بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۴
پیش‌بینی می‌شود که با توجه به اعمال تحریم‌های نفتی توسط آمریکا صادرات نفت و به تبع آن درآمدهای نفتی کشور در سال آینده کاهش یابد اما درچند روز گذشته شایعاتی پیرامون افزایش درآمدهای نفتی براساس لایحه بودجه 97 مطرح می شود.
کد خبر : ۱۸۴۵۶۷

Image result for ‫لایحه بودجه‬‎

به گزارش بورس نیوز، امسال نیز همانند سال‌های گذشته سازمان برنامه و بودجه لایحه بودجه 98 را تنظیم و تقدیم هیات دولت کرد که چندروز پیش این لایحه مورد تصویب اعضای این هیات نیز قرار گرفت که پس از آن براساس قانون آیین نامه داخلی مجلس، دولت مکلف است تا ۱۵ آذرماه لایحه بودجه سال آینده را جهت بررسی تقدیم مجلس کند اما از همان روزهای نخست تصویب لایحه بودجه شایعات و حدس و گمان‌هایی پیرامون میزان صادرات نفت در سال آینده مطرح شد که قوی ترین گمانه‌ها حکایت از صادرات یک میلیون بشکه‌ای نفت ۶۰ دلاری و افزایش درآمدهای نفتی در سال آینده دارد اما وجود عواملی همچون تحریم‌های نفتی این علامت سوال را در اذهان ایجاد می کند که با وجود کاهش صادرات نفتی، افزایش درآمدهای نفتی در سال آینده چطور امکان پذیر خواهد بود؟

در این خصوص جلال میزرایی عضو کمیسیون انرژی مجلس به بورس‌نیوز گفت: لایحه بودجه 98 هنوز به مجلس شورای اسلامی نشده اما افزایش درآمدهای نفتی در سال آینده دور از انتظار است.

وی با بیان اینکه قطعا به دلیل اعمال تحریم‌ها درآمدهای نفتی نیز کاهش می‌یابد، گفت: درآمدهای ارزی حاصل از فروش نفت روند نزولی را درپیش می‌گیرد که در اینصورت صنایع و کسب‌و‌کار داخلی نیز تحت تاثیر قرار خواهند گرفت و احتمالا سال آینده شاهد رکود خواهیم بود پس باید تدابیری برای مقابله با آن اندیشیده شود.

تحقق 80 درصدی بودجه 98 با درآمدهای نفتی

علی اصغر خبیری مدیرعامل کارگزاری ایساتیس پویا به بورس نیوز گفت: در حال حاضر بخشی از حدوس و گمان های مطرح شده در خصوص بودجه سال آینده پیش بینی محسوب می شود.

وی با بیان اینکه 8 کشور می توانند تا 6 ماه آینده خرید نفت از ایران را انجام دهند، افزود: اکنون قیمت جهانی نفت نیز حدود 60 دلار بوده که بودجه سال آینده براساس نرخ 54 دلاری نفت تنظیم شده لذا به نظر می رسد که حدود 80 درصد بودجه از طریق درآمدهای نفتی تحقق یابد.

وی با اشاره به اینکه در دو سال گذشته نیز باوجود عواملی همچون تحریم فروش نفت به دیگر کشورها انجام شده است، گفت: لذا به نظر می رسد تحقق افزایش درآمدهای نفتی در سال آینده امکان پذیر خواهد بود.


اشتراک گذاری :
ارسال نظر