بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۲۶ فروردين ۱۳۹۲ - ۰۹:۴۲
کد خبر : ۹۳۶۰۲
شرکت صنایع مس شهید باهنر با سرمایه 45 میلیارد تومانی برای هر سهم در سال مالی منتهی به اسفند 92 مبلغ 24 تومان عایدی خالص پیش بینی کرده که این رقم در مقایسه با سال مالی گذشته از 78 درصد افزایش برخوردار بوده است.

این شرکت که در پیش بینی های خود افزایش 62 درصدی فروش و 88 درصدی بهای تمام شده و همچنین 210 درصدی خالص سایر درآمدهای عملیاتی بدلیل فروش ضایعات مواد اولیه و محصولات را در نظر گرفته در پیش بینی قبلی برای هر سهم در سال مورد بررسی مبلغ 199 ریال سود خالص پیش بینی کرده بود که دلیل تعدیل مثبت 20 درصدی اخیر را اعلام نکرده است.

"فباهنر" فروش صادراتي در سال هاي 91 و 92 به ترتيب حدود 23 میلیون دلار و 57 میلیون دلار پيش بيني کرده و نرخ تسعير هر دلار نيز در سال هاي 91 و 92 به ترتيب برابر با 26.239 ريال و 24.516 ريال پيش بيني نموده است.

گفتنی است این شرکت دردوره مورد گزارش و سال مالي قبل،‌ موجودي ارزي نزد بانک ها و حساب هاي دريافتني تجاري (مشتريان خارجي) را به نرخ مرجع بانک مرکزي در حساب ها منعکس نموده است. در رعايت استانداردهاي حسابداري اقلام پولي ارزي مي بايستي در پايان دوره مالي به نرخ هاي ارز قابل دسترس تسعير و در حساب ها ثبت گردد. در صورت انجام تعديلات لازم از اين بابت موجودي نقد به مبلغ نزدیک 2 و نیم میلیارد تومان،‌ حساب هاي دريافتني تجاري به مبلغ بیش از 21 میلیارد تومان و همچنین‌ سود سال جاري به 12 میلیارد و 180 میلیون تومان افزايش خواهند يافت.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر