بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۳۰ دی ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۰
ساعت پنج و نیم امروز نیم‌نگاهی دارد به بازارسرمایه و تاثیرپذیری از اروپا و بنزینی که گُر می‌گیرد.
کد خبر : ۱۸۷۰۰۲
به گزارش بورس‌نیوز، خبری که از راه‌پله‌های سخنگو درخصوص رفتن سروش و ورود مدیر جدید برای خودروساز جاده مخصوص در ساعت پنج‌ونیم عصر روزهای گذشته زده شد، بار دیگر تایید شد و امروز حکمی برای سلیمانی که در گذشته پُستی در معاونت ایران‌خودرو را تجربه داشته صادر شد که برای ایشان آرزوی موفقیت می‌کنیم اما جای سوال آنجاست که شرکت خودروسازی سایپا رکورد کسب زیان در یک دوره مالی را شکست و با کسب بیش از 50 هزارمیلیارد ریال زیان خالص در دوره 9 ماهه منتهی به پایان آذر ماه سال جاری، سهامداران خود را شوکه کرد حال باید دید پادزهری در جیب آقای رئیس جدید وجود دارد تا این خودروساز با دنده‌معکوسی پرقدرت از این فضا دور شود یا اینکه سایپا باردیگر سرسیلندر می‌سوزاند.

هر ایرانی روزی یک لیتر بنزین

بنا به شنیده‌ها دولت موظف شده که دوماه بعد از لازم‌الاجرا شدن قانون سهمیه‌بندی، بنزین را بر مبنای هر ایرانی روزانه یک‌لیتر اعمال کند؛ از طرف دیگر سامانه بورس الکترونیک معاملات بنزین نیز باید راه‌اندازی شود تا امکان خرید و فروش مازاد بنزین شهروندان هم اعلام شود.

فقط سوالی که مطرح می‌شود بنزین یک‌لیتری در سوپرمارکت‌ها با چه عناوینی فروخته می‌شود، بنزین گازدار، بنزین خانواده، بنزین یک نفره یا بنزین بدون سرب و ...

اگر بنزین بر مبنای هر نفر یک لیتر در روز فروخته شود آیا افراد مجری و قانون‌گذار نیز خود به زیر چتر این نوع خریدن بنزین می‌روند یا کمافی‌سابق با کارت‌های شناسایی نه‌تنها بنزین مازاد می‌گیرند بلکه سهمیه مضاعف هم از سر سفره انقلاب برای خانواده خود برمی‌دارند.

بازارسرمایه و اروپا

بورس طی روزهای گذشته به آرامی مسیر رشد را پیش گرفته بود و بخشی از مثبت‌ها که ناشی از گزارش‌های 9ماهه بود به عبارتی پیشخور گشته از طرفی بررسی نموداری شاخص کل نشان می دهد که پس از چندین مثبت رخ داده طی روزهای اخیر، نیاز به یک استراحت برای تجدید قوا لازم است. تنها نگرانی های پیش رو ناشی از اخبار حوزه سیاست خارجی می باشد که از ناحیه اتحادیه اروپا و مباحث مربوط به SPV به بیرون درز کرده است.

حال باید دید که این اخبار اروپا در چه شرایطی اطلاع‌رسانی می‌شود.

صدای ممنوع‌الخروجی درآمد

پس از انتقاداتی فراوانی که نسبت به واگذاری‌ها انجام شده و بخاطر نبود شفافیت پرونده برخی از واگذاری‌ها همچون گره کور، گویا بازنشدنی باقی مانده و تمام انگشت اتهام نیز به سمت رئیس این سازمان برده شده و گویا امروز خبر ممنوع‌الخروجی ایشان پس از یک بازه کوتاه، عمومی شده است.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر