بازدهی سرمایه گذاری می شود. از همین رو شاهد استقبال سرمایه گذاران از سهام شرکت های پالایشی بورس هستیم.
کد خبر : ۹۰۰۸۷
تمایل سهامدار عمده یعنی صندوق بازنشستگی کارکنان نفت و نیز تحلیلی که این صندوق در ارتباط با صنایع شیمیایی و فرآورده های نفتی در اختیار داشته، موجب شد تا صندوق سرمایه گذاری مشترک خبرگان بیشترین سهم سرمایه گذاری های خود را به گروه محصولات شیمیایی و فرآورده های نفتی اختصاص دهد.

مدیر سرمایه گذاری صندوق سرمایه گذاری مشترک خبرگان با بیان این مطلب در گفتگو با خبرنگار بورس نیوز عنوان کرد: علاوه بر دلایل ذکر شده، با توجه به نوسانات نرخ ارز و به دنبال آن توان شرکت های فعال در دو گروه مذکور جهت حفظ میزان تولید، درصدد آن برآمدیم تا استراتژی سرمایه گذاری های خود را بر دو صنعت محصولات شیمیایی و فرآورده های نفتی متمرکز نماییم.

پژمان کیا در خصوص برنامه های در نظر گرفته شده از سوی صندوق جهت اصلاح پرتفوی سرمایه گذاری های خود گفت: با توجه به اقبال فعالین بازار به سمت گروه فلزات اساسی و حاشیه سود مناسب شرکت های فعال در این گروه، در نظر داریم سهم صنعت فلزات اساسی را نیز در پرتفوی بورسی خود افزایش دهیم.

وی در بیان دلایل کسب بازدهی منفی 1.5 درصدی طی یک ماهه اخیر اظهار داشت: عمده سرمایه گذاری های صندوق به صورت بلندمدت و با تکیه بر بعد بنیادی آن صورت می گیرد، از همین رو با ایجاد روند منفی کوتاه مدت در بازار ممکن است طی یک یا دو ماه بازدهی آن به طور موقت از رشد مناسبی برخوردار نباشد. حال آنکه انتظار می رود در بلندمدت به اهداف خود برای کسب بازدهی مناسب دست یابیم.

مدیر سرمایه گذاری های صندوق سرمایه گذاری مشترگ خبرگان پیرامون اقبال کنونی سرمایه گذاران از شرکت های فعال در گروه پالایشی بورس عنوان کرد: از نظر تئوری، ایجاد ابهام در یک سهم موجب افزایش ریسک و به دنبال آن رشد بازدهی سرمایه گذاری می شود. از همین رو شاهد استقبال سرمایه گذاران از سهام شرکت های مذکور هستیم.

وی در خصوص ابهامات پیرامون شرکت های این صنعت نیز اضافه کرد: به منظور دستیابی به اقتصادی باز، می بایستی مدیریت درآمدها و هزینه ها در اختیار مدیران شرکت ها باشد. بنابراین به نظر می رسد با تغییر ساختار شرکت های فعال در گروه پالایشگاهی از سوی مدیران، برخی از ابهامات موجود در این زمینه قابل رفع خواهد بود.

کیا در ارتباط با اثرات اجرای فاز دوم قانون هدفمندی یارانه ها روی وضعیت سودآوری شرکت ها عنوان کرد: با توجه به مشخص نبودن زمان اجرای فاز دوم این قانون، صندوق تغییر ترکیب سبد سرمایه گذاری های خود را در برنامه آتی دارد. لذا پس از اجرای فاز دوم این طرح و به دنبال آن افزایش هزینه ها، بخش اندکی از حجم سرمایه گذاری های خود را به صنعت سیمان با توجه به انرژی بری بالای آن، اختصاص می دهیم. همچنین تمرکز بر شرکت های پالایشی و پتروشیمی را به ترتیب به دلیل نرخ فروش بالای محصولات آنها و تأثیرپذیری از افزایش قیمت ارز، در برنامه آتی خود دارد.

وی در بیان دلایل عمده تفاوت حدود 30 درصدی میان بازدهی شاخص کل و شاخص صندوق ها طی شش ماهه اخیر تصریح کرد: دلیل عمده این تفاوت را می توان محدودیت سرمایه گذاری صندوق ها در صنایع مختلف به دلیل کنترل ریسک و به عبارت بهتر کاهش ریسک سرمایه گذاران دانست.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر