بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۰۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۵
مستطيل شيشه اي تالار

جلسه ای مهم برای بازار سرمایه!

امروز تمام شرکت سایپا در حالی مجدداً بعد از تعدیل مثبت قابل توجه 126 درصدی به تابلوی بورس بازگشت که کمتر کسی توقع چنین کشف قیمتی را برای آن داشت چرا که افت قیمت 14 درصدی سایپا بعد از تعدیل 126 درصدی خیلی قابل انتظار نبود.
کد خبر : ۱۶۴۴۶۵
نویسنده :
بابک آموخته

با اتمام ساعات معاملات روز شنبه 95.03.08 شاخص بازار اول ( تالار اصلي ) با 275 واحد کاهش به رقم 53699 واحد رسيد. عکس این وضعيت را در شاخص بازار دوم (تالار فرعي) شاهد هستيم بطوريكه شاخص تالار فرعي در اين روز با ثبت 606 واحد افزایش عدد 167493 واحد را تجربه كرد. شاخص قیمت (وزنی ارزشی) بورس نيز در روز جاري با 59 واحد کاهش به رقم 28114 واحد رسيد.

همچنین در این روز " همراه " با 66 واحد افزایش شاخص، بیشترین تأثیر مثبت را بر جا گذاشت و در مقابل " خساپا " با 195واحد کاهش، بیشترین تأثیر منفی را بر روی شاخص داشت.

شاخص فرابورس نیز با 8 واحد افزایش به رقم 825 واحد رسید.

گفتني است ارزش كل معاملات در بازار بورس به رقم 2288 میلیارد ریال و ارزش کل معاملات در بازار فرابورس به رقم 1861میلیارد ریال رسید.

اولین روز از معاملات هفته جاری بورس اوراق بهادار کشور در حالی آغاز و به پایان رسید که اهالی تالار ابتدای معاملات با روندی صعودی شاخص کل و رشد قیمت برخی از سهام شرکت ها مواجه شدند اما در پایان نماگر بازار سرمایه به واسطه بازگشایی نماد شرکت سایپا با افت بیش از 162 واحدی به کار خود پایان داد.

بنا بر گزارش بورس نیوز، امروز نماد شرکت سایپا در حالی مجدداً بعد از تعدیل مثبت قابل توجه 126 درصدی به تابلوی بورس بازگشت که کمتر کسی توقع چنین کشف قیمتی را برای آن داشت چرا که افت قیمت 14 درصدی سایپا بعد از تعدیل 126 درصدی خیلی قابل انتظار نبود.

اما اغلب اهالی تالار این قیمت بازگشایی برای سایپا را هم به نفع خود این سهم دانستند هم به نفع کلیت بازار سرمایه. چرا که با توجه به تأثیر گذاری گروه خودرویی خصوصاً سایپا و ایران خودرو بر شاخص و کلیت بازار سرمایه بنظر می رسد امروز قیمت بازگشایی سایپا بیشتر از آنکه انگیزه فروش ایجاد کند سبب ایجاد انگیزه خرید در بین اهالی تالار شد، به هر حال ریسکی که این روزها این نماد را علی رقم تمامی اخبار مثبت تهدید می کند بحث آزادسازی سهام جایزه و ایجاد فشار فروش از سوی بازار بر "خساپا" است حال شاهد این موضوع هستیم که طی روزهای آتی هر اقبال خرید و یا هر خبر فاندی قوی از سوی این شرکت یا سهام ایران خودرو می تواند جرقه ای باشد به جهت حرکت صعودی دیگری از سوی این گروه و ایجاد جو مثبت بر بازار سرمایه البته ناگفته نماند در نرخ بازگشایی امروز سایپا، ایران خودرو هم بی تقصیر نبوده به هر حال امروز بزرگترین ابهام و ضربه گروه خودرویی از سوی ایران خودرو وارد شده است.

اما اهالی تالار در اولین روز از دومین هفته خرداد ماه بورس، انتظاری بیش از آنچه که امروز دیدند داشتند به هر حال هم اکنون در ماهی هستیم که خیلی ها به آن امید بسته اند البته هنوز جای امیدواری بسیاری باقی مانده و هر روز بر تعداد اخبار مثبت و امیدوار کننده بورس نیز افزوده می شود.

اما آخرین اخبار پیرامون بازار سرمایه حکایت از جلسه ای دارد که می تواند برای اهالی بازار سرمایه تعیین کننده باشد جلسه ای که گفته می شود دوشنبه این هفته بین رییس سازمان بورس و وزیر اقتصاد ظاهراً قرار است برگزار گردد. شاید بعد از این جلسه اخبار خوبی که طیب نیا ماه گذشته قول آن را برای خرداد ماه داده بود سر باز کند و به بورس جان تازه ای ببخشد.

از سوی دیگر گفته می شود رییس سازمان بورس مدتی است در حال رایزنی و برگزاری جلسات متعدد به جهت تعیین تکلیف یکی از بزرگترین ابهامات و چالش های بورس است و آخرین خبرها حکایت از موفقیت فطانت در حل مشکل به وجود آمده و اعلام رسمی آن به بازار سرمایه در آینده ای نزدیک دارد.


جهت عضويت در كانال تلگرام #اخبار #اقتصادي #بورس_نيوز روي لينك زير كليك كنيد و گزينه JOIN را بزنيد.

https://telegram.me/boursenews_ir

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۰۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۱
واقعا چه سرابی شده این بورس ایران
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۰۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۵
تا زمانی که دولت اعتقادی به بورس نداشته باشد که تا بحال الحق و الانصاف چنین نیز بود است!!! هیچ اتفاقی جز سوختن سرمایه های مردم و خصوصا سهامداران کوچک نخواهد افتاد.
دولت روحانی تنها دولتی است که تا بحال در زمینه بورس خیلی بد عمل کرده است.
ناشناس
ROMANIA
شنبه ۰۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۳
سایپا همه را جا گذاشت
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۰۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۶
کدوم مشکل با جلسه حل شده که حالا این دومیش باشه؟ مرد حسابی هسته ای رو دادیم رفت که پولمونو بدن از 100 میلیارد دلار 3 میلیاردشو آزاد کردن دو میلیاردشو به عنوان جریمه کشیدن بالا... دولت نفت می فروشه نمی تونه پولشو بگیره بنده خدا مونده چطور حقوق کارمنداشو بده حالا خبرهای خوش وزیر اقتصاد رو بولد کردی!!! این آقا از اون موقع که اومد و ما رو گول زد و گفت بیایید در بورس و بعد یهو یاد حباب افتاد ما رو بدبخت کرد تمام زندگیم در 92 دود شد و هر روز هر موقع می خواستیم بریم بیرون می گفت دولت حمایت می کنه هر کی بره ضرر کرده بعد هم رفیق بزرگوارش یعنی دکتر ظریف فرمودن ما مفت خور هستیم و سودهای باد آورده به دست آوردیم من سود نمی خوام اصل پولمو در بیارم می رم بیرون .... حالا تو هی مدام دم از روزهای رویایی در بورس بزن ببینیم چی میشه اما یادت باشه اگه حتی یه نفر به خاطر حرفهای دهن پر کن تو وارد بازار بشه و در این بازار مکاره سرمایه اش مثل من دود بشه بره اونوقت باید جوابگو باشی البته این اعتقاد ما مسلمانان است ....
طاها
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۰۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۰:۲۸
قراربود دو هفته پيش ودرروز پنجشنبه يك خبر خوش داده شود پس چي شد؟ منتقل شد به دوشنبه؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۰۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۱:۵۳
آقای طیب نیا چی برای گفتن دارد جز اینکه به اداره بورس بگوید بازی کد به کد را بیشتر اجازه دهید. امروز با سه سهم همراه اول - فارس و شبندر کد به کد نزدیک به 150 واحد به شاخص کل کمک کردند.
رضا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۰۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۲:۱۰
امیدواریم آقای وزیر این بار به وعده های خوذ عمل کند.
علی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۰۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۳:۰۹
در جلسه دوشنبه قرار است فطانت استعفا خود را تقدیم وزیر اقتصاد نماید.
محمد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۰۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۳:۳۰
فریب مافیای خودرویی را نخورید....زمانی که خودرویی ها هر روز مثبت بودند هیچ خبر خوبی نبود و حالا ببنید هر روز خبار مثبت و تعدیل مثبت میدهند و قیمت خودرویی ها بر عکس افت می کند....با این کار سهامهای خودشان را در قیمتهای بالا به مردم می فروشند....بورس نیوز لطفا این پیام من را به گوش سهامداران برسون....بنده 15 سال در این بازار بوده ام و با نیرنگ مافیای خودرویی آشنا هستم
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۰۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۳:۳۰
دوسال پیش بانک تجارت را 120 خریده ام سال گدشته 1 تومان سود داده و اکنون قیمتش 100 تومان است که اگراندازه ی سود بانکی سود می داد الان قیمتش باید 168 تومان می شد حالا خدا رحم کرد برجام به نتیجه رسید و اگرنه الان باید سهامدارانش خسارت هم پرداخت می کردند
علي
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۰۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۷:۵۹
يك نظر سنجي در سطح جامعه و همچنين اهالي بازار سرمايه نشان خواهد داد وزير اقتصادچه مقدار در كار خود موفق بوده و به وعده هاي خود عمل كرده است.آيا مي توان به وعده هاي بعدي ايشان اميدي داشت؟