بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۱۰ خرداد ۱۳۸۴ - ۱۶:۰۷


{mosimage}در حال حاضر براي ورود سيمان به بورس فلزات مذاكراتي انجام شده و وزارت صنايع و معادن آمادگي دارد تا در شرايط مناسب به عرضه اين ماده معدني به بورس كالا اقدام كند.مديركل صنايع معدني وزارت صنايع با اشاره به افزايش 14 درصدي قيمت سيمان گفت ...

کد خبر : ۱۷۹

عباس صفاكيش، مديركل صنايع معدني وزارت صنايع و معادن با بيان اين مطلب كه نظارت بر ستاد تنظيم بازار برعهده وزارت بازرگاني است گفت: براي ورود سيمان به بورس فلزات، نظر موافق اين ستاد ضروري است.

 وي ادامه داد: در حال حاضر براي ورود سيمان به بورس فلزات مذاكراتي انجام شده و وزارت صنايع و معادن آمادگي دارد تا در شرايط مناسب به عرضه اين ماده معدني به بورس كالا اقدام كند.مديركل صنايع معدني وزارت صنايع با اشاره به افزايش 14 درصدي قيمت سيمان گفت: با توجه به اينكه كارخانه‌هاي توليد سيمان از يك‌سال و نيم گذشته هيچ‌گونه افزايش قيمتي نداشته‌اند، به منظور تعادل بازار با توافق مديران و هماهنگ با سياست‌هاي دولت به طور متوسط قيمت سيمان حدود 14 درصد افزايش يافت كه اين ميزان نگران‌كننده نيست.

وي افزود: سقف قيمت فروش سيمان قبل از افزايش قيمت براي هر تن 32 هزار تومان بود كه هم‌اكنون به 36 هزار تومان رسيده كه فقط 5/12 درصد افزايش يافته است. صفاكيش در رابطه با واردات سيمان در سال‌جاري افزود: براساس توافق ميان كارخانه‌ها و وزارت صنايع و معادن واحدهاي مربوطه مكلف هستند كه به هر ميزاني صادرات انجام دهند و بايد به منظور تنظيم بازار 50 درصد از ميزان صادراتي خود واردات انجام دهند.

وي در پايان تصريح كرد: براساس يك برنامه ماهانه كنترل صادرات و واردات، تنظيم بازار سيمان و همچنين انجام تعهدات باقي‌مانده واردات (5/1 ميليون تن واردات) نيز در دستور كار ما قرار دارد.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر