بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۲۹ تير ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۲
کد خبر : ۱۵۱۷۷۷
پلیس جنایی استان ایلام به دنبال قاتلی است که در انتقامی کور مردی را به قتل رساند و در پی این جنایت جنگل‌های بلوط شهرستان سیروان را به آتش کشید. ١٥ ساعت عملیات نفسگیر نیروهای هلال‌احمر استان ایلام به کمک مردم و بالگرد آبپاش کافی بود تا حریق گسترده‌ای که ٢٠٠ هکتار از جنگل‌ها را سوزاند، مهار شود.

ظهر روز دوشنبه ٢٥ تیرماه ساکنان روستای «دَروَن کُفره » در جريان تیراندازی مرگباری در یک زمین کشاورزی قرار گرفتند. بررسي‌هاي اوليه حاكي از آن بود كه ٢ برادر وقتی در مزرعه‌شان در حال جمع‌آوری محصولات کشاورزی بودند مردی آشنا با شلیک گلوله یکی از آنها را به قتل رسانده و دیگری را مجروح کرده بود. این جنایت مرگبار پایان ماجرا نبود و قاتل خشمگین با آتش زدن خرمن‌های گندم در این مزرعه حادثه هولناک دیگری را نیز رقم زد. آتش افروخته شده خیلی زود به اطراف مزرعه سرایت کرد و جنگل‌های بلوط را در آستانه نابودی قرار داد. شاهدان این جنایت وقتی در برابر آتش گسترده‌ای که جنگل را محاصره کرده بود قرار گرفتند برای اطفای حریق وارد عمل شدند. هر لحظه بر حجم آتش افزوده می‌شد تا این‌که جمعیت هلال‌احمر شهرستان سیروان نیز برای مهار آتش به کمک نیروهای مردمی رفت.

قاتل آتش‌افروز چه کسی بود؟
 همزمان با اعلام این خبر تيمي از كارآگاهان جنايي شهرستان سیروان راهي محل جنايت شدند و بررسي‌هاي تخصصي براي كشف راز تیراندازی مرگبار آغاز شد. تحقيقات نشان مي‌داد كه مردی ٤٥ ساله به همراه ٢ مرد جوان که با هم نسبت فاميلي داشته‌اند عاملان این جنایت هولناک بوده و پس از حادثه از محل گریخته‌اند. كارآگاهان كه احتمال مي‌دادند این جنايت با انگيزه انتقام‌جويي رخ داده است به تحقيق از آشنايان قربانی پرداختند. در شرايطي كه شاهدان حادثه از مقتول به نيكي ياد مي‌كردند و مدعي بودند كه او فردی خوشنام و خير بود، كارآگاهان متوجه اختلافاتي شدند كه مردی آشنا با خانواده مقتول داشت.

اين فرد که کسی نبود جز يكي از ساکنان همان منطقه بلافاصله تحت تعقیب پلیس قرار گرفت. كارآگاهان در بررسي‌هاي تخصصي دريافتند كه مظنون پرونده همزمان با این حادثه به محل نامعلومی گریخته اما همدستان او که توسط شاهدان جنایت شناسایی شده بودند در عملیاتی ضربتی بازداشت شدند. مراد یگانه فرماندار سیروان در رابطه با جزییات این جنایت به «شهروند» گفت: «اختلافات خانوادگی بین ٢ نفر از اهالی دو روستای شهرستان سیروان باعث وقوع جنایتی مرگبار شد. وقتی ٢ برادر در بین مزارع خود درحال جمع‌آوری محصولات کشاورزی بودند ناگهان هدف شلیک‌های گلوله قرار گرفتند. در پی این تیراندازی یکی از آنها کشته و دیگری مجروح شد و بلافاصله با کمک شاهدان حادثه به بیمارستان انتقال یافت. قاتل خشمگین پس از این تیراندازی مرگبار با ٣ همدستش برای آتش زدن جسد نقشه هولناک‌تری کشید. او با آتش زدن خرمن‌های گندم باعث شد آتش در جهت باد به جنگل‌های اطراف مزرعه سرایت کند.این آتش خیلی زود گسترده شد و به داخل جنگل و عرصه‌های طبیعی سرایت کرد. همزمان با اطفای حریق عملیات دستگیری عاملان این جنایت مرگبار در دستور کار ماموران قرار گرفت. تحقیقات نشان می‌داد عامل اصلی این حادثه برای فرار از چنگال قانون به منطقه نامعلومی گریخته است اما ٣ همدست او بلافاصله توسط پلیس بازداشت شدند.»

جنگل بلوط در آتش انتقام سوخت
در شرايطي كه عملیات پليسي برای رازگشایی از این جنایت مرگبار آغاز شده بود، آتش افروخته شده توسط مرد قاتل با سرایت به درختان جنگلی، منطقه را در محاصره آتشی گسترده قرار داد.
محمد سلیمانی مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان ایلام در باره عملیات نفسگیر اطفای حریق در این منطقه جنگلی گفت: «ساعت ٢ ظهر روز پنجشنبه امدادگران هلال‌احمر شهرستان سیروان در جریان خبر آتش‌سوزی جنگل‌های دامنه کوه در منطقه «دَروَن کُفره » قرار گرفتند. هر چند اطفای حریق جزو وظایف اصلی سازمان هلال‌احمر تعریف نشده است اما امدادگران هلال‌احمر بلافاصله برای کمک‌رسانی و مهار آتش راهی محل آتش‌سوزی شدند. در آغاز عملیات نیروهای مردمی و ساکنان منطقه نیز برای خاموش کردن شعله‌های آتش وارد عمل شده بودند. وزش باد عملیات اطفای حریق را با مشکل روبه‌رو کرد و آتش از هر سمت درحال سرایت به درختان جنگلی بود .تا این‌که بالگرد آب‌پاش سپاه پاسداران و هواپیمای آتش خاموش‌کن به منطقه اعزام شدند. همین عملیات گسترده کافی بود تا پس از حدود ١٥ ساعت تلاش امدادگران و نیروهای مردمی از فاجعه عظیم‌تری جلوگیری شود.» حسین کاظمی‌پور فرماندار و مدیر منابع طبیعی سیروان نیز با بیان این‌که تاکنون برآورد اصلی از میزان آتش‌سوزی انجام نشده اما پیش‌بینی می‌شود بین ٢٠٠ تا ٢٥٠ هکتار از جنگل‌های بلوط و عرصه‌های طبیعی در این آتش‌سوزی نابود شده باشد، گفت: «حدود ٢٠‌درصد درختان منطقه‌ سوخته‌اند.»

تحقیقات پلیسی برای بازداشت قاتل و عامل اصلی این آتش‌سوزی ادامه دارد.

منبع: شهروند
اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۳۰ تير ۱۳۹۴ - ۰۲:۱۷
بگیرند 100 بار اعدامش کنند. یا یک توفیق اجباری نصیبش کنند بفرستنش پیش داعش.