بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۰۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۷
کد خبر : ۱۶۴۱۶۹
حسن روحانی ، روز گذشته به دیدار مراجع معظم تقلید به قم رفت. رئیس جمهور در این دیدارها به تشریح عملکرد دولت پرداخت و مراجع را در امور جریان کشور گذشت. در این دیدارها نکته‌ای قابل توجه‌ای وجود دارد که نمی‌شود به سادگی از آن گذشت.

به گزارش انتخاب، روحانی در قم با مراجع عظام تقلید حضرات آیات مکارم شیرازی، وحید خراسانی، صافی گلپایگانی، موسوی اردبیلی، سبحانی، علوی گرگانی و جوادی آملی دیدار کرد و در تمام این دیدارها مراجع تقلید از از زحمات دولت تقدیر کردند و تلاش‌های دولت را دستاوردهایی بزرگ برای جمهوری اسلامی دانستند.

این رفتار مراجع تقلید درست برخلاف نظرات دلواپسان طی سه سال گذشته است. علما روز گذشته درس بزرگی به دلواپسان دادند. مراجع معظم تقلید که بیش از همه نگران اسلام و مردم هستند ازروحانی تقدیر کردند و با استفاده از کلید واژه‌هایی همچون رئیس جمهور موفق نشان دادند که باید از دولتمردان دولت یازدهم به دلیل جهاد بزرگی که انجام داده تقدیر کرد نه آنها را زیر سنگ آسیاب نقد له کرد.

مراجع معظم تقلید درست امروز برخلاف دلواپسان سخن گفتند و این نشان می‌دهد که دلواپسان در مقابل دولت یازدهم تنها هستند و دیگر کمتر کسی به حرف‌های آنها توجه نمی‌کند. دلواپسان بارها در سخنان خود تیم دولت روحانی را ناکارآمد معرفی کردند و در این میان به مردم می‌گفتند که علما و جامعه از عملکرد دولت راضی نیست. امروز ولی ما دیدم که مراجع تقلید تمام قد در حمایت از دولت و برجام وارد میدان شده است که این معنا می‌تواند دل گرمی بزرگی برای روحانی، ظریف و دولت باشد.

بعد از رای معنا دار مردم در دو انتخابات مجلس و مجلس خبرگان رهبری، مراجع تقلید نیز مهر تایید به عملکرد دولت زدند تا مشخص شود هم مردم و هم مراجع برخلاف دلواپس‌ها، دل آرام هستند.

شاید برای دلواپسان لازم باشد یک بار دیگر سخنان مراجع تقلید خطاب به رئیس جمهور  را یکبار دیگر مرور کنند.

حضرت آیت الله العظمی صافی گلپایگانی خطاب به روحانی: «خوشبختانه با اقدامات و تلاش های دولت و حسن تدبیر رییس جمهوری، مردم نسبت به بهبود شرایط بسیار امیدوارتر از گذشته شده اند و مطمئنا با تلاش بیشتر و تدبیر شما، مشکلات برطرف خواهد شد. حفظ این روحیه امیدواری در مردم حائز اهمیت است و مطمئن هستیم که مشکلات با حسن تدبیر جنابعالی برطرف خواهد شد و همواره دعاگوی رییس جمهوری و مسوولان هستم.»

حضرت آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی خطاب به حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی افزودند:« شما رییس جمهوری موفقی هستید و با وجود همه مشکلاتی که بخشی از آن میراث گذشته و بخش دیگر نیز شیطنت اجانب و بیگانگان است، به تلاش های خود برای ساختن کشور ادامه می‌دهید. برای رفع این مشکلات زحمات زیادی متقبل شده اید و بحمدالله موفقیت های خوبی نیز نصیب دولت شده است که باید با جدیت بیشتر برای خدمت به مردم و بویژه محرومان ادامه یابد. برخی با ایراد گرفتن های بدون توجه به امکانات و حتی ارائه یک پیشنهاد برای رفع مشکلات، به دنبال مایوس کردن مردم هستند و این در حالی است که انتقاد کردن صرف، و بدون ارائه پیشنهاد، عادلانه و منصفانه نیست.برخی هنوز جناحی فکر می کنند که معنای آن، فدا کردن منافع ملی به پای منافع جناحی است؛حرکتی که همگان بشدت باید از آن پرهیز کنند.»

آیت‌الله وحید خراسانی در دیدار با رئیس جمهور« در مسایل داخلی باید مسوولیت‌ها را بر اساس امانت و تخصص واگذار کرد و در ارتباط با کشورهای جهان نیز با زبان نرم و خوش سخن بگوییم و بتوانیم تعاملی سازنده با آن‌ها داشته باشیم.»

آیت‌الله علوی گرگانی در دیدار با روحانی: «به رغم توفیقات دولت، توقع و انتظار مردم از دکتر روحانی به عنوان شخصیتی که هم در کسوت روحانیت و هم مسئولیت ریاست جمهوری اسلامی ایران قرار دارد، بیش از سایر افراد است؛ و لذا تلاش بیشتر دولت نسبت به رفع مشکلات مردم در بخش های مختلف بویژه در حوزه کشاورزی و تولید ضروری است.»

آیت‌الله شبیری زنجانی در دیدار با روحانی مشکلات، سختی‌ها و سنگینی مسئولیت رییس‌جمهوری و دولت را قابل توجه، اما توکل به خداوند و اخلاص مسوولان در عمل را موجب سربلندی دولت دانستند.

آیت‌الله موسوی اردبیلی هم خطاب به رئیس جمهور گفتند:« بنده همواره برای توفیق شما و همه مسوولان دولت دعا می کنم و امیدوارم با حسن تدبیر بتوانید در خدمت به مردم و کشور همچنان موفق باشید.»


*نامه نیوز
اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
مهدی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۰۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۷
خوشا انان که با حرف حق مردم را امیدوار میکنند نا امید همانا شیطان است؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۰۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۰
چرا به دیدار آیت الله صانعی که از ایشان در انتخابات حمایت کردند نرفتند