بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۳۱ تير ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۳
کد خبر : ۱۵۱۸۶۵
به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ وجود مشکلات در زندگی هر فرد از بخش های جدایی ناپذیر آن می باشد که هیچ راه خلاصی از آن وجود ندارد، اما می توان با کمی بی توجهی و برخی راهکارهای ساده از کنار آنها عبور کرده و آرامش را برای خود فراهم کرد چرا که شاید در آینده با ساخت ابزاری متفاوت بتوان میزان استرس را کنترل و یا حتی پیشگیری کرد. اما در اینجا شما را از اثرات بد استرس آگاه می کنیم که می تواند مواد خطرناک و سمی را در بدنتان تولید کند.

استرس ژن ها را تغییر می دهد
زمانی که شما در شرایط تنش و استرس قرار دارید، بدن شروع به تولید مواد شیمیایی کرده و کارکرد سیستم ایمنی آن دچار اختلال می گردد. همچنین باعث می گردد که سریع تر پا به سن گذاشته و پیرتر دیده شوید.

فراموشی می گیرید
سطح بالای هورمون های استرس باعث آسیب قسمت های حساس مغز می گردد. هیپوکامپ از جمله این قسمت  ها می باشد که مسئول حافظه است. یکی از دلایلی که افراد پس از دوره ای طولانی مدت به فرسودگی شغلی دچار می شوند این است که مغز برای حفاظت خود، آدرنالین را دفع می کند.

دوران کودکی در بروز استرس نقش دارند
براساس تحقیقات به عمل آمده حتی رویدادها در اوایل سنین کودکی نیز قادرند هورمون آزاد کورتیکوتروپین( CRH)را در سطح بالا یا پایین قرار دهند. گفتنی است که با افزایش استرس میزان CRH به شدت سیر صعودی می گیرد.
 
شواهد نشان می دهد که میان استرس بالا و تراکم کم مواد معدنی در استخوانها ارتباط تنگاتنگی وجود دارد. بر همین اساس کسانی که مدام دچار استرس هستند بیشتر از سایرین دردهای فیزیکی را تجربه می کنند.باید گفت که صدها ژنی که مسئولیت سم زدایی و شکستن چربی ها را دربدن دارند تحت تاثیرات منفی استرس قرار خواهند گرفت. لذا با وجود استرس حجم سموم در بدن افزایش یافته و تمایل افراد به مصرف مواد قندی بالا می رود.
اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
جعفری
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۳۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۴
استرس من تو این دولت بیشتر از دولت قبلی است
اسیایی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۳۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۸
به خاطر مشکل خانوادگی به ناچار مشغول تو بورس هستم خدای مشکل اعصاب و معده پیدا کردم
حسنی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۳۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۹
دولت بی تدبیر نا امید = استرس
تورانی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۳۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۰
اشتباه کردم به روحانی رای دادم ...
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۳۱ تير ۱۳۹۴ - ۲۲:۵۷
فقط تا آخر این دولت سود بانکی .
تمام سهمهاتونو نقد کنید و بذارید تو موسسات و سود سالانه 28%-30% بگیرید و برای 6 سال از دست استرس راحت شوید. من اینکار را کردم و با نشاط و سرحال زندگی میکنم و از زندگیم لذت میبرم.
این دولت اعتقادی به تولید و خروج از رکود و کاهش بیکاری و بازار سرمایه نداره و فقط براش مهم شعار کاهش تورمه که با دامن زدن به رکود اقتصادی و با بالا بردن سود بانکی حتی 2برابر نرخ تورم درصدد محقق کردن آن است که به قیمت بیکاری و فقر و رکود در حال انجام هست.
مرتضی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
جمعه ۰۲ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۳
بازار سرمایه مساوی با استرس و پیری زودرس
ناشناس
ROMANIA
جمعه ۰۲ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۸
فقر مالی استرس ایجاد می کنه سیاستگذاری مملکت اینو میفهمه ولی هیچ کاری نمی کنه !همه تحریم رو بهونه کردند سرمون شیره مالیدند حالا که تحریم قراره برداشته بشه می گن شاید تا 30 درصد مشکلات حل بشه خدایی خوب سرکارمان گذاشتن!!!!