بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۱۲ دی ۱۳۹۷ - ۱۸:۰۳
سرپرست سازمان توسعه تجارت مطرح کرد:

رشد صادرات خدمات فنی و مهندسی نیازمند وحدت فرماندهی

سرپرست سازمان توسعه تجارت گفت: فناوری اطلاعات از دو جنبه صادرات مستقیم فناوری اطلاعات و نیز صدور محصولاتی که دارای ارزش افزوده هستند در رشد صادرات خدمات فنی و مهندسی ایفای نقش می کند که در این خصوص باید وحدت فرماندهی ایجاد شود.
کد خبر : ۱۸۵۹۹۵

به گزارش بورس نیوز، محمد رضا مودودی سرپرست سازمان توسعه تجارت در نشست هم‌اندیشی سراسری توسعه صادرات فناوری اطلاعات گفت: صادرات فناوری اطلاعات یکی از بهترین جایگزین‌ها برای صادرات نفتی کشور محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه سهم ایران در تجارت خارجی فناوری اطلاعات ۲۵۰ میلیون دلار است، گفت : بخش عمده ای از میزان تجارت خارجی فناوری اطلاعات کشور در حوزه آی پی، نرم افزارهای آموزشی و برخی خدمات اعم از ترافیک دیتا بوده که به کشورهای همسایه، اروپا و کانادا انجام شده که با توجه به ظرفیت‌های موجود در این بخش می‌توان گفت که در آینده شاهد توسعه بیشتر صادرات فناوری اطلاعات خواهیم بود.

سرپرست سازمان توسعه تجارت خاطرنشان کرد: فناوری اطلاعات از دو جنبه صادرات مستقیم فناوری اطلاعات و نیز صدور محصولاتی که دارای ارزش افزوده هستند در رشد صادرات خدمات فنی و مهندسی ایفای نقش می کند.

مودودی با اشاره به اینکه در این خصوص باید وحدت فرماندهی ایجاد شود، ادامه داد: تاکنون در این زمینه اقداماتی انجام شده که نتایجی به‌همراه نداشته است.

سرپرست سازمان توسعه تجارت با اشاره به ضرورت ارزیابی محتوای محصولات دانش‌بنیان گفت: فاصله زیادی بین افراد ارزیابی‌کننده و تولیدکنندگان این بخش وجود دارد.

مودودی سهولت فرآیند صدور نرم افزار را از الزامات مورد نیاز بخش مولد و خصوصی دانست و افزود: این اقدام باید با همفکری بخش‌های دولتی و خصوصی انجام شود.

وی افزود: اگر نتوانیم گواهی مشخص و معتبری برای صادرات خدمات فراهم نشود نمی‌توانیم این بخش را در سبد صادرات غیر نفتی کشور محاسبه کنیم.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
سرپرست سازمان توسعه تجارت ایران اعلام کرد:

مجاز شدن واردات اقلام اولویت‌دار برای صادرکنندگان

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت عنوان کرد:

سهم 2میلیارد دلاری ایران از محصولات دانش‌بنیان

رئیس کمیسیون حمل‌ونقل شورای شهر خبر داد؛

نصف شدن درآمد طرح ترافیک

مدیرعامل فولاد آلیاژی یزد در گفت‌وگو با بورس‌نیوز تاکید کرد:

«حراج اموال دولت» به پای خصوصی‌سازی نوشته شد/ انحراف از تفاسیر قانون برآمد

ارسال نظر