بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۰:۵۶
رییس حسابداری مالی شرکت معدنی املاح ایران ارزیابی کرد:

دلایل پوشش 120 درصدی سود "شاملا"

روند تولید محصول پودر سولفات سدیم طی سال گذشته به دلیل افزایش تقاضا برای این محصول با رشد همراه بوده، که به دنبال آن مقدار فروش محصولات نیز سیر صعودی را سپری کرده. همچنین نرخ فروش محصولات نیز طی این دوره عملکردی حدود 37 درصدی نسبت به سال قبل از آن رشد داشته است.
کد خبر : ۹۶۶۷۹
با بررسی صورت های مالی شرکت معدنی املاح ایران در می یابیم که این شرکت طی دوره عملکرد 12 ماهه سال 91 موفق به پوشش 119 درصدی سود برآوردی خود طی دوره مذکور شده است.

در همین ارتباط رییس حسابداری مالی شرکت معدنی املاح ایران در گفتگو با خبرنگار بورس نیوز عنوان کرد: روند تولید محصول پودر سولفات سدیم طی سال گذشته به دلیل افزایش تقاضا برای این محصول با رشد همراه بوده، که به دنبال آن مقدار فروش محصولات نیز سیر صعودی را سپری کرده. همچنین نرخ فروش محصولات نیز طی این دوره عملکردی حدود 37 درصدی نسبت به سال قبل از آن رشد داشته است.

وحیدنژاد ادامه داد: از همین رو می توان گفت افزایش مقدار تولید و فروش محصولات موجب تحقق سود سه هزار و 117 ریالی "شاملا" و پوشش حدود 120 درصدی سود هر سهم طی سال گذشته شده است.

وی پیرامون تأمین 10 درصدی مواد اولیه از منابع خارجی طی سال جاری تصریح کرد: مواد اولیه مورد نیاز از کشورهای چین و کره جنوبی و با نرخ هر یورو سه هزار و 400 تومان تهیه می شود.

این مقام مسئول در بیان دلایل برآورد سود سه هزار و 576 ریالی برای سال جاری نیز گفت: پیش بینی افزایش میزان تولید و فروش محصولات را می توان از جمله دلایل اصلی برآورد رشد 37 درصدی سود "شاملا" نسبت به سال 91 دانست. مضاف بر آنکه از دیگر عوامل افزایش برآورد سود مذکور می توان به پیش بینی رشد نرخ فروش طی سال 92 اشاره کرد.

وحیدنژاد در خاتمه پیرامون هزینه های مالی و تسهیلات دریافتی شرکت طی سال گذشته و همچنین امسال گفت: طی سال 91 این شرکت تسهیلات ریالی دریافت نکرده و در این باره تصمیمی برای سال جاری گرفته نشده حال آنکه در صورت ایجاد موانعی در روند فروش محصولات و اخذ درآمدهای حاصل از آن، دریافت وام یکی از راه های پیش رو خواهد بود.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر