بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
جمعه ۰۹ فروردين ۱۳۹۲ - ۰۷:۴۵
کد خبر : ۹۲۳۶۱
یک عکاس ایتالیایی عکس‌هایی از یک کودک خردسال سوری گرفته که جزو معارضان است و سلاح حمل می‌کند. 

روزنامه صهیونیستی تایمز اسرائیل از وجود یک کودک 7 ساله در بین معارضان سوری خبر داد. 
 
بر اساس این گزارش، یک عکاس ایتالیایی به نام «سباستیان پیکولومینی» از این کودک 7 ساله در حال حمل سلاح AK-47 و کشیدن سیگار عکس گرفته است. 
 
این کودک 7 ساله که «احمد» نام دارد در حال حاضر در بین معارضان سوری در شهر حلب قرار دارد. وی فرزند یکی از معارضان سوری است. 
 
این در حالی است که شماری از قوانین و معاهدات بین‌المللی تصریح دارند نباید از کودکان به عنوان نفرات نظامی در جنگ استفاده شود و یا امنیت آنان در جریان درگیری‌های مسلحانه نادیده گرفته شود. 
 
در مورد مقررات بین المللی، کنوانسیون حقوق کودک مصوب سال ١٩٨٩ به طور مشخص استفاده از کودکان زیر سن ١٥ سال به عنوان نیروی نظامی را منع کرده و در مورد کودکان تا سن ١٨ سال نیز، «سربازگیری اجباری» آنان را مجاز ندانسته است. پروتکل داوطلبانه الحاقی به این کنوانسیون، ممنوعیت سربازگیری را به تمامی افراد زیر ١٨ سال تعمیم می دهد. 
 
«اعلامیه سازمان ملل راجع به حفاظت از زنان و کودکان در شرایط اضطراری و درگیری» مصوب سال ١٩٩٨ نیز حاوی لزوم خودداری از استخدام کودکان به عنوان نیروی نظامی و همچنین حفاظت از آنان در جریان عملیات جنگی است، و معاهده رم برای تاسیس دادگاه کیفری بین المللی اعلام می‌کند که سربازگیری و استخدام افراد زیر ١٥ سال از مصادیق جنایت جنگی محسوب می شود و قابل پیگرد قانونی است. 
 
علاوه بر این، معاهدات بین المللی مربوط به قوانین جنگی، شامل کنوانسیون های ژنو، حاوی منع سربازگیری افراد زیر ١٥ سال است و تاکید دارد که در صورت الزام به استفاده از افراد ١٥ تا ١٨ سال هم، باید اولویت به افراد با سن بالاتر داده شود.



اشتراک گذاری :
ارسال نظر