بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
پنجشنبه ۰۳ مهر ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۱
بنده در سال 82 تعداد 5000 سهم از شرکت کارتن پارس خریداری نمودم و در افزایش سرمایه شرکت در سال 86 با واریز مبلغ 155000 تومان تعداد سهم اینجانب به 6550 سهم افزایش یافت .
کد خبر : ۱۳۳۹۸۴
پاسخ دادستان بورس در خصوص سوال یکی از سهامداران از شرکت کارتن پارس:

پرسش:

 با سلام و احترام . بنده در سال 82 تعداد 5000 سهم از شرکت کارتن پارس خریداری نمودم و در افزایش سرمایه شرکت در سال 86 با واریز مبلغ 155000 تومان تعداد سهم اینجانب به 6550 سهم افزایش یافت .

 متاسفانه در سال 87 شرکت کارتن پارس از بورس اخراج گردید و با توجه به پیگیری های متعدد و ارسال شکایت به واحد تخلفات بورسی تاکنون نتیجه ای حاصل نشده است . هم اکنون نه از وضعیت شرکت و خبری از انحلال و یا ... ندارم.

لطفا راهنمایی فرمایید ( مبلغ سهم خریداری شده 1500000 تومان در سال 82 می باشد ) چکار کنم تا اصل پول و ضرر و زیان خود را از شرکت مطالبه کنم. با تشکر


پاسخ دادستان بورس:

 در اجرای ماده 240 قانون تجارت شرکتها مکلف هستند ظرف مدت یک ماه پس از تعیین سود قابل تقسیم توسط مجمع عمومی برنامه زمان بندی شده پرداخت سود را به کارگزاران اعلام نمایند و سود تخصیصی به صاحبان سهام را طبق برنامه اعلام شده و حداکثر در مدت 8 ماه و با استفاده از خدمات شبکه بانکی دراختیار سهامداران قرار دهد. و وفق تبصره ماده 4 آیین نامه انضباطی شرکتهای پذیرفته شده در بورس مصوب 15/6/84 شرکت مکلف است سود سهامداران را از طریق واریز به حساب بانکی آنها و یا از طریق حساب سهامداران نزد شرکت سپرده گذاری مرکزی بورس ایران پرداخت نماید و در صورت درخواست سهامدار صورتحساب نحوه محاسبه مطالبات وی در اختیار سهامدار قرار خواهد گرفت در غیر این صورت سود قابل تخصیص قابل مطالبه از طریق طرح دادخواست در مراجع قضایی خواهد بود که منجر به محکومیت شرکت با احتساب خسارات تأخیر تأدیه نیز می باشد.

هادی مقصودی- وکیل پایه یک دادگستری

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
احمدیان
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۰۳ مهر ۱۳۹۳ - ۱۴:۲۵
باسلام:شرکت معادن بافق که قراربودسودسهام بسیارناچیزی ازتاریخ اول شهریوربه سهامداران پرداخت کندتاکنون که 3روزازمهرهم گذشته تاکنون اقدام به واریزسودبه حساب اینجانب نکرده وطی چنددفعه تماسی که باشرکت گرفتم دائم می گویندقراراست تاهفته آتی واریزشود.
خواهشمنداست پیگیری فرمائید.
فروتن
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۰۵ مهر ۱۳۹۳ - ۰۸:۳۵
گفتن قانون چه سودی درد؟
بنده از سالیان پیش سود فارسیت درود و یکسال و اندی است سود کچینی طلب دارم . حالا اولی ورشکست شد ولی دومی مال بنیاد است هیچ کسی و تلفنی پاسخگو نیست. شما اگر سفت بگیرید سهامدار شل نمی خورد. مقصر صددرصد شمایید بورس. شما رفیق انها بحساب میایید چه بخواهید چه نخواهید. هر کس که نمی تواند پیگیری کند اینجوری که سنگ روی سنگ بند نمی شود. این هم یکی از دلایل عمده عدم رغبت مردم به بورس است.
سورن
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۰۵ مهر ۱۳۹۳ - ۰۹:۲۶
با سلام
آقا جسارتا از قرار دادن چنین پاسخ هایی که صرفا به بیان چند ماده قانونی که ارتباطی به سوال ندارد خودداری نمایید
و لطفا در نظر داشته باشید که همانگونه که کارگزاران محترم و بورس در زمان انجام معامله کارمز اخذ می نمایند واحد حقوقی بورس و کارگزاری ها باید راسا پیگیری مطالبات را هم انجام دهد
و چه ارتباطی به سهامدار داردکه تاوان تصمیم یک شبه سازمان بورس را پرداخت نماید؟!!
بابک
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۰۵ مهر ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۶
با سلام
تعداد750000000میلیون حق تقدم استفاده نشده خودرو در تاریخ 25/5/93فروخته شده وتاکنون خبری از واریز پول سهامدار نیست.
مگر قاونون نیست که حتما باید صد تومن واریز بشه وبصورت نقدی خرید بشه
پس چه دلیلی داره که شرکت این همه پول میلیاردی رو برا خودشون سپرده کنن وسهامدار بیچاره سرش کلاه بره
البته تمام شرکتها اینجوریه .کسی هم پاسخگو نیست
بعد از سه بار فکس کردن بنده که هر بار منکر دریافت میشن
بالاخره جواب اکی رو دادن وگفتن بزودی واریز میشه
دنیا که در عصر حجر نیست وایران هم مسنثنی نیست وحسابها کلا الکترونیکیه
چرا کسی حق ما رو نمیگیره؟
..........................
شاهین
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۰۵ مهر ۱۳۹۳ - ۱۷:۴۹
شرکت کالسیمین سالهاست که سود پرداختی خود را به شکل محدودیت تعداد سهام به سهامداران پرداخت میکند از دادستان بورس خواهشمندم این موضوع را پیگیری کنند؟؟؟