بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۲۱ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۶:۲۱
در کنار این جلال و جبروت تبلیغاتی، ابهامات و سوالات بسیاری در خصوص گزارش های مالی مربوط به پروژه های متعدد پدیده وجود دارد که به هر حال از نگاه مردم و مسئولان غامض و پوشیده مانده است! ابهاماتی که نه با شکل و ظاهر زیبای پدیده تناسبی دارد نه با طعم لذیذ شیشلیک های معروف آن!
کد خبر : ۱۲۹۶۰۸
نویسنده :
کیوان فر

پدیده شاندیز؛ نامی که به واسطه وسعت تبلیغات نیازی به توضیح و معرفی ندارد. کمپین تبلیغاتی پدیده با استفاده از ابزارها و عوامل اثرگذار فرهنگی و سنتی طراحی شد و در تقارن تصادفی سالروز ولادت هشتمین امام شیعیان با تاریخ 88.8.8 نام خود را به عنوان مجموعه ای تفریحی و گردشگری در ذهن و یاد ایرانیان ثبت کرد.

اما در کنار این جلال و جبروت تبلیغاتی، ابهامات و سوالات بسیاری در خصوص گزارش های مالی مربوط به پروژه های متعدد پدیده وجود دارد که به هر حال از نگاه مردم و مسئولان غامض و پوشیده مانده است! ابهاماتی که نه با شکل و ظاهر زیبای پدیده تناسبی دارد نه با طعم لذیذ شیشلیک های معروف آن!

در این مجال برآنیم که موضوع سرمایه گذاری در سهام "پدیده" را بررسی و چند سوال جدی راجع به موارد مرتبط با این مجموعه طرح کنیم.

این مجموعه گردشگری در بهمن 1383 در اداره ثبت شرکت های مشهد به ثبت رسید و با تصمیم مجمع عمومی فوق العاده ، نام آن به توسعه بین المللی صنعت گردشگری پدیده شاندیز(شرکت سهامی عام) تغییر یافت. سهام پدیده شاندیز در تاریخ 88.8.25 با قیمت 200 تومان عرضه شد و هم اکنون با گذشت نزدیک به 6 سال با رشد بیش از 3900 درصدی به بیش از 8000 تومان رسیده است و بدین وصف پدیده با گذشت حدود 10 سال ، واقعاً پدیده شده است!



به گونه ای که با تبلیغات خاص و نوعی بزرگنمایی، این موضوع را به بیننده القا می کند که سهام "پدیده" از همه سهام حاضر در بورس بهتر است و با قیاسی نادرست و فاقد مبنای منطقی، این شرکت را به تنهایی در مقابل کلیت بورس و بازار سرمایه قرار می دهد که پیامد آن گمراهی اشخاص ناآشنا به بورس و بازار و استفاده سودجویان بوده است.

در این بین شرکت ابنیه و ساختمان پدیده شاندیز که به عنوان مجری و مالک تمام پروژه های ساختمانی مجموعه "پدیده" و با هدف ساخت بزرگترین مجموعه گردشگری کشور، اقدام به جذب مشارکت و سرمایه گذاری، در قالب فروش سهام کرده است که نمودار قیمت سهام آن در شکل زیر قابل مشاهده است.



این روند تا جایی شدت گرفت که قیمت این سهم از 4820 تومان در سال 92 با رشد 66 درصدی به حدود 8000 تومان افزایش یافته و روند رشد قیمت آن در نمودار زیر قابل مشاهده است. 



اما نکات قابل تامل و مبهمی در خصوص "پدیده" وجود دارد که در چند بند به بخشی از آن می پردازیم:

الف- در کنار تبلیغات گسترده در رسانه های دیداری و شنیداری، مشاوره خرید و فروش سهام پدیده شاندیز در سایتی به نام این مجموعه و با آدرس Shandizstocks.ir انجام می شود. در تماس تلفنی با شماره های مندرج در این سایت، مشاور مربوطه در پاسخ به سوال خبرنگار ما در خصوص میزان سود هر سهم تنها قیمت آن را عنوان می کند و گویا فرد پاسخگو حتی تفاوت سود هر سهم را با قیمت آن نمی داند!!! نکته قابل تامل این که مجموع گردشگری پدیده وابستگی این سایت را به خود نفی کرد. سوال جدی و مهم اینجاست که اگر چنین ارتباطی میان این سایت با شرکت اصلی وجود ندارد، چرا مجموعه پدیده با اطلاع از فعالیت برخی افراد سودجو در سایت مذکور تحت عنوان مشاور خرید و فروش سهام پدیده و سوء استفاده از برند این مجموعه، هیچ اقدام حقوقی و قانونی را به عمل نمی آورد تا از فعالیت غیر قانونی برخی سود جویان و زیان مردم عادی که قصد سرمایه گذاری در این مجموعه را دارند، جلوگیری شود؟ به عبارت دقیق تر ، رفتار و سکوت پدیده در این خصوص ، قرینه مثبتی مبنی بر وجود رابطه فیمابین این سایت و شرکت می باشد.

مضاف بر اینکه "پدیده" در حالی از سال 83 فعال شده که با دارا بودن این روند صعودی برای قیمت سهم می توان گفت شرکت های ساختمانی بایستی در مقابل "پدیده" سرخم کرده و در اصلاح مقابل پایش لنگ بیاندازند!

ب- جالب تر اینکه در سایت مذکور و در بخش تماس با ما، آدرس دفتر مرکزی شرکت پدیده واقع در تهران درج شده است! که موارد مذکور یادآور این ضرب المثل است که قسم حضرت عباس را باور کنیم یا دم خروس را؟!

ج- توجیهاتی که مجموعه پدیده در مقایسه سهام خود با بورس بیان می کند نیز در نوع خود جالب است زیرا این استدلال مطرح می شود که در بازار بورس شما بایستی دارای اطلاعات تخصصی بوده و همیشه خرید و فروش سهام با ریسک بالایی خواهد بود؛ در حالیکه در سهام پدیده شاندیز چنین موضوعی مطرح نیست. هم چنین بر امکان نقدشوندگی بالای این سهم و تبدیل آن به پول نقد طی 20 تا 30 روز بعد تأکید شده که قابل انتقال به دیگران نیز می باشد.

د- مساله اصلی و قابل توجه دیگر نظارت مقام ناظر بر بازار اولیه است که به عنوان یک بحث حاکمیتی و با هدف حمایت و دفاع از حقوق مردم و سرمایه گذاران مطرح می شود و توقع آن است که برای پدیده شاندیز با بیش از 521 میلیون سهم این نظارت بسیار جدی تر و دقیق تر باشد. اما این نظارت نیز از ابعاد مختلفی قابل نقد و بررسی و مستلزم پاسخگویی و توضیح مسئولان امر می باشد:

نخست این که دلیل رشد قیمتی بیش از 3900 درصدی قیمت سهم طی شش سال اخیر چیست؟ آیا پروژه های این مجموعه به حدی از سوددهی رسیده که منجر به این میزان رشد قابل توجه شده باشد؟ چراکه در صورت های مالی و عملکردی "پدیده" که در سایت کدال نیز منتشر شده، تعداد زیادی از معاملات این مجموعه با افراد مشمول ماده 129 قانون تجارت و یا زیر مجموعه هایش، همچنان تعیین تکلیف نشده و اگرچنین نظارتی از سوی سازمان بورس به عنوان نهاد ناظر وجود دارد، چگونه معاملات مذکور طی این سال ها تعیین تکلیف نشده است؟

دوم آن که ، در صورت عملی شدن برنامه پذیرش این شرکت در بازار سهام با سرمایه 521.5 میلیارد ریال، "پدیده" از نظر ارزش روز سهام در میان 30 شرکت اول بورس جای خواهد گرفت. چراکه ارزش روز سهام این مجموعه بیش از 4170 میلیارد تومان است. این در حالی است که هیچ یک از شرکت های فعال در صنعت ساختمان و صنعت که سهام آنها در بورس معامله می شوند، با وجود پشتوانه علمی و تخصصی قوی و تجربه اجرایی، چنین روند رو به رشدی را به قیمت سهام خود ندیده اند! بطوریکه در حال حاضر بهترین رتبه در گروه ساختمانی مربوط به "ثاخت" با ارزش بازاری به مبلغ 486 میلیارد تومان می باشد که این مجموعه را در رده صدم شرکت های فعال در بازار سهام از نظر ارزش بازاری قرار داده است.

مضاف بر اینکه "پدیده" در حالی از سال 83 فعال شده که با دارا بودن این روند صعودی برای قیمت سهم می توان گفت شرکت های ساختمانی بایستی در مقابل "پدیده" سرخم کرده و در اصطلاح مقابل پایش لنگ بیاندازند!

این موارد تنها گوشه ای از ابهاماتی است که در این متن به آنها اشاره شد. لذا در گزارش های جداگانه به مباحث مدیریتی و اطلاعات مالی و عملکردی "پدیده" خواهیم پرداخت.


این گزارش ادامه دارد 


اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
اخبار مرتبط
در بررسی صورت های مالی شرکت ابنیه و ساختمان پدیده شاندیز صورت پذیرفت:

پدیده ای دیگر از ابنیه و ساختمان "پدیده"

پرسش شرکت مشاور سرمایه گذاری هدف حافظ از مدیران و حسابرس پدیده

آیا الگوی آمریکایی شرکت"انرون" سرمشق"پدیده" است؟

در پی تماس های متعدد مخاطبان منتشر شد:

پاسخ بورس نیوز پیرامون اخبار "پدیده"

ارسال نظر
نظرات بینندگان
علی
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۲۱ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۷:۵۰
به زودی در پدیده شاندیز ..... دیگر پدیده خواهد شد.!!!
یکی دیگر از بزرگترین بدهکاران بانکی!!!
ناشناس
سه‌شنبه ۲۱ مرداد ۱۳۹۳ - ۲۲:۵۲
سابقه داران بورس معنی این افزایش قیمت را میدانند
کسانی که وپتروو 1000 تومانی خریدند وبه 70 تومان رسید اکنون بعد از 10 سال 200 تومان است

هر دارایی حتی اگر طلا باشد حتی با ارزش ترین دارایی روی زمین باشد قیمتی دارد هیجان خرید باعث میشود خریداران قیمتی بیش از ارزش واقعی پرداخت کنند
کسی که ملکی را به متری 11 میلیون خریده با کاهش تورم و رشد صنعت باید متری 3 میلیون بفروشد
ناشناس
پنجشنبه ۱۳ شهريور ۱۳۹۳ - ۰۹:۵۸
دوست عزيز بورسي:

يه نكته ميگم براي اصلاح تفكراتتون

همه به قطاري كه درحال حركت است سنگ پرتاب ميكنند نه قطاري كه در ايستگاه متوقف است.

چوب لاي چرخ در حال حركت موجب زمين زدن آن ميشود نه چرخ متوقف شده...

عاقلان خود دانند.
سام
يکشنبه ۰۶ مهر ۱۳۹۳ - ۱۷:۲۴
شرکت ابنيه پديده يک و نيم مليارد,سهم .داره که با فرض هر سهم 8000
تومان ميشود دوازده هزار ميليارد تومان يا چهار ماه يارانه کل کشور؟؟!!!!
دومين موضوع قيمت سهام ميباشد که توسط دلالان ... در جلسات خصوصى تعيين ميشود
سومين مورد بعد از ده سال شرکت قادر به ساخت هتل که نماد مجموعه است نبوده و تا کنون فقط يک هايپر افتتاح شده است
آيا وقت آن نرسيده که از يک جريان ديگه که باعث..... جلو گيرى کنيم؟؟؟
سام
يکشنبه ۰۶ مهر ۱۳۹۳ - ۱۷:۲۶
ﺭﻭﺯﯼ ﺭﻭﺯﮔﺎﺭﯼ ﺩﺭ ﺭﻭﺳﺘﺎﯾﯽ ﺩﺭ ﻫﻨﺪ؛ ﻣﺮﺩﯼ ﺑﻪ ﺭﻭﺳﺘﺎﯾﯽﻫﺎ
ﺍﻋﻼﻡ ﮐﺮﺩ ﮐﻪ ﺑﺮﺍﯼ ﺧﺮﯾﺪ ﻫﺮ ﻣﯿﻤﻮﻥ ۲۰ ﺩﻻﺭ ﺑﻪ ﺁﻧﻬﺎ ﭘﻮﻝ
ﺧﻮﺍﻫﺪ ﺩﺍﺩ .
ﺭﻭﺳﺘﺎﯾﯽﻫﺎ ﻫﻢ ﮐﻪ ﺩﯾﺪﻧﺪ ﺍﻃﺮﺍﻑﺷﺎﻥ ﭘﺮ ﺍﺳﺖ ﺍﺯ ﻣﯿﻤﻮﻥ؛
ﺑﻪ ﺟﻨﮕﻞ ﺭﻓﺘﻨﺪ ﻭ ﺷﺮﻭﻉ ﺑﻪ ﮔﺮﻓﺘﻦﺷﺎﻥ ﮐﺮﺩﻧﺪ ﻭ ﻣﺮﺩ ﻫﻢ
ﻫﺰﺍﺭﺍﻥ ﻣﯿﻤﻮﻥ ﺑﻪ ﻗﯿﻤﺖ ۲۰ ﺩﻻﺭ ﺍﺯ ﺁﻧﻬﺎ ﺧﺮﯾﺪ ﻭﻟﯽ ﺑﺎ ﮐﻢ
ﺷﺪﻥ ﺗﻌﺪﺍﺩ ﻣﯿﻤﻮﻥﻫﺎ ﺭﻭﺳﺘﺎﯾﯽﻫﺎ ﺩﺳﺖ ﺍﺯ ﺗﻼﺵ
ﮐﺸﯿﺪﻧﺪ…
ﺑﻪ ﻫﻤﯿﻦ ﺧﺎﻃﺮ ﻣﺮﺩ ﺍﯾﻦﺑﺎﺭ ﭘﯿﺸﻨﻬﺎﺩ ﺩﺍﺩ ﺑﺮﺍﯼ ﻫﺮ ﻣﯿﻤﻮﻥ ﺑﻪ
ﺁﻧﻬﺎ ۴۰ ﺩﻻﺭ ﺧﻮﺍﻫﺪ ﭘﺮﺩﺍﺧﺖ.
ﺑﺎ ﺍﯾﻦ ﺷﺮﺍﯾﻂ ﺭﻭﺳﺘﺎﯾﯽﻫﺎ ﻓﻌﺎﻟﯿﺖ ﺧﻮﺩ ﺭﺍ ﺍﺯ ﺳﺮ ﮔﺮﻓﺘﻨﺪ .
ﭘﺲ ﺍﺯ ﻣﺪﺗﯽ ﻣﻮﺟﻮﺩﯼ ﺑﺎﺯ ﻫﻢ ﮐﻤﺘﺮ ﻭ ﮐﻤﺘﺮ ﺷﺪ ﺗﺎ
ﺭﻭﺳﺘﺎﯾﯽﺍﻥ ﺩﺳﺖ ﺍﺯ ﮐﺎﺭ ﮐﺸﯿﺪﻧﺪ ﻭ ﺑﺮﺍﯼ ﮐﺸﺎﻭﺭﺯﯼ ﺳﺮﺍﻍ
ﮐﺸﺘﺰﺍﺭﻫﺎﯼﺷﺎﻥ ﺭﻓﺘﻨﺪ .
ﺍﯾﻦ ﺑﺎﺭ ﭘﯿﺸﻨﻬﺎﺩ ﺑﻪ ۴۵ ﺩﻻﺭ ﺭﺳﯿﺪ ﻭ ﺩﺭ ﻧﺘﯿﺠﻪ ﺗﻌﺪﺍﺩ
ﻣﯿﻤﻮﻥﻫﺎ ﺁﻥﻗﺪﺭ ﮐﻢ ﺷﺪ ﮐﻪ ﺑﻪ ﺳﺨﺘﯽ ﻣﯽﺷﺪ ﻣﯿﻤﻮﻧﯽ
ﺑﺮﺍﯼ ﮔﺮﻓﺘﻦ ﭘﯿﺪﺍ ﮐﺮﺩ .

ﺍﯾﻦﺑﺎﺭ ﻧﯿﺰ ﻣﺮﺩ ﺗﺎﺟﺮ ﺍﺩﻋﺎ ﮐﺮﺩ ﮐﻪ ﺑﺮﺍﯼ ﺧﺮﯾﺪ ﻫﺮ ﻣﯿﻤﻮﻥ
۱۰۰ ﺩﻻﺭ ﺧﻮﺍﻫﺪ ﺩﺍﺩ ﻭﻟﯽ ﭼﻮﻥ ﺑﺮﺍﯼ ﮐﺎﺭﯼ ﺑﺎﯾﺪ ﺑﻪ ﺷﻬﺮ
ﻣﯽﺭﻓﺖ ﮐﺎﺭﻫﺎ ﺭﺍ ﺑﻪ ﺷﺎﮔﺮﺩﺵ ﻣﺤﻮﻝ ﮐﺮﺩ ﺗﺎ ﺍﺯ ﻃﺮﻑ ﺍﻭ
ﻣﯿﻤﻮﻥﻫﺎ ﺭﺍ ﺑﺨﺮﺩ .
ﺩﺭ ﻏﯿﺎﺏ ﺗﺎﺟﺮ، ﺷﺎﮔﺮﺩ ﺑﻪ ﺭﻭﺳﺘﺎﯾﯽﻫﺎ ﮔﻔﺖ: » ﺍﯾﻦ ﻫﻤﻪ
ﻣﯿﻤﻮﻥ ﺩﺭ ﻗﻔﺲ ﺭﺍ ﺑﺒﯿﻨﯿﺪ ! ﻣﻦ ﺁﻧﻬﺎ ﺭﺍ ﻫﺮ ﯾﮏ ۸۰ ﺩﻻﺭ ﺑﻪ
ﺷﻤﺎ ﺧﻮﺍﻫﻢ ﻓﺮﻭﺧﺖ ﺗﺎ ﺷﻤﺎ ﭘﺲ ﺍﺯ ﺑﺎﺯﮔﺸﺖ ﻣﺮﺩ ﺁﻧﻬﺎ ﺭﺍ
ﺑﻪ ۱۰۰ ﺩﻻﺭ ﺑﻪ ﺍﻭ ﺑﻔﺮﻭﺷﯿﺪ« .
ﺭﻭﺳﺘﺎﯾﯽﻫﺎ ﮐﻪ ﺍﺣﺘﻤﺎﻻ ﻣﺜﻞ ﻣﻦ ﻭ ﺷﻤﺎ ﻭﺳﻮﺳﻪ ﺷﺪﻩ
ﺑﻮﺩﻧﺪ ﭘﻮﻝﻫﺎﯾﺸﺎﻥ ﺭﺍ ﺭﻭﯼ ﻫﻢ ﮔﺬﺍﺷﺘﻨﺪ ﻭ ﺗﻤﺎﻡ ﻣﯿﻤﻮﻥﻫﺎ
ﺭﺍ ﺧﺮﯾﺪﻧﺪ…
ﺍﻟﺒﺘﻪ ﺍﺯ ﺁﻥ ﺑﻪ ﺑﻌﺪ ﺩﯾﮕﺮ ﮐﺴﯽ ﻣﺮﺩ ﺗﺎﺟﺮ ﻭ ﺷﺎﮔﺮﺩﺵ ﺭﺍ
ﻧﺪﯾﺪ ﻭ ﺗﻨﻬﺎ ﺭﻭﺳﺘﺎﯾﯽﻫﺎ ﻣﺎﻧﺪﻧﺪ ﻭ ﯾﮏ ﺩﻧﯿﺎ ﻣﯿﻤﻮﻥ!!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۲۱ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۷:۵۷
ساده است انها درست میگن طی یک فرمول ساده زمین درات ننطقه هکتاری خریداری شد 3میلیون تا 5میلون درحال حاضرمتری 25میلیون تا 30ملیون فروش میرود بازم بگم
ناشناس
سه‌شنبه ۲۱ مرداد ۱۳۹۳ - ۲۲:۵۶
سهامدار عمده از 1/5 میلیارد سهم 200 میلیون را صرف بالا بردن سهم میکند بعد یک میلیارد سهم را به قیمت بسیار بالا خالی میکند ومیرود پی کارش
حق هم دارد دیگر که سهامدار عمده نیست بقیه باید خودشان مجمع برقرار کنند وپوا ساخت وساز را جور کنند

حواستون باشه پول فروش سهام صرف ساخت وساز نمیشود ،یک راست تو جیب سهامدار قبلی میرود
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۲۱ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۸:۳۷
قوه قضائیه و شرکت بورس باید به این شرکت ورود نموده و صورت های مالی ان توسط بازرسی کل کشور مورد ارزیابی قرار گیرد و سود سهام ان به اطلاع عموم برسد تا افراد سود جو نتوانند قیمت ان را بالا تعیین نمایند و افراد نا اگاه و عامه جامعه پس انداز خود را برای ان سهم بگذارند و در اینده که شرکت با مشکل مواجه شد سر این افراد بی کلاه بماند
ناشناس
سه‌شنبه ۲۱ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۹
بهتره دست اندرکاران بورس به اوضاع خودشان رسیدگی کنند وبه اوضاع خراب بورس اوراق بهادار که باعث متضرر شدن بسیاری از سهامداران شد رسیدگی کنندوکاری به سهام های غیر بورسی نداشته باشند
حافظ
سه‌شنبه ۲۱ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۲
پس تو این چند سال چرا براش مشکلی بوجود نیامده؟ ولی با این اوصاف و زمینه سازی که من الان میبینم بزودی براش مشکل تراشی خواهد شد
داریوش
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۲۱ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۹:۲۵
تمام استدلالهایی که آوردی ارزش خبری نداشت فقط میخواستید یه چیزی گفته باشید . پدیده خیلی خیلی بهتر از بورس درب و داغون شماست که ۱ سال است با هزار کلک و ترفند جدید جیب مردم را میزند !!!
ناشناس
سه‌شنبه ۰۶ آبان ۱۳۹۳ - ۱۰:۰۸
برات متاسفم
سیروس
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۲۱ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۹:۲۹
اگر خودت هم این سهم رو داشتی اینچنین گزارش به اصطلاح دقیقی می نوشتی ، نگران پول مردم نباش . من خودم 100 میلیون پول آوردم به بورسی که شما سنگش رو به سینه می زنی الان نزدیک به 50 درصد پولم طی یکسال گذشته به باد رفت هیچکش هم جوابگو نیست . حالا دلت به حال ماها سوخته برو بگو که اینهمه به شاخص بازی نکنه و مردم رو به فلاکت نکشانه . البته این رو هم بگم من بی تجربه نیستم حدود 7 سال در بازار سرمایه فعالیت می کنم .
حافظ
سه‌شنبه ۲۱ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۸
تحلیل گر من که خود یکی از اساتید و فعالان بازار به اصطلاح سرمایه است چند ماه پیش به من هشدار دادند (که کار از تحلیل بنیادی و تکنیکی گذشته و معلوم نیست آقایان چه میکنند) ولی بنده باور نکردم در بازار ماندم و نتیجه اش آن شد که شما هم تجربه کردید
ناشناس
سه‌شنبه ۲۱ مرداد ۱۳۹۳ - ۲۰:۳۴
من با نظر شما کاملا موافقم 50درصد سرمایه من هم توی بورس به فنا رفت و هیچ کس هم جوابگو نبود به عبارتی با سقوط بورس سهامداران بیچاره شدند من که از بورس اومدم بیرون وبه هیچ کس هم توصیه نمیکنم حتی یه سهم از سهام های بورسی رو بخره چون نه تنها حمایت نمیشه بلکه سرمایه هم نابود میشه.حالا من نمیدونم کسی که این مقاله رو نوشته از سرمایه مردم چی میخواد بهتره قلمشو واسه بهبود اوضاع بورس بکار بگیره تا باقیمونده سهامدارها حداقل بتونن یه نفسی بکشن
ضربه خورده بورس
پنجشنبه ۲۳ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۸
باسلام بورس ایران کاملاً هیجانی است؛درسال83بانظرکارگزار11میلیون تومان سهام خریدم که درسال93با افزایش های ناشی ازمواردمختلف قیمت روزسهام من 3میلیون تومان است؟
وحید
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۲۱ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۹:۴۳
اقا کلی تو بورس ضرر کردیم بزارین پدیده جبرانش کنه ارزش سهام پدیده خیلی بیشتر از اینهاست برو یه نگاه به ارزش سهام پردیسبان وموارد مشابه بنداز متوجه میشی برادر
matin
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۲۱ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۹:۴۷
جالب بود ولی در نظر داشته باشید که بورس شما کمتر از پدیده مشکل نداره بخصوص با این که اینروزا روی شاخص میشه تا آقایون بگن بازار مشکلی نداره.
محسن
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۲۱ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۹:۴۷
بورس نیوز شیطون شدی داری پدیده تبلیغ می کنی من رفتم پدیده بخرم
مهرداد
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۲۱ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۹:۴۸
نمی دونم چرا هر سهمی که داره حداقل ضرر
بورس و جبران میکنه
شما ها میفتید به جونش تا خرابش کنید
بهتر نیست شما هم برید سهام دارش بشید
این سهم خوبه
البته تو بورس هم سهم خوب زیاده ولی توشون
کسای هستن که پدر پول مردم و دراوردن
ئلی شما هیچی نگفتید
کهن دیار
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۲۱ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۹:۵۳
صورتهای مالی شرکت نشان می دهد این شرکت یک طرح برای یک .... عظیم می باشد. این طرح از اون طرح هایی می باشد که در مباحث مالی به آن پانزی اسکیم می گویند.

با یک محاسبه ساده می توان نشان داد. خانواده سهامدار عمده 75 درصد سهم را داراست که در تعداد سهام شرکت ضرب نماییم میشود 391 میلیون سهم.

این ضرب در هشت تومان ، میشود سه هزار و صد میلیارد تومان. حالا این عدد را با آورده که 39 میلیارد تومان می باشد مقایسه کنید. به عبارت ساده تر همین الان می توانند سهام خود را بصورت خرد واگذار کنند و از شرکت خارج شوند و ثروتی هنگفت به جیب بزنند.
ناشناس
يکشنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۰:۳۳
اشتباه میکنی 75% از یک و نیم میلیارد میشود یک میلیاردو صدو بیست و پنج میلیون سهم
اگر به قیمت 8000 تومان ضرب کنی 9000 میلیارد یعنی 3 برابر 3000 میلیارد تومانی
اگر سهامش را بفروشد جزو 10 ثروتمند بزرگ دنیا میشود و شرکت میماند با وامها وبدهی های بسیار بزرگ
سهامداران هم خودشان باید مجمع برگزار کنند و با بدهی بقیه پروژه را پیش ببرند


ضمننا نقدینگی هم از دست مردم در اورده میشود وکاهش تورم نیز داریم
بیخود نیست دولت هیچی نمیگه
کهن دیار
دوشنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۴:۲۳
1.5 میلیارد سهم متعلق به شرکت ابنیه است که سهامی خاص است و سهمش قابلیت فروش عمومی ندارد. ضمن اینکه اطلاعات آن قابل دسترسی نیست. ضمن اینکه تابعه 85 درصدی نمیتواند از مادر بسیار بزرگتر باشد جزاینکه تامین مالی تابعه دارای نسبت های مالی عجیبی باشد. با تشکر
جعفر
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۲۱ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۹:۵۴
من مقاله بيشتر به خصومت شخصي مي ماند تا مقاله
اگه متن رو دقيق بخوانيد بحث تخصصي نشده است وبه صورت عاميانه نويسنده شاكي شده
من به عنوان فردي بي طرف از بورس وپديده كلا اين مقاله رو رد مي كنم و مي گويم بايد تخصصي تر بحث شود.
مهدی
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۲۱ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۹:۵۵
گربه دستش به گوشت نمیرسه میگه بو میده
آقا خبر نگار شما که نتونستی بورس رو درست کنی حالا بیا و پدیده رو هم خراب کن به شما چه ارتباطی داره اگه بیل زنی باقجه خودت رو بیل بزن البته قصد توهین ندارم خودم هم سهام پدیده ندارم اما چرا فقط نقاط ضعف رو میبینی این همه از محصنات بورس نوشتید این شد .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۲۱ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۰:۰۱
تو بورس سهام های هست که ورشکسته هستن مثل ایران خودرو که بدهیهاش معادل
ارزش دارایهاش
ولی با پرویی تو بورس ما لیدر هم هست
ولی هیچ مشکلی هم نداره
ممکن پدیده هم مشکلای داشته با شه
ولی شرکت خودش سود میده خودش هم سهم و میخره خودش هم سود میده
بعداز چند سال 25 درصد سهم بجای سود
از محل سود انباشته به سهام داراش داده
و تا خریدار داره سهم بالا میره
سال گذشته چون ساخت وسازش کم رونق بود چندان رشد نداشت
ولی امسال خیلی خوب بودش
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۲۱ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۰:۰۳
بالاخره یکی پیدا شد که یک حرفی در مورد این پدیده بزنه ، ارزش سهام پدیده به طرز باورنکردنی حبابی و بالاست و استدلالهای اساتید در توجیهش بسیار زیبا. اقایان برای توجیه قیمت سهام می گویند که واحدهای مسکونی پدیده متری ده میلیون تومان و بعد شروع به محاسبات تخیلی در مورد ارزش سهام می نمایند و در مورد تجاریها هم همین حرف را می زنند و میگویند که تجاری متری 50 میلیون تومان و باز به محاسبات خود ارضاکننده مشغول میگردند. بهترین واحد مسکونی در مشهد متری ده میلیون نیست برج الیزه قیمتها بین 9.500 تا 14 میلیون است تازه اون در بهترین نقطه شهر و طراحی داخلی هم به انتخاب مشتری می باشد.
مهدی
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۲۱ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۰:۰۵
بنده ی سری به سایت پدیده زدم سود شرکتهای مالی اش 1304 تومن می باشد بنطر من همچین سهم هایی ارزش سرمایه گذاری را دارن تا اینکه در بورس بدون شفاقیت اطلاعاتی معامله کنیم. ضمنا این مطالبی که عنوان کردین چیزی را جز خصومت شخصی نشان نمیداد.
ناشناس
سه‌شنبه ۲۱ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۹:۰۴
سود سال 92 مبلغ 238 ریال بوده طبق اطلاعات منتشره در کدال بشرح زیر..


شرکتی با سرمایه 521,544 میلیون ریال
به عبارتی 52 میلیارد تومان


و
سود هر سهم پس از کسر مالیات واقعی سال مالی منتهی به پایان سال 92 ------238 (ریال)

سود انباشتة پایان دوره با لحاظ نمودن مصوبات مجمع 124,095 میلیون ریال و به عبارتی 12میلیارد و 400 میلیون تومان
تقسیم سود هم صفر ریال

دال دیدم
http://www.codal.ir/Reports/Assembly.aspx?LetterSerial=ge5fa8up4Zq4V19BzNST4w% 3d%3d
حسن
يکشنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۴:۳۱
پروفسور تحلیلگر
اون اطلاعیه ای که تو کدال میبینی مال این شرکتی که سهامش رو می خری نیست.هرجا پدیده ببینی فکر می کنی همینه؟
ازون گذشته.تو همون اطلاعیه ای که خوندی سود هر سهم سال 91 بوده 238 ریال و سود سال 92 بوده 13048 ریال.بعد تو مجمع سال 92 صورت مالی سال 91 تصویب شده!!!!!!!!!!!!
کهن دیار
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۲۱ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۰:۰۸
درسال 92 شرکت با واگذاری دو پروژه بصورت ... و دریافت هیچ ریال سود هزار و سیصد تومانی به ازای هرسهم ساخته است. این سود از نظر کیفی هیچ ارزشی ندارد. ولی فرض کنیم که توهم زدیم و میگیم واقعی هست درآن صورت این درآمد حاصل از فروش هست که حداکثر به همان اندازه میتوان به قیمت سهم افزود یعنی در حالت خوش بینی مفرط قیمت سهم 1300 می باشد. البته 1300 که یک ریال هم داده نخواهد شد. به صورت جریان وجوه نقد نیگاه کن برادر تا ببینی
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۲۱ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۰
ادامه ، نکته مهمی که وجود دارد این است که اگر واحدهایپیش فروش شده باشد که افزایش ارزش تجاری و مسکونی متعلق به خریداران واحد ها می باشد و اگر پیش فروش نشده باشد که در این بازار راکد مسکن چگونه می توانند انها را به فروش برسانند . الان در مشهد واحد های تجاری بسیاری در بافت اطراف حرم اماده به فروش می باشد و بر روی دست شرکتهای سازنده باد کرده است. ان وقت پدیده با قیمتهای نجومی چگونه می تواند برای انها مشتری پیدا کند.
یک نکته بسیار ساده دیگر که توضیح همین نکته میتواند روشنگر بسیاری از مسائل باشد این است که چگونه شرکتی 25 درصد افزایش سرمایه می دهد و بعد به جای شکستن قیمت ، مدیرعامل در مجمع اعلام میکند قیمت از این لحظه 8000 تومان خواهد بود . با چه استدلالی چه توجیهی چه صورتهای مالی.
داریوش
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۲۱ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۱
باسلام .از بورس نیوز انتظار نداشتم که ایراد گیری بی منطق داشته باشد .هیچ گونه مدرک منطقی ارایه نداده اید وفقط مشخصا میخواهید نظر مردم را از پدیده بدبین کنید .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۲۱ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۴
با سلام به شما
تحلیلتون چند تا ایراد داره
اولا این سهامی که در بازار دارند می فروشند واسه شرکت ابنیه و ساختمان است
ثانیا تعداد سهام آن 1.5 میلیارد سهم است
ثالثا: جدیدا پدیده در تمام مراکز استان دفاتر خرید و فروش سهام زده اونم می خواد سهامش رو بفروشه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۲۱ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۰
بحث قیمت یه ملک رو خریداراش تعین میکنن
اگر ملکی خریدار نداشته باشه نمی تونه قیمت رو بالا ببره
توشما کشور شما با متر 500000 میتونیین ویلا بخرید
ولی بعضی از مجتمع ها قیمتش بالا 7 تا 10 میلیون میباشد
اگه چندسال پیش تو میلاد نور مغازه میخریدید ضرر هم میکردید
یکی از دوستان مغازه خرید متری 2 ملیون
فروخت 1/8 میلیون
بعد خود میلاد نور تبلیغات سنگین کرد والان قیمت متری 100 میلیون شده
و پدیده با این همه تبلیغ و این همه خریدار
و وجود سهامدارای خیلی بزرگ
و غیره
وسرعت عمل در ساخت که درهیچ یک از
انبوه سازای تو بورس سراغ نداریم
واینکه این انبوه سازا اصلا میدونن تبلیغات یعنی چی
تو اروپا میگن اگر 1000 دلار داری 950 دلار خرج تبلیغ کن و......
اینکه تو انبوه سازان بورسی سفته باز نیست
تو دادن گزارشات مالی رانت نیست
وهزاران و ... های دیگه

مدیریت این سهم ارزش تبلیغات رئ شناخت و میدونه باید چیکار کنه
سرعت بسیار بالا ساخت وساز و خلاقیت
طراحان درجه یک دنیا
و....
در روزهایی که تمام بازارهای موازی وضعشان افتضاح است
این سهم با اقبال خوب روبرو شد و سهم خریداران بسیار دارد
ممکن است اگر بازار های موازی دوباره پررونق شود دیگر سهم این شرکت با اقبال روبرو نشود
ولی الان بهترین گزینه میباشد

واین ارزش تبلیغات را میرساند
حافظ
سه‌شنبه ۲۱ مرداد ۱۳۹۳ - ۲۳:۴۶
برند. برادر من برند
جواد حسن زاده
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۲۱ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۵
با سلام احترام دوستان امیدوار شدم باز با امدن دولت تدبیر وامید همه متوجه شدن که دیگر رانت خواری در این کشور اسلامی جایگاهی ندارد قوه قضائیه ورود نماید تا بدلهای ... رشد قارج گونه نکنند با احترام مزدا3
jeyjey
United States of America
سه‌شنبه ۲۱ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۷
با سلام
اولا این سایت که مال سازمان بورس نیست که شما ازش بابت ضرر و زیانتون شکایت دارین
دوما شما که مدعی ضرر هستین , این گذارش برای اینه که امثال من و شما برای ورود به سهام پدیده چشمامون رو باز کنیم تا دوباره اون آقا نگه 100 میلیونم شده 50 میلیون
ناشناس
سه‌شنبه ۲۱ مرداد ۱۳۹۳ - ۲۰:۳۸
اگه کسی گزارشات مغرضانه ننویسه والکی جو منفی نده این اتفاق نمیفته وکسی متضرر نمیشه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۲۱ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۸
بنازم به این پهلوان که شما هم بصورت معکوس در حال تبلیغ پدیده شدید گزارش اقتصادی یعنی عدد و رقم و محاسبات یعنی اینکه با جوسازی شما تعداد بیشتری میرن سراغ این سهم و اینهم هنر تبلیغاتی پدیده و پهلوانه
پوریا
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۲۱ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۲
با عرض سلام
من فقط یه سوال دارم نمیدونم چقدر از حرفهای شما درست چقدر اشتباه فقط یه سوال منو میخام جواب بدید کجای ایران عزیز تو این وضعیت اقتصادی شفافیت داره؟
اگر من دارم تو مملکتی زندگی میکنم که شرکت سهامی عام مثل پدیده با این وضعیت کار میکنه واقعا بورسش قابل اعتماده؟؟
من موندم اون آقایونی که دارای مسئولیت هستن کجای این بازی هستن
به طبع یا خودش شروع کننده این بازی هستن یا اگرم قاطی ما مردم عادی هستن من حداقل ندیدمشون
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۲۱ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۲
با سلام گزارشتان بسیار مغرضانه بود مثل اینکه شما مشکل شخصی با آقای پهلوان داشته اید....شما بهتره گزارشی تهیه کنید که اوضاع نابسامان بورس اوراق بهادار را سر وسامان بدهد بورسی که با روند کاهشی وفرسایشی سرمایه ها را نابود کرد لازم نیست درمورد سهامهای غیربورسی مثل پدیده وپردیسبان و...مطلب بنویسید همین که زحمت میکشید و درمورد سهامهای بورسی مینوسید کفایت است
علی
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۲۱ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۸
این سهم و ببینین

برید شتران روهم ببینید شتران با سود 7500 قیمتش به 128000 رسید ولی کسی چیزی نگفت چون دست از ما بترون توش بود

ولی این سهم با پتانسیل بالاش 8000 تومن ولی خیلی ها نمیتونن ببین
حسین
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۲۱ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۰
من فکر میکنم این آقایان بورس نیوزی سهام پدیده گیرشون نیومده اگه میتونستن بخرن عمرا صداشون در نمیومد
شهاب
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۲۱ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۴
سلام
بورس نیوز رسالت نقد بازارهای مالی رو داره ایفا میکنه / در خصوص بازار سرمایه هم نقد مینویسه / گرچه گاهی مغرضانه هم هست و خود من همیشه موافق نبودم باهاش / همینکه نظر همه رو تایید میکنه که همه ببینن خودش جسارت میخاد / همینکه رو مسائلی دست میزاره که همه نشنیده و ندیده از کنارش رد میشن خیلی جسارت میخاد /
این در مورد بورس نیوز
اما شخصا توسعهء بازارهای خارج از بورس رو برای تامین مالی مفید میدونم و اون سایت هم آفرین داره.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۲۱ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۴
اولآ تعداد سهامش 1.5میلیارد سهم.که با25درصد اضافه شده میشود1.875میلیارد سهم.اگر در قیمت 8000ضرب کنیم بیش از 15 تریلیون تومان میشود که قیمت آن از 3 بانک صادرات .ملت و تجارت با این همه شعبه و دارای بیشتر میشود.
امير
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۲۱ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۰
شرکت ابنيه پديده يک و نيم مليارد,سهم .داره که با فرض هر سهم 8000
تومان ميشود دوازده هزار ميليارد تومان يا چهار ماه يارانه کل کشور؟؟!!!!
دومين موضوع قيمت سهام ميباشد که توسط دلالان ... در جلسات خصوصى تعيين ميشود
سومين مورد بعد از ده سال شرکت قادر به ساخت هتل که نماد مجموعه است نبوده و تا کنون فقط يک هايپر افتتاح شده است
آيا وقت آن نرسيده که از يک جريان ديگه که باعث..... جلو گيرى کنيم؟؟؟
مشهدی
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۲۱ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۲
در هر صورت یه جای کار میلنگه . الان همه جا رکوده هر جا سرمایه گذاری میکنه ضرره اونوقت پدیده چطور سهامش اینطوری رشد داره....آینده همه روشن میشه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۲۱ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۷
اولآ تعداد سهامش 1.5میلیارد سهم.که با25درصد اضافه شده میشود1.875میلیارد سهم.اگر در قیمت 8000ضرب کنیم بیش از 15 تریلیون تومان میشود که قیمت آن از 3 بانک صادرات .ملت و تجارت با این همه شعبه و دارای بیشتر میشود.
مشهدی
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۲۱ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۵
در هر صورت یه جای کار میلنگه . الان همه جا رکوده هر جا سرمایه گذاری میکنه ضرره اونوقت پدیده چطور سهامش اینطوری رشد داره....آینده همه روشن میشه
علی
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۲۱ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۱
با سلام
مسئله اصلی در پدیده این است که بایستی به تفاوت شرکت مادر با زیر مجموعه توجه کرد
آنچا در کدال به نام پدیده ثبت شده شرکت توسعه بین المللی صنعت گردشگری پدیده شاندیز(شرکت سهامی عام) است. ولی آنچه به مردم فروخته می شود شرکت ابنیه و ساختمان پدیده شاندیز (سهامی خاص) است.
شرکت توسعه بین المللی صنعت گردشگری پدیده شاندیز(شرکت سهامی عام) کاملا متعلق به خانواده پهلوان و باقی شرکا است. و سهم فروخته شده به مردم سهم شرکت ابنیه و ساختمان پدیده شاندیز (سهامی خاص) است.
در نتیجه سازمان بورس هم هیچگونه نظارتی بر این شرکت نمی تواند داشته باشد.
ناشناس
چهارشنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۶
چه عجب يكي با اطلاع بود . اما آيا كساني كه دارند سهام مي خرند مي دانندچي مي خرند؟!!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۲۱ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۰
سلام. کلا متوجه اشکال کار پدیده یا سایت مرتبط با آن نشدم. یک بنگاه معاملات ملکی هم همینطور معامله می کند. اشکال کجاست؟ نویسنده خودش هم نمی داند به چه چیز باید گیر بدهد.
ناشناس
چهارشنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۸
شما در بنگاه زمين مي خري و مي داني متري چند است و گران نمي خري ولي در پديده سهام مي خري و نمي داني گران خريدي يا نه با اين سهام به شما زمين مي دهند يا نه! پول مي گيري يا نه! از كجا مي دوني چقدر ارزش سهامش است؟!!!
ناصر
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۲۱ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۹
پديده سهامش طلائيه . من زماني كه 700 تومن بود 80 هزار تا خريدم. الان هم خداروشكر ازش خيلي راضي ام. يكگزمين 500 متري هم كنار پديده دارم سال 88 قيمت زمينم 6ميليون تومن بود الان قيمت زمينم 900 ميليون مي ارزه. مشتري هم داره. حالا شما سر انگشتي حساب كنيد قيمت زمين خالي پديده در عرض اين 6 سال چند برابر شده؟؟ مصالح كه اونجا بكار رفته رو هم حساب كنيد. پديده كيش با متراژ8888 متري هم حساب كنيد . حالا سهام پديده 8000 تومن مي ارزه يا بيشتر؟ ب. پديده يك برنده تو ايران . پديده رو تو ايران با هيچ شركتي مقايسه نكنيد. اگه ميخواين پديده رو با شركتي مقايسه كنيد با هتلاي دبي مقايسه كنيد
فرشاد
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۲۱ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۲
ببین داداش این سهام خیلی خوب بید ولی ما .....
ای بابا سال 87 با مبلغ 6 میلیون تومان اومدیم یک امتیاز مسکن تو ده کوره های کرج وکالتی خریدیم اما با گذشت چند سال معلوم هنیست که چی شد مرتب جای دفترش عوض میشه بابا پولمو بدید پراید 7 تومان اون موقع شده 21 تومان ما همون پولمونم نمی تونیم بگیریم ولی اگه اون موقع اومده بودیم سهام این گرفته بودیم 30000 تا میشد و الان ما دیگه تو فضا بودیم .هی هی هی ...
بزک نمیر بهار میاد
سه‌شنبه ۲۱ مرداد ۱۳۹۳ - ۲۳:۵۲
برای شما هم فقط این ضرب المثل را میتوانم بگویم بزک نمیر....
احسان
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۲۱ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۸
اولا اطلاعات تو کدال بورس و سرمایه 521 میلیارد اعلام شده مربوط به شرکت توسعه بین المللی صنعت گردشگری پدیده شاندیز است و ربطی به شرکت ابینهو ساختمان پدیده شاندیز که سهام آن خارج از بورس معامله میشود ندارد دوما قیمت سهام بر اثر گزارش کارشناسان رسمی دادگشتری که حد اقل قیمت ارزش ملک را میگدارند تعیین میشود . سوماٌ همانطوریکه در بورس عرضه و تقاضا تعیین کننده است اینجا هم متقاضی برای خرید سهام زیاد است، بدلیل اینکه بالاخره کسی توی این مملکمت پیدا شده تا به مردم سود برساند و تنها خوری نکند ... مدیران مجموعه زحمت میکشند و منافع می برند و از این منافع نیز مردم با حداقل سرمایه گذاری بهره مند میشوند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۲۱ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۹
پول مردم را جمع کردند آخرش میشود رویای شاندیز و این کار یک پدیده خواهد شد ....
محمد
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۲۱ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۳:۱۴
وقتی به ریسمان (...)وصل شدی هر کار دلت خواست انجام بده. شما هم تا دیر نشده چند هزارتایی سهام پدیده بخر خیرشو ببین
جواد
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۲۱ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۳:۲۱
من نه سهام پدیده رو دارم و نه میخام بخرم اما یه چیزی رو میبینم اینه که حداقل دارن یک کارایی انجام میدن سر مردم کلاه نمیره هر کی بخره بهتره شما بری پ... رو یه بررسی انجام بده که هنوز نه به باره نه به داره نه مجوزاشو گرفته نه گلنگ آنچنانی خورده قیمت سهمش ارز 4 تومان رسیده به 55 تومان و جالبه تمام سهامدارای اصلی در حال طاق زدن سهامشون هستند با هر قیمتی با هر ملکی با هر ماشینی و بهر بهانه ای اگه الان قیمت 55 هستش اگه خریداری من 35-40 میتونم برات تموم کنم .
ناشناس
Germany
سه‌شنبه ۲۱ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۳:۲۳
زیادی بیکارید!!!!
حسن زاده
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۲۱ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۳:۳۳
ترسم كه اعرابي به منزل نرسي
اين ره كه تو مي روي به تركستان است
با سلام واحترام پس از مطالعه پاره نوشته دو مطلب حاصل شد اول اينكه يا نويسنده خيلي نادان وجاهل به مسايل ماليه است يا به قول دوستان مي خواسته يه چيزي بگه و يه چيزي دراره.به هر حال دوست عزيز سعي كن وقتي گزارش اقتصادي مي دي به خصوص وقتي مي خواي كسي رو متهم كني با ادله كافي باشه من خودم طي سه سال اخير انواع كار اقتصادي كردم ولي سودي كه تا الان در پديده نصيب بنده وامثال من شده هيچ جاي تا الان وجود نداشته تو اين مملكت حتي توي اون بورس خراب شده.پس تو برو خود را باش ومار به حال خود وارهان.باي
داوود سمیعی
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۲۱ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۴:۳۱
خدا لعنتتون کنه با امثال این شایعاتتون باعث شدین زمانی که سهام 3000تومن بود 30000هزار سهاممو مفت فروختم رفتم یه اپارتمان نقلی خریدم هنوز هیچی روش نرفته.اگه سهاممو نگه میداشتم الان240میلیون میخریدن.ایشالا هرکس علکی شایعه میکنه خیر نبینه و محتاج نون شبش بشه.هواستون باشه مفت نبازین مثل من.
ظریف بین
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
سه‌شنبه ۲۱ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۴:۳۸
آقای حسن زاده عزیز ا:ترسم نرسی به کعبه ای اعرابی کین ره که تومیروی به ترکستان است .شما که نادان وجاهل نیستی ومتخصص مسایل مالی هستی ؟؟لطفا شعر شاعر راخراب نکن
بزک نمیر بهار میاد
سه‌شنبه ۲۱ مرداد ۱۳۹۳ - ۲۳:۵۵
شعرو خوب اومدی
امید
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۲۱ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۴:۴۱
بله. به نطر من هم قیمت پدیده حبابیه. اما یه سوالی رو میخوام مطرح کنم. اون زمان که شاخص بورس و قیمت ها حبابی بود چرا حرفی زده نمیشد؟؟
ساسان
چهارشنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۶
بورس كه شفاف ترين بازار ايران است اينگونه است . حواستان باشد بازار هاي غير شفاف يكدفعه با نوسانات بالا فرو مي ريزند. از ما گفتن بود
محمد
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۲۱ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۴:۵۹
اولا زیر سایت نوشته که ارتباطی به شرکت نداره و صرقا جهت اطلاع رسانیه . دوما آقای پهلوان به عنوان یک کارآفرین برتر و الگوی اشتغال زایی مورد تمجدید عام و خاص هست و برای معرفی خودش هیچ احتیاجی به سایت نداره
دکتر مجید
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۲۱ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۴:۵۹
بازرسی کل کشور قصد ورود به پدیده رو داره
نیما
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۲۱ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۷
فعلا که از ضرر بورس مرا نجات داده و به سود رسیدم الان حسرت میخورم کاش کل بورس وارد پدیده میکردم هدف اول سهم پدیده ....تومانه !
شما هم به فکر بورس باش که هنوزم ضرر ده هست
morteza
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۲۱ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۵:۱۵
1(واقعا" از سایت بورس نیوز با این همه مخاطب یک همچین گزارش بی سر و تهی محال بود
نویسنده گویا در ایران زندگی نمی کند و یا اصلا" با .... و جنبه نظارتی آن (بخوانید دهن پرکن)آشنایی ندارد چراکه سهم های پالایشگاهی /تجهیزاتی (...صدری)و چه بسیار شرکتها که روند رشد قیمتی آنها به هزار دوز و کلک از عجایب روزگار بوده و در رویا هم نمی توان تصور کرد در همین بورس ما اتفاق افتاده و آب از آب تکان نخورده و هیچکس پاسخگو نبوده .... حال شما از کره مریخ آمدی دم از نظارت میزنی
2)پدیده هر چی که بوده و باشد علی رغم آنکه توی بورس نبوده ولیکن صورتهای مالی خود را در کدال گذاشته برای امثال شما (فقط اطلاعات را درست مثل حسابدار نه مثل روزنامه بخوانید
3)در آخر گزارش اشاره به ادامه آن در آینده داده اید که خود گویای عدم دانش کافی نوسنده مطلب بوده که یک چیزی بپران و بعد وایسا تماشا کن دیگران چکار میکنند و بعد از رفتار و گفتار دیگران ادامه مطلب دربیاید
مرتضی
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۲۱ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۵:۳۸
خبر هاى خوب در راه است .پديده شانديز.
به کورى چشم دشمنان پديده
مهرداد
سه‌شنبه ۲۱ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۹:۱۸
خدا کنه این طور باشه ولی اگه غیر این باشه وای چه میشه
نیما
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۲۱ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۵:۴۶
فعلا که از ضرر بورس مرا نجات داده و به سود رسیدم الان حسرت میخورم کاش کل بورس وارد پدیده میکردم هدف اول سهم پدیده ۱۲۰۰۰تومانه !
شما هم به فکر بورس باش که هنوزم ضرر ده هست
بزک نمیر بهار میاد
چهارشنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۰:۰۰
خوب این نشان از اعتبار 1 برند رو نشون میده حالا سود هم نده حداقل ارزش سهمش که بالا میره و نه مثل این بورس سود که نمیده هیچ ارزش سهامش هم روز بروز آب میره
شهرام
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۲۱ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۵:۴۹
دور نیست روزی که هر سهم بالای 200 هزار تومان معامله خواهد شد و جناب نگارنده کم سواد و مغرض این بالصطلاح "مقاله" تهی از منطق برای خرید 200 تک سهم پدیده تو صف خریدش زنبیل بذاره. ضمنا قیمت سهم رو عرضه و تقاضا مگه مشخص نمیکنه؟ سهامدارهای پدیده هم با سهامداری از سرمایه شون حمایت میکنند، حالا مشکل شما کجاست؟ بنظر میرسه نگارنده ی مغرض با دنیای مدرن تبلیغات چند دهه فاصله داره. من خودم از سهامدارهای پدیده هستم و از ابتدای سال 93 با وجودیکه سرمایه کمی رو وارد بورس کردم و صدالبته با 65درصد زیان و کسر سرمایه در طول سه ماه مواجه شدم در عوض افزایش ارزش سهام پدیده زیان بورس رو که جبران کرد بماند بلکه در مدت 4 ماه و نیم 121 درصد سرمایه ام افزایش پیدا کرد و از این بابت خدا رو شاکرم... تا کور شود هر آنکه نتواند دید :-)
نصر
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۲۱ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۵:۵۱
روزي را مي بينم كه سهامداراش جهت فروش سهم خود از سر و كله هم بالا خواهند رفت مخصوصا انهايي كه با قيمت حبابي الان سهم ميخرند
فرشید
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۲۱ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۵:۵۱
من واقعا برای نویسنده متاسف هستم. کاملا روشن است ایشان از روی حسادت به خیل عظیم مردم که از رشد پدیده منتفع شده اند (در حالیکه معلوم است خود نویسنده چندین ماه است از بورس در حال ضرر دیدن بوده یا سرمایه اش راکد مانده است و لذا از نظر عصبی به هم ریخته است) این مطالب را نگارش فرموده اند. نکته با مزه هم آن است که شکوه می کند چرا کسی کاری با پدیده ندارد و جلوی رشد موفق آن را نمی گیرد.
شما خود باید پیش خدا توبه کنید که در زمستان گذشته همه را به ورود به بورس تشویق کردید تا آنها را به خاک سیاه بنشانید.
رضا
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۲۱ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۶:۴۵
حتما بخوانید خیلی شبیه این ماجراست:
داستان تاجر و روستاییان میمون فروش

ﺭﻭﺯﯼ ﺭﻭﺯﮔﺎﺭﯼ ﺩﺭ ﺭﻭﺳﺘﺎﯾﯽ ﺩﺭ ﻫﻨﺪ؛ ﻣﺮﺩﯼ ﺑﻪ ﺭﻭﺳﺘﺎﯾﯽﻫﺎ
ﺍﻋﻼﻡ ﮐﺮﺩ ﮐﻪ ﺑﺮﺍﯼ ﺧﺮﯾﺪ ﻫﺮ ﻣﯿﻤﻮﻥ ۲۰ ﺩﻻﺭ ﺑﻪ ﺁﻧﻬﺎ ﭘﻮﻝ
ﺧﻮﺍﻫﺪ ﺩﺍﺩ .
ﺭﻭﺳﺘﺎﯾﯽﻫﺎ ﻫﻢ ﮐﻪ ﺩﯾﺪﻧﺪ ﺍﻃﺮﺍﻑﺷﺎﻥ ﭘﺮ ﺍﺳﺖ ﺍﺯ ﻣﯿﻤﻮﻥ؛
ﺑﻪ ﺟﻨﮕﻞ ﺭﻓﺘﻨﺪ ﻭ ﺷﺮﻭﻉ ﺑﻪ ﮔﺮﻓﺘﻦﺷﺎﻥ ﮐﺮﺩﻧﺪ ﻭ ﻣﺮﺩ ﻫﻢ
ﻫﺰﺍﺭﺍﻥ ﻣﯿﻤﻮﻥ ﺑﻪ ﻗﯿﻤﺖ ۲۰ ﺩﻻﺭ ﺍﺯ ﺁﻧﻬﺎ ﺧﺮﯾﺪ ﻭﻟﯽ ﺑﺎ ﮐﻢ
ﺷﺪﻥ ﺗﻌﺪﺍﺩ ﻣﯿﻤﻮﻥﻫﺎ ﺭﻭﺳﺘﺎﯾﯽﻫﺎ ﺩﺳﺖ ﺍﺯ ﺗﻼﺵ
ﮐﺸﯿﺪﻧﺪ…
ﺑﻪ ﻫﻤﯿﻦ ﺧﺎﻃﺮ ﻣﺮﺩ ﺍﯾﻦﺑﺎﺭ ﭘﯿﺸﻨﻬﺎﺩ ﺩﺍﺩ ﺑﺮﺍﯼ ﻫﺮ ﻣﯿﻤﻮﻥ ﺑﻪ
ﺁﻧﻬﺎ ۴۰ ﺩﻻﺭ ﺧﻮﺍﻫﺪ ﭘﺮﺩﺍﺧﺖ.
ﺑﺎ ﺍﯾﻦ ﺷﺮﺍﯾﻂ ﺭﻭﺳﺘﺎﯾﯽﻫﺎ ﻓﻌﺎﻟﯿﺖ ﺧﻮﺩ ﺭﺍ ﺍﺯ ﺳﺮ ﮔﺮﻓﺘﻨﺪ .
ﭘﺲ ﺍﺯ ﻣﺪﺗﯽ ﻣﻮﺟﻮﺩﯼ ﺑﺎﺯ ﻫﻢ ﮐﻤﺘﺮ ﻭ ﮐﻤﺘﺮ ﺷﺪ ﺗﺎ
ﺭﻭﺳﺘﺎﯾﯽﺍﻥ ﺩﺳﺖ ﺍﺯ ﮐﺎﺭ ﮐﺸﯿﺪﻧﺪ ﻭ ﺑﺮﺍﯼ ﮐﺸﺎﻭﺭﺯﯼ ﺳﺮﺍﻍ
ﮐﺸﺘﺰﺍﺭﻫﺎﯼﺷﺎﻥ ﺭﻓﺘﻨﺪ .
ﺍﯾﻦ ﺑﺎﺭ ﭘﯿﺸﻨﻬﺎﺩ ﺑﻪ ۴۵ ﺩﻻﺭ ﺭﺳﯿﺪ ﻭ ﺩﺭ ﻧﺘﯿﺠﻪ ﺗﻌﺪﺍﺩ
ﻣﯿﻤﻮﻥﻫﺎ ﺁﻥﻗﺪﺭ ﮐﻢ ﺷﺪ ﮐﻪ ﺑﻪ ﺳﺨﺘﯽ ﻣﯽﺷﺪ ﻣﯿﻤﻮﻧﯽ
ﺑﺮﺍﯼ ﮔﺮﻓﺘﻦ ﭘﯿﺪﺍ ﮐﺮﺩ .

ﺍﯾﻦﺑﺎﺭ ﻧﯿﺰ ﻣﺮﺩ ﺗﺎﺟﺮ ﺍﺩﻋﺎ ﮐﺮﺩ ﮐﻪ ﺑﺮﺍﯼ ﺧﺮﯾﺪ ﻫﺮ ﻣﯿﻤﻮﻥ
۱۰۰ ﺩﻻﺭ ﺧﻮﺍﻫﺪ ﺩﺍﺩ ﻭﻟﯽ ﭼﻮﻥ ﺑﺮﺍﯼ ﮐﺎﺭﯼ ﺑﺎﯾﺪ ﺑﻪ ﺷﻬﺮ
ﻣﯽﺭﻓﺖ ﮐﺎﺭﻫﺎ ﺭﺍ ﺑﻪ ﺷﺎﮔﺮﺩﺵ ﻣﺤﻮﻝ ﮐﺮﺩ ﺗﺎ ﺍﺯ ﻃﺮﻑ ﺍﻭ
ﻣﯿﻤﻮﻥﻫﺎ ﺭﺍ ﺑﺨﺮﺩ .
ﺩﺭ ﻏﯿﺎﺏ ﺗﺎﺟﺮ، ﺷﺎﮔﺮﺩ ﺑﻪ ﺭﻭﺳﺘﺎﯾﯽﻫﺎ ﮔﻔﺖ: » ﺍﯾﻦ ﻫﻤﻪ
ﻣﯿﻤﻮﻥ ﺩﺭ ﻗﻔﺲ ﺭﺍ ﺑﺒﯿﻨﯿﺪ ! ﻣﻦ ﺁﻧﻬﺎ ﺭﺍ ﻫﺮ ﯾﮏ ۸۰ ﺩﻻﺭ ﺑﻪ
ﺷﻤﺎ ﺧﻮﺍﻫﻢ ﻓﺮﻭﺧﺖ ﺗﺎ ﺷﻤﺎ ﭘﺲ ﺍﺯ ﺑﺎﺯﮔﺸﺖ ﻣﺮﺩ ﺁﻧﻬﺎ ﺭﺍ
ﺑﻪ ۱۰۰ ﺩﻻﺭ ﺑﻪ ﺍﻭ ﺑﻔﺮﻭﺷﯿﺪ« .
ﺭﻭﺳﺘﺎﯾﯽﻫﺎ ﮐﻪ ﺍﺣﺘﻤﺎﻻ ﻣﺜﻞ ﻣﻦ ﻭ ﺷﻤﺎ ﻭﺳﻮﺳﻪ ﺷﺪﻩ
ﺑﻮﺩﻧﺪ ﭘﻮﻝﻫﺎﯾﺸﺎﻥ ﺭﺍ ﺭﻭﯼ ﻫﻢ ﮔﺬﺍﺷﺘﻨﺪ ﻭ ﺗﻤﺎﻡ ﻣﯿﻤﻮﻥﻫﺎ
ﺭﺍ ﺧﺮﯾﺪﻧﺪ…
ﺍﻟﺒﺘﻪ ﺍﺯ ﺁﻥ ﺑﻪ ﺑﻌﺪ ﺩﯾﮕﺮ ﮐﺴﯽ ﻣﺮﺩ ﺗﺎﺟﺮ ﻭ ﺷﺎﮔﺮﺩﺵ ﺭﺍ
ﻧﺪﯾﺪ ﻭ ﺗﻨﻬﺎ ﺭﻭﺳﺘﺎﯾﯽﻫﺎ ﻣﺎﻧﺪﻧﺪ ﻭ ﯾﮏ ﺩﻧﯿﺎ ﻣﯿﻤﻮﻥ!!!
فرشید
سه‌شنبه ۲۱ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۷:۰۵
آخه آدم با عقل، آن آدم نشناس و بدون شناسنامه بوده و می توانسته خیلی راحت آن شهر را ترک کنه و به جای دیگری برود. الان مدیران شرکت پدیده نمی توانند حتی به ... فکر کنند (چه برسه به اجرا). زیرا بخاطر تعداد سهمدار بسیار زیاد مردمی، هر کجای دنیا هم که برود اگر تخلف کرده باشد اینترپل آنها را دستگیر خواهد کرد. قضیه با فرار افراد سیاسی فرق دارد و بحث بوجود آمدن شاکیهای چند ده هزارنفری خصوصی و مردمی است.
مشهدی
سه‌شنبه ۲۱ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۹:۱۴
آقا فرشید خیلی خوش خیالی فکر کردی مدیران ....... از کره ماه اومدن .خبرهای خوش در راه هست
رضا
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۲۱ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۶:۵۰
دوستان خواهش میکنم برید ماجرای شرکت های اینترنتی و تذکرات وارن بافت را بخوانید آن وقت ماجرای سهام پدیده را می فهمید واقعا دلم برای کسانی که این سهم را میخرند می سوزد چند وقت دیگه معلوم می شه!
کافیه صورت های مالی شرکت شفاف بشه و پدیده طرحش کامل بشه بعد معلوم میشه ماجرا چیه
فرشید
سه‌شنبه ۲۱ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۷:۴۲
شرکت دو سال است که صورتهای مالی خود را در مجامع عمومی خود بطور شفاف منتشر می کند. این صورتهای مالی توسط حسابرسان و بازرسان معتبر و مورد تایید دادگستری تهیه شده است. صورتهای مالی مجمع اخیر (تیرماه گذشته) نیز در سایت رسمی شرکت برای رویت عموم منتشر شده است.
رضا
چهارشنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۹:۰۶
آقا فرشید خوشبینی زیاد تو همه جای دنیا کار دست سهام دارها میده از ما گفتن بود!تا الان خوب رشد کرده و هیچ تردیدی نیست! مثلا زمین های کشاورزی رو تغییر کاربری داده و....
اما باید دید بعد از افتتاح درآمد سالیانه پدیده چند میشه! مهم درآمد و تقسیم سود چند سال دیگه! آیا شما حاضری مثلا سهم 8000 تومانی به ازای هر سهم 1000 تومن سود بده؟ مطمئنا نه میخوای حداقل 800 تومن بده!تا ببینیم چی میشه
علی
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۲۱ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۷:۱۷
پانزده سال پیش یکی از دوستان من با 50 میلیون تومان رف تو کار ساخت وساز الان 10میلیاردداره یعنی پولش 200 برابرشده اونوقت یه شرکت با این سرمایه زیاد مسلما سوددهیش باید از یه شخص بیشتر باشه یعنی حد اقل باید 40000تومان باشه*شرکتهای ساختمونی تو بورس که قیمت سهامشون 10 سال پیش 350تومان بوده بدون هیچ افزایش سرمایه ای الان 200تومنن *چطور با پول مردم ترلیاردر شدن مردمو به خاک سیاه نشوندن خدا ازشون نگذره
ناشناس
چهارشنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۴:۱۸
مگه قراره پديده سودشو يكجا تقسيم كنه؟ سود بايد ساليانه به سهامدارا پرداخت بشه
عرفان
United States of America
سه‌شنبه ۲۱ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۷:۲۲
سلام این مطالب که بیشتر باهاش مخالف هستن مردم تهران هستن چون این شرکت توتهران بیشتر دفتر داره مردم میترسن ضرر کنن به ای مقاله حمله میکنن.ولی مطمن باشین این شرکت به این قیمت نمی ارزه برین تحقیق کنید که در اینده ای نه چندان دور قیمتش پایین میاد چون توش سودی وجود نداره پول نقد کنید بزارید تو بانک دولت این میاره پایین
فرشید
سه‌شنبه ۲۱ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۷:۴۴
شرکت دهها دفتر در سطح کشور داره که فقط دو تا از اونها در تهران است. شما لطفا تحقیق کنید که ارزش سهام همین الانش 12000 تومانه و داره زیر قیمت معامله می شه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۲۱ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۷:۲۹
اطلاعات خیلی ناقص است حداقل درست تحقیق کنید تا اینقدر سطحی و عامیانه مقاله ننویسید
جواد
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۲۱ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۷:۵۹
پديده 55 هكتار ميباشد كه 9 هكتار آن داراي مجوز تجاري ميباشد و 46 هكتار آن دراي مجوز نبوده و مزروعي ميباشد .و از روزي كه در دولت جديد در اين خصوص به آن ايراد گرفته اند سرعت رشد قيمتي ان بسيار زياد شده است به نظر اينجانب با اين عمل ميخواهند مردم را روبروي دولت و در كار آنجام شده قرار بدهند.
mohammad
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۲۱ مرداد ۱۳۹۳ - ۲۰:۰۶
ارزشگذاری سهام روشهای متفاوتی دارد که علمی ترین آنها از نظر یک سهام دار خرد ارزش فعلی عایدات شرکت در زمان های مختلف می باشد.
ارزش سهام پدیده شاندیز هم باید بر مبنای سوددهی سالیانه ارزشگذاری شود.آن هم سود عملیاتی نه غیر عملیاتی.اگر پدیده بتواند به طور مستمر سالیانه حدود 1304 تومان سود بدهد قیمت8000 تومن برای آن معقول است و در غیر اینصورت منطقی نیست. از آنجایی که پدید برای کسب سود باید املاک و مستغلات ساخته شده را بفروشد بنابراین سود موجود در صورت های مالی یکبار اتفاق می افتد و برای استمرار آن باید پدیده های دیگری راه اندازی و ساخته شود. آیا این چرخه ممکن است؟
سفته بازی سهام سه مرحله دارد.1- مرحله اول جمع آوری و خرید سهام در قیمت های کف 2- افزایش قیمت تصنعی با تشکیل صفوف خرید و هیاهو و تبلیغات 3- تخلیه سهام روی مشتریان کم اطلاعی که در صف نشسته اند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۲۱ مرداد ۱۳۹۳ - ۲۱:۱۳
بنازم به این پهلوان که شما هم بصورت معکوس در حال تبلیغ پدیده شدید گزارش اقتصادی یعنی عدد و رقم و محاسبات یعنی اینکه با جوسازی شما تعداد بیشتری میرن سراغ این سهم و اینهم هنر تبلیغاتی پدیده و پهلوانه
متولی
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۲۱ مرداد ۱۳۹۳ - ۲۱:۲۳
با سلام*
من از نویسنده تشکر میکنم چون باعث شد با این گزارشش وخواندن نظرات دوستان متوجه سود آور بودن سهام پدیده بشم و فردا میخوام 3500سهم ان رابخرم
امیر
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۲۱ مرداد ۱۳۹۳ - ۲۱:۲۳
سلام.
من متاسفم برای بورس مملکتمون که هر چی سهام شفاف تر میشه قیمتش ارزونتر و هر چی مبهمتر قیمتش بالاتر.
اگه همین پدیده الان روی تابلو بورس قیمت میخورد قیمت این بود حتما زیر ۱۰۰۰ تومن داشت معامله میشد.
آقای ریس , آقای وزیر متاسفم براتون.
وساخت ۸۰۰تومن ما تو بورس میشه ۲۰۰ اونوقت پدیده ۲۰۰۰ تومنی پارسال تو ماه رمضان امروز میشه ۱۰۰۰۰ تومن.
توف به روتون
من بعد از ۱۰ سال تو بورس بودن به بازار بیرون از بورس اعتقاد پیدا میکنم .
علیرضا
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۲۱ مرداد ۱۳۹۳ - ۲۲:۲۷
همچنان خبرهای خوب در راه است. به امید قهرمانی پدیده در لیگ
جعفر
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۲۱ مرداد ۱۳۹۳ - ۲۲:۳۵
من که تو بورس ضرر کردم...الان توی پدیده دارم به سود می رسم...ولی امثال این آقا نمی ذارن.
آقای دانشمند شرکت پدیده با تبلیغات فراوانش هم پیشرفت خواهد کرد و هم به سهامدارانش سود خوبی خواهد داد.
شما هم تا دیر نشده برو یه مقدار پدیده بخر.
حمد
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۲۱ مرداد ۱۳۹۳ - ۲۲:۴۳
خیالت راحت بااین استدلالهای مغرضانه دیگه بورس جنازه پول من را نمیبیند خاهشا برید سایر سهامداران بدبخت را از ضرر بیشتر نجات بدید
سهامدار پدیده
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۲۱ مرداد ۱۳۹۳ - ۲۳:۳۵
آقا عوض این همه دفاع کردن از این کلاشا برید پولهاتون و پس بگیرید
من امروز رفتم واسه گرفتن پولم به خود شرکت می خواستم بفروشم ؛ اول گفتن باشه ، بعد پیچوندن گفتن باید براتون کارت به کارت کنیم ؛ امروز هم محدودیت انتقال داریم، 3 میلیون بیشت نمی تونیم بدیم، نه تنها من کلی آدم دیگه ای که اومده بودن این جوری پیچونده شدن....
علی
چهارشنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۱:۰۰
چرا چرند میگی پول فروش سهام را یکماه بعد به حساب واریز می کنند اونوقت برای شما همین درخواست فروش دادی و همین امروز هم میخواستند براتون کارت به کارت کنند؟؟؟!!! .... خیلی مسقره نوشتی برادر همه باورشون شد ... برو خودتو سیاه کن نه ملتو
فرشید
چهارشنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۳
نظر بیان شده با عنوان دروغین سهامدار پدیده دروغ است. شرکت پول درخواستهای بازخرید را یک ماه بعد می دهد. من خودم دو بار که پول لازم بودم عملا دیده ام. پس این آقا دارد دروغ می گوید که گفته اند سه میلیون و کارت به کارت و این حرفها. حسودی به ما سهامدارهای پدیده است در واقع
سهامدار پدیده
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۲۱ مرداد ۱۳۹۳ - ۲۳:۳۷
آقا عوض این همه دفاع کردن از این کلاشا برید پولهاتون و پس بگیرید
من امروز رفتم واسه گرفتن پولم به خود شرکت می خواستم بفروشم ؛ اول گفتن باشه ، بعد پیچوندن گفتن باید براتون کارت به کارت کنیم ؛ امروز هم محدودیت انتقال داریم، 3 میلیون بیشت نمی تونیم بدیم، نه تنها من کلی آدم دیگه ای که اومده بودن این جوری پیچونده شدن....
علی
چهارشنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۱:۰۳
برادر من چرا خالی میبندی ..شما به شرکت سهمت بفروشی چک یکماه میدن بعد شما میگی کارت به کارت !!جلل خالق
ناشناس
چهارشنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۸:۵۹
کدوم شعبه رفتین وچه تاریخی بوده این موضوعی که شما میگین؟
ناشناس
چهارشنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۹:۲۶
بعید میدونم اینجوری که شما میگین باشه چون من خودم تماس گرفتم وحتی برای فروش سهام به شرکت هم رفتم ولی از این خبرها که شما میگی نبود
کیان
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۲۱ مرداد ۱۳۹۳ - ۲۳:۳۹
توصیه به خرید و یا فروش نیست... ولی دیماه سال گذشته یکی از نزدیکان به من توصیه کرد که مثل خودش از بورس خارج بشم و سهام پدیده بخرم ولی من توجهی نکردم!! حالا بعد از حدود 7 ماه سرمایه من توی 25درصد ضرر هستش ولی سهام پدیده قیمتش حدودا" دو برابر شده !!! حالا خودتون قضاوت کنید دوستان......
ناشناس
چهارشنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۷:۵۵
دوست عزیز بد بودن بورس دلیلی بر خوب بودن سهام پدیده نیست. در بورس اگر سهم خوبی خریده باشید حداقل هرسال میتوانید سود سهام را بگیرید. ولی پدیده به مویی بند است اگر کوچکترین مشکلی برایش پیش بیاید مشتری اول و اخر اون خودتان خواهید بود.
علی
چهارشنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۸:۰۴
از من می شنوی به دوستت بگو یه سر بره شرکت ، بره سهامش رو بفروشه ؛ ببینه می خرن؟!!!
من دیروز رفته بودم ... نه من ملت هم اومده بودن آخر با وعده وعید راهیمون کردن ... بعدشم که کلا جواب تلفن نمی دن
ناشناس
چهارشنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۹:۲۳
من که با دفتر خیام تماس گرفتم وگفتن هر کی میخواد میتونه سهامشو بفروشه وخود شرکت هم میخره ازش ومشکلی هم نیست.وعده وعید الکی هم ندادن. بهتره اشتباهی دوستانمون رو گمراه نکنیم
چاپار
چهارشنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۰:۰۰
7ماه صبر
اسی
شنبه ۲۵ مرداد ۱۳۹۳ - ۲۳:۵۹
چرا دروغ میگین یکم وجدان داشته باشید
امروز شرکت بودم اینقد که خریدار هست فروشنده نیست. تازه افزایش 25درصدی سهام باعث خرید بیشتر شده
جلال
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۰:۱۵
شرکت پدیده در حال حاضر از بابت خرید هر گونه کالا مثلا مصالح و یا صورتحساب پیمانکاران پولی پرداخت نمیکنه بلکه یه قیمت روز سهام واگذار میکنه و اونا هم میرن به همین شرکت زیر مجموعه واگذار میکنند و چک یکماهه دریافت میکنند این شرکت زیر مجموعه متولی سهم هم قیمت سهم رو هر ده روز یکبار چندین برابر سود بانکی بالا میبره بالا تا مردم برای خرید هجوم ببرن و نقدینگی لازم جهت پرداخت بدست بیاد توجیهشون جهت افزایش قیمت برای ما که تماس گرفتیم پیشرفت پروژ ه هاست یعنی میگن هر آجری که ما کار میکنیم قیمت سهم باید افزایش پیدا کنه و جالب اینه که شرکت در پیشرفت پروژ ه ها دارای تاخیر اساسی هست که جریمه های قرار داد از بابت تاخیر نجومی است که به طور شفاف میشه به هتل اشاره کرد و شرکت باید از بابتت دیرکرد اجاره اون رو به خریداران واحدها به قیمت روز پرداخت کنه طبیعتا ارزش واقعی این سهم این نیست شرکت هنوز به سود دهی نرسیده و پروژه است شرکت پدیده هفت شرکت زیر مجموعه ایجاد کرده که سراسر صورت سود وزیان شامل معاملات درون گروهی هست که دارای ابهام اساسی هست این مطلب رو حسابرس به صورت بند اورده است خبری هم از تراز تلفیقی نیست متاسفانه شرکت دارای تبلیغات تلویزیونی فراوان در همین چند روز اخیر بوده که اخرین جمله تبلیغ میگه خبرهای خوشی در راه هست یه تعاونی اعتبار هم به ثبت رسوندن که خود پدیده ورشکستش کرد موسسه مالی اعتباری اعتماد ایرانیان از بابت ورشکستگی این مالی اعتباری پدیده به بانک قوامین کلی بدهکار شده یه مصاحبه تو فارس نیوز هست که صحبت از 100 میلیارد تومن میکنه
شهرام
چهارشنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۵:۲۵
مطلبی که در مورد تاخیر در تحویل پروژه ها انداختید وسط کاملا نادرسته. دروغ به عرض رسوندن دوست عزیز. اتفاقا شرکت پدیده نه تنها تاخیری در اتمام نداره بلکه سرعت پیشرفت کار بسیار بالا و حتی زودتر از موعد مشخض شده در بعضی پروژه ها کار به اتمام و بهره برداری رسیده. یکی از موارد بهره برداری از بزرگترین هایپرمارکت دنیا در 7 ماه زودتر از موعد قرارداد بوده که در اسفند 92 آغاز به کار کرده. با این اوصاف مشخصه که فقط خواستید یه چیزایی گفته باشید. جای تاسفه واقعا...
ناشناس
جمعه ۲۳ آبان ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۱
اقا شهرام پشتکارت در دفاع جانانه از پدیده ستودنیه...احسنت واقعا......
جلال
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۰:۲۵
سلام درود به شرفتون مطمین باشید از فردا آماج حملات اقا زاده ها قرار خواهید گرفت با قدرت به کارتون ادامه بدید
علی
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۰:۴۷
با اطلاعات غلط بورس نیوز و تعدادی دیگر از سایتهای بورسی همه سرمایه ما رفت اصلا کسی به ابن سایت مزخرف توجه نکنه.
بی طرف
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۱:۰۵
دو سال پیش هم قصد خرید داشتم گفتم تو این مدت این همه رشد داشته دیگه موقع خرید نیست ..والان ..خلاصه حاشیه های این روزا من یاد دوسال پیش میندازه
حامد
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۱:۳۵
اعضا و مدیریت محترم بورس نیوز

لطفا در مباحثی که به شما ربطی نداره دخالت نکنید . امیدوارم هدف مدیریت بورس نیوز بپا کردن جنجال نباشد چون در این صورت لطمه بزرگی خواهید خورد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۱:۴۲
با سلام.
سهام پدیده قطعا با در نظر گرفتن بازه زمانی که الان قرار داریم و موقعیت اقتصادی کشور نسبت به بازارهای موازی در موقعیت برتری برای سرمایه گذاری قرار داره ولی با این گزارشات که در مطبوعات داره زیاد میشه واسه شرکت مشکل ساز خواهد شد.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۷:۲۸
بورس نیوز واسط نون نداشته داری میسوزیا.
سهامدار پدیده دروغ گفته
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۸:۲۰
20 روزه پول رو پرداخت میکنند جو رو به هم نرز آقا
نیما
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۹:۴۲
مثل مرد سهامش نقد خریدار داره
حجت
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۹:۴۹
دوستان تا موقعی که سهمی نفروختید شما سود نکردین فراز و فرود کلی با و پایین داره
بابک
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۳
اون دوستی که میگفت شرکت سهامشو نخریده احتمالا پدیده حساب کرده دیده که حتما با این کار حتما ورشکست میشه واسه همین نخریده یا شایدم اصلا اینقدر پول نداشته :-) مرد حسابی برو جوسازی نکن. کل سهامت هر چقدر هم باشه حتی هزینه یک قطعه سازه ی سردر شهر رویایی پدیده هم نمیشه. چی فکر کردی با خودت. خواستی همینجا تماس بذار کل سهامتو میخرم. نگران سرمایه ات نباش داداش. پدیده میدان ایده های بزرگه.
ناصر
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۳
ميدونيد زماني كه كل پروژه تكميل بشه ديگه با پول هم نميشه سهامش رو خريد . بعد ميفهميد پديده يك پديده هست. تمام ميليونرهاي الان اونجا ميلياردر ميشن.
کیا
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۱
کسانی که ادعا می کنند شرکت سهام را نمی خرد
اصلا نمی دانند شرکت سهام را از شما می خرد و چک 20 روزه می دهد اگر هم بخواهید به دلال نقدا می فروشید

بورس نیوز عزیز شما به فکر شفاف سازی بورس باش
فعلا پدیده تا 4 سال بازدهی داره
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۸
گزارشی که تو کدال اومده برا شرکت ابنیه نیست. مطالعه کنی متوجه موضوع میشی. سهمی که ازش حرف میزنی برای شرکت ابنیه هست.
شما که این موضوع رو نمیدونی الکی بهم ربط نده. شایدم میدونی و با خلط موضوع میخوای متنی پر جنجال بنویسی.
بقول نیما عزیز نقد میخره، ولی بورس پدر همه حقیقی هارو دراورد. من تا 50% ضرر رو دیدم تو سبد دوستام.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۸
داداش از افزایش سرمایه جا موندی بدجوری میسوزی !!!
این گزارشت معلومه که از رویه غرض و هدفه نه صرفا تحلیل برای مردم ساده دل !!!!!!
اون قسمت "تماس با ما" سایت هم که گفتی نوشته "آدرس دفاتر تهران شرکت پدیده شاندیز :" ننوشته آدرس دفاتر مـــا که میگی آدرس دفترشون !!!! یعنی فقط میخوای الکی بین هر چیزی رابطه پیدا کنی ! با این کارا میخوای قیمت بکشی پایین دوباره سوار شی ؟!
امینی
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۹
باسلام چطور مشود که بانک صادرات با فعالیت 50ساله قیمت بازاری امرو زش کمتر از ارزش یک مجتمع پدیده شانیدیز باشد یا ساختمانیهای بورس. پس مثال مرغ همسایه غاز است درست
شهرام
چهارشنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۵:۲۹
بهتر بود ارزش هر یک از این دو رو هم ذکر میکردید. آقای عزیز پروژه های پدیده با هیچ پروژه ی درپیت داخلی مقایسه نکنید. منجمله بزرگترین هایپرمارکت جهان که در اسفند 92 و 7 ماه زودتر از موعد قرارداد شروع بکار کرد. الباقی کارهای عظیم این شرکت رو خودتون جستجو و تحقیق کنید تا حساب کار دستتون بیاد.
ساسان
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۴:۲۸
من روزي به سراغش رفتم اما چون بي سرو ته بود و هيچ اطلاعات درستي منتشر نيست از آن منصرف شدم. من با نظر نويسنده موافقم . مواظب باشيد اين سهم هيچ پايه و مبنايي ندارد. هيچ p/e سود شفاف و ... ندارد . شفاف سازي صفر . به چه جراتي مي خريد؟ فقط سفته بازي . ساده لوحان بازنده بازي خواهند بود . مطمين باشيد تا زماني كه زورشان برسد قيمت را بالا مي برند و در يك شب كه خواب هستيد بيدار مي شويد و مي بينيد سهامتان يك قران نمي ارزد. بلكه شركت ورشكسته است!!!. تمام شركت هاي بورسي در فضايي نسبتا شفاف (بيشتر از بازار ايران) كار مي كنند و هيچ كدام چنين قيمت ماورايي ندارد ! چون خريدار ها و فروشندگان در يك بازار گسترده هستند و با اطمينان . اطمينان بيشتر از بازار خارج بورس . من نمي گم پديده بده مي گم قيمتش شفاف نيست و پايه نداره . مثلا شما مي ري بازار يك ماشين 206 بخري حدود قيمتشو مي دوني اما اگه بهت بفروشن 50 ميليون ! تو مي خري؟ چون تحليل درستي از بازار داري مي دوني كه قيمت بالاست .اما سهام پديده با شايعات بالا هست و هيچ پايه اي ندارد. بحث عرضه و تقاضا بحث بازار هاي موازي و همه نشان مي دهد كه بايد بيشتر مواظب بود. شما هيچ قله قيمتي براي اين سهم متصور نيستيد . بايد بدانيد قيمت را سهامدار بزرگ داره بالا مي بره كاري كه حقوقي ها در بوررس مي كنند ولي اونجا در همون روز بهت نشون مي ده كه يك حقوقي داره سهامو مي كشه بالا ولي در بازار بلبشو هيچ ديدي نداري مثل كور ها ممكنه بيفتي تو چاه . مراقب باشيد .!!!!
رضا
Japan
چهارشنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۴:۳۷
دوستان من هرچی با این شماره دفت اریکه تماس می گیرم یا اشغاله یا بر نمی دارن
223523....
کسی شماره دیگه ای ازینا داره ...؟؟!!!
ناشناس
Germany
چهارشنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۵:۱۶
احسنت به بورس نیوز
الان دو روزه قصد فروش پدیده شاندیز را دارم نه شرکت میخره نه دلال شرکت فقط به دروغ وعده و وعید می دهند
احسنت به بورس نیوز خوب دست فامیلی را رو کردید
1
شنبه ۲۵ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۸:۱۳
اگه سهامدارشی چرا خوشحالی؟
بینام
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
چهارشنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۵:۲۷
کار پهلوان درسته. فقط امیوارم بااین هوچی گری ها الکی نکشنش پایین.
کسایی که تو کار ساخت و سازن می دونن پروژه اش درسته. برند 1 ساخت و ساز مشهده.
اونایی هم که سهم پدیده می خرن می فروشن می دونن این سایت و امسالش ماله به اصطلاح بازارگردانای پدیدست، خود شرکت هم باهاشون مشکلی نداره چون سهامدارا می تونن درآن بخرن و بفروشن.
الان قیمت پدیده حدود 80 درصد ارزش واقعیشه
اصلان هم حبابی نیست.
ناشناس
Germany
چهارشنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۵:۴۶
پیشبین ها درست در آمد
... پدیده شاندیز علنی شد
هیچکسی خریدار نیست فقط به دروغ می گویند میخریم ولی پای معامله نمی آیند و برای قرار بهانه می اورند

یکی از دوستان میگه از دیروز تا به حال به عامل شرکت که در جردن است تماس می گرم که پدیده را بفروشم دائما موکول میکنه به صبح و بعد از ظهر

البته مجلس و دادستانی هم روی موضوع حساس شده

انهایی که به خبر بورس نیوز حمله می کردن الان بیان جواب بدن

دم بورس نیوز گرم که مچ را گرفت
مهدی سالار
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۵:۵۴
با سلام به همه دوستان.من خودم سهامدار پدیده هستم و در شاندیز زندگی میکنم.برج 6سال 91 سهام خریدم هر کدام 1000 تومان اما برج 6 سال 91 فروختم به دلیل شایعات زیاد که داره ورشکست میشه.اما سال 92 برج 7 تصمیم گرفتم دوباره بخرم به قیمت 2800 تومان و خریدم و تا الان خداروشکر راضیم.بدی ما ایرانیها اینه که دوست داریم خودمون داشته باشیم اما رفیق.داداش.عمو.دایی و... نداشته باشن حالا هم که یکی پیدا شده هم به فکر جیب خودشه هم مردم کشورش میخوایم به زمین بزنیمش.به خدا اگه همه با هم باشیم هممون تو ایران عزیز هر روز میتونیم بهترین تفریح.بهترین غذا. بهترین لباس وغیره...روبا هم استفاده کنیم اما اگه جدا از هم باشیم یکی باید تو فقر باشه یکی تو ناز ونعمت.باور کنید ایران بهترین کشور واسه سرمایه گذاری هست با فواصل 4 گانه پس حالا کسی که پیدا شده میخواد به کمک خودمون بسازش زمینش نزنیم.با ارزوی موفقیت و سربلندی تک تک مردم ایران عزیز.
ناشناس
پنجشنبه ۲۳ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۰:۴۲
بدي ما ايرانيا اينه كه تا دو روز اوضا بر وفق مراده مي گيم خودمون فهميديم . خودمون خريديم و.. وقتي اوضاع خراب شد مي گيم اين چه مملكتيه ! اين چه قانونيه! اين چه كشوريه! چقدر به راحتي سر مردم كلاه مي زارن ! كسي نبود جلوي اينا رو بگيره!!!
احمد
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۵:۵۷
قیمت امروز سهام 8120
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۶:۱۰
در ارزش گذاری شركت ابنیه و ساختمان پدیده به این نتیجه میرسیم قیمت نزدیک به 8 هزار تومنی این شركت با توجه به 1.5 میلیارد سهمی که منتشر شده است ارزش بازاری به میزان 12 هزار میلیارد تومان بدست می اید که فعالان بازار سرمایه این رقم ارزش بازار را برای غول بازار سرمایه و صنعت کشور متصور هستند ( مثلا ارزش بازار بانک صادرات چیزی 60٪ کمتر از ابنیه و ساختمان پدیده شاندیز و کمتر از 5 هزار میلیارد تومان میباشد) و نكته جالب اینكه ارزش بازار کل شركتهای ساختمانی قابل معامله در بورس تهران ارزش بازاری کمتر از یک چهارم شركت ابنیه و ساختمان پدیده شاندیز است! عجبااااا
ahmad daghighi
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۸:۱۹
گزارش مجمع شرکت ابنیه و ساختمان پدیده شاندیز درج شده در سایت رسمی پدیده، با دقت بخونید و اینقد زود قضاوت نکنید و دروغ پراکنی نکنید:

متن گزارش مجمع فوق العاده مورخ 19 مرداد 93 .... منتشر شده در سایت رسمی پدیده:

مجمع عمومی فوق‌العاده شرکت ابنیه و ساختمان پدیده با حضور سهامداران برگزار شد

1393/05/22
در این مجمع که با حضور محسن پهلوان مقدم رئیس هیات مدیره ،سعید ورودی مدیرعامل و محمدرضا ریاحی و علیرضا یزدانی اعضای مدیره گروه شرکت های پدیده در مکان هایپرمارکت پدیده شاندیز برگزار شد جمع کثیری از سهام‌داران حضور داشتند.
به گزارش روابط عمومی گروه شرکتهای پدیده، در این مراسم پس از ارائه گزارش توجیهی در خصوص افزایش سرمایه از سوی هیات مدیره قرائت گزارش بازرسی قانونی مجمع عمومی، با افزایش 25درصدی سهام موافقت کرد و این طرح به تصویب رسید، گفتنی است که این افزایش از محل سود انباشه شرکت می‌باشد پس از طی تشریفات قانونی امکان‌معامله را خواهد داشت.
در این مجمع همچنین مدیران مجموعه پدیده به پاسخ سوالات متداولی که در میان مردم وجود دارد، پاسخ دادند.
محسن پهلوان مقدم در رابطه با ارزش کارشناسی قیمت سهام بیان کرد: «آخرین باری که ارزش‌گذاری انجام شد، در تاریخ 28 اسفند سال 1392 بود که در این تاریخ ارزش آن، 12هزار و 800میلیارد تومان برآورد شد، ضمن اینکه باید بدانید که این ارزش‌گذاری از طریق 12 کارشناس دادگستری انجام شده و نباید فراموش کنیم که پیشرفت سازه‌ها در فصول گرم بهار و تابستان به مراتب بیشتر از زمستان و پاییز بوده و امروز برآورد شود مسلما با پیشرفتی که در ساخت‌و‌ساز مجموعه داشته‌ایم قیمتی فراتر از این مبلغ اعلام می‌شود. البته من خودم به دوستان قیمت‌گذار اعلام کردم که بین 20تا30 درصد قیمت را پایین‌تر اعلام کنند تا بتوانیم به دور از حاشیه راحت‌تر به رشد و پیشرفت مجموعه بپردازیم. به هر صورت طبق پیش‌بینی که داشته‌ایم قیمت ارزش‌گذاری شده در اواخر سال 93 در حدود 2برابر خواهد‌شد. »
آقای پهلوان با اشاره به اینکه اگر جلوی پیشرفت نرخ سهام را نمی‌گرفتیم قیمت تا 20هزار تومان هم رشد می‌کرد، افزود: « مجموعه ما با اعتقاد به اینکه کمتر سود ببریم اما همیشه سود ببریم، جلوی این افزایش قیمت را گرفتیم زیرا می‌دانستیم که اگر جلوی این افزایش قیمت را نگیریم عده زیادی از مردم دچار مشکل می‌شوند. البته نباید فراموش کنید که همین سود کم هم در پدیده رقم بالایی است.»
وی در خصوص اینکه تا چه زمانی سهام پدیده رشد می‌کند، پاسخ داد: «خواهش من از شما این است که جوان‌تر‌ها از موسپیدان بپرسند که در چه تاریخی، ملک تجاری با افت قیمت روبه‌رو شده‌است؟ اگر از قدیمی‌تر‌ها بپرسید مسلما به شما می‌گویند هیچ‌وقت! برای مثال در یک کارخانه تا زمانی‌که این مکان افتتاح نشده، شاهد افزایش ارزش سهام آن هستیم، اما به محض آغاز به کار کارخانه می‌بینیم که رشد سهام آن متوقف می‌شود. دلیل این امر، فرسوده شدن و کارکرده‌شدن دستگاه‌ها است، حال اگر مدیران آن مجموعه رو به مدیریت بهینه بیاورند قیمت سهم ثابت می‌شود و افت نمی‌کند و در غیر این صورت، کارخانه به از کار‌افتادگی می‌رسد.»
پهلوان ادامه داد: «در خصوص واگذاری اجاره ای و احدهای تجاری باید بگویم که همه قرارداد‌ها را به صورت درصدی بسته‌ایم، البته حدود 15درصد از متراژ را فروخته‌ایم و بقیه را اجاره می دهیم که درآمدی دائمی را برای سهامداران تامین کنیم. در همین نشست مجمع هم اعلام می‌کنم که سهام و ملک و مغازه را با سود حاضریم از سهام‌داران بخریم. به اضافه اینکه نباید از یاد ببریم که مجموعه پدیده در حال توسعه است و هنوز پروژهشهر رویایی پدیده شاندیز به اتمام نرسیده‌بود که پروژه شهر افسانه ای کیش را آغاز کردیم، در شهر‌های دیگر کشور مثل تهران و در بخشی از شمال نیز اقدام به مکان‌یابی و حتی خرید زمین کرده‌ایم تا پروژه را در این نقاط نیز آغاز کنیم.»
وی در خصوص اینکه افزایش سهام بر چه اساس صورت می‌گیرد، تصریح کرد: «این سیستم بر اساس عرضه و تقاضا است، البته موسسه ای به مدیریت آقای عیدی‌زاده نیز ثبت کردیم و نام آن را پشتیبانی سهام پدیده گذاشتیم، این موسسه در حدود 10تا15میلیون سهم را در اختیار دارد، اما باید بگویم که به قدری حجم تقاضا زیاد بود که مدیر این شرکت به من اعلام کرد که تمام سهامش را فروخته و تنها پول نقد در اختیار دارد، که برای حل این مشکل به او مقداری سهام دادیم.»
پهلوان در رابطه با گروه شرکتهای پدیده بیان کرد: «شاید پدیده اولین و آخرین شرکت اقتصادی در دنیا باشد که در آن سهام افزایش پیدا می‌کند و قیمت سهم در آن کاهش نمی یابد. از بزرگان علم اقتصاد هم بپرسید به شما می‌گویند که این موضوع کاری بزرگ است. تمام سعی در مجموعه پدیده بر این موضوع لحاظ شده که قیمت‌ها را تا حد امکان چه امروز و چه در آینده حفظ کنیم. البته برای رسیدن به این مهم مسلما نیازمند یاری شما سهامداران عزیز نیز هستیم تا در مجموعه ثبات باقی بماند.»
وی با اشاره به نماد هشت که به نیت امام رضا (ع) برگزیده شده، گفت: «با عنایت به این نماد از راس ساعت 12 روز شنبه خرید و فروش سهام با قیمت 8هزار تومان آغاز می‌شود.»
رییس هیات مدیره شرکت پدیده در پاسخ به اینکه چرا مجموعه پدیده وارد بورس نمی‌شود گفت: «اگر از همه مدعوین و سهام‌داران محترم شرکت پدیده که در این جلسه حضور دارند، تنها یک نفر موافق ورود پدیده به بورس باشد این کار را انجام می‌دهیم، باید توجه داشته‌باشید که ورود پدیده به بورس، با توجه به حضور افرادی خاص در بورس به هیچ‌ وجه منطقی نیست و با ضرردهی برای سهامداران جزء همراه خواهدبود.»
لازم به ذکر است که پس از اتمام مجمع عمومی فوق‌العاده شرکت ابنیه و ساختمان پدیده، محسن پهلوان از امکان بازدید میدانی سهام‌داران از پروژه‌ خبر داد و تصریح کرد: خیابان کشی ورودی اصلی مرکز تعطیلات، سرگرمی و خرید پدیده به پایان رسیده است و بازدید کنندگان از امروز برای نخستین بار می توانند با ماشینهای شخصی خود وارد پروژه شوند و از نزدیک شاهد پیشرفت فیزیکی پروژه باشند.
ساسان
پنجشنبه ۲۳ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۰:۳۹
اين گزارش چه اطلاعات مالي و حساب سود و زياني دارد؟ اين كه گزارش نيست خطابه است . شما ها معلوم نيست چكار مي كنين از اون كارد چاق كن هاي معاملات شايد هستين . دست بردارين از فريب مردم . بزارين با چشم باز مردم ببينن و بخرن . اين گوري كه براش گريه مي كنين توش جنازه نيست!!!
سجاد
شنبه ۲۵ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۱
آقا خدا خیرت بده که دل بعضی ها مثل منو قرص کردی من دانشجویی هستم که یک خورده پس انداز داشتم که اونم رفتم تو پدیده سرمایه گذاری کردم ولی بعد خوندن کامنت های اینجا دو به شک شدم که برم سهاممو بفروشم...
خیلی ممنون.
محمد کیا
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۹:۲۹
با سلام
از زمانی قیمت سهام پدیده 2000 تومان بود این حرف و حدیث ها هم بود!
خود پدیده مانند حقوقی عمل میکنه و سهم می خره بودند کسانی که 1500 خریدن و اصل وسود پول خود را در زمانی که قیمت سهم 6000 تومان بود برداشت کردند. و ما بقی سود خود را هنوز سهام پدیده دارند.
در این بورس که به راحتی ارزش یک سهم با سفته بازی 50 درصد بالا و پایین می رود و هیچ کس پاسخگو نیست چرا به یک سهم ریشه داری این طوری حمله می کنید !
؟
قشنگ
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۹:۵۶
حرف زدن وگول زدن قشنگه
همه خوششان میاد ولی یه روزی دردشون
amir
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۳ - ۲۰:۱۷
نویسنده گرام
بازار بورس رو که حتی نمیشه تحلیلی بخری وبفروشی و وابستگی شدید به سیاستهای خارجی(امریکا و .....) و داخلی ( حقوقی ها و...)داره. غیر بورسی مثه پدیده هم که میگی ... . حالا خودت بگو "بورس بخریم یا پدیده شاندیز"
جهانی
Germany
چهارشنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۳ - ۲۱:۴۱
من خودم در مشهد زندگی میکنم و پشرفت فیزیکی پدیده رو هروز به عینه میبینم. به لطف پدیده منطقه ییلاقی شاندیز سال 88 اصلا قابل مقایسه با الان نیست. هم گام با پیشرفت پروژه پدیده شاهد افزایش قیمت املاک منطقه شاندیز می باشیم به عنوان مثال زمینی که در فاصله 2 کیلومتری پدیده در سال 88 متری 200 هزار تومان قیمت داشت اکنون به متری بیش از 2 میلیون تومان خرید و فروش میشود وقتی شاهد اینچنین رشدی در منطقه هستیم چطور میتوانی بگویید که افزایش ارزش سهام شرکت غیر منطقی است.
با این ترفندها نمی توانید ضعف خود و بورس را پنهان کنید.
جهانی
Germany
چهارشنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۳ - ۲۱:۴۸
مسعولین بورس اگر این چنین هست لطفا با سند و مدرک اثبات کنید وگر نه لطف کنید و شایعه سازی نکنید این اعمال آخر و عاقبت ندارد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۳ - ۲۱:۵۵
میدانید اگر تمام کسانی که سهام پدیده را دارند فروشنده بشود شرکت باید بالای 4000هزار میلیارد تومان پول داشته باشه که قیمت را در سطح 8هزار تومان نگه دارد

شرکت برای تامین چنین نقدینگی باید کل دارایی خودش را بفروشد

البته لازم نیست همه 520میلیون سهم فروشنده بشوند همینکه 10درصد فروشنده شوند و خریدار نباشه قیمت 8هزار تومان وحشتناک میریزه
اهالی بورس می دانند گپ منفی قیمت یعنی چه
الان در تهران همه شدن فروشنده جو فروش به مشهد که برسه واویلا
ناشناس
Germany
چهارشنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۳ - ۲۱:۵۷
داداش از افزایش سرمایه جا موندی بدجوری میسوزی !!!
این گزارشت معلومه که از رویه غرض و هدفه نه صرفا تحلیل برای مردم ساده دل !!!!!!
اون قسمت "تماس با ما" سایت هم که گفتی نوشته "آدرس دفاتر تهران شرکت پدیده شاندیز :" ننوشته آدرس دفاتر مـــا که میگی آدرس دفترشون !!!! یعنی فقط میخوای الکی بین هر چیزی رابطه پیدا کنی ! با این کارا میخوای قیمت بکشی پایین دوباره سوار شی ؟!
ايمان
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۳ - ۲۲:۰۱
به نظر من مسولين تا اين موضوع ابعاد بزرگتري پيدا نكرده است بايد مداخله كنند و گر نه معلوم نيست عواقب اين پروژه به كجا ختم شود.
سعيد
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۳ - ۲۲:۰۵
با توجه به قيمت فعلي (نه قيمت آينده كه معلوم نيست با اين روند غير منطقي به كجا ميرسد)و P/Eبازار سرمايه ، پديده بايد داراي سود خالص 3 تريليوني توماني در سال باشد كه مطمنآ به چنين سودي نمي رسد.
خراساني
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۳ - ۲۲:۱۴
فكر ميكنم كه آقاي پهلوان دوست دارد اسمش به عنوان ثروتمندترين فرد تاريخ ايران ثبت شود كه با توجه به اين رشد سهام حتمآ ممكن ميشود
حسن
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۳ - ۲۳:۰۰
اگه راس میگن بیان به صورت انلاین خرید فروش انجام بدن تا رابطه عرضه وتقاضا مشخص بشه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۳ - ۲۳:۰۲
در زمانیکه اقتصاد کلان با رکود -تورم شدید روبرو شده و خیلی از بخشها اقتصادی با مشکلات عدیده روبرو شدند مطمین باشید و باشیم اینها یا دارند .... می کنند یا بعدا...... در میاد و سرمایه مردم به..... می رود ساده لوحانه است اگر جور دگر فکر کنید شک نکنید اصلا حتما .... در کار است....
صالح
Germany
پنجشنبه ۲۳ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۰:۳۲
طبق صورتهای مالی منتشر شده شرکت ابنیه شاندیز سهامی خاص ارزش کل دارایی های شرکت 2هزار و 200 میلیارد تومان است که با احتساب 1 و نیم میلیارد سهم ارزش ذاتی هر سهم کمتر از 1500 تومان است
بر چه اساس رییس هیئت مدیره شرکت ادعای 12 هزار میلیارد تومانی دارایی های شرکت را دارد؟
این همان گزارشی است که روی سایت پدیده به تازگی منتشر شده و همان کارشناسان معتبر آن را تهیه کرده اند
عمادالدین علیزاده بهبهانی
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۲۳ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۰:۴۹
با سلام . بنده هم مطالب سایت بورس نیوز را با دقت مطالعه نمودم و بر اساس اطلاعات تقریبا علمی و عملی که در سالهای گذشته کسب نموده ام به برخی از مطالب مندرج در سایت مذکور جواب می دهم و اعلام میکنم که تمامی این پاسخها نظر شخصی بنده می باشد و هیچ ارتباطی به سایت خاصی ندارد:
1) این جمله معروف که ((تبلیغات موجب رونق می شود))بر کسی پوشیده نیست. در عصر حاضراستفاده از تجهیزات و امکانات ارتباط جمعی جهت انجام تبلیغات فروش و اطلاع رسانی حرف اول را میزند و تاثیر فراوانی بر مخاطب میگذارد که این امر در شرکت پدیده و آقای پهلوان یک تخصص می باشد که رزومه کاری ایشان که در اینترنت موجود میباشد گویای همه چیز است. کسانی نگران تبلیغات وسیع و گسترده پدیده هستند که از لحاظ تامین مالی تبلیغات دچار فقر و کمبود نقدینگی جهت تبلیغات هستند ولی پدیده با توجه به پشتوانه مالی و ریسک هزینه در برابر فروش تا کنون موفق به این پیروزی شده است که شایسته تقدیر است.
2)اینکه سایت مشاوره با شرکت پدیده ارتباط دارد یا ندارد مساله رقبا نیست. مساله رقبا عدم پذیرش پشتیبانی گروههایی است که تحت هر عنوان از پدیده و سهام آن حمایت می کنند و می خواهند از هر فرصتی استفاده نمایند و تفرقه میان حامیان و دوستداران و سهامداران پدیده ایجاد نمایند که مطمئن باشند به هدف خود نمیرسند.
3)بله این درست است که در بازار بورس سهامداران باید دارای اطلاعات تخصصی از جمله دانش تحلیلهای تکنیکال و فاندامنتال باشند که بتوانند در مواقع خطر سقوط سهامشان وارد عمل شوند و از ریسک بالای سرمایه گذاریشان بکاهند. ولی خرید و فروش سهام پدیده نیاز به تخصص خاصی ندارد و کافیست نگاهی کوتاه به گذشته و روند توسعه فعالیتهای شرکت پدیدهکه در اینترنت موجود است کرد و اقدام به خرید آگاهانه نمود. شک ندارم که رقبای پدیده در حسرت این هستند که چرا نمیتوانند سرمایه هایشان را به سمت پدیده بیاورند و شاید هم علت آن باشد که مشتری و خریدار خاصی برای سهامشان وجود نداردو چراهای دیگر...
4)در مورد امکان و سرعت نقد شوندگی سهام در بورس نیاز به مراجعه به کارگذاری و درخواست فروش بر مبنای قیمت معین ، قیمت روز یا محدوده قیمتی میباشد که پس از انتظار در صف فروش اقدام به فروش سهام می شود ولی سهام پدیده در هر زمانی که سهامدار اقدام به فروش سهام بکند، خود شرکت توسط موسسه پشتیبانی سهام کل سهام یا قسمتای که مدنظر سهامدار است را به بالاترین نرخ روز بازخرید نموده و مبلغ آنرا ظرف بیست الی سی روز به حساب سهامدار منظور می نماید.
5)در مورد قیمت هر سهم که شاره شد کارمند پدیده فرق سود هر سهم و ارزش سهام را نمیداند به این نکته اشاره کنم که این قاعده در شرکتهای پذیرفته شده در بورس صادق است و سود هر سهم از تقسیم کل سود به تعداد کل سهام بدست می آید و بصورت نقدی به سهامداران پرداخت می گردد. اما در پدیده سود هر سهم قسمتی از ارزش روز هر سهم می باشد که آن هم بعلت جهشهای صعودی ارزش سهام بعلت پیشرفت اجرای پروژه ها و همچنین فروش املاک تجاری و مسکونی اقامتی و فعالیتهای جانبی شرکت پدیده می باشد .البته چندی پیش سود قابل تقسیم سال 92 شرکت پدیده بین سهامداران بصورت غیر نقدی و افزایش تعداد سهام صورت گرفت که باعث افزایش سرمایه و سود سهامداران گردید .
6)در مورد پذیرش شرکت در بورس این نکته قابل توجه است که اجماع سهامداران بر ان است که تا جایی که میتوان مقاومت کرد وارد بازار بی ثبات و کاذب بورس نشوند و اگر هم بشوند قطعا جزو 30 شرکت برتر بورس خواهد شد و نه تنها ارزش سهام پدیده بالا خواهد رفت بلکه سایر شرکتهای فعال در آن صنعت در بورس از مزایای ورود پدیده بهره مند خواهند شد و بعبارتی چرخ بورس از حالت کندی خارج و پویاتر میشود.
و در آخر به همه کسانی که تلاش میکنند ؛ پدیده را تضعیف نمایند توصیه میکنم اگر بدنبال آینده ای بهتر و پرسودتر و مطمئنتر هستند به خانواده پدیده بپیوندند ولو اگر با خارج نمودن سرمایه شان از سایر سرمایه گذاریها ضرر غیر قابل توجهی بکنند به این مهم دست یابند که فردایی بهتر در انتظارشان است.
بنده دارای مدرک کارشناسی حسابداری با معدل 19/25 صدم ، هم اکنون دارای 2100 سهم از شرکت پدیده می باشم که از شانزده روزی که از سرمایه گذاری یازده ملیون تومانی بنده میگذرد سودی معادل چهار میلیون و دویست هزار تومان نصیب بنده شده است که کمال تشکر و قدردانی از عوامل پدیده و آقای پهلوان را دارم.
دهاتی
شنبه ۲۵ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۵:۲۲
من بیسوادم و لی شانزده روز پیش سهام پدیده چند بود ؟
حالا چنده؟
2100 سهم پدیده شانزده روز پیش چند بود؟
حالا چنده؟
4میلیون سود برای2100سهم در شانزده روز؟
رضا مومن
دوشنبه ۰۳ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۷:۳۸
این دوست عزیز ما چون قبل از مجمع عمومی و افزایش 25%سرمایه سهام خریده اند اینقدر سود کرده اند!ولی در شرایط عادی این سهام در ماه حداقل 700هزار تومن افزایش داره
بابک
United States of America
پنجشنبه ۲۳ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۱:۴۷
با سلام .اول بگویم که متاسفم براتون با این تحلیلهای آب دوغ خیاریتون .این تحلیلهاتون هم مثل همون تحلیلهای دیگه تونه که میگفتین که حبابی در بورس نیست و همه مردم رو بدبخت کردید این کارشناستون هم باید بره پیش همون کارشناسای مجلس بشینه که با افزایش نرخ خوراک پتروشیمی ها آخرین نفسهای بورس رو پارسال گرفتند بله عزیز جان ممکنه در پدیده کارشناسای وارد مثل بورس نداشته باشه ممکنه مثل بورس همه مسعولان اقتصادی و سیاسی براش تبلیغ نکنن و ممکنه مثل بورس تمامی اعضاء دولت استین بالا نزده باشن برای سر پا نگه داشتنش ولی فقط یک چیز بزرگ دارن که شاید هیچ یک از بنگاههای دولتی و خصوصی در کشور ندارن و اون هم برنامه ریزی درست وحرکت در چهارچوب اون برنامه هااست .پدیده دارای بزرگترین کارگاه ساختمانی کشور است که تا بحال تمامی طرحهایشان را زودتر از موقع انجام داده اند ........
ali
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۲۳ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۸:۰۴
تو ایران برای سرمایه گذاری هر اتفاقی می تونه بیوفته من خوذم سهامدار پدیده ام در یال 88 موقعی که می خواستم سهمو بخرم همه می گفتن کلاهبرداری است اما من گفتم ریسک می کنم ومی خرم یال 92 تعداد 17500 سهمو به قیمت 2600 فروختم به علت شایعات و17500 سهمو نگه داشتم ازپول اون 17500 سهم 20 میلیون وارد بورس کردم تا به امروز چیزی ندیدم از اون پول اما سهام پدیدم با سرمایه گذاری 7میلیونی امتا به امروز برام 190000000 میلیون سود داشته.
ali
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۲۳ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۸:۰۹
اقا کسی از سهام غدشت خبری داره کی نمادش باز میشه دو ماه بسته است .این سهم چراغ خاموش بدون هیچ افتی توی این یه سال داره می ره بالا وچرا شهامش کمیابه کسی جوابی داره بده
مهرداد
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۲۳ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۹:۱۳
بورس نیوز
بازار بورس عالیه که هر روز سهامداراش به سر کله هم میزنن
من 60 درصد سرمایه ام رو تو بورس از دست دادم
بیا اینو نقدش کن
ببین هر کسی تو بورس 60 درصد از دارایی شو از دست داده باشه چی میشه
لطفا این نقدهای دروغین رو کنار بذار
حسن حسینی
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۲۳ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۹:۴۲
پشت پرده افرادی قدرتمند حضوردارند که حتی سازمان ملل و ناتو هم نمی تواند آن را متوقف کند زمین پدیده را متری 2000تومان خریدند متری 50000000ملیون تومان به بالا فروختند من 1000متر زمین ده سال پیش خریدم با سند میفروشم ده میلیون مشتری ندارد باید مفت بدم به پدیده
هامش
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۲۳ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۵
برگرفته از eghtesadeziba.blogfa.com
لزوم هماهنگی مسولین در پروژه شهر رویایی پدیده شاندیز


سرعت بالاي پيشرفت پروژه، افتتاح پيش از موعد بخشي از آن ، شروع پروژه عظيم ديگري در کيش، و افزايش ارزش سهام در اختيار شرکت تا حدود 73 برابر آن هم در مدتي نسبتا کوتاه اين روزها به عنوان موفقيتي فوق العاده مطرح مي گردد. اگر اين گونه باشد از لحاظ منطقي مي بايست روش هاي خاص و منحصر به فرد استفاده شده در اين شرکت به عنوان تجربيات برتر استخراج و به عنوان راهنما در اختيار سايرشرکت ها قرار گرفته تا زمينه رشد و شکوفايي اقتصادي سريعتر ميهن عزيزمان فراهم آيد. بديهي است هنگام معرفي يک الگو مي بايست اصول کاري و نوع عملکرد آن به صورت واضح و شفاف نيز براي الگو پذيران مشخص شده باشد.به نظر نگارنده، دو دليل شرکت را مشخص مي کند 1- الگو سازي شفاف ،ملموس و کاربردي در صورت تاييد عملکرد آن 2- در صورت عدم تاييد کامل نيز از تشکيل الگويي نامناسب در اقتصاد کشور و تبعات منفي حاصله، هر چه سريعتر جلوگيري خواهد گرديد. با توجه به تحقيقات و بررسي هاي نگارنده ، نکاتي قابل تامل در اين زمينه جهت بررسي کاملتر توسط مسوولين امر در ادامه بيان مي گردد .

.الف –استفاده از روش هاي خاص و ظاهرا پرريسک تامين مالي پروژه و شيوه بازارگرداني سهام شرکت ، به همراه تبليغات بسيارگسترده و تبعا پرهزينه از وجوه تمايز اين شرکت مي باشد .

ب-طبق اعلام در صورت هاي مالي و اوراق سهام ،تعداد سهام شرکت سازنده پروژه، يک و نيم ميليارد سهم بوده که با احتساب قيمت فعلي (7300 تومان) ارزش بازار آن حدود ده هزار ميليارد تومان مي گردد.با توجه به اين ارزش بالا، اطلاع کامل از نحوه محاسبه ارزش سهام ضروري به نظر مي رسد.البته هر چند شرکت مدعی است ارزشگذاری سهام بر مبنای قیمتگذاری کارشناسان دادگستری می باشد ولی متاسفانه تا کنون سند موثقی دال بر این ادعا در اختیار عموم قرار نگرفته است همچنین با مراجه به گزارش حسابرسي مشروط شرکت توسعه بين المللي صنعت گردشگري پديده (سال مالي 91) نیز مشاهده می شود که نحوه محاسبه ارزش سهام شرکت ابنیه به عنوان يک ابهام ذکر شده است.!!(بند 7-1-7).

ج-در حال حاضر حجم عظيمي ازکل سهام (حدود80 درصد) ، همانند منبع مالي بزرگي در اختيار سهامدار عمده بوده که براي تهاتر با پيمانکاران ،خريد املاک جديد ، دارايي ها و تبديل به نقدينگي قابل استفاده است.همچنين پيش بيني مي گردد همزمان با شروع آغاز به ساخت پروژه جديد شرکت در کيش تبليغات زياد و فروش بخش عمده اي از سهام به عموم مردم ، براي تامين مالي اين پروژه شاهد باشيم. لذا اين امر ضرورت اطمينان از صحت عملکرد امور سهام شرکت را مشخص مي کند.

د- پشتيباني و بازار گرداني سهام، توسط موسسه اي تحت نظر سهامدار عمده ،انجام مي گردد.بديهي است بازار گرداني فعلي و روال موجود در بازخريد سهام ، در راستاي اهداف سهامدار عمده و به جهت پيشبرد پروژه هاي شرکت و تا زمان محدودي خواهد بود و زماني که تشخيص داده شود، حمايت از اين سهام صورت نخواهد گرفت .همچنین در صورتی که به هر دلیل درصدی از سهامداران خواهان فروش سهم خود بوده و جایگزینی از از سایر مردم وجود نداشته باشد کنترل بازار برای شرکت سخت و پرهزینه خواهد شد.(به عنوان مثال یرای بازارگردانی صرفا 5 درصد سهام 500 ملیارد تومان نقدینگی لازم است!!)

ه- سهام مورداشاره مربوط به شرکت ابنيه از زير مجموعه هاي پديده مي باشد .همزمان با افزايش سرمايه 500 برابری در اين شرکت ، با روشی عجیب ,يک عدد سهم صد هزارتوماني خريداري شده توسط مردم صرفا به 500 عدد سهم با ارزش اسمي 100 تومان در سال 90 تبديل گرديد. بدين شيوه به نوعي صرفا سهامدار عمده در افزايش سرمايه و مزایای فوق العاده آن دخيل بوده و سایر سهامداران از این فرصت طلایی محروم گردیده اند.در صورتی که این فرصت به طور یکنواخت برای همه سهامداران فراهم می گردید شخصی که یک بلوک 100 هزارتومانی در ابتدا خریداری نموده بود با شرکت در افزایش سرمایه و پرداخت 50 ملیون تومان هم اکنون دارای سهامی به ارزش حداقل یک ملیارد و هشتصد ملیون تومان می گردید!.در صورتی که با این ترفند شرکت سهام این شخص در حال حاضر حداکثر 4 ملیون تومان ارزش دارد.! حال از آنجا که اين روش افزايش سرمايه امري بسیار عجیب بوده ،مي بايست با مفاد صريح قانون تجارت تطبيق داده شود چه بسا این شگرد و ترفندغیر قانونی نقطه آغازی برای یکه تازی شرکت در امر سهام خود باشد.لازم به ذکر است با توجه به اینکه شرکت در آینده نزدیک (19/5/93 ) قصد بررسی افزایش سرمایه را دارد ضرورت دارد این موضوع هر چه سریعتر مشخص گردد.بدیهی است در صورت وجود ایراد در نحوه قیمتگذاری این سهام ,نهایتا در اقتصاد کشور و مردم اختلال چشمگیری ایجاد خواهد گردید که این مهم می بایست حساسیت

مسولیین امر را بیشتر نماید.

ز-شرکت تسهيلات فراواني از موسسات مالي و بانک ها اخذ نموده که روال کلي آن اصولا مي بايست با روال متعارف اخذ تسهيلات ،جهت ساير طرح هاي اقتصادي مطابق باشد(تامين وثائق و پرداخت اقساط)، .البته مطابق صورت هاي مالي، شرکت از وام هاي سنگين با بهره هاي بالا استفاده مي برد که در روالمعمول پروژه هاي اقتصادي ،پر ريسک محسوب گرديده ولي با روال کاري و برنامه ريزي هاي خاص اين شرکت و نرخ تورم موجود ،توجيه پذير محاسبه گرديده است. چرا که سرمايه شرکت، در مقياس پروژه هاي در دست اجرا بسيار کم بوده و تکميل پروژه بوسيله اخذ تسهيلات ،با توجه به نرخ تورم و افزايش قيمت املاک پس از انجام پروژه باعث سودآوري فراوان و چندين برابر شدن سرمايه اوليه مي گردد. به نظر مي رسد تاثير اين نوع تامين مالي عظيم توسط يک شرکت بر ساير امور اقتصادي و توليدي کشور نياز به بررسي داشته باشد.

ح- نحوه تبديل شدن شرکت توسعه بين المللي صنعت گردشگري پديده شانديز از سهامي خاص به سهامي عام در سال 90( بدون عرضه سهام آن به عموم مردم ) نامشخص است. اين امر نيز در حد خود جاي تامل و بررسي دارد.

ط- بر اساس گزارش مندرج در روزنامه خراسان مورخه 16/4/92 به نقل از معاون محترم مسکن وشهرسازي خراسان رضوي طرح پديده شانديز ،در دو مورد با طرح مصوب منطقه مغايرت اساسي داشته ولي قبل از رفع ايرادات وارده و علي رغم هشدارهاي برخي مسوولين ذيربط، طرح به مرحله انجام رسيده است .در اين زمينه ضعف و شفاف نبودن موضع نهادهاي نظارتي ، در پروژه اي با اين وسعت مشخص مي گردد .نکته ديگراينکه شوراي عالي شهرسازي پس از بررسي زياد طي نامه اي شهرداري شانديز را موظف نموده است که به دلايلي موقتا از تداوم اجراي بخشهاي انجام نشده طرح پديده جلوگيري نمايد(من جمله به علت تعيين تکليف کاربري اراضي) در اين ارتباط کارگروهي نيز در استانداري خراسان رضوي تشکيل گرديده که نتايج حاصله تا کنون به اطلاع عموم نرسيده است.از طرفی رئیس امور اراضی جهاد کشاورزی از طریق رسانه ملی(اخبار 20:30) خبر ازتغییر کاربری غیر مجاز و لذا توقف موقت پروژه می دهد و از طرفی دیگر شهردار شاندیز با حمایت قاطع از این پروژه, مهر تایید بر عملکرد خود و مدیران این شرکت می زند!! هر چند نوع برخورد مسوولين با اين موضوع و دليل اختلاف نظر فاحش ايشان فعلا نامشخص است ولي اميد است عادلانه ترين تصميمات در اين ارتباط اخذ و جهت روشن شدن افکار عمومي به نحو مناسب اطلاع رساني گردد .همچنين انتظار مي رود با درايت وهماهنگي مسوولين امر، در آينده ، قوانين و ضوابطي مشخص ،فصل الخطاب باشند تا زمينه بروز اينگونه مسائل و لزوم اخذ تصميماتي دير هنگام ايجاد نگردد.

ی-با توجه به خبر مندرج در روزنامه شهر آرا مورخه 5/4/93 پس از شکایت وزارت مسکن از طرح پدیده شاندیز توسط دادگاه رای صادر شده که به دلیل اعتراض شرکت پدیده این رای در مرحله تجدید نظر قرار گرفته است .با توجه به اینکه پروژه پدیده شاندیز علی رغم این همه هشدار و حکم به کار خود ادامه می دهد در صورت اثبات تخلف , مسوولین در برابر عمل انجام شده قرار خواهند گرفت و با توجه به استفاده شرکت از حربه تعداد بالای سهامداران , احیانا مجبور خواهند بود پرونده را با اعمال جرایم محدودی ببندند.در این زمینه چند نکته حائز اهمیت است

1-در صورت اعمال جرایمی محدود و کم اثر , این روش می تواند در آینده شیوه مناسبی برای سودجویی برخی شرکت ها باشد که با استفاده از ناهماهنگی مسولین و رانت های خاص , سود و نقدینگی بالاو بادآورده ای را به خود اختصاص داده و به نوعی بر اقتصاد کشور تاثیر منفی بگذارند.لذا با توجه به امکان سود چند هزار ملیارد تومانی شرکت , جرایم متعلقه نیز می بایست به گونه ای باشد که در محاسبه هزینه فایده ,هزینه قانون گریزی سنگین تر به نظر آمده حقوق بیت المال نیز کاملا استیفا گردد.

2-در حالی که سهامدار عمده خود شرکت است ,نباید تعداد بالای سهامداران عامل فشاری به مسوولین باشد ,و البته منافع عمومی و حقوق بیت المال نباید تحت تاثیر منافع عده ای محدود قرار گیرد

3-هر روز شاهد پر رنگ و تبلیغاتی تر شدن آگهی های خرید و فروش سهام این شرکت هستیم درحالیکه اطلاع رسانی از تخلفات و ابلاغیه های قانونی مربوطه بسیار ضعیف و کمرنگ است و این می تواند نهایتا به ضرر عامه مردمی تمام شود که تحت تاثیر تلیغات به این بازار ورود پیدا کرده اند.

4-در کدام بخش مشابه سود 73 برابری در سه سال وجود داشته لذا شائبه استفاده از رانت , عدم پرداخت حقوق بیت المال واستفاده ازشگردهای خاص وجود دارد.این شائبه با پیگیری مسوولین و شفافیت بیشتر شرکت برطرف می گردد.

5-توسعه ,آبادانی ,اشتغالزایی ,اقدامات عام المنفعه و موجه را اگر هدف فرض کنیم روشهای تامین مالی ,افزایش سرمایه ,رعایت اصول و قوانین را نیز می توان به عنوان وسیله ,متصور شد لذا با توجه به این اصل که "هدف ,وسیله را توجیه نمی کند" با توجه به شائبه های مذکور می بایست روشهای کاری این شرکت , مورد ارزیابی جدی قرار گیرد.



ک-اخيرا در تبليغات شرکت در رسانه ملي ،از شخصيت هاي حقوقي نيز بهره گرفته شده که در نوع خود امري بديع به نظر مي رسد(از جمله اظهار نظر تبليغاتي روساي اصناف استان ها پس از بازديد از پروژه) . در اين زمينه بعضا اظهار نظرهايي نيز توسط برخي از مسوولين انجام گرديده است، مثلا در خبري که در سايت شرکت مورخه 15/9/92 درج گرديده، به نقل از يکي از مسوولين ذکر شده است "گروه شرکتهاي پديده شانديز الگويي براي پروژه هاي اقتصادي ديگر است". با توجه به موارد ذکر شده در بند قبل کاملا واضح است که الگو بودن اين شرکت منوط به شفافيت بيشتري مي باشد. فلذا جا دارد حساسيت بيشتري در اين زمينه وجود داشته و پس از اطمينان کامل از کل عملکرد يک شرکت بدين گونه اظهار نظر نمود .

توجه: اخبار و استناد های موجود در این متن,از طریق اینترنت در دسترس می باشد
باران
Germany
پنجشنبه ۲۳ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۹
مگر راهی جز تعریف و تمجید سهام را دارند
اینکه می گویند کار شناسان فلان قدر قیمت تعیین کردند اولا کار شناسان در ایران ..........
حالا فرض میگیریم که درست کار شناسی شده باشه اگر اینطور فرض کنیم شرکتهای بورسی اگر کدام ارزیابی شوند مطمئنا 100 برابر بیشتر قیمت خواهند داشت .

اگر ریگی در کفش ندارن چرا وارد فرا بورس نمی کنند تا عیار سهم مشخص بشه .
ناشناس
شنبه ۲۵ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۷:۱۹
بیاد تو این بورس که مردم بی سواد سهامداراشن؟
تا یه خبر میشه میخرن یه خبر دیگه میشه میفروشن.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۲۳ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۸:۵۳
بهتره در بورس اوراق بهادار تهران را تخته کنند به مدیر عامل شرکتها بگویند خودتان هر روز برای سهامتان قیمت تعیین کنید و با تبلیغات تلویزیونی اقدام به جذب نقدینگی کشور کنید
نیازی هم نیست سهامی عام باشید همینکه 5نفر جمع شوید و هیات مدیره تشکیل بدید کافیه و دم چند تا ... را هم ببینید

قوانین اوراق بهادار مصوب مجلس هم کشک

طرف چون کارآفرینه باید خارج از قوانین جاری کشور اقدام به فروش سهام نماید و هر مقدار عشقش میکشه دستوری قیمت سهام خصوصی خودش را بالا ببره و به مردم بفروشه
ناشناس
شنبه ۲۵ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۷:۲۱
خواهشا هرکی نظر میده میزان سوادشو و رشته تحصیلیشو بگه. سن و سالشم بگه بد نیست.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۲۳ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۸:۵۷
مدیر عامل پدیده شاندیز راست میگه تا زمانی که سهامی که ایشان و هیات مدیره که بالای70درصد است و در قیمت100تومان ارزش اسمی مالک ان هستند والان به8هزار تومان رسیده در پیک قیمت به مردم عادی فروخته نشه قیمتش پایین نمی اید
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۲۳ مرداد ۱۳۹۳ - ۲۰:۵۸
اقایون سهم شرکت در مشهد واقع در خیابان مشهد میخره و چک یک ماه میده خود اقای پهلوان هم اکثر موقع ها اونجا بین مردم نشسته. و اگر هم نقد پول می خواین با روزنامه تماس بگیرید یا خواستین شماره بزارم هر چقدر دارید چک روز بگیرید
جواد
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۲۳ مرداد ۱۳۹۳ - ۲۱:۴۹
در جریان باشید 300 واحد مسکونی و 150 واحد تجاریشو قوامین..... و..... زد شرکت مجبوره قیمت رو بیشتر از سود بانکی ببره بالا تا مردم برای خرید هجوم بیارن و فروشنده های سهم کمتر بشن چیزی که واضحه این کار بسیار خطرناکه و خودشون هم نمیدونن تا کجا این داستان ادامه دارد خدا وکیلی تو 5 سال که این سهم قیمتش 50 برابر شده مثلا چه ملکی خریده یا چیکار کرده که 5000 درصد رشد کرده این زیاد به فکر کردن نیازی نداره حبابه
جواد
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۲۳ مرداد ۱۳۹۳ - ۲۱:۵۸
یه چیز بانمک بهتون بگم اینا قیمت سهم رو روز تولد امام رضا به 8888 خواهند رسوند فکر کنین چقدر علمی........ در هر صورت اینا هیچوقت تو بورس نمیان چون باید شفاف باشن و اینا از این میترسن چون سهامشون حداکثر .... تومن قیمت میخوره در صورت شفافیت.....از بابت توسعه اعتماد ایرانیان که مال پدیده بود و ورشکست کرد قولی چند صد میلیارد تومن کسری اوردند که قوامین دیونشونو متعهد شد و حالا میخان چکار کنن و چکار کردن نمیدونم ولی تو همین اینترنت سرچ کنید مصاحبه مسولان بانک مرکزی هست در هر صورت اینا مجبورن قیمتو بیشتر از سود بانکی بالا ببرن تا مردم برای خرید هجوم بیارن و این بادکنک رو بیشتر و بیشتر باد میکنند مطمینا زمان ترکیدن صدای مهیب تری خواهد داشت
غلامی
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۲۳ مرداد ۱۳۹۳ - ۲۱:۵۹
بورس نیوز ممنون از پیگیری جدی شما ..


مروری به قوانین بازار سرمایه که مدیران شرکت ها موظفند...

طبق قانون بازار سرمايه مصوب دولت بايد خريد و فروش کليه شرکت هاي سهامي که خارج بورس هستند بايدمديران شرکت هاي اين چنيني مقدمات ورود و پذيرش در بازار بورس اوراق بهادار (فرابورس) را فراهم کنند تا خريداران از هرگونه سواستفاده مصون باشند ظاهرا مدير پديده زياد رغبتي به حضور در بازار معاملات بورس را ندارد به علت اينکه سازمان بورس اول کاري که از شرکت ها ميخواهد گزارش هاي سه ماهه و هرگونه تغييرات را به طور منظم اعلام کند و بايد گزارش هاي منظم و شفاف باشد

واين عدم تمايل مديران شانديز به حضور در بورس خود در آينده براي سهامداران مشکل آفرين است..


قانون مصوب بشرح ذیل میباشد

بازار سرمایه
ماده99ـ به منظور ارتقاء جایگاه بازار سرمایه در اقتصاد کشور و ساماندهی بازار متشکل اوراق بهادار اقدامات زیر انجام می‌شود. سایر تدابیر ساماندهی، مطابق ماده (4) قانون بازار اوراق بهادار جمهوری اسلامی ایران مصوب 1384 است.

الف ـ کلیه اشخاصی که تاکنون نسبت به انتشار اوراق بهادار اقدام کرده‌اند حداکثر ظرف شش ماه پس از ابلاغ این قانون مکلفند نسبت به ثبت آن نزد سازمان بورس و اوراق بهادار اقدام نمایند. عدم ثبت، تخلف محسوب می‌شود

ب ـ معاملات اوراق بهادار ثبت‌شده در سازمان فقط در بورسها و بازارهای خارج از بورس دارای مجوز و با رعایت مقررات معاملاتی هر یک از آنها حسب‌مورد امکان‌پذیر بوده و معاملة اوراق بهادار مذکور بدون رعایت ترتیبات فوق فاقد اعتبار است.
ناشناس
شنبه ۲۵ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۵:۵۳
دقیقا همینه بنده به عنوان مشاور عرضه و پذیرش کارگزاری باهاشون تماس گرفتم خیلی محکم گفتن تمایلی به حضور در بورس نداریم
مجید
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۲۳ مرداد ۱۳۹۳ - ۲۲:۱۹
ررسی صورت های مالی شرکت ابنیه و ساختمان شاندیز:

1- سرمایه ثبتی شرکت 150 میلیارد تومان.

2- ای پی اس سال مالی اسفند 90، برابر با 4 ریال زیان، ای پی اس سال 91 برابر با 3 ریال سود(تجدید ارائه شده 16 ریال زیان!!!)، سال 92 برابر با 31 تومان


3- فروش شرکت در سال 90 صفر بوده است، فروش شرکت در سال 91، 48 میلیارد تومان بوده ، فروش در سال 92 برابر با 82 میلیارد تومان

4- پیش دریافت های شرکت(پیش فروش واحدها) سال 90 ، 101 میلیارد، سال 91 برابر با 304 میلیارد تومان و سال 92 برابر با 473 میلیارد تومان
5-مانده تسهیلات مالی دریافتی در سال 90 برابر با 35 میلیارد و در سال 91 برابر با 320 میلیارد و در سال 92 برابر با 494 میلیارد تومان

در سال 92 نزدیک به 15 میلیارد تومان در رسانه های مختلف تبلیغ کرده است.

طی سال 92 نزدیک شش درصد از شرکت ابنیه ساختمان شاندیز توسط شرکت بین المللی شاندیز(سهامی خاص) به بازار عرضه شده.

به عبارتی بین المللی شاندیز شرکتی بسیار ارزشمند است از جهت گران فروشی کاغذ هایی به نام "ابنیه ساختمان شاندیز"!!!

شرکت پول تسویه وام موسسه ایرانیان را نداشته است و از این رو برای تسویه وام 122 واحد تجاری و 64 واحد اقامتی به این شرکت داده است.

در بخش تسهیلات مالی این شرکت می بینیم موسسه مالی اعتباری میزان تقریبا اکثر تسهیلات مالی این شرکت را بر دوش گرفته است، به نظر دادن این تسهیلات سنگین توسط موسسه مالی اعتباری میزان خلاف اصول بانکداری و رعایت ریسک موسسات مالی اعتباری باشد و باید دید علت چه بوده.

تسهیلات مالی دریافتی از موسسه میران در سال 91، 326 میلیارد تومن و در سال 92 به 545 میلیارد رسیده برابر با 70 درصد رشد!!!!

چرا هیچ بانک خوش نامی به این شرکت وام و تسهیلات نداده است و چرا موسسه میزان تا این حجم به ابنیه ساختمان شاندیز تسهیلات داده است؟ آیا رعایت امنیت سپرده های مردم در موسسه خود را کرده است؟ آیا به زودی باید شاهد ورشکست شدن موسسه مالی اعتباری میزان باشیم؟

جمع کل موجودی های در جریان ساخت شرکت و دارایی های ثابت به 1025 میلیارد تومان می رسد که شامل مرکز خرید ، هتل ، واحدهای اقامتی و.. می باشد، از این مبلغ حدود 85 میلیارد آن مربوط می شود به باغ گل، فضای سبز و پارک آبی که این ها مانند واحدهای اقامتی ، مراکز خرید و هتل قابل فروش نیستند، بنابراین 940 میلیارد تومان موجودی در جریان و ثابت برای فروش دارد

در سال 92 درآمد فروش شرکت 82.5 میلیارد و بهای تمام شده آن 27.5 میلیارد بوده به عبارتی سه برابر بهای تمام شده واحد را فروخته است

حال 940 میلیارد موجودی در جریان و ثابت را ضربدر سه می کنیم و به عدد 2820 میلیارد تومان می رسیم و آن را بخش بر 187.5 میلیارد سرمایه (25 درصد افزایش سرمایه داده) شرکت می کنیم تا به ارزش دارایی های شرکت پی ببریم، بله به هر سهم فقط 1504 تومان می رسد، قیمت سهم 8120 تومان!!!

به عبارتی بر خلاف سهام بورسی که بعضا بین 20 تا 70 درصد ارزش خود معامله می شوند ، شرکت ابنیه شاندیز 5.5 برابر ارزش خود در حال معامله هست.

و تا وقتی مسئولین به خود نیایند و این بساط را جمع نکنند به یمن تبلیغات شدید شرکت این پدیده نوین "ارمغان بهزیستی" ادامه خواهد داشت!!!
شهرام
Iran (Islamic Republic of)
جمعه ۲۴ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۲:۰۳
آقای دقیقی با این مطلب به تمام حواشی بی اساس و مغرضانه پایان داد...
"خبرهای خوب همچنان در راه است."
mehdi
Iran (Islamic Republic of)
جمعه ۲۴ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۴
یکی از معروفترین و معتبرترین خبرگزاری های بورس کشور بنام..... که رکورد معرفی سهام سود ده در یک سال را با معرفی 390 سهم و سود آوری بیش از 3 برابر برای اعضا ویژه خود در بازار بورس شکست طی یک اقدام منطقی و کارشناسی شده در تاریخ 17/12/92 یک بار و هفته گذشته مجددا خرید سهام پدیده را به اعضا ویژه خود پیشنهاد داده است و جالب اینکه قیمت 8000 تومان فعلی را 5 ماه پیش درست پیش بینی نمودند و الان هدف ..... را برای سهم پیش بینی کرده است.

این دسته از مشاوران به فکر سود اعضا خود میباشند و به اینکه در بازار بورس معامله میشه و یا نه کاری ندارند واقعا دست مریزاد دارند و باید از آنها تشکر کرد
به دور از هر گونه هیاهو و جانبداری مغرضانه طی 2 مرحله در 6 ماه اخیر اعضا ویژه خود را از سود پدیده بی نصیب نگذاشتند واقعا ازشون تشکر میکنیم
محمد حسین
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۲۵ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۷:۲۶
پدیده قرار نیست به همین پروژه ختم بشه. پروژه پشت پروژه. 200 هکتار زمین میخرن متری 2 تومن تو 20 هکتارش ساخت و ساز میکنن. اصل سودشون تو اون 180 هکتار باقیماندست که بعدا به مردم میفروشن خدا تومن. ارزش شرکت بیش از این حرفاست. آیا میدونید این سیستم مال فروشگاههای زنجیره ای مک دوناده.
سجاد
يکشنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۱:۰۰
آقا شفاف سازی بکن ولی دیگه چرت و پرت نگو مک دونالد کجا بود؟
ناشناس
پنجشنبه ۱۳ شهريور ۱۳۹۳ - ۰۹:۵۴
مهم اين نيست كه سيستم ماله كجائه مهم اينه كه فكرش درست كار ميكنه...
جلال
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۲۵ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۸:۵۲
منم پدرم میخاد پشت حیاط باغمون شرکت پتروشیمی بزنه و به همین جا ختم نمیشه حالا چرا قیمت خونمون 50 برابر نمیشه معلوم نیست اونم مک دونالد هست نه مک دوناد
مجید
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۲۵ مرداد ۱۳۹۳ - ۲۱:۰۲
برادر عزیز مثل اینکه شما تو این مملکت زندگی نمیکنی و از رکود بازار ملک خبر نداری الان املاک ساخته شده مرغوب مثل مجتمع پاژ در میدان جانباز تجاری متری ده میلیون تومن یعنی یک چهارم قیمتی که پدیده گذاشته رو ملکاش ؛خریدار نداره حاضر به فروش قسطی و تخفیف سنگین هست بعد شما از همین الان داری خواب چند سال دیگرو میبینی خداییش کی میره همین میدون جانبازو ول کن چهار برابر به بیابون پول بده بابا یه جا این بادکنک میترکه شک نکن الانم بهتون میگم اینا ناچارن قیمتو ببرن بالا و مطمین باشید قیمت رو بالا هم میبرن ولی فقط در عرض یه روز ممکنه کل داستان تعطیل بشه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۸:۱۰
اون کسی که خواب هست رو میشه بیدار کرد ولی اون که خودشو به خواب زده هرگز
خود مالکان عمده و مدیران و سهامداران پدیده میدونن این قیمت یک حباب بزرگ هست اما مالکان و مدیران تو یک مخمصه بزرگ گیر افتادن که راه چاره ای جز افزایش قیمت ندارن تا روزی که شرکت رسما......سهامداراشم در این مخمصه مالکان عمده و مدیران دنبال کسب بیشترین سود هستند والا اکثرا اینو میدونن من حتی با مشاور شرکت هم که صحبت میکردم همینو گفت چاره ای جز این نداریم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۶
خبر دارم قوه قضاییه روی موضوع پدیده شاندیز حساس شده
ایمان چهکندی
شنبه ۱۵ شهريور ۱۳۹۳ - ۲۰:۱۵
از کجا خبر دار شدی چرا شایعه میکنی
حسن
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۴:۳۷
تو اطلاعیه ای که سایت کدال از شرکت گردشگری پدیده گذاشته،(که البته متفاوت است با شرکتی که سهامش معامله می شود) سود هر سهم سال 91 بوده 238 ریال و سود سال 92 بوده 13048 ریال.بعد تو مجمع سال 92 صورت مالی سال 91 تصویب شده!!!!!!!!!!!!
کسی شکی تو سود دهی سهم پدیده تا اینجای کار نداره.ولی اگه تحلیلی صورت میگیره واسه اینه که شما جزو هزاران نفری که تو این مملکت کلاهشون برداشته شده نباشید.کسی که بهش بر می خوره این تحلیل ها واسه اینه که تاحالا کل داراییشو ضرر نداده گرنه می فهمید هدف این مطالب چی هست و حسادت نیست
آرمان
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۰۱ شهريور ۱۳۹۳ - ۰۰:۰۳
جناب آقای پهلوان کار آفرین نمونه هستند و ثروتشان را به جای سپرده گذاری در بانکهای انگلیس و سوئدو سویس برای اشتغال زایی در کشور استفاده کردند . ایشان با پولشان کاری انجام دادند که اکثریت همین مسئولین ما از انجام آن ناتوان ماندند.به خدا اگر مملکت ما چهار تا محسن پهلوان داشت ما اکنون این همه بیکار نداشتیم .این همه فقیر نداشتیم .این همه بدبختی نداشتیم .آخه تو این کشور چرا تا کسی می خواد کاری برای مردم انجام بده این همه سنگ اندازی میکنین و چوب لای چرخش میذارین؟؟!!!
ایمان چهکندی
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۱۵ شهريور ۱۳۹۳ - ۲۰:۱۲
سلام من خودم تو پدیده 2 ساله مهندس ناظرم الانم پدیده مثل مرد داره کار میکنه و آقای پهلوان هم مثل شیر بالای سر پروژه ی تو این مدتم هیچ مشکلی پیش نیامده
محمد حسین عصاران دربان
-
چهارشنبه ۰۲ مهر ۱۳۹۳ - ۱۹:۲۷
الحمد ا... این تبادل نظرات بسیار نتایج مثبت خواهد داشت .
چون باعث میشود ذهن سرمایه گذار ورزیده تر شود
به نظر می آید مکانیزم گران شدن پدیده باید ادامه پیدا کند امروز 2-7-93 8912 تومان رسیده
سوال اینست ؟ تا کجا ؟
یک از نظر دهنگان مورخ 21-5-93 به نام شهرام اعلام کرده سهام پدیده 200 هزار تومان
اگر هم بشود سوال اینست بعدش چه میشود
متاسفانه ترکیدن پدیده قطعی است
بدبختانه هر چقدر دیرتر اتفاق بیفتد ترکشش بیشتر است .
اما مهم است برداشت همگی بعد از ترکیدن ؟
اگر دولتی ها / نهاد های نظارتی / صدا و سیما و نهاد های اطلاع رسانی را مقصر بدانیم راه را به اشتباه رفتیم .
پس از وقوع یک مسئله واکنش به ان مهمتر از خود مسئله است .
شکل گرفتن موضوعاتی مثل پدیده یا پردیسبان در اصل به خاطر وجود تقاضایی به نام سود نامعقول (بادآورده ) است
3900 برابر از سال 88 تا 93
یا 120٪ سود سالانه مرکب
اگر هم پابرجا باشد ( که نشدنی است ) چه کسی دیگر میرود دنبال تولید و یا کشاورزی ؟؟
این ترویج فرهنگ سود های بادآورده بسیار بدتر از اصل موضوع است .
یادمان باشد . کار و تلاش برابر است با رحمت ، برکت و آرامش
ناشناس
سه‌شنبه ۰۶ آبان ۱۳۹۳ - ۲۰:۵۸
آفرین به این نظر زیبا. متاسفانه ما ایرانیا دنبال پول مفتیم و فکر نمیکنیم آخه تو این رکود بازار مسکن که همه سازنده ها دارن ورشکست میشن چطور یک شرکت تو بیابون املاکشو میفروشه بعد اینجور سهامشم رشد میکنه. خیلی دوسدارم زنده باشم عاقبت این پدیده رو ببینم چون هر چی تو پروژه قدم میزنم و مسافت 60 کیلومتری رفت و برگشت بررسی میکنم نمیتونم قبول کنم که این پروژه رونقی داشته باشه
ناشناس
جمعه ۲۳ آبان ۱۳۹۳ - ۱۹:۳۰
اقا شهرام الان خودش میاد نظر میده
محمد شهروندان شهر بایگ
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۰۲ مهر ۱۳۹۳ - ۲۳:۴۴
با سلام در شهر بایگ نود درصد مرد وخانواده ما طلاهای خانم وماشینهایمان را فروختیم وسهام پدیده خریدیم خدا خیرت ب ه آقای پهلوان دوستت داریم با تشکر شهرو ندان. شهر بایگ خراسان رضوی
ناشناس
سه‌شنبه ۰۶ آبان ۱۳۹۳ - ۲۱:۲۰
وا اسفا به اینکه کشاوران ما به جای اینکه به تولید و کشاورزی مشغول باشن بیفتن تو کار خرید سهام و راحت لم بدن سود سهام بگیرن زندگی کنند من نمیدونم کی این داستان پدیده تموم میشه و خدا کنه اون روز کشورزان عزیز ما جز ورشکسته ها نباشند
سهامداره جزیی
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۰۷ مهر ۱۳۹۳ - ۰۱:۰۸
سلام... ایرانی ها تو همه چیز اینجوری نظر الکی میدن .. سایت خرید گوشی و .. هم بری همه برند خودشونو تبلیغ و بقیرو با هزار دلیل تخریب میکنن.. من سال پیش 3000 سهم خریدم به مبلغ 3800 ماهه پیش فروختم 8518 و پریروز چکش رو گرفتم و نقد کزدم.مهم اینه تا اینجا نقدا بی مشکل سودم و دریافت کردم. الانم که به این سایت رسیدم داشتم در مورد پروژه ...... اظلاعات کسب میکردم که هیچ مدرکی دال بر قانونی بودنش و شروع پروژه ندیدم ولی صد در صد سود دهی داشته با اینحال همه به شدت به دنبال فروش سهامشون خیلی زیر قیمتن..اینجت معلوم میشه مشکلی هست نع پدیده که یک ماه دیگه افتتاح میشه و عقلانی سود دهی داشته ..هنوزم نه کسی فرار کرده نه پول کسی خورده شده و تا وقتی سهام داره جدید باشه سود هست پول هست سرمایه دارم هست ..
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۳ - ۱۶:۴۴
یکی اپنفر رو می شناسم چهل میلیون تومان پدیده خریده حالا سه میلیارد سهام دراه حالا فکر کن این بخاد سهامش و نقد کند اونوقت چند طبقه از اون هتل و یاید بهش بدن .مغازه ها هم پیش فروش شده
علیزاده احمد
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۲۷ مهر ۱۳۹۳ - ۱۳:۵۵
سهامداران عزیز مطلع باشند حسادت بعضی ها باعث میشه مغرضانه نظر بدهند من خودم هم تو کار ساخت وسازم و هم سواد ریاضی دانشگاهی دارم همیشه خرید زمین هکتاری آن ارزش افزوده چندین برابری داشته مضافا اینکه آن ملک کاربری تجاری و اقامتی و توریستی تفریحی داشته باشد ومطمئن هستیم با خرید هر ملک در هر استان جهت پروژه های بعدی بلافاصله ارزش افزوده بالایی نصیب سهامداران می شود
یک دوست
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۰۶ آبان ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۰
برادران و خواهران عزیزی که انقدر جنگ و دعوا با هم دارید محض رضای خدا رها کنید این بحثها رو .مگه فرمایش مولا علی رو فراموش کردید که هیچ خشتی روی خشتی قرار نمی گیرد مگر آنکه حق مظلومی ضایع شده باشد عزیزانی که در فروش سهامتون به اصطلاح سود کردید این سود شما به خاطر اینکه یک عده سهامشون رو ارزانتر فروختند یعنی یک عده ضرر کردند تا شما سود کنید . یکم برای آخرتمون کار کنیم و این فرمایش مولا علی رو بیایم همه آویزه گوشمون کنیم که فرمود " سبکبار شوید تا برسید" کاش که توزندگیمون در خرید سهام اعمال نیک و خداپسندانه سود ببریم.
من سهامدار این مجموعه نیستم ولی وقتی حال اطرافیانم رو دیدم که با بالا رفتن و پائین آمدن سهام انقدر عوض میشه بر خود دیدم که این مطالب رو بگم .
انشاالله سعی کنیم که همه عاقبت به خیر بشیم .
یک دوست
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۰۶ آبان ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۳
برادران و خواهران عزیزی که انقدر جنگ و دعوا با هم دارید محض رضای خدا رها کنید این بحثها رو .مگه فرمایش مولا علی رو فراموش کردید که هیچ خشتی روی خشتی قرار نمی گیرد مگر آنکه حق مظلومی ضایع شده باشد عزیزانی که در فروش سهامتون به اصطلاح سود کردید این سود شما به خاطر اینکه یک عده سهامشون رو ارزانتر فروختند یعنی یک عده ضرر کردند تا شما سود کنید . یکم برای آخرتمون کار کنیم و این فرمایش مولا علی رو بیایم همه آویزه گوشمون کنیم که فرمود " سبکبار شوید تا برسید" کاش که توزندگیمون در خرید سهام اعمال نیک و خداپسندانه سود ببریم.
من سهامدار این مجموعه نیستم ولی وقتی حال اطرافیانم رو دیدم که با بالا رفتن و پائین آمدن سهام انقدر عوض میشه بر خود دیدم که این مطالب رو بگم .
انشاالله سعی کنیم که همه عاقبت به خیر بشیم .
سعید
United States of America
سه‌شنبه ۰۶ آبان ۱۳۹۳ - ۱۷:۵۱
نظری ندارم شاد باشید
محمدجواد
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۰۶ آبان ۱۳۹۳ - ۲۰:۴۷
منم رفتم سهامم را بفروشم وقتی دلالهایی که سهام مردم را می خریدن دیدم یاد اول تابستان که یک هفته فروش سهام متوقف شد می افتم یادمه همین آدم ها سهام 8000تومان را تا8900 می خریدن بعد معلوم شد که 25درصد سود قراره به سهام همه اضافه بشه با خودم گفتم این آدمها جایی نمی خوابن که آب زیرشون بره و به اصطلاح گرگ بازارند اینها اگه این سهام مشکل داشته اونو نمی خرن تا برا موتکا استفاده کنند و حتما چیزی می دونن که مردم عادی بی اطلاعند و به بازگشت سود وسرمایشون اطمینان دارند از فروش سهام پشیمون شدم وبرگشتم
حبیب امین
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۰۸ آبان ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۳
سلام.یک درخت بزرگ تکان میدهند تا شاخه برگهای خشکش بریزه تا بهتر بزرگ بشه. کسانی که میفروشن با هر شایعه ای همین برگهای و شاخه های خشک هستند بهتر که بفروشن.ما اهل کوفه نیستیم پهلوان تنها بمونه.ما خوارج نیستیم پدیده تنها بمونه.یا علی
میلاد
Iran (Islamic Republic of)
جمعه ۱۶ آبان ۱۳۹۳ - ۰۰:۴۷
محمد جواد تو واسه پدیده کار نمیکنی ؟ چون چند جای دیگه هم این نظر رو گذاشتی
حمید
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۲۶ آبان ۱۳۹۳ - ۰۹:۳۸
سلام به همه .من مطالب مختلفی رو خوندم .با احترام فراوان به همه باید بگم کسایی که همش فازتون منفیه.شما ها افرادی هستین که یا نمیتونید کم شدن سطح طبقاتی مردم رو ببینید .یا نمیتونید همراه شرکت پدیده باشید حالا به هر نحو،مسئولین شرکت پدیده با قدرت بیشتر از دیروز در حال کار هستن .نیازی به نظرهای شما افراد کوتاه فکر و منفی باف هم ندارن
trader
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۲۸ آبان ۱۳۹۳ - ۱۸:۳۴
سلام من تریدر تکنیکال بورسم ولی امسال و 6ماه دوم پارسال حدود 20میلیون ضرر دادم
هر بازاری ریسک و ریوارد خودش رو داره میخواد پدیده باشه میخواد بورس خودمون
احسان
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۰۵ آذر ۱۳۹۳ - ۰۹:۰۱
مورد خطاب من "يك دوست"هست.الكي پاي دين رو وسط نكش.امثال شما دين رو بدنام مي كنن.آخه چه ربطي داره.اگه اين جوريه همه بايد توخونه كاهگلي زندگي كنن
گلی
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۳ - ۱۹:۳۵
سلام، وای یعنی الان بابای من که تو سال 88 ، دقیقا 500ملیون تومان سهام خرید با قیمت هر سهم 200تومان، الان ارزش ساهممون شده 25ملیارد تومن، وای چرا من تا امروز فکر میکردم این قیمتا به ریاله ، ینی ما الان ملیاردریم
این همه پول دیگه فقط می خوریم و می خوابیم و هرکاری بخوایم می کنیم با پول
محمدجواد
Iran (Islamic Republic of)
جمعه ۲۱ آذر ۱۳۹۳ - ۱۸:۵۳
باسلام خدمت دوست عزیز آقا میلاد در پاسخ به سئوالی که پرسیدی که من برای پدیده کاری می کنم باید بگم من برای پدیده کار نمی کنم پدیده است که برای ما کار می‌‌کند منم مثل خیلی ‌ها سهام دار پدیده هستم در مورد نظرم من هم مثل شما به خیلی سایت ‌ها سر می زنم تا درمورد سهام پدیده اطلاعات کسب کنم و طبیعی است که نظرم را مثل خیلی‌‌ها بگم نظر ودیدگاه آدم هم چیزی نیست که به راحتی تغییر کنه و همجا یکيه اگه غیراین باشه باید توی کارش شک کنی درستی ونتیجه پیش بینی وحرفم رانیز الان بعد حدود50 روز داری می بینی بعضی‌‌ها که فروختند ضرر کرده کسانی که خریدن(دلال ها)بعد چند وقت همون سهاموبا کلی سود فروختند بعضی حتی به همون سود هم قانع نیستند و می گن تا عید قیمت سهام تا 23000 تومان هم می رسه به جز این من از دوستم که توی پدیده کار می کنه شنیدم ماه دیگه مجمع سهامداران تشکیل می شه ویکی از پیشنهادهای جدی اینه ارزش سهام به يک ششم بشه درعوض تعداد سهام شش برابر بشه شاید اول فکر می کنی که هيچ تغییری رخ نداده وچيزی تغییر پیدا نمی کنه ولی درواقع با بالارفتن قیمت سهام (چون تعداد سهام شش برابر شده)درآمد سها مداران هم به شش برابر افزایش پیدا می‌‌کنه البته هنوز بصورت رسمی از طرف اعلام نشده.
رزا
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۳ - ۰۱:۲۰
به نظر منم پول سود پدیده حلال نیست.
امير
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۳ - ۲۱:۵۸
خانم رزا
آيا سود بابك زنجاني و دوستان حلال است ؟
آيا سود مه آفريد خسروي حلال است ؟
آيا سود شهرام جزايري حلال است ؟
آيا .................. ؟
؟
مگر شما صلاحيت فتوا دادن داريد ؟؟
محمدجواد
United States of America
دوشنبه ۰۱ دی ۱۳۹۳ - ۲۱:۳۸
به غير از حقوق کارگران و کارمندان و حقوق‌‌بگیران تمام درآمد و سودی که توی بازار وجود داره اگه بدتر از این سود نباشه بهتر نيست
محمد سروری
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۰۶ دی ۱۳۹۳ - ۱۵:۳۳
به نظر من کسانی نظر منفی میدن سهامشون رو ترسیدن و فروختن یا سهام دار نیستند و پشیمون که چرا زودتر برای خرید سهام پدیده اقدام نکردن
عزیزان هنوز هم دیر نیست و سودی خوبی در انتظارتونه پس زودتر به خرید و یاری پدیده بپیوندید
فرهاد
France
دوشنبه ۰۸ دی ۱۳۹۳ - ۱۹:۰۷
منکه از روی سود پول سهامم یک SD صفر خریدم.هنوزم سهامم رو دارم.برید بابا داستان درست نکنید.
ایران
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۱۳ دی ۱۳۹۳ - ۱۷:۰۷
دوستان عزیز داستان ازاینجا آب میخوره که قوه قضاییه حود 100ملیارد به آقای پهلوان وام میده ازموسسه میزان که مال قوه قضاییه است تنهاهم این موسسه به ازای معوقات بانکی میتونه خیلی راحت ملکی که به عنوان وثیقه به بانک گذاشته سریعامصادره کنه درواقع بایه طرح شیطانی جلو میره که پدیده روازدست اقای پهلوان ودرواقع ازدست مردم خارج کنه طرحشون اینه که بعدازخارج شدن پدیده ازدست اقای پهلوان اون به عربهابفروشن من این ازیه منبع موثق که ازقضات دادگستری بودشنیدم برای همین ظرف این چند روزبعدازبرگذاری مجمع درتاریخ 93/10/7مسلسل واردرروزنامه های عمومی وصداوسیمابرای پدیده تبلیغ میکنن که مردم سهامشون ازپدیده بکشن بیرون وکسی جرات نکنه دیگه سهام بخره الان هم که قیمت سهام به 2000تومن شکسته شده دیگه بهانه چیه پس مشخص یک دسیسه شوم درکارکه مردم هم باازدحام شدید برای فروش سهام دارن بادستهای خودشون خودشون بدبخت میکنن تمام ثروت ومنابع ملی این مملکت دست یه عده آقازاده است امتیازسهامهای عمده وسودده هم دست اوناس حالاکه یه پروزه داره بامشارکت مستقیم خودمردم ساخته میشه وبهشون سودمیده نمیتونن ببینن حالابرین سهاماتون بفروشین ونذارن پروزه رشدکنه خودشون بدبخت کردن پس خاهشااین قدرجومنفی ندین اگه ماپشت هم باشیم این شایعات منفی دامن نزنیم بریم سهام بخریم تواوضاعی روهیچ چی به علت تحریم اقتصادی نمیشه سرمایه گذاری کرد پدیده بهترین گزینه است پس به خودمون کمک کنیم واب تواسیاب بعضیانریزیم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۱۴ دی ۱۳۹۳ - ۰۴:۲۶
سلام بر همه دوستان
من تو زندگیم خیلی ریسک کردم و خیلی ضرر دادم هر وقت به عملکردم شک داشتم یا دو دل بودم توش ضرر کردم . ولی ماه پیش یه مقدار از سهام شرکت پدیده رو خریداری کردم و خیلی هم دلم شفافه و میدونم اینا دعوای زرگری هستش که راه افتاده . به نظر من این شرکت یک شرکت کاملا موفق هستش و همیشه پشت سر آدمای موفق حرف و حدیث زیاده . به نظر من زیاد آب و تاب به این موضوع ندید فقط فکر کنید که چندین متخصص و دانشگاهی و سیاستمدار و سرمایه دار و کارگر و ... تو این شرکت مشغول بکار هستند مگه کسی میتونه این نیروی عظیم رو دور هم جمع کنه یا کسی میتونه این همه نیرو رو از نون خوردن بندازه . پس عاقل باشید و درگیر بازیهای سیاسیون نشوید
محمد
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۱۴ دی ۱۳۹۳ - ۲۰:۴۰
چندی هست یه شایعه مبنی بر بزرگترین کلاهبرداری دنیا به مبلغ 94000 میلیارد تومان در مشهد در فضای مجازی نشر پیدا کرده و این کلاه برداری به شرکت پدیده نسبت داده شده.ذکر چند نکته حایز اهمیت است:1.لینک خبری که همراه این پیغام گذاشته شده صرفا خبر ممنوعیت تبلیغات پدیده میباشد که پرونده مورد بررسی در دادسرای مشهد صرفا مربوط به فروش سهام توسط شرکت هست؛با اینکه در قانون ممنوعیتی برای فروش سهام یک شرکت سهامی خاص وجود ندارد ایراد وارده به پدیده این است که به دلیل تعداد زیاد سهامدار(110000) باید شرکت را به سهامی عام تبدیل کرده و وارد بازار بورس گردد. 2:مبلغ 94000 میلیارد طبق اعلام بانک مرکزی سپرده گذاری مردم در شش موسسه مالی اعتباری غیرمجاز می باشد.3:وقتی در این وضعیت اقتصادی و تحریم ها شرکتی خصوصی برای تحقق شعار اقتصاد مقاومتی دست به انجام بزرگترین پروژه های تاریخ ایران میزند و با تلاش شبانه روزی سعی دارد ایرانمان را جایی بهتر کند باید از این شرکت حمایت کنیم که اینان کسانی هستند که با تمام سختی ها سعی در ایجاد اشتغال و عدم خروج ارز دارند.4:پروژه شهر رویایی شاندیز و شهر افسانه ای کیش با اشتغال مستقیم 30000 نفر پیشرفت فوق العاده ای داشته و هم اکنون نیز در حال تلاش و پیشرفت میباشد و به زودی شاهد بهره برداری از فازهای مختلف شهر رویایی شاندیز خواهیم بود.
رامین
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۱۵ دی ۱۳۹۳ - ۲۳:۰۶
سلام خبرخوش. امشب دوشنبه 15/10/93جناب اقای اژه ای رییس محترم دیوان عالی کشوراعلام کردپدیده شاندیز هیچ فسادی نداشته اونهایکه سهام فروختن واقعاباختن.
علی
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۲۵ دی ۱۳۹۳ - ۲۱:۲۵
سلام
بورس نیوز از شما ممنونم که در این مدت موجبات خنده وشادی ما سهامداران پدیده رو فراهم کردید.
بورس نیوز از شما ممنونم که در این مدت پروژه های بزرگ پدیده رو معرفی و تبلیغ کردید.
بورس نیوز از شما ممنونم که در این مدت باعث اعتماد به نفس بیشتر بین سهامداران پدیده شدی.
بورس نیوز نمیدونم باچه زبونی ازت تشکر کنم فقط میتونم بگم بورس شاید روزی نابود شود ولی پدیده هرگز ناپدید نخواهد شد.
سهامدار پدیده ایران