بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۰:۴۷
داستان نرخ ارز مرجع و تک نرخی شدن آن در بازار مدتی است که شور و هیجانی خاص و شاید نامطلوبی را در بازار به وجود آورده است.همچنین نشست امروز ایران و گروه 1+5 در استانبول پیرامون فعالیت های هسته ای، مورد توجه معامله گران قرار دارد.
کد خبر : ۹۶۱۹۵
بازار سکه و ارز داخلی تحت تاثیر خبرهای رسیده از بازار ارز راه رفته را بازگشت تا در نهایت هر سکه امامی با افزایش 6 هزار تومانی نسبت به روز گذشته به ایستگاه یک میلیون و 304 هزار تومانی بازگردد.

به گزارش بورس نیوز، در بازار آزاد هر دلار امریکا در محدوده 3495 تا 3525 تومان مورد داد و ستد قرار گرفت. در مرکز مبادلاتی نیز در پی هیاهوی بازار ارز هر دلار با قیمت 2476 تومان مبادله شد.

داستان نرخ ارز مرجع و تک نرخی شدن آن در بازار مدتی است که شور و هیجانی خاص و شاید نامطلوبی را در بازار به وجود آورده است. پس از ارجاع دوباره نرخ ارز به کمیسیون تلفیق، سعید زمانیان دهکردی یکی از اعضای این کمیسیون اعلام کرد: "قیمت خاصی برای ارز تعیین نشده و همچنان مبنای عمل، قانون برنامه پنجم توسعه است که به موجب آن ارز به طور شناور، مدیریت خواهد شد." وی افزود: "در حال حاضر منظور از نرخ شناور مدیریتی همان نرخ مرکز مبادلات ارزی بوده و با شرایط اقتصادی نرخ دیگری در نظر گرفته خواهد شد."

درمیان ابهامات نرخ ارز، بهمنی رییس کل بانک مرکزی از تزریق مقدار قابل توجهی ارز به بازار و تحویل سکه های پیش فروشی سال قبل در آستانه انتخابات خبر داد، در این شرایط خبرهای ابهام آلود نرخ ارز مرجع و تزریق های گسترده همگی نشان از تغییر و تحول احتمالی در بازار می دهد. با این حال با توجه به اعلام دولت و بانک مرکزی تا پایان خرداد، ارز مرجع به کالاهای اساسی اختصاص داده خواهد شد. همچنین نشست امروز ایران و گروه 1+5 در استانبول پیرامون فعالیت های هسته ای، مورد توجه معامله گران قرار دارد.

نوسانات اندک و گاه مثبت اونس جهانی و به تبع آن طلای داخلی بازار آتی را نیز مثبت کرد تا سررسیدها با افزایش نرخ ها در معاملات اردیبهشت و تیرماه به کار خود پایان دهند. سررسید اردیبهشت ماه نیز در روزهای پایانی کار خود در سال 92 تا یک میلیون و 305 هزار تومانی و هم گام با سکه نقدی پیش روی می کند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، اونس جهانی روز گذشته پس از چهار جلسه کاهشی، با عقب نشینی دلار به مدار صعودی بازگشت. چراکه افزایش ناگهانی نرخ خرده فروشی ماه آوریل در ایالت متحده پیش بینی ها از بهبود وضعیت اقتصادی امریکا را کاهش داد تا بار دیگر امیدها به ادامه محرک های مالی فدرال رزرو در بازارها جان بگیرد. طی ساعات معاملاتی روز گذشته اونس جهانی با افزایش 10 دلاری و 61 سنتی در محدوده 1440 تا 1444 دلار خرید و فروش می شد.

بنا برگزارش اکونومیک تایمز، با وجود مالیات واردات طلا به هند، این کالا همچنان با تقاضا بالایی در هند روبرو است. طی روزهای گذشته مردم با تشکیل صف هایی در مقابل مغازه های طلا و جواهر فروشی اقدام به خرید طلا کرده اند. موج خرید طلا در هند باعث شد تا انجمن جهانی طلا واردات این فلز گران بها به کشور هند را 865 تا 965 تن تخمین بزند.

با ریزش قیمت ها در ماه آوریل واردکنندگان طلا با خرید این کالا و امید به افزایش بهای آن، حجم بالایی از این فلز گرانبها را وارد این کشور کرده اند.کارشناسان معتقدند دولت باید در مورد قوانین کاهش واردات با احتیاط عمل کند تا مسئله ورود طلا به صورت غیرقانونی گربیان گیر این دولت نشود. با این حال به نظرمی رسد افزایش مالیات واردات طلا باعث افزایش قیمت این کالای با ارزش شده و در نهایت از تقاضای آن بکاهد.

*آخرین آمار قیمتی بازار آتی سکه


اشتراک گذاری :
ارسال نظر