بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۲۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۵
بازار بورس ایران، طی امروز سه‌شنبه 22 خرداد ماه 97، با رشد 531 واحدی روبرو بود. بررسی روند تغییرات شاخص صنایع نیز حاکی از مثبت بودن روند معاملات در بیشتر صنایع و سبزپوشی آن‌ها بود. در این بین، صنعت محصولات چوبی با سبزپوشی یکدست و صنایع فلزات اساسی، خودرویی و غذایی و آشامیدنی با بیشترین رشد نمادهای گروه‌های‌ خود مواجه بودند.
کد خبر : ۱۷۷۴۲۴
به گزارش بورس نیوز، در جریان معاملات امروز بازار بورس ایران، حدود یک میلیارد و صد میلیون سهم و اوراق بهادار به ارزش معاملاتی 247 میلیارد تومان معامله شد.

شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران، در پایان معاملات امروز، با صعود 531 واحدی ( 0/55 درصدی) روبرو شد و از سقف 96 هزار واحدی عبور کرد.

شاخص کل هموزن نیز همسو با شاخص کل غیرهم‌وزن، با تغییرات مثبت 103 واحدی، به سطح 17550 واحد رسید.

شاخص سهام آزاد شناور نیز همسو با نماگرهای دیگر بازار سهام، روند مثبتی را پی گرفت و با تغییر حدود 937 واحدی به رقم 106 هزار و 233 واحدی دست یافت.

در این بین، بازار اول نیز با تغییرات مثبت 557 واحدی روبرو شد و به سطح 69 هزار و 490 واحدی رسید درحالی که بازار دوم نیز با رشد حدود 168 واحدی، به سطح 199 هزار و 722 واحدی ایستاد.

در ادامه سبزپوشی امروز بازار، فرابورس ایران نیز با تغییر مثبت حدود 6 واحدی ( 53/0 درصدی) روبرو شد و به سطح هزار و 114 واحد رسید.

در بین معاملات امروز، نمادهای شرکتهای فولاد مبارکه اصفهان، فولاد خوزستان، معدنی و صنعتی گلگهر، ملی صنایع مس ایران و توسعه معادن و فلزات مجموعا با تاثیر مثبت 416 واحدی بر شاخص کل، موجب صعود این نماگر شدند. در مقابل، نمادهای گروه مدیریت سرمایه‌گذاری امید و صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس با تاثیر منفی 73 واحدی بر شاخص کل، مانع رشد بیشتر این نماگر شدند.

از دیگر اتفاقات رخ داده در بازار امروز سهام، بازگشایی نماد معاملاتی حق تقدم شرکت سرمایه‌گذاری نیرو و نمادهای شرکت‌های نفت پارس، کربن ایران، الکتریک خودرو شرق، داروسازی زاگرس، فارمد پارس، لوله و ماشین‌سازی ایران، معادن منگنز ایران و داروسازی زهراوی بود.

درمقابل، نمادهای شرکت‌های مخابرات ایران، صنعتی و کشاورزی شیرین خراسان، صنعتی نیرو محرکه، داروسازی اسوه، صنعتی و معدنی چادرملو، لعابیران، لیزینگ ایران و همچنین حق تقدم نمادهای معاملاتی شرکت‌های بیمه دانا و لبنیات کالبر متوقف شدند.

به گزارش بورس‌نیوز، امروز در بازار دوم بورس تهران که به معاملات درون گروهی سهامداران عمده اختصاص دارد 20 میلیون سهم ملی صنایع مس ایران به ارزش کمتر از 5 و نیم میلیارد تومان معامله شد. همچنین در ایران ترانسفو اندکی بیش از 10 میلیون سهم به ارزش بیش از 5 میلیارد تومان بامعاملات کد به کد روبرو بود. بیش از 9 میلیون سهم تجارت الکترونیک پارسیان به ارزش بیش از 2 میلیارد تومان به کدهای درون گروهی سهامدار عمده انتقال یافت.

همچنین در پتروشیمی مبین با بیش از 7 میلیون سهم به ارزش از3 میلیارد تومان و در فولاد مبارکه تعداد 7 میلیون سهم به ارزش بیش از 2 میلیارد تومان از سوی سهامدار عمده با معاملات انتقالی روبرو شدند.

گفتنی است امروز 5 میلیون سهم فولاد خوزستان به ارزش بیش از 2 و نیم میلیارد تومان به کدهای درون گروهی سهامدار عمده انتقال یافت و 5 میلیون سهم صنعتی و معدنی گل‌گهر به ارزش کمتر از 2 میلیارد تومان با معاملات انتقالی میان سهامداران عمده همراه شد.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر