بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۰۷ تير ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۵
در بررسی های بورس نیوز مشخص شد:

عدم پرداخت سود نقدی بعد از گذشت یکسال

طبق مفاد قانون تجارت حداکثر زمانی که برای پرداخت سود نقدی شرکت ها تعیین شده، هشت ماه بعد از برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه می باشد که بر این اساس شرکت ها موظفند بعد از تصویب صورتهای مالی خود در این مجمع طبق زمان بندی مشخص شده، سود تقسیمی را به سهامداران خود پرداخت کند.
کد خبر : ۱۵۰۷۲۷
نویسنده :
یارمحمدی

مدتی است سهامداران برخی شرکت ها از عدم دریافت سود نقدی با گذشت چند ماه از زمانبندی تعیین شده شرکت ها شکایت دارند.

به گزارش بورس نیوز، طبق مفاد قانون تجارت حداکثر زمانی که برای پرداخت سود نقدی شرکت ها تعیین شده، هشت ماه بعد از برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه می باشد که بر این اساس شرکت ها موظفند بعد از تصویب صورتهای مالی خود در این مجمع طبق زمان بندی مشخص شده، سود تقسیمی را به سهامداران خود پرداخت کند.

شرکت سیمان کارون نیز یکی دیگر از شرکت هایی است که با وجود گذشت نزدیک به یک سال از تاریخ 93.04.31 که مجمع عمومی عادی سالیانه برای سال مالی 92 برگزار شد، همچنان سودی به سهامداران خود پرداخت نکرده است.

این شرکت طبق آخرین برنامه زمان بندی ارائه شده تا تاریخ 1393.12.29 موظف به پرداخت سود نقدی به سهامداران خود بوده که طبق اظهارات برخی سهامداران و مسئولین شرکت هنوز سود نقدی هر سهم که مبلغ 500 ریال تصویب شده، پرداخت نشده و این در حالیست که شرکت مبلغ 1450 ریال سود هر سهم برای سال مالی 94 برآورد کرده و قریب یک ماه دیگر در صدد برگزاری مجمع عمومی عادی سال مالی 93 می باشد.

با پیگیری های انجام شده، مسئولین شرکت سیمان کارون تنها دلیل عدم پرداخت سود نقدی را به سهامداران خود، مشکلات نقدی خود دانستند.

بر این اساس عدم پرداخت سود نقدی سهامداران، با وجود گذشت مهلت قانونی هشت ماهه، تخلف محسوب شده و هیچ رسیدگی و برخوردی در این خصوص از جانب سازمان بورس صورت نگرفته است.

در پایان این گزارش می افزاید، یک چنین شرکت هایی که توانایی پرداخت سود به سهامداران خود ندارند، بهتر است از ابتدا در مجمع خود مبلغی برای تقسیم بین سهامداران خود تصویب نکنند تا اینکه با چنین مشکلاتی مواجه شوند و قیمت سهام آنها نیز با افت همراه شود.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
reza
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۰۷ تير ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۸
خدا اموات تون را بیامرزه کچینی از سال 91 سودش را پرداخت نکرده اصلا هم تلفن هاشون جوابگو نیست سازمان هم علنا میگه هیچ کاری نمیتونیم بکنیم
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۰۷ تير ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۹
نسوز آذر چندین سال است گه سود اعلام میکند ولی هنکام تماس با شرکت می گویند نداریم حدا از اینها نگذرد
سیدعلیرضا دیباجی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۰۷ تير ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۰
شرکت نسوز آذر سود سالهای 89و91 مرا با وجود این که بارها مراجعه کرده ام هنوز پرداخت نکرده وهر بار یا وعده سرخرمن می دهدویا می گوید فعلآ نقدینگی نداریم وکسی هم پاسخگو نیست!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۰۷ تير ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۳
بدتر از همه اینکه بقیه شرکتها هم وقتی می بینند کسی به کسی نیست حتما همینطور عمل میکنند بهتر از ابن هستش که بخواهند بروند از یک بانک با گذر از هفت خوان رستم تسهیلات 30 درصدی بگیرند
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۰۷ تير ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۵
از بورس نیوز تشکر می کنم.
در مورد سکارون سوال کنید:
لطفا با مدیر عامل مصاحبه کنید.وضعیت نقدینگی به چه دلیل به این روز افتاده.چرا دم به دم طرح توسعه رو عقب میندازن.در حالی که بدهی خارجی هرروز داره بیشتر میشه.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۰۷ تير ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۶
من متوجه نمی شوم بطور کلی سازمان بورس نقشش در میان سهامدار وشرکت چیه
علیرضا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۰۷ تير ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۳
شرکت لیزینگ رایان سایپا هم سود سال 92 رو پرداخت نکرده و کسی هم جواب تلفن رو نمیده. واقعا سازمان باید در این زمینه یه فکری کنه.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۰۷ تير ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۲
لطفا یک گزارش ار سرکت نام اشنای اکنتور تهیه نمایید
سهامدار مظلوم
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۰۷ تير ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۴
سیمان سپاهان هم همینطور عمل میکنه.وکسی هم مسئول نیست و پاسخ هم نکیدهند و اگر هم جواب میدهند میگویند پرداخت میشه انشاء...
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۰۷ تير ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۱
وقتی کسی شکایت نمی کنه از شرکت چه انتظاری دارید. سهامداران این شرکت ها جمع شوند یک وکیل بگیرند جندتا شرکت را نقره داغ کنند توقیف اموال بگیرند اونوقت درست میشه.
سعید
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۰۷ تير ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۶
مسولین بورس توجه کنن ادعای حمایت از سهمدار رو دارید به این شرکتهای بالا
کسرا رو هم اضافه کنید که مردم رو بد بخت کرده و سود سهامشون رو هم نمیده
فرهاد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۰۷ تير ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۸
از نماد كسرا كسي خبر دارد؟كي باز ميشه؟
حميد
يکشنبه ۰۷ تير ۱۳۹۴ - ۱۸:۵۴
قابل توجه مسئولين محترم بورس نيوز!
لطفا اطلاع رساني نماييد.
ازنمادكسرا كسي خبرداره الان توچه وضعي هست؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۰۷ تير ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۵
در اصل این کاری که شرکتهای بورسی به عنوان سود میدهند یکنوع کلاه برداری است .چون پولی را که می پردازند در اصل قسمتی ازسهامی است که خودمان خریداری کرده ایم که معمولا از قیمت اخرین معامله سهام وقیمت پایانی کسرکرده وبه ما می پردازند من این اشتباه را کردم و13میلیون تومان از سهامی که داشتم معامله میکردم کسر شد ...به عنوان سود...وقرارشده که پس از 8 ماه بدهند.حالا شما قضاوت کنید که اگر همین پول دست خودم بود کلی سود میکردم یا نه... برای همین ازمجمع عادی شرکتها فراریم . .سود واقعی سودی است که از قیمت سهام قیمت پایانی کسرنکنند واز سود واقعی شرکتها پرداخت شود.
شکرستان
دوشنبه ۰۸ تير ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۹
حرف شما را من دو ساله دارم فریاد میزنم ولی ک گوش شنوا؟؟؟
فلوله
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۰۷ تير ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۶
فلوله؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
کچینی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۰۷ تير ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۷
کچینی
وگستر
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۰۷ تير ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۷
وگستر
کگاز
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۰۷ تير ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۸
کگاز؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
علیرضا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۰۷ تير ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۲
باتشکر از بورس نیوز
من یه پیشنهاد درست و درمون دارم برای سازمان تا این مشکل برای همیشه حل بشه.
پیشنهاد میشه همه شرکتها طبق برنامه زمانبندی که اعلام میکنن سود رو به یک حساب واسط در شرکت سپرده گذاری واریز کنن و شرکت سپرده گذاری این سود رو به حساب سهامداران واریز کنه. یعنی سازمان از طریق شرکت سپرده گذاری وارد عمل بشه. اون وقت شرکتها مجبور میشن در موعد مقرر سود رو واریز کنن و سازمان مینونه در صورت تخلف با مدیران شرکت متخلف برخورد کنه.
كلاه قرمزي
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۰۷ تير ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۵
عزيز دل برادر، اگر مي خواهي سهامداري كني وسهمي را به قصد سود ساليانه ان خريدي دو روز قبل از تاريخ مجمع عمومي عادي ان سهم را بفروش وچند روز بعد از باز شدن نماد انرا مجدد بخر در اين فاصله هم سود سهامت را نقد دريافت كردي هم ميتواني با همان مبلغ سهام بيشتري خريداري كني.
به اميد روزهاي زيبا.
يا حق.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۰۷ تير ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۰
متاسفانه سهامئاذای ما یا مطلع نیست یا حوصله پی گیری ندارن ولی سهامدارای این شرکت میتونن یه کاسه بشن وعلیه شرکت سیمان کارون دادخواست حقوقی دریافت مزالباتشون روبه همراه خسارت تاخیرتادیه بدن ومطمئن باشن دادگاه هم به پرداخت اصل پول وهم خسارت تاخیرتادیه شرکت رومحکوم میکنه واینطوری شرکت محاله بعدازمحکومیت ونقره داغ شدن دیگه ازاین کارابکنه
رمضان
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۰۷ تير ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۰
شرکت سیمان سپاهان هم پس از گذشت یکسال هنوز سود اعلامی را پرداخت نکرده است.
رسیدگی شود
سهامدار
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۰۷ تير ۱۳۹۴ - ۱۸:۲۴
آقا تکلیف من چیه .قرار بوده اسفند ماه ثتران بهم سود بده اما نه سود دادن نه جواب میدن .از طریق سازمان هم پیگیر شدم اما اونا هم جواب نمیدن .من موندم این کارمزدی که برای معاملات پرداخت میکنیم واسه چیه؟ سازمان یادش رفته رسالتش ایجاد یه فضای امن برای سرمایگذاری هست .لطفا به دادمون برسید .بخدا من برای اون پولی که دست شرکت گیر کرده بهره میدم .
غلامی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۰۷ تير ۱۳۹۴ - ۱۸:۳۴
شرکت کربنات کلسیم آهوان الان نه(9) سال هست که سود سهام نمیده مکان دفتر مرکزی را هم تغییر داده نه شماره تلفنی و سهامداران به هیچ جایی دسترسی ندارند
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۰۷ تير ۱۳۹۴ - ۱۹:۱۳
ازثتران چنددفعه شکایتو درسایت مربوطه بورس پرکردم ولی هیچ نتیجه ای نگرفتم کسی نیست به داداین سهامداران برسه /
علی اصغر
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۰۷ تير ۱۳۹۴ - ۲۰:۳۳
خدا اموت همه را بیامرزه پسهند سودسال 92 راپرداخت نه کرده دوباره بزای 93 در مجمع سود اعلام کرده
نادر دستگردی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۰۸ تير ۱۳۹۴ - ۰۱:۵۴
مگه یادتون رفته اینجا ایرانه همه ی کارامون درست شد فقط سود سهام مشکل است . 100 سال دیگه به این نتیجه میرسیم که اصلا بورس در ایران اشتباه بوده و سرکاریم .
علی
GERMANY
دوشنبه ۰۸ تير ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۷
کچینی نیز دقیقا همین سناریو را پیاده کرده است و بعد از گذشت یکسال میگویند درصدد افزایش سرمایه هستیم!! عجب! اگر چنین است چرا همان را در مجمع عمومی تصویب نکردید؟ اصلا وقتی مجمع تقسیم سود را به تصویب رسانده مگر میتوانید آنرا پرداخت نکرده و تصمیم به افزایش سرمایه بگیرند؟؟! این یک نقشه برای عدم پرداخت سود میباشد زیرا سهامداری که سال گذشته این سهم را داشته با افت قیمت آن به یک پنجم (از ۱۰۰۰ تومان به ۲۰۰ تومان) این سهم، مسلما آنرا تابحال فروخته و با کشتن زمان از طرف این شرکت ، پرداخت سود به این سهامدار صورت نمیگیرد!! جالب است در تماس تلفنی می‌پرسند هنوز سهام را دارید؟؟!!
بنظر من مطبوعات باید به حمایت از مردم برآمده و نام این شرکتها را علنی کرده و اخبار را برجسته کرده تا سهامداران نگون بخت فریب این شرکتها را نخورند!!
رضا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۰۸ تير ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۱
آقایون حسینا هم همین برنامه رو داره پیاده میکنه
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۰۸ تير ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۵
کلی در بورس ضرر کرده ایم سود سهامهایمان را هم با کمال پررویی نمی دهند(مانند نسوزآذر) فریادرسی هم نیست گاهی اوقات فکر می کنم نکنددست مسئولین بورس بااین شرکتها توی یک کاسه باشد.
محمدرضا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۰۸ تير ۱۳۹۴ - ۲۰:۰۸
بانک پارسیان نه تنها هنوز سود سود 92 را نداده بلکه اوراق افزایش سرمایه را هم که پولش را قبلا
از سهامداران گرفته چاپ نکرده و هیچ اطلاعی در
مورد تاریخ مجمع عادی سال 93 نمی دهد . سازمان
نظارت بر شرکتها چه کار میکند؟
اعتصام
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۰۸ تير ۱۳۹۴ - ۲۰:۳۹
دوستان نام بردند.کاذر و پسهند .بابا اگه سود محقق شده و در مجمع تصویب شده بهانه عدم نقدینگی چه صیغه ایه؟اگر نقدینگی ندارید پس سودها کجاست؟!
مسعود
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۱۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۰
شرکت ثتران هم سود را در موعد مقرر نداده .حتی به آقای غزنوی مسئول پیگیری سازمان بورس منعکس کردم و فرم شکایت در سایت سازمان تکمیل کردم ولی نتیجه نگرفتم.ماشکی سازمان بورس پرداخت پاداش هیات مدیره را موکول ومنوط به پرداخت سود سهامداران نماید‌
مرجان
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
جمعه ۱۲ تير ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۷
خوش به حالتان که دو سه سال سود نگرفتید پس ما چه که از سال 85 سهام سیمان مجد خواخ را خریده و سودی ندیده ایم کجا گلایه کنیم؟
زهره برندگی
UNITED STATES
پنجشنبه ۰۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۰
بعد از نه سال از کربنات کلسیم اهوان سود نگرفتم و نمیتوانم بفروشم اقای شیری چکار کنم
غلامرضا متقی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
جمعه ۱۸ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۱:۲۶
بیش از۱۳الی ۱۴ساله این سهام راخریدم ولی هیچ خبری نیست وچه کار باید بکنم نمیدانم خدا لعنت کند مسبین این بلاتکلیفی را آمین