بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۱۵ دی ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۵
عضو کمیسیون انرژی مجلس در گفت‌وگو با بورس‌نیوز مطرح کرد:

ورود 6میلیارد دلاری ارز پتروشیمی‌ها به سامانه نیما تایید شد

عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: آمار ورود 6 میلیارد دلار ارز توسط پتروشیمی‌ها از طریق سامانه نیما به چرخه اقتصادی کشور تایید شد.
کد خبر : ۱۸۶۱۱۱

به گزارش بورس نیوز، امروز دبیر کل انجمن کافرمایان صنعت پتروشیمی در گفت‌و‌گو با رسانه‌های مختلف خبر ورود 6 میلیارد و 650 میلیون دلاری ارز به چرخه اقتصادی کشور توسط پتروشیمی‌ها را مطرح کرد و براین اساس آمار ورود ارز توسط این شرکت‌ها از طریق سامانه نیما نیز 6 میلیارد دلاراعلام شد اما با توجه به عدم همکاری پتروشیمی‌ها با این سامانه درماه‌های اخیر و نیز انتقاداتی که توسط فعالان این صنعت به عملکرد سامانه مذکور مطرح می‌شد این آمار کمی عجیب به نظر می‌رسد.

در این خصوص سلام امینی عضو کمیسیون انرژی مجلس در گفت‌و‌گو با بورس نیوز گفت: آمار ارائه شده در خصوص ورود ارز توسط پتروشیمی‌ها از سامانه نیما مورد تایید است.

وی با بیان اینکه عملکرد سامانه نیما در خصوص دست‌یابی به اطلاعات محرمانه مربوط به ارز مورد انتقاد پتروشیمی‌ها قرار گرفت، خاطرنشان کرد: نباید اطلاعات دخل و خرج کشور به دست توطئه‌کنندگان برسد اما به دلیل وجود این سامانه اطلاعات محرمانه‌ای به دست کشورهای غربی رسید.

امینی خاطرنشان کرد: پتروشیمی‌ها انتقاداتی را نسبت به عملکرد سامانه نیما مطرح می‌کردند اما در واقع ملزم به همکاری با این سامانه بودند.

عضو کمیسیون انرژی مجلس در پاسخ به این سوال که آیا مجلس راهکاری برای حل مشکلات ناشی از چند نرخی شدن ارز درنظرگرفته است، افزود: بحث چندنرخی شدن ارز فعلا در کمیسیون اقتصادی و صحن علنی مجلس مطرح شده اما هنوز تصمیمی در این خصوص اتخاذ نشده است.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر