بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۷:۲۹
در پی تماس های متعدد مخاطبان منتشر شد:

پاسخ بورس نیوز پیرامون اخبار "پدیده"

طی روزهای اخیر اخباری پیرامون شرکت توسعه بین المللی صنعت گردشگری پدیده شاندیز و ابهامات آن منتشر شد که بیان نکاتی پیرامون این اخبار لازم به نظر می رسد.
کد خبر : ۱۳۰۵۶۳
نویسنده :
کیوان فر
طی روزهای اخیر اخباری پیرامون شرکت توسعه بین المللی صنعت گردشگری پدیده شاندیز و ابهامات آن منتشر شد که بیان نکاتی پیرامون این اخبار لازم به نظر می رسد.

سایت خبری تحلیلی بورس نیوز به دلیل افزایش علاقه مندی بسیاری از مردم به سرمایه گذاری در سهام "پدیده" به بررسی ابهامات مطرح در این مجموعه پرداخت تا به شفاف ساختن موضوع کمک کند.

اگر به اعتقاد برخی خوانندگان، در رابطه با این مجموعه گردشگری بورس نیوز یکطرفه به قاضی رفته، آیا نکات مطرح شده از سوی این شرکت مشاور سرمایه گذاری نیز مورد قبول نیست و آیا تحلیلگران آن توان کارشناسی مناسب را ندارند؟ گرچه عدم پذیرش تحلیل مذکور نیز به معنای زیر سوال بردن مجوز رسمی این شرکت و نیز وجهه کارشناسی آن است.
اما پس از انتشار اخباری در خصوص "پدیده" سیل نظرات متعدد مخاطبان در حالی به راه افتاد که در برخی موارد ما شاهد توهین و افترا نسبت به خود بودیم. با این حال با توجه به رسالت شفاف سازی خود و همانطور که پیش از این با وجود برخوردها و توهین های زیاد در خصوص برخی مجموعه ها و شرکت های بورسی و غیربورسی شفافیت اطلاعاتی را دنبال کردیم، از انتشار نظرات مخاطبین پیرامون اخبار "پدیده" نیز سر باز نزدیم.

اما برای آنکه به این عده از خوانندگان ثابت کنیم یکطرفه به قاضی نرفته ایم، حاضریم انتقاد کارشناسان و سهامداران "پدیده" را با دلایل متقن و علمی عیناً منتشر کنیم.

افزون بر اینکه طی روز گذشته در حالی تحلیل شرکت مشاور سرمایه گذاری حافظ را نسبت به ابهامات "پدیده" در سایت انتشار دادیم که فعالیت اصلی مجموعه مذکور ارایه تحلیل، مشاوره به سهامداران و سرمایه گذاران و نیز ارزش گذاری سهام می باشد که بابت فعالیت خود از سازمان بورس و اوراق بهادار نیز مجوز رسمی دریافت کرده است.

اگر به اعتقاد برخی خوانندگان، در رابطه با این مجموعه گردشگری بورس نیوز یکطرفه به قاضی رفته، آیا نکات مطرح شده از سوی این شرکت مشاور سرمایه گذاری نیز مورد قبول نیست و آیا تحلیلگران آن توان کارشناسی مناسب را ندارند؟ گرچه عدم پذیرش تحلیل مذکور نیز به معنای زیر سوال بردن مجوز رسمی این شرکت و نیز وجهه کارشناسی آن است.

در این میان روی خطاب ما به افرادی است که نسبت به گزارش های درج شده در سایت بورس نیوز انتقاد دارند. شما که منتقد این مطالب هستید، آیا مجوزی برای نظرات به اصطلاح کارشناسی خود دارید و از چه فیلتر رسمی و قانونی عبور کرده اید که نظر خود را درست و برحق می دانید؟

زیرا سوال اصلی این است که چگونه می توان تحت عنوان شعار بورس بهتر است یا سهام "پدیده"، یک مجموعه رسمی مانند بورس را با یک شرکت مقایسه کرد و این خود یکی از بزرگترین نکته هایی است که در این مجموعه گردشگری وجود دارد.

حال آنکه تمام تلاش بورس نیوز بررسی و شفاف سازی ابهامات متعددی است که در شرکت توسعه بین المللی صنعت گردشگری پدیده شاندیز وجود دارد و در این میان مشروط بودن حساب ها و صورت های مالی آن از نظر حسابرس و نیز عدم حضور سهامدار عمده در مجمع صاحبان سهام همگی نشان از ابهاماتی دارد که برای سرمایه گذاری در سهام آن بایستی حداقل نیم نگاهی به این موارد داشت و با آگاهی از ابهامات موجود در آن، اقدام به خرید سهام کرد.

در پایان شایان ذکر است، مطلب برای گفتن زیاد است و از حوصله خواننده خارج! برهمین اساس مابقی نکات موجود در اطلاعات مالی "پدیده" که از نگاه بورس نیوز مبهم به نظر می رسد در چندین گزارش منتشر خواهد شد. اما باز هم تأکید می کنیم آماده دریافت انتقادات شما همراه با دلایل و مستندات کامل نسبت به مطالب مربوط به این شرکت هستیم تا برای شفاف سازی و روشن شدن هرچه بهتر موضوع، آنها را عیناً منتشر کنیم.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
تیرداد
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۷:۴۰
با تشکر از بورس نیوز عزیز یک نکته خیلی مهم هست و اساسی اینکه مدیر عامل پدیده تحصیلاتش دیپلم هست و خود شخص مدیر عامل 7 میلیون سهم داره به ارزش اسمی 100 تومنی که میشه 700 میلیون ولی در حال حاضر بعد گذشت چند سال خوده سهام مدیر عامل 55 میلیارد تومن قیمت داره

این نکته خیلی مهمه بر چه اساسی همچین دارایی به دست اورده فقط با یک اساس تبلیغات فراوان و غیر واقع در تلویزیون
e3a
سه‌شنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۸:۱۹
کار به شخص نداریم از کجا آورده جالبه برام ارزش بازاری اخابر با پدیده به یه اندازه هست یک نفر پییدا بشه بگه چه طور ارزش مخابرات به این عظمت با پدیده سهام بنداز یکی است اینو قبول دارم مخابرات باید تجدید ارزیابی کنه تا ببینیم ارزش واقعیش چقدر هست ولی اگر پدیده خواسته باشه بر مبنای مخابرات ارزش گذاری بشه واقعا به 12هزار میلارد می رسه بسی جای تامل داره
کهن دیار
سه‌شنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۸:۳۰
با تشکر از محاسبه درست و منطقی تیرداد.
اینجانب یک بار دیگر تاکید می کنم این گونه افزایش شدید قیمت در هیچ گونه سهم غیر تکنولوژیک توجیه پذیر نیست. با توجه به عدم وجود اطلاعات مالی ابنیه و این اصل که شرکت تابعه نمی تواند از شرکت مادر بزرگتر باشد یکبار دیگر خواهش دارم تا به کیفیت سود شرکت مادر و جریان وجوه نقد و درصد سهامداری آن توجه نمایید. این اطلاعات در کدال موجود می باشد.
ناشناس
سه‌شنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۹:۱۵
بهترین مشاورهای ایران رو داره
کهن دیار
سه‌شنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۶
ادامه: اطلاعات ابنیه در کدال منتشر شد. اوضاع بسیار خرابتر از آنی است که قبلا تحلیل کردم. باتشکر
رضا مومن
سه‌شنبه ۰۴ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۶:۰۲
عجب دلیل منطقی آوری!چون مدرکش دیپلم نباید اینقدر ثروت و موفقیت داشته باشه!
جهت اطلاع عزیزان آیا می دونستید بیل گیتس موسس مایکروسافت همونی که هممون داریم از هوش و هنر مدیریتش این مطالب و بین هم ردوبدل می کنیم یک دانشجوی اخراجی از دانشگاه بود.
آیا می دونستید ادیسون همونی که بزرگترین اختراع جهان کرد یک کودن بود و معلمش به والدینش گفت اینو از مدرسه ببرید کارگری کنه این کم هوشه و نمی تونه درس بخونه
آیا می دونید هنری فورد مدیر بهترین خودروسازی جهان تحصیلات آکادمیک نداشت و در اصل یک مکانیک تجربی بود؟!
سامان
جمعه ۱۹ دی ۱۳۹۳ - ۱۷:۲۰
شما که فوق لیسانس داری ولی در نوشابه باز کردن بلد نیستنی انشا الله در زندگی با تجربه هات موفق خواهی شد . بدون َشک


هر چند مشکل داشتی پدیده استخدام داره .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۷:۴۶
بورس نيوز بهترين كار و كرد
داوود سمیعی
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۷:۵۲
در همان مطلب قبلی مشخص شد که قیمتهای امروز پدیده حداقل 10برابر چیزی بود که تو اون گزارش زده بودین.بنابراین با استناد به محاسبه خودتان در اون گزارش که حداقل دارایهای شرکت رو 3300میلیارد تومان حساب کردین معلوم شد حداقل داراییها نزدیک به 30000میلیارد تومن است یعنی 2برابر چیزی که خود پدیده عنوان کرده بود.در نتیجه قیمت واقعی سهام چیزی حدود 16000تومن است و هیچ گونه حبابی که ندارد هیچ حباب منفیم دارد.پس شرکت فریبکاری نمیکند و حسن سابقه اش در این 5سال ضامن امنیت سرمایه گذاریش لحاظ میشود
ناشناس
شنبه ۰۱ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۶:۴۴
راستشو بگو چندتا سهام پدیده داری که کاسه داغتر از آش شدی..؟
جلال
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۷:۵۶
درود به شرفت بورس نیوز مثل همیشه بی طرف و علمی و جالب اینه شما طبق خود گزارشهای مالی پدیده مطلب میزارین نه چیز دیگه ای ...... اما باز یه عده میان تحلیل خیالی میزارن
ناشناس
دوشنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۳ - ۲۰:۱۸
گزارش های مالی پدیده را ازسایت پدیده دریافت کنید
احسان
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۸:۱۲
با سلام خدمت بورس نیوز
به استحضار میرسانم که مجدد شما اشتباه کردی سهام مربوط به شرکت ابنیه و ساختمان پدیده شاندیز می باشد و ربطی به سهام توسعه بین المللی پدیده شاندیز ندارد چون شرکت توسعه بین المللی صنعت گردشگری در بورس وجود دارد و مقدمات پذیرش ان انجام شده در حال بازگشایی می باشد و سهام ابنیه از زمان فروش تا الان با توجه به مشگلات سیاسی و اقتصادی هیچگونه تنزلی نداشته و کماکان رو به صعود است . مگر شما بورسیها اعتقاد ندارید که عرضه و تقاضا مشخص کننده قیمت می باشد پس مردم و موسسه پشتیبانی سهام پدیده وقتی متقاضی خرید هستند پس سهام پدیده قیمت دارد مثل قیمت طلا .....
ناشناس
سه‌شنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۷
طلا ارزش ذاتی داره برگه سهام پدیده چطور؟؟؟
احسان
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۸:۱۴
بورس با هر بادی که چه سیاسی باشد چه اقتصادی میلرزه و معمولا کارشناسان شما معادلاتشون غلط از کار در میاد بدلیل عدم شفاف بودن اطلاعات و نیز مسایل سیاسی و اقتصادی پس دست از سر این شرکت بردارید که این ره که میروی به ترکستان است . بذارید یک بار هم که شده سهامدارن اقلیت یک کم هم سود ببرند و طعم سود سرمایه گذاری در سهام راببرند نه اینکه فقط سهامداران بزرگ در بورس سودببرند من خودم چند سال با بورس کار کردم جز زیان و استرس و افسوس چیزی ندیدم ولی در پدیده همه چیز بدست آوردم و تمام کسانی که تا این لحظه سهام پدیده خریدند سود بردند. پدیده هورا ... هورا .... هورا به امید سربلندی سهامداران پدیده و مدیران پدیده و
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۸:۱۴
شدیدا حباب شده
ناشناس
United States of America
دوشنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۸:۲۴
تجربه این مدت من میگه هر وقت بورس نیوز سهمی کوبیده باید خرید و همینطور برعکس....موفق باشید
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۸:۳۰
با سلام، ممنون از گزارشتون ولي بر خلاف ظاهر خوب گزارش به نظرم بي انصافي كردين و ارزش واقعي املاك كه هم اكنون در شانديز خريد و فروش مي شود را بايد در نظر بگيريد. متاسفانه تهيه گزارشات يك جانبه و بدون صرف وقت براي مشخص كردن قيمت ها كمي بي انصافي است. البته مي دونم نه بحث بي فايده است و شما همچنان سعي در تخريب داريد و سهام داراني مثل من از نظر شما سعي در دفاع، پديده بي مشكل نيست مانند خيلي از شركت هاي بورسي. لطفا انصاف را رعايت كنيد و در تحليل هاي خود براي ارزش گذاري از ارقام واقعي متناسب با منطقه شانديز استفاده كنيد تا ارزش واقعي سهام مشخص شود.
مهدی سالار
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۸:۳۶
خدا به همه عقل داده پس بزارید خودشون انتخاب کنند نه اینکه با شایعه سازی بترسونیشون.
امیر
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۸:۴۰
تحلیلاتون کاملا منطقی بود. اه درستی رو انتخاب کردید
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۹:۰۱
درکجای مشهدبه شماتجاری متری 3250میدن فروش تجاری ازمتری4تومان درسال89والان متری15بفروش میرسد.اقامتی متری4میلیون درسال89والان متری 7میلیون هتل هرمتر8میلیون بفروش رفته قیمتارو اصلاح کن. درضمن تجاری کیش ازولادت امامرضا فروش اغاز میشودمتری25تا30تومان اقانتی متری8میلیون
ناشناس
سه‌شنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۹:۳۰
برج الیزه در بهترین نقطه شهر مشهد قیمتها از متری 9.500 تا 14میلیون تومان به همراه تزئینات کلی داخلی با نظر مشتری ، بعد کدام ادم عاقلی در پدیده اقامتی میخرد؟؟
احسان
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۹:۰۳
با سلام
شما با این حرکتت باعث میشی انهایی که سهام پدیده رو نمیشناسن از این طریق بشناسن و پیگیری کنن و خرید انجام بدن چو ن سود رو تو پدیده می بینن . شما داری از این طریق اگهی پذیره نویسی صادر میکنی خودت باعث خیر شدی ممنون
ناشناس
Netherlands
دوشنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۹:۰۴
بورس نیوز چرا به مدیران شاندیز گیرمی دهی ؟؟

اجازه بدهید به فروش غیر قانونی سهام پدیده ادامه بدهند
سید حسن
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۹:۲۱
با تشکر از بورس نیوز خدا قوت

شما به وظیفه خود عمل کردید حال باید مسئولین امر وارد شوند تا مبادا سونامی
ناشناس
دوشنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۳ - ۲۰:۰۸
پدیده یک پروژه ملی هست که بیش از 10 هزار نفر شاغل داره دست از دشمنی با پدیده بر دارید
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۹:۲۶
درود بر بورس نیوز - نمره ات از 20 واقعا 100 - است
طی اطلاعیه ای که امروز در کدال منتشر شده و میتوانید که لینکش در زیر آمده ببینید مجمع با 4.28 % از اعضا تشکیل شده
بزک نمیر بهار میاد
سه‌شنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۰:۰۴
من هم دیدم چیزی هم دستگیرم نشد !
ناشناس
سه‌شنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۸:۱۴
سوادم خوب چیزیه. اون مجمع حسابرس قانونی داره اگه به حد نمیرسید برگزار نمیشد.
رضا
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۹:۴۷
به سلام خدمت دوستان عزیز و سایت بورس نیوز اصلا چه دلیلی داره بورس نیوز در مورد پدیده حرف بزنه پدیده که در بورس نیست بنظر من هر کسی راه خودشو بره بورس کجا پدیده کجا اصلا ربطی بهم نداره و اگر یک عده از بورس کشیدن بیرون بخاطر پدیده نیست و بورس بدلیل مشکلات دولت اینجور منفی شده و درست خواهد شد به زودی از اول مهر بورس روند خوبی خواهد داشت و پدیده هم راه خودشو میره بهتر هست که کاری به کار هم نداشته باشید در مورد چیزی دیگه ای حرف بزنید
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۹:۵۶
شرکت پدیده فقط تا پایان سال 92 مبلغ 295 میلیارد تومان از فروش سهام ابنیه به مردم سود بدست آورده در حالی که تمام سود قابل تقسیم ابنیه به ازای هر سهم مبلغ 27 تومان و قیمت هر سهم 8200 تومان است. امیدوارم به خیر بگذرد.
کهن دیار
سه‌شنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۵
عالی گفتی: یادداشت شماره 24 (تطبیق سود) را نگاه کنی متوجه میشی طرف چقدر حرفه ای هستش.افزایش در حسابهای پرداختنی مبلغ 689 میلیارد تومان هست ولی ترازنامه میگه این مبلغ حداکثر 530 میلیارد هست.به خیر نمیگذرد برادر.
کهن دیار
سه‌شنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۷:۲۴
حسابهای دریافتنی بود اشتباه حساب پرداختنی نوشتم. شرمنده
ناشناس
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
دوشنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۹:۵۷
خود گویی و خود خنده عجب مرد هنرمندی !!!
مگه میشه کسی از سهامی که تا حالا توی این 5 سال منفی نشده ناراضی باشه !!!
ناشناس
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
دوشنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۳ - ۲۰:۰۱
ما شاء الله به پدیده چشم حسود کور باد...
ناشناس
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
دوشنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۳ - ۲۰:۰۳
تا قبل از ورود به فرابورس قیمت گذاری با خود پدیده است پس به هیچ وجه قیمت سهم نزولی نخواهد شد مخصوصا وقتی هزینه ها با سهام پرداخت می شود روز به روز قیمت بالا خواهد رفت
ناشناس
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
دوشنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۳ - ۲۰:۲۳
خدا شکر سهام پدیده قرار نیست وارد فرابورس بشه این یعنی حالا حالا افزایش خواهد یافت
داریوش
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۳ - ۲۰:۳۵
با سلام .شما ادعا دارید که تحلیل بی طرفانه دارید پس بهتر است قبل از چاپ مطالب به اصطلاح تحلیلی خود نیز یک کم ضرب وجمع نمایید .برای نمونه در شا مشهد حدود 1.2 م متر مربع احداث بنا شده که درقیمت روز متری 5 م تومان ضرب کنید میشود 6000 میلیارد وزمین آن حدود 3 هزار میلیارد حالا سایر پروژهها .کیش. تهران .و... بماند .پس لطفا منصفانه بنویسید .با تشکر
ضیا
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۳ - ۲۰:۳۶
من مدت زیادی که پیگیرم آیا جایی هست که بتونم نظرم در باره پدیده ارسال کنم اما دریغ از یک رسانه یا سایت به جز بولتن نیوز که یکسال پیش متنی نوشته بود تعجب می کنم چرا هیچ نهادی جلوی این را نمی گیرد بیست و سی یک مطلب را یکبار گفت دیگه نه پیگیری کرد و نه یاد آوری وقتی که خود صدا و سیما داره هر روز تبلیغ پدیده را می کنه مگه میتونه انتقاد کنه من به شما قول می دهم همان عزیزانی که مخالف مطالب فوق هستن خودشان می دانند داستان چیست شاید اگه من و شما هم تمام دارو ندارمون فروخته بودیم . سهام پدیده خریده بودیم الان جزو مخالفان این سایت بودیم ولی واقعیت این است که دیر یا زود همه متوجه خواهند شد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۳ - ۲۰:۴۷
روزگاري بود كه قيمت دلار هرلحظه بالا مي رفت وتمام رسانه ها ميگفتند اقادلار نخريد بورس خوبه حالا يه رغيب جدي واسه بورس پيداشده باسم پديده كه اينجوري بورس نيوز بهش گيرداده دوستان تادير نشده پديده بخريد چون هميشه اوناي كه ته سف هستن ضرر ميكن
جعفر
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۳ - ۲۱:۳۵
چهار سال تو بورس سرمایه گذاشتم سود نکردم.همیشه هم مطالب بورس نیوز رو خوندم و هیچوقت بهم کمک نکرد.
حالا تو پدیده سرمایه گذاشتم و دارم به سود می رسم.پس به مطالب بورس نیوز هیچ اهمیتی نمیدم . چون دیگه حاضر نیستم سرمایم رو وارد بورس کنم.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۳ - ۲۱:۴۰
شما اگر راست میگی قیمت الکی بالا میرود ماشینت را سوار شو برو پدیده پروژه را نگاه کن به شدت در حال فعالیت و کار ارائی هستند و به گفته مسئولین پروژه در خاور میانه اول است سهام ساختمانی مجد 22000 تومان است حالا پدیده نباید 20000 تومان با شد شما هم میتوانید همراه انها باشد از همین حالا سهام انهارا بخرید فردا دیر است چون قیمت انها بالا میرود بورس همش کلاه برداری است ولی پدیده همش زحمتکشی وحقیقت من نمیگم همه میگن دوباره هم از این اراجیف بنویسی بهتر تبلیغ میکنم ممنون
سعید رضا
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۳ - ۲۱:۵۵
رشد سهام پدیده در یک شرایط و برهه زمانی بوجود آمده است که کشور عزیزمان در رکود به سر مبرد و سرمایه گذارانی که پرتفوی سرمایه گذاریشان را در این مدت عاری از هیچگونه سودی می بینند برای خرید سهام همچین شرکتی به اصطلاح پدیده که از تبلیغات خوبی هم برخوردار است اقدام می کنند . با احترام به همه تحلیل های کار شناسی چطور می توان نتیجه گرفت که این قیمت حبابی نبوده است با تشکر از بورس نیوز با هشدار به موقعی که دادند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۳ - ۲۳:۰۳
بورس نیوز عزیز ، چرا خودت را درگیر می کنی
بذار مردم کل سرمایه و پس انداز خودشون را بدهند ، بعدش که معلوم شد ، هی بروند این ور ، اون ور
دوست
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۳ - ۲۳:۳۰
الان به تحلیل ها گوش نمی کنین و با خیال پردازی در سفته بازی شرکت می کنید فردا که با ترکیدن حباب بیچاره می شوید ، داد و فریاد برارید که مسلمانی نیست ، چرا مسولین بی تفاوت هستند ، جواب ضرر و زیان ما را کی می دهد و ....
حافظ
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۰:۱۰
جناب خسته نباشید .شما رسالتتون رو انجام بدید و اینو بدونید این راه پستی بلندی زیاد داره .
گفتن از شما بود که گفتید ما بقی خودشون میدونن سهام پدیده بخرند یا نخرند.پیراهن استیلی هم 1 میلیارد نمیارزید ولی یکی پیدا شد خرید
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۰:۴۲
باتشکر از بورس نیوز و روشنگری بعمل آمده. از دوستان مخالف درخواست می شود. بجای دلگیری از گزارش فوق . از مسئولین پدیده شاندیز بخواهند . بطور مستند از خود دفاع فرمایند. که این امر می توان از دوستان رفع ابهام نموده وهم آگاهی ایشان را نسبت به سرمایه گذاری در آن شرکت مضاعف نماید
محمد
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۲:۱۹
سلام
لطفا شرکت پیشگامان یزد رو هم که به همین صورت تبلیغات میکنه و سهام میفروشه رو هم برسی کنید
ممنون
سلطانی
سه‌شنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۷
عزیز پیشگامان تماما قانونی کار کرده و سهام بندرخشک این شرکت املا زیر نظر دولت و هنوز این سهام به ارزش 100تومن اعلام شده و بعد از دو سال هیچ جهشی نداشته ولی اگر منظورتان مشارکت سرمایه گذاری هست بنده خودم با 33درصد مشارکت کرده و الان سهامدار 5درصد همان شرکتی که پیشگامان سرمایه من را به آن شرکت تقدیم کرده بود شدم و همه شرکتهایی که پیشگامان داره تامین مالی می کنه معتبر می باشد
ahmad
چهارشنبه ۲۹ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۵
هم پیشگامان قانونیه و هم پدیده .... پیشگامان سهامی عام نیست و یک تعاونی است و سهام میفروشد و پدیده هم سهامی خاص است و سهام میفروشند هر دو هم قانونی عمل می کنند و هیچ موقع هم فروش سهام را تبلیغ و جار و جنجال نکرده اند
کیا
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۲:۲۹
اساتید معظم بورس نیوز
خواهشا گزارشی از سفته بازی در این بورس تهیه کنید
از این حرف و حدیثا از روز اول واسه پدیده بوده اما رشدش کرده و میکنه!
یه بنده خدا
Germany
سه‌شنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۲:۵۰
آقای بورس نیوز بنده در حال حاضر 40 هزار سهام پدیده دارم از 3 هزار تا هم شروع به خرید کردم نزدیک به 400% هم سود کردم حالا شما خودتو بکشی هم باز هم می خرم خیلی هم بنده از خریدم راضیم دم آقای پهلوان هم گرم چشم حسود هم کور حالا شما هی سم پراکنی کن .
وسلام نامه تمام
م.س
سه‌شنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۲
شما بخر خودم به شخصه تا آخر شهریور یعنی اینقدر با دوستان و بزرگان پیگیری می کنیم تا بیش از پیش باعث بدبخت شدن ادم های ساده تو این مملکت نشه
حسین
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۸:۱۳
درود بر شما که آگاهی بخشی میکنید
shahram
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۸:۳۲
با تشکر از گروه شما
این دقیقا همان چیزی است که یک سرمایه گذار نیازدارد بداند تا خانه خراب نشود .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۹:۳۴
آخه چرا در مملکت ما یک سری افراد حسود و کوته نظر تا می بینن یک سهمی داره رشد می کنه اینقدر برای تخریبش خودشونو به زحمت می اندازند.آیا فکر نمی کنید اگه شما هم بیاید و این سهم رو بخرید می تونید از سودش بهره ببرید.پروژ ه ای مثل شاندیز رو واقعا تا الان ایران به خودش ندیده و هممونم اینو می دونیم.پس زیاد با این اخبار ضد و نقیض و غیر کارشناسی وقت خودمونو نگیریم . ممنون
احسان
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۹:۴۵
آقا یا خانم ناشناس میشه بفرمایید کجای فروش سهام غیر قانونی اول بررسی کنید بعد اظهار نظر .. ضمنا اون مجمعی که اشاره میکنید مربوط به شرکت بین الملل پدیده شاندیزه نه شرکت ابنیه و ساختمان . لطفا اول اوضاع ثبتی شرکتها ر و بررسی بعد نظر بدید
ناشناس
Netherlands
سه‌شنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۷
من نمیدونم چه کسی گفته که شهر رویایی پدیده تا 50 روز دیگر به بهره برداری کامل می رسد اینکه دیگه مثل روز روشن است اگه با همین سرعت کار کنن تا ده سال دیگه به بهره برداری نمی رسه در حال حاضر خرید نقدی سهام هم نداریم و خود شرکت هم می گوید یک ماه دیگه بیا پولت را بگیر یعنی باش تا صبح دولتت بدمد من کسی رو میشناسم که پول پیش خانه خودش را از صاحب خانه گرفته و سهام پدیده خریده شاید گفتن این حقایق سودی برای من نداشته باشد ولی شاید باعث شود جلو فروختن اسباب و وسایل مردمی که فکر می کنن با خرید این سهام پولدار می شوند گرفته شود
محسن
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۵
******************
اقدام بورس نیوز به شفاف سازی کمک فراوانی می کند.

1- طبیعی است که سهامداران فعلی پدیده از مطالب خوششان نمی آید . زیرا آنها در این مشکل غرق شده اند و از امامزاده انتظار معجزه دارند.

2- اما کار شما بی نتجیه نخواهد بود و باعث خواهد شد که افراد جدید در این طوفان غرق نشوند و یا تعدادی از غرق شده ها نجات یابند .

شما از اطلاع رسانی دریغ نداشته باشید و ادامه دهید و توجهی به هیاهوهای بی مورد نداشته باشید و این کار بی اجر نیست.
مهراز
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۰
بورس نیوز نیاز نداره جوابیه مبتنی بر مستندات دریافت کنه و منتشر کنه تا ثابت کنه بی طرفه - فقط لازمه به کم سوادترین کارمند خودش این موضوع رو نشون بده تا با یک ضرب و تقسیم ساده راجع به قیمت هایی که روی واحد های اقامتی و هتل و تجاری گذاشته متوجه اشتباه تحلیل بشه و عذر خواهی کنه.
ناشناس
سه‌شنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۳:۳۱
پسر تو خیلی خیره سری یعنی تو ارزش مخابرات رو با پدیده یکی می بینی؟این ساده ترین روش هست تا بفهمی پدیده.... بیش نیست اصلا از صورتهای مالی سر در میاری ضمنا بورس نیوز فقط اون خبر رو منتشر کرده و هدف حافظ تحلیل کرده اگر حرفی داری برو سایتشون انتقاد کن
ناشناس
سه‌شنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۳ - ۲۰:۲۰
وقتي كه بورس نيوز براي پالايشي ها تحليل ميزد امثال شما ميگفتين سواد نداره و حسوده .
حالا كه همه چي رو شده خيليا خاموش شدن .
بزودي تكليف اينم مشخص ميشه . مشخصا با منافع شما در تضاده .
داوود سمیعی
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۳:۲۰
من 5ساله سهامدار پدیده ام.و تو این 5سال خریدو فروشای زیادیم کردمو سودای توپیم بردم.اصلا تمام این 5سال سابقه خوب پدیده با سهامداراشم هیچ.اخه اگه پدیده میخواست کلاه برداری کنه که سالهای قبل که هنوز اینهمه از این پولارو تو کیش خرج نکرده بود که بیشتر گیرش میومد فرار کنه بره.یکم بیایم به عملکرد یه شرکت و سرمایه گذاریاش نگاه کنیم بعد تخریبش کنیم.خداییش هرکی بتونه این حرف منو برعلیه اش چیزی بگه من فردا خودمو همه کسایرو که میشناسم سهامدارنو متقاعد میکنم بفروشن.منتظرم
ahmad
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۵
متن یکی از دوستان مطلع در یکی از سایت های خوب بورسی:
اگر در خانه کس است .. یک حرف بس است.
رویکرد این تاپیک از ابتدا نشون داده که بیشتر تمایل دارم نکات منفی و ایرادات فنی مربوط به پدیده بیان بشه تا سهامداران با چشم باز از سرمایه گذاری خودشون محافظت کنند.
خبرها و مانور جدید بورس نیوز با توجه به اعتبار این خبر گزاری بیش از سایر خبرها در این تاپیک مورد بحث قرار گرفت.
با یک نگاه کاملا سطحی و بدون هیچ دانش تجزیه و تحلیل صورتهای مالی و فقط و فقط بر اساس گزارش بورس نیوز) که البته تحلیل شرکت مشاور سرمایه گذاری حافظ رو نشر داده بود ) میشه ایراد اساسی به این تحلیل گرفت. و سواد یا قدرت تجزیه تحلیل شرکت گزارش کننده و یا حتی کارشناسان بورس نیوز رو که چنین تحلیلی از ف ی لتر اونها گذشته و منتشر شده باعث تاسف خواهد بود.
بورس نیوز نیازی به نامه و جوابیه نداره . کافیه فقط یک ضرب و تقسیم ساده و یک نگاه ساده به گزارش منتشر شده خودش بندازه.


صورتهای مالی شرکت نشان میدهد در سال گذشته واحدهای تجاری مرکز خرید با متوسط هر متر 3.25 میلیون تومان، واحدهای اقامتی با متوسط هر متر 590 هزار تومان و واحدهای هتل هر متر 1.2 میلیون تومان بفروش رفته است در صورتیکه مشت را نشانه خروار بدانیم 560 هزار متر مرکز خرید و 250 هزار متر هتل و 183 هزار متر واحدهای اقامتی جمعا ارزش 4860 میلیارد تومان میرسیم که طبق صحبت صاحب شرکت 15٪ پروژه نیز تاکنون واگذار شده است.

شخصی که خوابیده رو میشه بیدار کرد ولی شخصی که خودشو به خواب زده رو نمیشه .
از نقد پدیده استقبال می کنم ولی این تحلیل توهین به شعور افراد هست...
بر همین مبنای متراژ قیمتهای واقعی رو میشه محاسبه کرد و دوستان با اعداد مختلف محاسبه کردند. ولی وقتی در این بازار حتی مسکن مهر رو نمیشه با قیمت متری 590 هزار تومان ساخت چطور این تحلیلگر متوجه نشده قیمتی که در صورتهای مالی درج شده مربوط به گذشته و میانگین قیمتهای فروش رفته بوده.

و حتی اگر بگیم پدیده قصد حساب سازی داشته تحلیلگر بایستی به این اعتراض کنه که چرا پدیده داره املاک متعلق به شرکت ابنیه رو که سهامداران زیادی داره رو داره چوب حراج می زنه . این اعتراض بجا بود ( اگر هنوز فروش با این قیمتها ادامه داشت) و می شد گفت مدیران دارن اموال سهامداران رو به قیمت ناچیز به نزدیکان خودشون می فروشند و .. همانند اونچه که در بورس مدیران شرکتها با ذلیل کردن قیمت سهام - سهام رو با قیمت پایین به کدهای شخصی خودشون می فروشند

دوستانی که در بورس فعال هستند انواع و اقسام تحلیلها رو خوندن و اشنا هستند و گزارسها و حسابسازیهایی که منتشر میشه و پر از ایراد هست. جالبه که دوستان تحلیلگر قصد دفاع از سهامداران رو دارند ولی نکته اصلی رو نمی بینند و فقط بر اساس ذهنیتی که داشته اند سعی می کنند از صورتهای مالی جوری استفاده کنند که به نتیجه دلخواه برسند.

باز هم عرض می کنم بورس نیوز نیاز نداره جوابیه مبتنی بر مستندات دریافت کنه و منتشر کنه تا ثابت کنه بی طرفه - فقط لازمه به کم سوادترین کارمند خودش این موضوع رو نشون بده تا با یک ضرب و تقسیم متوجه اشتباه تحلیل بشه و عذر خواهی کنه.

علیرغم تمام صحبتهای بالا اشتباه بودن این تحلیل نشون دهنده این نیست که پدیده هیچ مشکلی نداره و 100 درصد میشه با اطمینان در اون سرمایه گذاری کرد.
مهرانی آبیک
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۷
رُشد سهام پردیسبان قانونی و درست است ؟
داره از مرز 100.000 تومن هر سمش میگذره.
یه مقاله هم در مورد اون بزنید.
خدا خیرتون بده.
علی
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۷:۰۶
بورس نیوز یه گزارش از شرکتای ساختمونی بورسم بزار که چطوربا پول مردم تواین سال های اخیرمیلیاردها تومن جیب زدن دست سهامدارای بیچاره یه پاپاسی ام نگرفته,چطور ممکنه سهمی که ده سال پیش با قیمت چهارصد تومن وارد بورس شده بی هیچ افزایش سرمایه ای الان دویست تومن باشه در صورتیکه قیمت ساختمون 25برابرشده,لطفا توضیح بدید.
آمیر حسین
United States of America
سه‌شنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۷:۵۰
سلام دوستان
آقلی مهرانی آبیک پردیسبان هر سهمش 55 تا تک تومانی هستش چرا وقتی اطلاعات نداری الکی نظر میدی چرا شایعه درست میکنی در مورد همون پدیده صحبت کنین ((خدا خیرتون بده))
محسن
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۸:۱۰
******************
اقدام بورس نیوز به شفاف سازی کمک فراوانی می کند.

1- طبیعی است که سهامداران فعلی پدیده از مطالب خوششان نمی آید . زیرا آنها در این مشکل غرق شده اند و از امامزاده انتظار معجزه دارند.

2- اما کار شما بی نتجیه نخواهد بود و باعث خواهد شد که افراد جدید در این طوفان غرق نشوند و یا تعدادی از غرق شده ها نجات یابند .

شما از اطلاع رسانی دریغ نداشته باشید و ادامه دهید و توجهی به هیاهوهای بی مورد نداشته باشید و این کار بی اجر نیست.
حمد
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۹:۲۳
باسلام بورس نیوز جان
نظرکارشناسیت منوقانع کردمیخام دوباره برگردم به بازاربورس وپدیده را رها کنم بذار اون نصف سرمایه ام بره فدای سرت چون کارشناس محترم بورس نیوز خیلی داره غصه ماسهامداران خرد رامیخوره ولی به من بگید کدوم سهم از بازار مسخره بورس شما رابخرم؟بابا ول کنید برید سایر سهامدادان بدبخت را از مهلکه نجات بدید
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۳ - ۲۰:۰۵
واقعا پایگاه اطلاع رسانی مزخرفی هستین
رضا
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۳ - ۲۰:۳۶
به کوری چشم حسودان تیم پدیده موفق شد یک بر صفر تراکتور رو ببره و این یهنی جهش دوباره قیمت در فردا
بهتره با رشد قیمت کنار بیاید چون هی قیمت بالاتر میره و مجبورید بالاتر بخرید
فردا افزایش قیمت داریم،مبارک باشه دوستان
پرهام
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۲۹ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۷
بنده شخصا منکر پر سود بودن این شرکت نیستم وچرا دروغ قصد خریدن سهامشو دارم ولی هر چی حساب دو دو تا چهار تا میکنم اگر این شرکت اینقدر با ارزشه مولتی میلیاردرهایی هستند که نگذارند این سهم به من خرد برسه.درضمن اونایی که میگن یک شرکت رقیب بورسه سخت در اشتباهند بنده سال 91 پالایش تبریز رو 130تومان خریدم ودر حال حاضر نزدیک به 1500% سود کرده ام با توجه به افت سهام .ایا کسی میتونه این سود رو از یک سهام غیر شفاف خارج از بورس به من اطمینان بده؟
ضیا
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۲۹ مرداد ۱۳۹۳ - ۲۲:۲۶
سلام
این بدونین اگه بخواهین سهامتان را بفروشید کسی خریدار سهام شما نیست دیگه این جملات که تهمت نیست این که اتمام ده سال دیگه پروژه پدیده نیست این که ماشین های شاسی بلند سیاه پدیده نیست که داخل کوچه پارک کنند این یک واقعیت تلخ است البته قیمت سهام هر روز بالا می رود وقتی که قرار نیست کسی پولی بابتش بدهد بگذار هر سهم بشود صد هزار تومان مثل سند های منگوله داری از زمینهای کشاورزی که الان در روی تاخچه هر خونه ای چندتا هست ولی دیگه ارزشی ندارد
محمد بورسی
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۳۰ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۱:۳۸
آهای بوروس نیوز .... بیچاره کردی مارو

اکثر دوستان من هیچ شناختی از پدیده نداشتند ولی با شروع گزارشات شما علیه پدیده بر عکس سهام خود را فروخته اند
همین چند دوست من بیش از 1 میلیارد سهام خود را فروختند و الان پدیده خریدند

آقا نکنید این کار رو شما دارید غیر مستقیم تبلیغ می کنید برای آنها خدا رو خوش نمی آید نکنید
ماهان
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۳۰ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۴:۳۸
سلام
آقا من هرچندتاسهم همین الان خرید نقدی دارم هرکسی که داره بده من میخرم
آقای بورس نیوز ممنون شمام زحمت کشیدین والا من میخرم بلا من میخرم هرچندتا سهم دارین اصن بزار کلاه منو بردارن
میشه من شمارمو اینجا بزارم؟ اگه میشه بگین من بزارم
انتقال بدین سهامتون رو من میخرم
دم همتونم گرم همتون کارتون درسته
من فقط میدونم هیچ تجارتی خالی از ریسک نیست اما مملکت قانون داره و توی این مملکت اینجوری نیست که هرکسی هر کاری دلش بخواد بکنه؟
بهتون قول میدم اگر کارشون غیر قانونی و روی هوا بود این همه سال کار نمیکردن اخه اگر غیر منظقیه پس چرا پروژه ها یکی پس از دیگری دارن استارت میخورن و دائما در حال ساخت و سازن
دوستان عزیزم اگر بناشون کلا برداری بود که حداقل تا اینجا پیش نمیرفتن
در اینکه مشهد یک قطب قدرتمند شده شک نکنید حجم عظیمی از سرمایه ها به سمت مشهد داره میاد
چون خروجی میگیرن والا نمیان
من تو هر تجارتی وارد شدم به سود درست درمونی نرسیدم والا همین حرفا رو زدین مارو ترسوندین والا من الان بلیاردر بودم
چرا همیشه سود باید واسه یه قشر خواسی باشه؟
حالا که ما پایین دستیا داریم سود میکنیم چرا ناراحتین؟
شما به هر سهام داری که سهام پدیده داره زنگ بزنی نمیفروشه التماسم بکنی نمیفروشه
واقعیت رو ببینید
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۳۰ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۵:۱۷
سلام لطف کنید به این تلفنهایی که در روزنامه ها جهت خرید نقدی سهام پدیده چاپ شده زنگ بزنید متاسفانه هیچ کدام جواب نمی دهند!!!
احسان
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۳۰ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۶:۳۵
سلام آقای ضیا
مثل اینکه شما از سهام پدیده خبر نداری
هرچی سهام داری به قیمت 8000 تومان خریدارم ...
علی
Iran (Islamic Republic of)
جمعه ۳۱ مرداد ۱۳۹۳ - ۲۲:۳۶
بورس نیوز..تا حالا کجا بودی؟حالا که چند ماهه اوضاع بورس به هم ریخته دلسوز سهامداران پدیده شدی؟
پس کی باید دلسوز سهامدارای خودت بشه؟ چطور تا چند ماهه پیش از این تحلیل ها انجام نمی دادی؟
علی
شنبه ۰۱ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۵:۱۲
داداش اینا از بورس ضربه خوردن میخوان پدید ه رو هم ضربه کنن ولی کور خوندن محسن پهلوان همیشه تو دفتر خیامه و بازی پدیده رو نگاه میکنه اون زمانی که 200 بود و در عرض 4 سال شد 3000 ت چرا تحلیل نمیکرد چون بورس قله داشت فتح میکرد حالا که مالیده شده بورس میخوان پدیدرو خراب کنن کور خوندیدن من هر روز دارم اضافه میکنم
مسعود ر
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۰۱ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۸:۱۳
بورس نیوز عزیز به نظز شما پدیده تنها سهامی که در این کشور ارزش واقعی نداره و شما تحلیلش کردید ؟؟؟ مثلا زمانی که سهام های خودرویی به به پی به ای 100 الان جای انتقاد ندارند . اگر در بازاری بحث سود بردن از سهام مطرح باشه ارزش سهام به اون قیمت جایگاه زیادی نداره
رضا
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۰۲ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۷:۴۲
سلام دوستان خوب پدیده ای من
من خودم ساکن شهر توریستی شاندیز هستم و یکی از سهامداران پدیده و هر روز از کنار شهر رویایی با ماشینم رد میشم! الحق که این پروژه مثل یک شهر رویایی است و نیستید ببینید چقدر اشتغال زایی عظیمی راه انداخته. باور کنید توی شاندیز و روستاهای اون یک خانه کلنگی هم خالی پیدا نمیشه چون همه از سراسر کشور در ساخت این پروژه همکاری می کنند. البته باید اعتراف کنم که اینکه پروژه تا 47 روز دیگه به اتمام میرسه واقعیت نداره ولی واحدهای تجاری آماده میشن ولی هتل بزرگ تا 3 سال دیگه هم تموم نمیشه! میشه گفت 50 درصد پروژه تا 47 روز دیگه تکمیل میشه!
دوستان پدیده جدیدا یک پروژه جدید اندازه پروژه شاندیز شاید هم بزرگتر توی رامسر شروع کرده. و طبعتا سهام از این هم بهتر میشه!
خیالتون راحت که پدیده نامردی نمیکنه و به رشد خودش ادامه میده!
مهزان
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۰۳ شهريور ۱۳۹۳ - ۰۶:۴۸
باسلام.در ارتباط با نظر سایت وزین بورس نیوز مطلب اینکه چرا سهام پروژهایی مثل آفتاب گرگان که کوچک هم هست باید8000تومان باشد یا سهام الماس(اگه اشتباه نکنم سپاد)500000تومان یا پارک آبی گنبد400000تومان ولی پدیده به این بزرگی نباید8000تومان باشد.ممنون
مومن
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۰۴ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۶:۱۸
بعضی از دوستان انگشت حیرت به دهن گرفتن و می گن مگه میشه سهامش اینقدر رشد داشته باشه؟!
من با یک زبان خودمونی اینو به شما ثابت می کنم که میشه خوبشم می شه:
1. اول اینکه در قیمت گذاری سهام پدیده لطفا دو دو تا چهارتا رو کنار بزارید.
2. دوم اینکه به تاثیر خارق العاده تبلیغات اعتقاد داشته باشید.
3.سوم اینکه پیشرفت باورنکردنی پروژه رو لحاظ کنید.
4. چهارم عظمت و منحصر بفرد بودن پروژه رو از یاد نبرید. نمونش سالن ایسکی روی یخ که در تمام ایران نداریم.
5. پنجم سعی کنید بجای حسادت و موش دووندن هنر مدیریت پدیده رو الگوی خودتون قرار دهید.
زمین خدا فراخ و برای همه جا هست!
موفق باشید
محسن امیری
United States of America
چهارشنبه ۱۲ شهريور ۱۳۹۳ - ۰۱:۱۲
آقای کارشناس بورس نیوز
شما که اینقد منصفی جلوی کدومیک از ضررهای سهامدارای خردو گرفتی تو که اینقد میدونی چرا تو قیمتهای بالای سهم ها تبلیغ و تشویق به خرید میکردی توهم نوچه و نوکر دولتی برا از چنگ در آوردن پول ملت .
خواهشا تو دلت برا ما سهام دارای شاندیز نسوزه .چون رو هر چی که دست گذاشتی گندزدی
محمد حسين عصاران دربان
Iran (Islamic Republic of)
جمعه ۲۱ شهريور ۱۳۹۳ - ۰۲:۰۷
اولا ان شاء ا... پديده و امثال آن موفق بشوند
دوما موفقيت پديده 100% مال آقاي پهلوان
3- لطفا اگر براي پديده اتفاقي افتاد ( خداي نكرده )
نگوئيم تقصير دولت يا قوه قضاييه بوده است
يا نگوييم تقصير بورس نيوز بوده كه هي موش دوونده
يا نگوييم تقصير كارشناسان منفي باف كار نابلد بوده .
اگر راستش را بخواهيد تركيدن پديده تقصير هيچ كس نخواهد بود . الا طمع آدميزاد براي سود غير واقعي 20-6-93
ابوالفضل
Hong Kong
يکشنبه ۳۰ شهريور ۱۳۹۳ - ۲۳:۱۶
باسلام خدمت بورس نیز عزیز .واقعا تلاش میکنی مردم آگاه کنی ولی کسی توجه نداره .فقط این میدونم کسی که تو باتلاق گیر کرده یا شنا بلد نیست و در دریا افتاده دست و پا میزنه تا نجات پیدا کنه ؟ حالا پیدا کن پرتقال فروش را
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۳ - ۰۰:۳۷
نویسنده محترم بورس نیوزعزیز !!! خواهشا اینقدر بال بال نزن . اگه واقعا کار شرکت پدیده غیر قانونی است ، از دستش شکایت کن تا پدیده در مقام دفاع حاضر شود. واینقدر با سرنوشت این مردم زود باور بازی نکن!!!
م ی م
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۳ - ۱۸:۳۷
با یاد خدا و عرض سلام
دوستان بنده دانشجو ارشد یکی از رشته ها و دانشگاه های برتر کشور هستم. تقریبا یکسال و نیم میشه که سهامدار پدیده هستم. سال پیش یه تعداد سهام به قیمت حدود2200 ت خریدم و الان ک یکسال و نیم میگذره ارزش سهامم 10012 ت شده و ۲۵% هم به تعداد سهامم اضافه شده که انگار میشه گفت برای من هر سهم حدود 12500ت هستش. تو این مدت همیشه ناظر ب روند افزایش سود این شرکت بودم و تا اینجا به دلایل مختلف از این شرکت راضی هستم. درسته تا الان سرمایه ام حدود ۶ برابر شده اما با اینحال از سرنوشت نهایی این شرکت اطمینانی ندارم. هرچند از آقای پهلوان و همکاراشون سپاس فراوان دارم.
میتونم بگم شاید تا یکی دو سال آینده روند خوبی داشته باشه. بهرحال چون اینجا محل خوبی واسه علمی نوشتن این مباحث نیست دوس دارم یه توصیه به همه بکنم:
اینکه تو کشور ما اکثر مسائلی که به شکل یه موج جامعه رو میگیره در نهایت با شکست روبرو شده، بهمین دلیل توصیه میکنم اگه سهامدار این شرکت هستین سعی کنین نزدیک ب انتهای پروژه سهامتونو واگذار کنین. بعبارت دیگه یه مدت کوتاه سرمایه گذاری کنین. کلا نگه داشتن سهام به خودیه خود کار منطقی ای نیس. بعلاوه اینکه در این معاملات غالبا طراح اصلی از سیاست هایی استفاده میکنه که طمع مشتریان رو شدیدا افزایش میده تا بتونه ب سود بیشتری دست پیدا کنه. یه بحث مهمتر ک متاسفانه ب حاشیه رفته اینه که حواسمون باشه شیرینیه افزایش شدید سهام باعث کمرنگ شدن مسائل معنوی نشه. نکنه اونقد افکارمون رو قیمت سهام بگیره که از خدا غافل شیم و فراموش کنیم اگه سودی هم هست خداست ک داره این سود رو میده. پس مراقب طمع و همچنین غفلت از یاد خدا باشیم
در آخر هم اینو بگم که من نه طرفدار پدیده ام و نه بورس رو قبول دارم(بدلیل رانت ها و سواستفاده از بی اطلاعی مردم و کوچک نگه داشتن دنیای فکریه مشتری هاشون برای تسلط بیشتر ب سرمایه مردم و...)
امیدوارم هممون بتونیم بدون تخریب دیگران و همچنین بدون داشتن طمع، سرمایه هامونو افزایش بدیم
ببخشید وقتتونو گرفتم
در پناه خدا
هادی
United States of America
دوشنبه ۰۵ آبان ۱۳۹۳ - ۱۴:۲۸
این خانه از پای بست ویران است. من نمیدونم واقعا چی سودی در این پروژه نهفته که مدیرانش هر روز سهامشو بالا میبرند آیا این جز فریب چیز دیگری هست آیا جامعه ما اینقدر پتانسیل داره که سرمایه یک انسان در ظرف یک سال 4 برابر بشه اون هم بدون هیچ زحمتی. من هر روز نظاره گر ساخت این پروژه بر روی ساختمان هتل آن هستم و به عنوان یک مهندس افسوس میخورم از این همه بی قانونی و فریبکاری. امیدوارم این قضیه ختم به خیر بشه
دوستان عزیز در پدیده هیچ خبری نیست در بیابانهای لم یزرع اطراف آن صدای زوزه شغالها و در رودخانه آن خشکی و بی آبی به گوش میرسد و نمیدانم در 25 کیلومتری مشهد در یک منطقه سرد و خشک چه سودی نهفته است. که من نمیبینم...........الله اعلم
ناشناس
شنبه ۱۰ آبان ۱۳۹۳ - ۱۳:۳۳
شما از ایالات متحده آمریکا "دور کاری" میکنی در شاندیز؟؟؟!
از کی میدون اول شاندیز شده منطقه سرد و خشک؟ کل مردم برای تفریح و غذا میرن شاندیز چشم نداری ببینی؟
مریم
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۰۶ آبان ۱۳۹۳ - ۱۷:۲۱
من خودم امروز در دفتر پدیده بودم خیلیها میامدند سر می زدند ومیرفتند وهیچ کس قصد فروش نداشت
بهنام
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۰۷ آبان ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۵
شما که اینقدر دقیق تحلیل میکنی!!
میشه بگی اگر سفته بازی در بورس نیست، چرا سهم "وبیمه" از 210 تومان در طول 3 ماه اومد شد 78 تومان؟؟؟؟؟؟؟؟
حبیب امین
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
پنجشنبه ۰۸ آبان ۱۳۹۳ - ۰۰:۴۱
سلام خدمت تمام عزیزان خواستم گوشه ای. کوچکی از سرمایه پدیده را به عزیزان بگویم تا زیاد حساب کتاب نکنید ایا میدانید قیمت زمین در رامسر که کسی نمیتواند ۱ متر آن را بخرد چند است حالا پدیده در بهترین جای آن چند هکتار خریده و میخواهد مجموعه ای را بزند که جهانیان انگشت بدهان بمانند و در شهر تبریز و شیراز و......همینتور حالا باز بشینید حساب کتاب الکی کنید.بازار بورس خرابه مردم پولهارا از صندق بیرون کشیدن املاک خوابیده حالا که بازار پدیده خوبه سنگ بندازید.مادر بزرگم خدا عمرش بده همیشه نصیحت خوبی من را میکردو میگفت همیشه مثل شتر باش دور بپا خر نباش و فقط جلو پات نگاه کن حالا پروژههای پدیده در دراز مدت برای آبادانی کشور هست نه یکی دو ساله.پس شما هم دور بپایید.به امید آنکه کشورمان همچون امارات متحده عربی پیشرفت سریع داشته باشه.دست بدست هم دهیم و کشورمان راآباد کنیم.دوستتون دارم ایرانیهایی. که چشم تنگ نیستید:-)
مراممممممم
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۰۸ آبان ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۴
هر كي نمي تونه آباداني ايران رو ببينه بره و چشماشوو كووو كنه لطفا درود بر پديده و تمام كساني كه براي آباداني ايران عزيز تلاش مي كنند و سر از پا نمي شناسند دروووودددددددددد
مهدی
Iran (Islamic Republic of)
جمعه ۰۹ آبان ۱۳۹۳ - ۰۰:۲۱
توی این مملکت ، بخل و حسادت و تنگ نظری شغل دوم همه مردم است.
(عزت اله انتظامی)
مهدی
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۱۱ آبان ۱۳۹۳ - ۰۹:۲۸
وقتی من به عنوان کارشناس مالی بازنشسته با توجه به صورت های مالی شرکت پدیده شاندیز اقدام به خرید سهام ان کردم در حالیکه این پروزه وشرکت سالها است فعالیت میکند در واقع این اتهام جدید به شرکت یک زورکبری مای می اید تا یک ایراد قانونی
دسپرادو
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۲۶ آبان ۱۳۹۳ - ۲۲:۴۰
یه سوال چرا هایپرمارکت پدیده اجناس خوراکیش خیلی پایینتر از قیمت کالاست عجیبه
محمد
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۲۶ آبان ۱۳۹۳ - ۲۲:۴۶
پدیده دمت گرم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
جمعه ۳۰ آبان ۱۳۹۳ - ۲۳:۰۱
یه کم فکر.اینکه تو کمتر از 10 روز در ماه قبل سهام 1000 تومان بالا مبره به نظر من دو دلیل داره.1 یا میخان فروشنده های ماه قبل که تا چند روز آینده باید پدیده پولشون و بده منصرف کنه2-با پولی که از فروشنده های جدید میگیرن جای چکها رو پر کنن.تا 15 روز دیگه دست نگه دارید اگه اواضاع خوب بود حتما خوب میمونه وگرنه فاتحه
علیرضا
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۰۹ آذر ۱۳۹۳ - ۲۰:۲۸
دوستان برید ببینید گردانندگان بورس نیوز چه کسانی هستند و دلیل اینکه میخوان پدیده رو تخریب کنن چیه و پشت پرده این شایعه پراکنی چیه بعد از این تازه متوجه میشید که بورس نیوز چرا داره خودش رو به اب و اتیش میزنه
یک ایرانی مسلمان
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۱۵ آذر ۱۳۹۳ - ۲۳:۳۵
آقای بورس نیوز دلسوز, میشه بگی چرا اینقدر دلسوز سهامداران پدیده شدی
یا شاید هم بابت اینکار(دروغ و شایعه پراکنی واسه پدیده) پورسانت میگیری برو بابا پی کارت خدا روزیتو جای دیگه حواله کنه مارو نمیتونی گول بزنی من 10000 سهم دارم بازم اولین پولی که گیرم بیاد میرم سهام پدیده میخرم اصلا دوست دارم پولمو بریزم تو چاه به تو چه ربطی داره
قايق كاغذي
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۵
درود بر پديده!
تاحالا كه خوب بودي عالي بودي ان شاء الله هميشه خوب بموني.
امیر از مشهد
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۲۲ آذر ۱۳۹۳ - ۰۲:۳۳
سلام.آقای قاضی سراج....من اتفاقا به خاطر اینکه پدیده در بورس ایران نیست رفتم تمام زندگیم رو سهام پدیده خریدم و تا آخرش هم پاش وا میستم،پس شما بهتره بری بورس ایران رو در 2سال گذشته یه آنالیز بکنی ببینی چندین هزار جوون رو در ایران بدبخت کرده و با خاک یکسان کرده.ما مشهدی ها حامی حاج محسن پهلوان هستیم.خداحافظ
مرتضی
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۳ - ۰۴:۱۸
باسلام
کاملا مشخصه که این سنگ اندازی ها ازطرف عوامل بانکی و بورس داره انجام میشه.دلیل ومثال روشن دارم؛
برنامه پایش دکترحیدری رو که یادتونه چندوقت پیش مدیران شرکت گیتی پسنداصفهان رو اورد..دقیقا گیتی پسندهم درحال رشد وفروش سهام خودش بود...رییس بانک مرکزی دید پول داره از سیستم بانکی خارج میشه و به حساب شرکت خصوصی میره اومدن تهمت زدن به شرکت گیتی پسند همین کاری که الان دارن با پدیده میکنن ودراخر کلیه حساب های گیتی پسند روبلاک کردن...۳۵۰۰نفرروبیکار کردن کلی ازشرکت هارو ورشکست کردن...اما ما مردم پشت پدیده هستیم بلاخره بایدجلوی این حرکات نامردگونه گرفته شه.مردم پشت پدیده رو خالی نکنین.باباشرکت زندست داره میسازه چندهزارتاکارمندوکارگر داره.دروغ میگن نظام های بانکی
حمید
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۳ - ۰۹:۴۰
باسلام،بنده تحصیل کرده اقتصاد دانشگاه کرمان هستم،با تمام گفته ها ونگفته ها، برای بنده بعد ۱۴سال فارق تحصیلی فقط به این نتیجه رسیدم در مملکتی که اختلاسهای خداتومنی میشه منم باید به فکرجیبم باشم،در نتیجه پهلوان زنده باد ،پدیده پاینده باد،چون جیب منو پر پول کرد:-)
مجید
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
جمعه ۲۸ آذر ۱۳۹۳ - ۰۰:۴۰
زنده باد پدیده. حاج محسن دوست داریم.
Vahid
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۰۹ دی ۱۳۹۳ - ۰۱:۳۶
افرادی که 50متر واحد اقامتی روتو پدیده شاندیز خریدن 160م الان به گفته خودشون قیمتش شده 460م بیان من بافاصله 1000متر با پدیده داخل شاندیز 800متر زمین بهشون بدم 50میلیون دل خوش این بازی نباشید که. پول باد اورده رو باد میبره
lمحمد
چهارشنبه ۱۰ دی ۱۳۹۳ - ۱۴:۴۷
حرف که برفه دوست عزیز...سوالی دارم؟هزارمتر زمین شما سند داره اصلا؟کاربریش چیه؟پروانه داره؟مجوزاتو داره؟امتیازات اب وبرق داره؟اصلا به هزینه دیوار کشیش فکر کردی؟چه برسه به ساخت و ساز؟موقعیت های تفریحی دور و برش چی؟بهترین امکانات روزو داره؟اگر زمین شما تمام امکانات که گفتمو داره من حاضرم هزار متر شمارو هشتصد میلیون بخرم نه پنجاه میلیون...پس فرافکنی نکنید دوست عزیز
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۰۹ دی ۱۳۹۳ - ۰۸:۴۵
من واقعاتعجب مبکنم ازاونایی ک انقدرسعی دارن مشکل سازی کنن نمیتونین ببینین ی نفرکارافرینی میکنه هزاران جوونه نون میده اگه مثل بورس روز بروز ضرر و خسارت بده اونوقت خوبه ک مردم ده ساله پولشونوگذاشتن ک اگه توبانک بوددوبارشده بود....اگه انقدربدبودچراگذاشتن تاحالاپیش بره
vahid
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۰۹ دی ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۷
شما دوست گرامی دلت به حال کارافرینی. تو این مملکت نسوخته بلکه مطمئنا به فکر منافع خودتی یکی یه شبه پولدار بشه یکی برای خرج زندگیش مونده باشه انصاف کجاست
محمد
چهارشنبه ۱۰ دی ۱۳۹۳ - ۱۴:۴۴
مث اینکه شما تو بورس زندگیتو باختی اینطور ناراحتی....اشکال نداره اگه شماهم توانایی داری دوست گرامی بیا پدیده یه شبه پولدار شو...جلوتو نگرفته کسی...پدیده همون مقدار که میفروشه داره میخره..عرضه و تقاضا...اوکی؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۱۰ دی ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۹
سلام خواهش مى کنم تو اىن شراىط پدىده رو تنها نگذارىد
محمد
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۱۰ دی ۱۳۹۳ - ۱۴:۴۲
سلام و درود....این پیام من به نمایندگی از هزاران سهامدار پدیده هست
پدیده افتخار ایران است...و پدیده از ان ایرانیان است...ما همواره همراه پدیده هستیم... و اعتمادمان به پدیده روز به روز بیشتر میشود...چرا که اشتغال زایی جوانان و کارافرینی را میبینیم...چرا که عظمت ساخت و سازها و پروژه ها را با چشم باز میبینیم...فعالیت را میبنینم...و ما همراهیم...با وجود بدبینی ها و نامهربانی هاو شایعات بسیار ماهمراهیم...در این اوضاع اقتصادی مردمیخواهد ساختن این پروژه ها و کارافرینی وماهمراهیم و دست به دست هم میدهیم و هدف پدیده را اعتلا و نهایی میکنیم...هدفی که چیزی نیست جز ابادانی و رفاه ایران زمین و ایرانیان...
میسازیم تا نرویم کشورهای دیگر ببینیم....میسازیم تا در کشور خودمان ببینیم...یا امام رضا
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۱۰ دی ۱۳۹۳ - ۱۸:۰۳
اين عزيزانه سهام نيوز ظاهرا خيلي بهشون فشار اومده از پيشرفتهايه پديده كه اينطور يقه جر ميدن. من امروز ٧٩ ميليون تومان سهلم پديده خريدم و باز هم قصد خريد دارم، اقايون سهام نيوز هم بهتره اون زماني رو يادشون بيارن كه همين شارلاتان بازيارو در جهت حمايت از بورسه ضايع شده ايران انجام ميدادن. واقعا چه زود يادتون رفت. درود بر پديده ، پاينده باد پديده.
آرتین
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۱۰ دی ۱۳۹۳ - ۲۳:۲۶
سلام،برخلاف دوستان متخصص من تخصص در بورس و مسائل مالی ندارم ولی شرایط و میبینم و میگم هیچ شرکت و کاری تو این مملکت بدونه مشکل و ایراد نیست.پدیده ام مشکلاتی داره و طبیعیه. بحث رشد حباب بنظر بنده به طلا و دلار و زمین بیشتر میاد تا به سهام پدیده و سوابقش نشون داده هیچ وقت کاهش نداشته و نترکیده که کسی بدبخت بشه برخلاف بورس که سابقه بدبخت کردن داره.موافقا و مخالفا بدونین اگه واقعا واقعا کار پدیده خیلی گیر داشت بدون تعارف مثل بقیه شرکتای به فنا رفته اینم خیلی زودتر قبل ازین که این همه بزرگ بشه بسته میشد .پس قطعا پشتوانه و سفت کاری هایی داره که اینجوری رشد میکنه. لطفا یکم مثبت فک کنین به این که این شرکت با این همه حرف و حدیث حداقل در راه آبادانی مملکت و پیشرفت ایرانمون داره پیش میره. و این مشهوده از پیشرفت در پروژه هاشون.حالا قضاوت با خودتان
کامران
United States of America
پنجشنبه ۱۱ دی ۱۳۹۳ - ۰۰:۳۸
سلام .مطلبی در خصوص مقایسه پدیده با یک نماد بورسی ورشد تقریبا نزدیک بهم ایندو ونوع فعالیت تقریبا مشابه ایندو فرستادم .که اعلام فرمودید قابل ارائه نیست.ایا این نوعی کتمان حقیقت از طرف بورس نیوز نیست؟یا میترسید به این نماد بورسی هم گیر بدن چرا اینقدر بی رویه تو این اوضاع بورس رشد سه براری در شش ماه داشته.مجبور شدم مطلب و بدون اسم نماد ارائه کنم.شاید ارائ دهید.با تشکر
مسلم
Iran (Islamic Republic of)
جمعه ۱۲ دی ۱۳۹۳ - ۱۷:۵۹
بورس نیوز چقدر سنگ بورس رو به سینه میزنی؟این خبرت مال 5 ماه پیشه.الان ببین بورس چقدر سقوط کرده؟اگه به حرف تو بود مردم باید می رفتن بورس و کلی ضرر کنن حالا اونایی که رفتن تو بورس کلی متضرر شدن اونم بورس ما که همش پارتی بازیه و فقط کافیه به منبع اطلاعات وصل باشی ببین چقدر مردم ضرر کردن حالا یه شرکت مثل پدیده اومده خارج از بورس اقدام به فروش سهام کرده الان برو سوال کن از هر کسی که سهام پدیده خریده ببین کی بعد 5 سال از شروع این کار ضرر کرده یا شکایت خاصی داشته.هدف تو کاملا معلومه.همونطور که از اسم سایت معلومه....
حسین
Iran (Islamic Republic of)
جمعه ۱۲ دی ۱۳۹۳ - ۲۳:۱۱
طمع کار زيان کار است من 4 خريدم 12 فروختم موفق باشيد .
احمد
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۱۳ دی ۱۳۹۳ - ۲۲:۵۳
پدیده طرح عمرانیش توزمینهایی میزنه که اصلاارزش اقتصادی نداره یعنی هرمترزمینی که تقریبابراش مجانی دراومده بارشد این پروزه اررزش چندصد برابرشده بااین سرعت شگفت انگیزدرساخت این پروزه معلوم که باید تویه مدت کوتاه به سوددهی اینچنین برسه من خودم یه زمین 200متری خریدم 30تومن باکاربری مسکونی اول جاده شاندیز درعرض 1سال ارزش زمین من 200ملیون شد ینی 7برابرچون چندتاساختمون اطرافش ساختن حالاخودتون حساب کنید زمینهای شاندیز که کاربری تجاری واقامتی پیداکرده باید چندصدبرابربشه پدیده روباهیچی نمیشه مقایسه کرد توشیرازورامسر وکیش و...پروژه داره اگه این اقاقصد کلاه گذاشتن سرملت داشت همین شاندیز نصف نیمه رها میکرد یبارش میبست ودرمیرفت طرحش توسعه نمیداد اصلاذ ماایرانیا همیشه باید بدبخت باشیم یکی هم که میخواد یه کاری برامون بکنه واسش سنگ میندازی بیخود نیس امثال حسین ثابت به جای این که طرحهای توریستی تفریحیش توایران احداث کنه میره جزایرقناری
امیر
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۱۴ دی ۱۳۹۳ - ۰۹:۳۸
بورس از پا افتاده. لطفا سعی نکنید با تخریب دیگران از نو سرپاش کنید
شهرام
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۱۵ دی ۱۳۹۳ - ۰۲:۴۲
با سلام؛اولا میشه بگید کی از شما خواسته که شفاف سازی کنید که کاسه داغتر از اش سدید ثانیا شما چرا در مورد اختلاسهای ده ها هزار میلیارد تومانی یا شرکتهای که وامهای کلان بدون سود رو در قالب مسکن مهر گرفتند و پول مردم که امید خانه دار شدن با هزار بدبختی فراهم کردند و به این شرکتها دادند و انها بعداز چن سال نه تنها حتی یه اجر رو اجر نگذاشتند بلکه پول مردم رو هم چک چندماهه پرداخت می کنند یا جنگل های گیلان و مازنداران ای سزمایه ملی کاملا تحریب شده را شفاف سازی نمیکنید؛دوستی که گفتید بورس نیوز بی طرفه ایا واقعا بی طرفانه هست !!?چرا نمیگید لااقل یکه عده از مردم عادی هم تونستند راحتر زندگی کنند ;صدها نفر مشغول بکار شدند ده ها مورد از صنایع وابسته رونق پیدا کردند پروژه های که در نوع خود بی نظیر یا کم نظیر دد دنیا و هم مایه افتخار کشور و هم ارزاوری دارند؛اگر واقعا بطرف بودید سعی در اصلاح و رفع مشکلات میکردید نه اینکه بی رحمانه سعی در تخریب؛و دوست عزیزی گتید اقای پهلوان دپلم داره باید گفت درود به شرفش که با همان دیپلم توانست همچین پروژهای رو بوجود بیاره شما و در زمینه ساختمانی چندین رکرد جهانی بزنه؛شما دوست عزیز چرا با تحصیلات عالیتون نتوانستد حتی ذره ای از این کارهارو انجام بدید
شهرام
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۱۵ دی ۱۳۹۳ - ۰۳:۲۰
بورس نیوز شما که به فکر مردم هستید اینهمه روزنامه خراسان از غیره قانونی بودن موسسات مالی اعتباری خبر داد چرا اینو شفاف سازی نمیکنید‏?موسساتی با بهره های نجومی خون مردمو می مکن و با دور زدن قانون که بنا بود کاهش سود بانکی به 22% همان درصدهای گذشته رو اعمال میکنند و عملا کارشون دادن پول با بهره بالا به مردم هست؛لطفا با عوام فریبی خودتو که فقط قصد تخریب داری پشت شعار حیرحواهی پنهان نکن؛شما اگه واقعا هدفت کمک هست و نه ازبین بردن دوستانه در پی رفع نواقص موجود و ادامه درست این پروژه می بودی نه تحریب و ازبین بردن اون؛بی شک در چنین پروژو غطیمی کاستی و اشتباهاتی هست؛همه باید دست به دست هم بدیم که اشکالات رفغ بشه و این حرکت ارزنده به بار بشینه نه ریشه اونو خشک کنیم؛جناب پهلوان درود به شرف و مردانگیت؛از خداوند می خوام به سلامت از این مشکلات عبور کنید؛من بعوان یکی از سهامداران کوجک این مجموعه حتی حاضر نیستم یک سهام بفروشم؛گرچه همه دارو نداره من همن ‏10میلیون تومان که سهام خزیدم واگه بازم داشته باشم میخرم؛من ایمان دارم که موفق خواهید شد
حمید
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۱۵ دی ۱۳۹۳ - ۲۲:۴۵
لطفا ۸۰۰مترتو به شرط کاربری اقتصادی به من یکصد میلیون بفروش.این پیام فکر کنم جامونده بود تو تونل زمان الان ازسیاه چاله در اومده احتمالا ۳۰سال پیش. دوست عزیز برو خدا تم شکر کن پدیده باعث شد شاندیز جهانی بشه،تا شبکه های روز جهانی، میدونی در اینده چقدر دراوضاع جغرافیای واقتصادی شاندیز تاثیر گذاره.مشهدو امام رضارضا یک طرف شاندیز پدیده یک طرف، کاشک مردم ما کوفی نبودن واینقدر زود قضاوت نمیکردن، که ریشه تمام مشکلات ماایرانیها همین بی برنامه بودن وتسمیمات لحضه ای است،خدا بیامرزه پدر مادر پهلوان رو که سفره هزاران نفررو با کار رنگی کرده، بایدگریه کرد به حال ما مردم .
ناشناس
شنبه ۲۷ دی ۱۳۹۳ - ۲۲:۵۳
تو اگه سوادی برای نظر دادن داشتی تصمیم با س نمینوشتی
محسن
United States of America
سه‌شنبه ۱۶ دی ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۸
پديده شانديز و شخص مديرش جز درامد شخصي و منفعت طلبي براي خود وخانواده اش هيچ هدفي ندارد اين نوع كار كه يك نوع كلاهبرداري جديد و مدرن است در اصل از نقص قوانين كشور سو استفاده مي كند در اخر لازم نيست پول مردم را بردارد و فرار كند سرمايه هاي مردم را در وسط زمينهاي بياباني و كم ارزش بصورت ساختمانهاي تجاري و مسكوني با قيمتهاي نجومي بند ميكند كه در اين وضعيت اقتصادي كشور جز بالا بردن تورم و بي ارزش كردن پول ملي
هيچ آيدي ندارد ما الان در مشهد به اندازه كل كشور مكان تجاري داريم چه احتياجي است كه در وسط بيابان پاساژ و مجتمع تجاري بسازيم الان در كنار حرم مطهر هزاران مكان تجاري و اقامتي است كه خالي مانده يا مثلا پروژه سپاد الماس شرق كه 20 درصد ظرفيتش كاربري دارد
تازه در اين واحدهاي تجاري چي بفروشند اجناس چيني با دلار 3500 تومان اگر صاحب بي سواد و منفعت طلب پديده به فكر مردم و اقتصاد كشور بود و واقعا كارآفرين و سرمايه دار بود به عنوان نمونه در منطقه سنگان خواف كه بزرگترين معدن آهن خاورميانه است كارخانه ذوب آهن تاسيس ميكرد كه سنگ آهن كشتي كشتي با قيمت مفت از كشور خارج نشود و بعد از فراوري و تبديل با چندين برابر قيمت خريداري و وارد شود يا اگر صادق باشد چرا در پروژه تخيلي و رويايي خود اول مكانهاي سرگرمي و تفريحي را بنا ميكرد نه مكانهاي تجاري را .
و نكته قابل توجه اين است كه اين شخص مبلغي حدود 2000 ميليارد تومان به بانكها و موسسات بدهكار است و حدود 2000 ميليارد تومان به مردم سهام فروخته و حدود 1500 ميليارد تومان مكان تجاري و اقامتي فروخته است يعني يك پروژ را به چند گروه فروخته است اندكي تامل كنيد .
در ضمن يادآوري ميكنم كه پشت تمام اين ايده ها و سهام فروشي و كلاهبرداري هاي مدرن شخصي بنام دكتر رفيعي ميباشد نه محسن پهلوان بيسواد پهلوان فردي بي ادب و بي نزاكت است و نقش مجري و مدير را بازي ميكند و مالك 35 درصد كل پديده است .
من اطلاعات كاملي از درون اين شركت مافيايي دارم از اختلاسها پولشويي ها و ريخت و پاشها و رشوهايي كه پرداخت شده وافرادي كه در اين پروژه يك شبه ميلياردر شدند از فسادهاي اخلاقي ولي گوش شنوايي نيست و هميشه در كشور ما اول ميگذارند شخص هزاران خطا بكند و بعد خطاي اورا رسوا ميكنند هميشه بايد علاج واقعه را قبل از وقوع كرد . اگر مسئولين الان درايت بخرج دهند ميتوانند هنوز از خروج عده اي كه اين سرمايه ها را به يغما برده اند جلوگيري كنند.
ناشناس
پنجشنبه ۱۸ دی ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۳
.از هیچی خبر ندارب اومدی ارارا اضافی میکنی
رضا
Germany
سه‌شنبه ۱۶ دی ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۷
با سلام خدمت تمامي سهامداران محترم پديده كه من فكر ميكنم اكثراً مشهدي باشند.
چرا فكر ميكنيد كه كسي نمي خواد شما سرمايه دار شويد اتفاقاً ما دعا مي كنيم كه شما هم يه روزي ثروتمندترين شويد ولي از راه صحيح و درست .
دوستان من اگر اين روش صحيح باشد شما چرا ميري سهام پديده بخري ؟ شما هم از همين امروز بيا مثلاً گوشي تلفن همراهت را تبديل كن به 15000 سهم 1000 ريالي و 10% آنرا هم به مردم بفروش يعني هر نفر 1 سهم به 1500نفر بفروش از فرداي آن روز هم بشين تو اتاق كارت و روزي 10 ريال بهش اضافه كن بعد از 5 سال ببين گوشي 1500000 توماني قيمتش چند در مياد؟بعد ديگه خودت ميشي يه پديده .
حسین
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۱۶ دی ۱۳۹۳ - ۲۱:۴۲
من ارزون خریدم وخیلی گرون فروختم این مفت ترین پولی بود که دراوردم امیدوارم طرفداران پدیده وآخرین خریداران راضی باشن وسر حرفشون بمونن ونفرین نکنن
محمد
United States of America
چهارشنبه ۱۷ دی ۱۳۹۳ - ۱۴:۴۶
اگه کارش غیر قانونیه،چرا تا به حال 10 بار بیشتر بهش گفتن بیا بورس. اقا جان اینا نمیخوان مردم پولشون رو از بانکها و بورس بکشن بیرون دارن این کار رو باهش میکنن. دوستان امید به خدا پدیده هیچیش نمیشه...
سعید
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۱۸ دی ۱۳۹۳ - ۲۰:۵۰
بورس نیوز عزیز:
لطفا با این چنین گزارشات جانبدارانه بیش از این خود رو تخریب ننمایید. مطمئن باشید اگه پدیده تا حالا ریگی تو کفش داشت صدها بار بلکه هزاران بار افرادی مثل شما طناب دار رو به گردن اون انداخته بودید.
سامان
Spain
جمعه ۱۹ دی ۱۳۹۳ - ۱۷:۱۷
بورس نیوز عزیز :

شما چرا حرص جیب دیگران رو می وخوری واسم سوال شده واقعا .

شما که خیری به مردم نرسوندی پس این قدر شایع پراکنی نکنید لطفاً .

آقا اصلاً حقیقت داره شما کلاه خودتو سفت بگیر باد نبره نگران کلاه خودت نباش .

من مطمئن هستم با این همه پاسخی که تا به حال از عزیزان گرفتی واستون کافی باشه . و مسلماً دیگر اخباراتون هیچ اعتباری از دیدگاه من و امثال من نخواهد داشت .
جهت اگاهی می گم : قبلاً اندکی سرمایه داخل بورس داشتم به مدت 3 سال بعد از 3 سال که پولش کردم همون پول 3 سال پیشم شده بود . خدا را شاکرم که ضرر نکردم . در حال حاضر سهام دار پدیده هستم مدت زیادی هست بسیار سووود کردم . در حدی که اگر من پولم از دست بره میگم نوش جونش حداقاً هم در مردم تو این مدت خیر رسوند آقای پهلوان هم به خودش .

در ضمن مدرک تحصیلی تو ایران هیچ ارزش نداره . آقایون تحصیل کرده که خود هم هستم . مدارک رو بذارید لب کوزه آبش رو بخورید .
امیر از مشهد
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۲۲ دی ۱۳۹۳ - ۰۱:۵۳
در پایان معاملات امروز بورس اوراق بهادار تهران
شاخص کل بورس به کانال ۶۵ هزار واحد سقوط کرد
در پایان معاملات امروز بورس اوراق بهادار تهران، شاخص کل با کاهش ۶۸۵ واحدی به رقم ۶۵ هزار و ۵۱۲ واحد رسید.خخخخخخخخخخخخخخ،دلم به حال مردمم میسوزه.
گل نرگس
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۲۲ دی ۱۳۹۳ - ۱۸:۱۱
من تو بورس نیوز منطق ندیدم تا به الان .
رضا
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۲۴ دی ۱۳۹۳ - ۰۰:۰۲
بورس نیوز فقط به نفع خودش تحلیل میکنه خدا شاهده به پدیده ایمان اوردم با دیدن سرعت کار پروژه هاش، من میگم اصلا پول داشته باشی بگن همچین پروژه ای رو بساز توی ایران ما با این همه تحریم در عرض ۳یا۴سال همچین پیشرفت فیزیکی معجزه است
محمدرضا
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۲۴ دی ۱۳۹۳ - ۱۴:۲۹
با سلام درود بر پدیده و سهامداران پدیده محکم و استوار باشید هیچ اتفاقی نخواهد افتاد پهلوان دلاور قصدش خیر بوده و آدم درستی است و تا حالا هم خیر رسونده به همه و اهل کلا گذاری نیست به حول و قوه الهی و نظر امام رضا این مشکل هم رفع میشه
مجید
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۲۵ دی ۱۳۹۳ - ۰۰:۱۷
باسلام بر پدیده و سهامداران پدیده هیچ اتفافی نخواهد افتاد مگر اینکه سهام داران بخواهند.تجمع و فروش سهام یعنی خودکشی حال خود دانید
أمير
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۲۵ دی ۱۳۹۳ - ۰۰:۴۲
با سلام اگه پديده بد هست چرا انقدر تلاش مىكنىد پديده تو بورس بره دست برداريد در مورد ارقام خودبورس بنويسيد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۲۵ دی ۱۳۹۳ - ۲۱:۲۹
بسه دیگه این همه تخریب خجالت بکشید
الهام
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۲۹ دی ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۱
پدیده چه همه وکیل وصی داشت ما خبر نداشتیم
حسين
Germany
سه‌شنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۴:۲۱
بورس شما چي ميگين؟ شماكه معاونت دربدبختي مردم داشتين.چرا شمااز 5سال پيش اقدام به شكايت از پديده نكرديد.لعنت خدابرجان كساني كه به ايران خيانت مي كنند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۰۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۵
سلام من سهامدارکد597807 هستم من دو ماهه سهاممو فروختم ولی پولش واریز نشده واین باعث اختلاف خانوادگی شده لطفا" رسیدگی کنید . این همه ی دارائی من بود .به مسئولین بگید مردم به شما اعتماد کردند آنان رو با خودتون بد بین نکنید تا از شما حمایت بکنند .
عزیز
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۱۹ آبان ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۸
با تشکر از بورس نیوز که تحلیلی روی پدیده وفرصتی برای رفع ابهامات قرارداده ، من بعنوان سهامدار پدیده که با قیمت ۱۲۰۰۰هزاارتومان در دقیقه نود خریده ام ومتضرر شده و با اعتماد وحمایت دادستان اقدام به فروش کرده تا جلوی فساد اقتصادی و فروش سهام غیر بورسی را بگیرم اما از مسؤلین و دادستان ووووانتظار دارم که مساعدت نموده با کارشناسان زبده وکاربلد اولا خسارات ومطالبات سهامدار را (مقصراصلی تبلیغ رسانه و ترغیب مسولین به خرید سهام بود )سریع وعاجل پرداخت. دوما. : اینگونه تبلیغات را ابتدا بررسی وبعد مجوز تبلیغ بدهند تا مردم عادی گرفتار نشوند