{mosimage}در حال حاضر بسیاری از دارایی های شرکت دفتری بوده و بده علت نهایی نشدن آنها در صورت های مالی لحاظ نشده که به محض نهایی شدن آنها این ارزش بیشتر هم خواهد شد و این رقم 3200 میلیارد تومان ارزش دارایی غدیر محافظه کارانه می باشد.

"> افزایش 370 درصدی ارزش دارایی های "وغدیر"

بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۲۸ اسفند ۱۳۸۶ - ۱۱:۵۲

{mosimage}در حال حاضر بسیاری از دارایی های شرکت دفتری بوده و بده علت نهایی نشدن آنها در صورت های مالی لحاظ نشده که به محض نهایی شدن آنها این ارزش بیشتر هم خواهد شد و این رقم 3200 میلیارد تومان ارزش دارایی غدیر محافظه کارانه می باشد.

کد خبر : ۱۲۲۹۰

افزایش 370 درصدی ارزش دارایی های "وغدیر"

شرکت سرمایه گذاری غدیر در آخرین اطلاعیه خود به سازمان بورس اوراق بهادار کشور خبر از رشد بیش از 370 درصدی ارزش دارایی های خود داده است.

در همین راستا دکتر صیدی قائم مقام مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری غدیر در گفتگو با بورس نیوز با اشاره به رشد ارزش دارایی های شرکت اظهار داشت: بخشی از این افزایش دارایی از محل سرمایه گذاریهای بورسی و بخش دیگر از محل سرمایه گذاری های غیر بورسی بدست آمده است.

وی افزود: در بخش سرمایه گذاری های بورسی، غدیر شرکتهای ساختمانی را تجمیع نمود و هلدینگ آنها را وارد بورس نمود و از سوی دیگر تملک 48 درصدی سیمان دشتستان را گروه غدیر بدست گرفت و همچنین با توجه به چارچوب قرارداد خود با پتروشیمی قسمتی از سهام شرکت پتروشیمی فن آوران را قبل از ورود این شرکت به بورس خریداری نمود که قیمت تمام شده سهام "شفن" پایین تر از قیمت حال حاضر سهام این شرکت در بورس می باشد.

صیدی با بیان این مطلب که در بخش سرمایه گذاری در بازار اولیه سود قابل توجهی نسیب سرمایه گذاری غدیر شده است خاطرنشان کرد: غدیر با خرید 34 درصد از سهام شرکت پتروشیمی زاگرس ، خرید 7 درصد از سهام پتروشیمی مارون، پتروشیمی امیرکبیر و پتروشیمی اروند توانست سود قابل توجهی را از این محل بدست آورد.

وی تصریح کرد: در بخش سرمایه گذاری های غیربورسی نیز پتروشیمی اوره و آمونیاک غدیر فاز اول را به بهره برداری رساند که این طرح در مجموع 2 فاز با قابلیت تولید 2 تن اوره و آمونیاک را دارا می باشد و فاز اول این طرح در بهره برداری و تولید آزمایشی خود توانست با 70 درصد ظرفیت 60 میلیارد تومان سود از محل تولید اوره و آمونیاک نسیب سرمایه گذاری غدیر نماید.

صیدی یادآور شد: در حال حاضر یک خریدار خارجی برای بخشی از پتروشیمی اوره و آمونیاک غدیر وجود دارد که 1500 میلیارد تومان ( نسبت به ارزش کل طرح) برای سرمایه گذاری خود قیمت گذاری کرده است که در حال مذاکره با آنها هستیم.

ایشان رشد ارزش دارایی های غدیر از 846 میلیارد تومان به 3200 میلیارد تومان را با توجه به زیان برخی از سهام شرکتهای سرمایه گذاری شده در پرتفوی بورسی خود که عمدتاً شرکتهای سیمانی می باشد عنوان کرد و افزود: در حال حاضر بسیاری از دارایی های شرکت دفتری بوده و بده علت نهایی نشدن آنها در صورت های مالی لحاظ نشده که به محض نهایی شدن آنها این ارزش بیشتر هم خواهد شد و این رقم 3200 میلیارد تومان ارزش دارایی غدیر محافظه کارانه می باشد.

دکتر صیدی در پاسخ به سوال بورس نیوز مبنی بر علت تفاوت قیمت روز سهم با NAV آن اظهار داشت: یکی از سیاستهای مهم شرکت ایجاد ارزش دارایی متناسب با قیمت سهام شرکت می باشد بطوریکه با توجه به قیمت سهام غدیر در بازار سرمایه پشتوانه ای به نام ارزش دارایی نیز حامی سهم وجود داشته باشد از همین رو سرمایه گذاری غدیر با اعتقاد بر تشخیص خوب و کارشناسانه بازار فعالیت اصلی خود را مبتنی بر سود سازی نهاده و معتقد است بازار سرمایه با توجه به تشخیص بالای خود قیمت بالاتری را برای سهام شرکت در بورس در نظر خواهد گرفت و رشد ارزش دارایی های امروز ما قدرتمندتر شدن حامی قیمت سهم در بورس و افزایش این قیمت در آینده را نوید می دهد وسود امسال شرکت که در مجمع تصویب شد و سود اعلامی برای سال آینده گواه این مطلب می باشد.

وی ادامه داد: سرمایه گذاری غدیر در مجمع عمومی عادی سالیانه خود که طی روزهای اخیر برگزار شد با تقسیم 84 میلیارد تومان سود بین سهامداران بالاترین رقم سود در عمر فعالیت خود را تقسیم کرد که تمام آن از محل سرمایه گذرای های عملیاتی شرکت بدست آمده است.

قائم مقام مدیر عامل شرکت سرمایه گذاری غدیر با اشاره به این مطلب که شرکت از سه سال پیش طبق برنامه ریزی خود اقدام به حذف سود غیرعملیاتی و جایگزینی سود عملیاتی نموده است گفت: سود عملیاتی بدست آمده در شرکتهای سرمایه گذاری دارای 2 مزیت مهم می باشد که یکی قابل تقسیم بودن این سود است و دیگری مستمر بودن آن می باشد در حالی که سود غیر عملیاتی در صورت تقسیم شدن شرکتها را دچار مشکل کرده و پشتوانه مالی شرکت را با چالش روبرو می کند.

در پایان دکتر صیدی راه اندازی فاز دوم پروژه اوره و آمونیاک غدیر، راه اندازی طرح و توسعه و افزایش سود ناشی از این طرح در سیمان سپاهان و شرق، بهره برداری از سیمان ساروج، وارد کردن دو تا سه شرکت فعال در بازار اولیه به بورس اوراق بهادار ، ادامه فعالیت بخش عظیمی از طرح آهن اسفنجی به جهت بهره برداری را از جمله برنامه های شرکت سرمایه گذاری غدیر برای سال آینده عنوان کرد و افزود: سرمایه گذاری غدیر قصد دارد تا در سال 87 پیش فروش و فروش قطعی پروژه های ساختمانی برج عرفان تهران، نارنجستان گستر در شمال کشور و عفیف آباد شیراز را شروع نماید.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر