بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۰۹:۵۵
مدیر مالی شرکت توسعه شهری توس گستر عنوان کرد:

فروش سهام زیرمجموعه"وتوس"طی عملکرد 3 ماهه

فروش سهام شرکت بنا گستران هشتم توس توسط شرکت توسعه شهری توس گستر در حالی کمک شایانی بر روند مثبت سودآوری "وتوس" طی دوره عملکردی سه ماهه منتهی به پایان شهریور 92 داشته که نماد معاملاتی سهام شرکت مذکور طی روز گذشته برای تعدیل پیش بینی درآمد هر سهم متوقف شد.
کد خبر : ۹۴۲۹۵
فروش سهام شرکت بنا گستران هشتم توس توسط شرکت توسعه شهری توس گستر در حالی کمک شایانی بر روند مثبت سودآوری "وتوس" طی دوره عملکردی سه ماهه منتهی به پایان شهریور 92 صورت داشته که نماد معاملاتی سهام شرکت مذکور طی روز گذشته برای تعدیل پیش بینی درآمد هر سهم متوقف شد.

مدیر مالی شرکت توسعه شهری توس گستر با بیان این مطلب در گفتگو با خبرنگار بورس نیوز پیرامون دلایل پوشش 92 درصدی سود برآوردی 213 ریالی هر سهم براساس عملکرد دوره سه ماهه نخست سال مالی 92 عنوان کرد: همانطور که گفته شد سهام شرکت سرمایه گذاری بناگستران هشتم توس تحت تملک "وتوس" در ابتدای سه ماهه اول به فروش رسیده و موجب تحقق سود با اهمیتی در این دوره شده است. علاوه بر این واحدهای تجاری پروژه عدالت نیز در این دوره عملکردی به فروش رسیده که درآمد حاصل از آن در صورت های مالی دوره سه ماهه دوم و یا سه ماهه سوم سال مالی جاری لحاظ خواهد شد.

محمدعلی سرسرابی در ارزیابی عملکرد نیمه اول سال مالی جاری ابراز داشت: برای دوره شش ماهه اول سال مالی منتهی به پایان شهریور 92 برنامه فروش پروژه جدیدی در دستور کار شرکت قرار نداشته، از همین رو می توان گفت که در این دوره روند متعادلی از نظر تحقق سود برآوردی محقق می شود. بنابراین تعدیل مثبت سود هر سهم "وتوس" براساس عملکرد نیمه نخست سال مالی جاری چندان محتمل نیست.

وی پیرامون قراردادهای جدید شرکت بیان کرد: قرارداد جدیدی به قراردادهای منعقد شده "وتوس" اضافه نشده و در صورت انعقاد قرارداد جدید و یا واگذاری زود هنگام پروژه های در دست اجرا، اطلاعات لازم از طریق سازمان بورس و اوراق بهادار منتشر خواهد شد. در خصوص زمان اجرای پروژه های "وتوس" نیز باید گفت که طی سه یا چهار سال آینده این پروژه ها به اتمام می رسد و پس از آن اقدامات لازم جهت فروش واحدهای ساخته شده انجام می پذیرد.

این مقام مسئول در بیان تأثیر روند رو به رشد قیمت مواد و مصالح ساختمانی طی سال گذشته بر افزایش قیمت تمام شده ساخت پروژه ها و در نتیجه روند سودآوری شرکت اظهار داشت: پروژه های شرکت براساس قیمت های قبلی مواد و مصالح ساختمانی اجرا شده، به گونه ای که می توان گفت رشد قیمت مواد و مصالح ساختمانی تأثیر چندان با اهمیتی در افزایش بهای تمام شده آنها نداشته است. اما در مورد سایر پروژه ها که مراحل ساخت و اجرای آنها در شرایط کنونی بازار و روند صعودی قیمت ها انجام می پذیرد، باید گفت که تأثیر افزایش بهای ساخت پروژه ها آنها در بودجه سال مالی آینده لحاظ خواهد شد.

مدیر مالی "وتوس" پیرامون وضعیت سودآوری فعالین گروه ساختمانی در پی افزایش قیمت مسکن طی ماه های پایانی سال گذشته گفت: در این شرایط تنها شرکت هایی که قراردادهای آنها به اتمام رسیده و فروش واحدهای آن آغاز شده، می توانند روند رو به رشد سودآوری را تجربه کنند. چراکه همزمان با افزایش قیمت مسکن، بهای مواد و مصالح ساختمانی نیز صعود کرد و میزان این رشد قیمت ها بیش از قیمت مسکن افزایش یافته، از این رو ادامه روند سودآوری در این شرایط دشوار شده است.

سرسرابی در خاتمه از انتشار صورت های مالی عملکرد دوره شش ماهه نخست سال مالی 92 طی هفته جاری خبر داد.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر