بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۹:۳۵
کد خبر : ۱۲۹۳۸۳
حمیدرضا تشیعی معاون نظارت بر بهره‌برداری شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور روز گذشته در مصاحبه با خبرگزاری ها از وضعیت بحرانی آب در مناطق مختلف کشور به ویژه در شهر اصفهان خبر داد.

به گزارش رویش نیوز، تشیعی با اعلام اینکه از سه سال قبل، پیش بینی بحران آب در کلان شهرها را داشته ایم، عنوان کرد: دفتر مدیریت بحران و پدافند غیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور طی سه سال گذشته به بررسی وضعیت تامین و توزیع آب شرب در کشور و احصای مشکلات مربوطه پرداخته است که در پایان سال گذشته و براساس تحلیل‌های صورت‌گرفته، مشخص شد شمار زیادی از شهرهای کشور در تابستان امسال با مشکل تامین آب مواجه خواهند شد.

به گفته معاون نظارت بر بهره‌برداری شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور، نکته قابل‌توجه در این تحلیل، پیش‌بینی وقوع تنش آبی در ۱۲ شهر مرکز استان با جمعیتی افزون‌ بر ۲۳میلیون نفر بود. به همین منظور، پیگیری وضعیت این ۱۲ شهر در قالب کمیته پایش وضعیت کلان‌شهرها در اولویت کاری قرار گرفت و نشست‌های ویژه‌ای به‌منظور برنامه‌ریزی جهت گذر از بحران کم‌آبی تابستان برگزار شد.

وی با بیان اینکه در طول پنج ماه گذشته، شرکت‌های آب و فاضلاب حداکثر توان خود را جهت گذر از بحران کم‌آبی انجام داده و فعالیت‌های خود را در پنج محور تامین آب، انتقال و توزیع آب، مدیریت تقاضا و مصرف آب، مدیریت کیفیت آب و آموزش و فرهنگ‌سازی متمرکز کرده‌اند، به تشریح فعالیت‌های صورت‌گرفته در ۱۲ شهر مواجه با تنش آبی پرداخت و حفر و تجهیز ۲۱۳ حلقه چاه جدید، خرید و اجاره۱۴ حلقه چاه و به‌سازی ۲۶ حلقه چاه‌ را ازجمله این فعالیت‌ها برشمرد.

اما این همه ماجرا نیست، معاون نظارت بر بهره‌برداری شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور، در این مصاحبه اشاره می کند که علیرغم تمام تلاش های صورت گرفته، اکنون شهرهای اصفهان و کرمان از لحاظ تامین آب در وضعیت قرمز قرار دارند.

همچنین تهران، یزد و شیراز در وضعیت زرد قرار دارند. اراک، بندرعباس، قزوین، قم، کرج، مشهد و همدان نیز هم‌اکنون در وضعیت سبز قرار دارند.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر