بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۰۵ آذر ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۷
توصیه مدیرعامل بورس تهران به سهامداران در گفتگو با بورس نیوز‎:‎

سرمایه‌گذاری در بورس با سرمایه‌های مازاد/ اسیر هیجانات کاذب بازار سرمایه نشوید

مردم برای ورود به بازار سرمایه به‌صورت غیرمستقیم اقدام کنند تا اسیر هیجانات کاذب این بازار نشوند. بیش از 130 صندوق ‏آمادگی دارند تا این مهم را برای سهامداران حقیقی انجام دهند‎.‎
کد خبر : ۱۸۳۸۷۵

به گزارش بورس نیوز، با آغاز شروع فصل پاییز، بورس با نوسانات بسیاری روبه‌رو شد. درحالی‌که بازارهای سرمایه ایی همانند مسکن، ارز، طلا، سکه و خودرو به حالت اشباع رسیده بودند، بازار سرمایه اصلی یعنی بورس با ورود و خروج سرمایه روبه‌رو شد. نوسان شاخص‌ها روزانه تفاوت می‌کرد. یک روز قرمز و فردای آن روز مثبت و سبزمی شد و این نوسانات فعالان این بازار راکمی نگران کرد و برخی تصمیمات هیجانی در مهر و آبان از سوی سهامداران گرفته شد.

 علی صحرایی مدیرعامل بورس اوراق بهادار تهران فعالان بازار سرمایه را از رفتارهای هیجانی بر حذر نی دارد. وی در گفتگو با خبرنگار بورس نیوز ضمن تأکید بر پرهیز مردم از هیجان‌زده شدن گفت: افت‌وخیز جزو ذات بازار است اما کاری که از دست ما برمی‌آید کنترل برخی اتفاقات باعرضه‌های مناسب است.

 صحرایی ادامه داد: در شهریورماه رشد بازار رفتارهای هیجانی را در پی داشت و ما توانستیم این مهم را باعرضه‌های به‌موقع، کنترل کرده و عطش موجود در بازار را کاهش دهیم.

 مدیرعامل بورس تهران تأکید کرد: سهامداران در این روزها نیز نباید از برخی افت‌وخیزها نگران شوند. به دلیل همین اتفاقات است که بارها توصیه کرده‌ایم که به‌صورت مستقیم به بازار ورود نکنند و از افراد کاردانی که در صندوق‌ها و مجموعه‌های خبره وجود دارند بهره ببرند.

 وی افزود: شرکت‌های فعال در بازار سرمایه که وظیفه خریدوفروش سهام را بر عهده‌دارند همیشه در حال رصد بازار و تحلیل هستند بنابراین می‌توانند برای مردم سبدی متنوع را خریداری کرده و حواسشان به سود و زیان ایشان نیز باشد.

 صحرایی اظهار داشت: به جد توصیه می‌کنم تنها با سرمایه مازاد خود وارد بازار سرمایه شوند و ملزومات و ضروریات زندگی خود مانند خانه و دارایی‌های فیزیکی را برای این اقدام، به پول تبدیل نکنند.

 

 

 

 

 

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
اخبار مرتبط
مدیرعامل بورس تهران در گفت‌وگو با بورس‌نیوز اعلام کرد:‏

عرضه‌های اولیه مهم‌ترین ابزار برای کنترل هیجانات بازار

مدیرعامل شرکت تامین سرمایه بانک ملت گفت:

شانس بازار سرمایه برای جذب نقدینگی بیش از دیگر بازارها

بزرگترین مجتمع مرغداری خاورمیانه در بورس تهران؛

شرکت سیمرغ در فهرست نرخ‌های بازار دوم بورس

ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
Germany
دوشنبه ۰۵ آذر ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۳
پول ها را خوب کشیدن با بالابردن الکی بورس حالا نوبت سرکیسه کردن سهامداران هست با عقب گرد بورس
ناشناس
Germany
دوشنبه ۰۵ آذر ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۶
اول انتخابات روحانی گفت سرمایه بیارین تو بورس ولی بورس هیچ‌حرکتی نکرد برای اینکه امیدشان به برجام بود حالا که برجامشون کله پا شده بورس در نطر روحانی بهترین بازار سرمایه شد تا باز سرمایه ملت و سهامداران را بالا بکشه اخه این چه اسلامی است چه عدتلتی است ای ملت ای دنیا؟
سلام من محمود رضایی هستم
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۰۵ آذر ۱۳۹۷ - ۱۷:۴۰
اقای صحرایی سلام به شما بنده کشاورز هستم کشاورز زمین زعفران در تربت حیدریه اقای صالحی ایا درست است که تمام دلالان زعفران راخریده ازمنه کشاورز به مفت... ایا صلاح است که بورس تربت به من نوبت ندادن نوبت و حق منه کشاورزو دارن میده به این دلالای زعفران خواهشمندم تورو خدا رسیدگی کنین چون که دارن سر کشاورزارو بد جور کلاه میزارن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۰۵ آذر ۱۳۹۷ - ۱۹:۴۴
میشه بهگفته خودتون یکم عطش ریزش بازار و بگیرید
مجید
United States of America
دوشنبه ۰۵ آذر ۱۳۹۷ - ۲۲:۳۳
معلوم نیست بورس از کدام بازار تبعیت می کند، بازارهای موازی از قبیل ارز، طلا، مسکن، ارزاق عمومی و خودروهای داخلی و خارجی که هر کدام بیش از دو برابر شده اند ولی شاخص بورس از نیمه دوم مهرماه در حل سقوط بوده و اکنون به 166/463/50 رسیده، گویا صنایع ما به جای پیشرفت در حال پس رفت است، لطفاً شفاف سازی شود تا بیش از این سهامداران حقیقی سرمایه های خود را در ارز، طلا، خودرو، مسکن و بانکها دپو نکنند