بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۱
مدیر اچ‎اس‎یی شرکت ملی نفت ایران مطرح کرد:

آغاز اجرای طرح تعیین حریم ایمنی خطوط لوله، تاسیسات

مدیر اچ‎اس‎یی شرکت ملی نفت ایران از آغاز اجرای طرح تعیین حریم ایمنی خطوط لوله، تاسیسات و چاه‎های خشکی در این شرکت با همکاری یک شرکت مهندسی مشاور ایرانی خبر داد.
کد خبر : ۱۸۴۶۱۵

به گزارش بورس نیوز، مانی عبدالله‌زاده، مدیر ایمنی، بهداشت و محیط‌زیست، پدافند غیرعامل و مدیریت بحران این شرکت از اجرای طرح تعیین حریم ایمنی خطوط لوله، تاسیسات و چاه‌های خشکی خبر داد و گفت: تاسیسات سرچاهی، تاسیسات بهره‌برداری نفت و گاز، ایستگاه‌های تقویت فشار، تاسیسات بوستر کلاستر، واحدهای تزریق گاز، نمک‌زدایی، ان‌جی‌ال، شیرین‌سازی گاز، مخازن ذخیره نفت، خطوط لوله نفت و گاز ترش و شیرین و چاه‌های نفت و گاز از جمله محدوده اجرای طرح هستند و این طرح در مدت ۱۲ ماه اجرا میشود.

وی با بیان اینکه تعیین حریم دریایی تأسیسات و سکوها خارج از دامنه شمول این مطالعه است، افزود: این طرح به صورت یکپارچه و متمرکز برای شرکت‌های تابعه نفت از جمله شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب، نفت مناطق مرکزی، نفت فلات قاره، نفت و گاز اروندان، ملی حفاری، نفت و گاز پارس، متن، نفت خزر، پایانه‌های نفتی، سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس و مدیریت اکتشاف انجام می‌شود.

عبدالله‌زاده با تاکید بر لزوم استفاده از استانداردهای روزآمد برای طراحی خطوط لوله و تأسیسات نفتی و همچنین رعایت حریم‌ ایمنی برای حفظ سرمایه انسانی و مالی گفت: تعیین حریم اطراف تاسیسات و خطوط لوله باید به‌درستی و با دقت انجام شود. اگر حریم ایمنی به حد غیرضروری بزرگ انجام شود می‌تواند سبب تحمیل هزینه‌های زیاد و ایجاد مشکل برای بومی‌های منطقه باشد.

به گفته وی، در سال‌های اخیر استفاده از نرم‌افزارهای روزآمد برای شبیه‌سازی حوادث همراه با نشتی در صنایع همراه با مواد خطرناک بسیار مرسوم شده، به‌طوری که در بسیاری از پروژه‌های در حال انجام در صنعت نفت، استفاده از ابزاری تحت عنوان آنالیز پیامد به صورت الزام درآمده که در این طرح مطالعاتی نیز از سامانه مشابه استفاده می‌شود.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
معاون مخابرات شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت منطقه اصفهان گفت:

اشکال در تجهیزات حفاظتی ایستگاه مخابراتی منطقه اصفهان

شرکت ملی مناطق نفت‎خیز جنوب و شرکت نفت مناطق مرکزی ایران انجام می شود؛

9 قرارداد طرح نگهداشت و افزایش توان تولید نفت

شرکت ملی مناطق نفت‎خیز جنوب انجام شد؛

تعمیـرات اساسی واحد نخست کارخانه گاز و گاز مایـع ۷۰۰

ارسال نظر