بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۱۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۷
کد خبر : ۱۶۴۷۸۴
معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران با اشاره به تقارن پایان سال تحصیلی با ماه مبارک رمضان گفت: معلمان مدارس مناطق 19 گانه شهر تهران باید تا 20 خردادماه در مدارس حضور داشته باشند. 
 
به گزارش انتخاب، فریبرز حمیدی روز دوشنبه در حاشیه آیین آغاز طرح سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود به دبستان در مدرسه استثنایی ساریخانی به خبرنگاران افزود: براساس مصوبات شورای عالی آموزش و پرورش در طول سال تحصیلی باید 800 ساعت آموزش برای دانش آموزان برنامه ریزی شود به نحوی که پایان خردادماه پایان رسمی سال تحصیلی باشد. 
 
وی گفت: برهمین اساس برنامه ریزی شده تا مدارس بتواند براساس رویکرد مدیریت مدرسه محور فعال و پویا شده و برنامه ها توسط معلمان، عوامل اجرایی طراحی و تدوین و قبل از شروع سال تحصیلی در اختیار اولیای دانش آموزان قرار گیرد. 
 
حمیدی خردادماه را فرصت طلایی برای آسیب شناسی فعالیت ها و برنامه های مدارس در طول سال تحصیلی دانست و افزود: در این ماه معلمان باتوجه به احاطه به برنامه های مدارس، می توانند فعالیت های آموزشی و پرورشی سال تحصیلی را آسیب شناسی کرده و برنامه مدونی را برای سال تحصیلی جدید ارائه کنند. 
 
معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران با اشاره به رضایت 88 درصدی معلمان از برنامه فرصت طلایی و حضور در مدارس پس از پایان امتحانات افزود: این برنامه در راستای غنای برنامه های آموزشی و پرورشی اجرا می شود که رضایت معلمان و کارشناسان آموزشی را نیز در پی داشته است. 
 
حمیدی گفت: قبل از شروع سال تحصیلی جدید در نیمه دوم شهریورماه، مدارس موظفند جلساتی را برای آشنایی اولیا با قوانین و رویکردهای جدید آموزش و پرورش برنامه ریزی کنند. 
وی افزود: در این جلسات برنامه جامعی در مورد برنامه سالانه مدرسه در اختیار دانش آموزان قرار می گیرد تا سال تحصیلی در اول مهرماه با جدیت آغاز شود. 
 
حمیدی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به طرح سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود به دبستان و ارائه خدمات در این طرح به افراد بی بضاعت گفت:در این طرح سنجش اولیه سلامت نوآموزان برای آگاهی بیشتر والدین نسبت به سطح سلامت جسمی و روانی فرزندانش انجام می شود. 
 
معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران با بیان اینکه پیگیری وضعیت سلامت نوآموزان با والدین است، افزود: زمانی که پزشک و نیروی متخصص توصیه می کند که نوآموز نیاز به درمان تخصصی و تکمیلی دارد، این توصیه از طریق برگه سنجش در اختیار اولیا قرار گرفته و آنان باید پیگیر درمان فرزندانشان باشند. 
 
وی گفت: آموزش و پرورش شهر تهران درمانگاه ها و پایگاه هایی دارد که می توانند خدماتی را براساس اولویت بندی به نوآموزان ارائه کند. 
 
آیین طرح سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود به دبستان روز دوشنبه با حضور فریبرز حمیدی معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش شهر تهران و سایر مسئولان آموزش و پرورش به صورت نمادین در مدرسه استثنایی ساریخانی منطقه 5 شهر تهران آغاز شد. 
منبع: ایرنا

اشتراک گذاری :
ارسال نظر