بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۰۲ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۲
انتقال نماد از فرابورس به بورس تهران؛

استانداردهای خاص برای انتقال یک نماد معاملاتی

مدیر نظارت بر بورس‌های سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: انتقال یک نماد از فرابورس به بورس تهران به استانداردهای خاصی وابسته است و بدیهی است که اگر شرکتی بتواند به شاخص‌های لازم برسد از فرابورس به بورس منتقل می‌شود.
کد خبر : ۱۸۷۱۲۹

به گزارش بورس نیوز، محسن خدابخش، اظهار کرد: انتقال یک نماد از فرابورس به بورس تهران به استانداردهای خاصی وابسته است و بدیهی است که اگر شرکتی بتواند به شاخص‌های لازم برسد از فرابورس به بورس منتقل می‌شود.

وی ادامه داد: در این میان شرکت بورس کالا نیز از این امر مثتثنی نیست و اکنون توانسته با احراز شرایط لازم و کسب استانداردهای قابل قبول از فرابورس به بورس منتقل شود.

محسن خدابخش، عملکرد بورس کالا در سال گذشته را مثبت ارزیابی کرد و افزود: بحث شفافیت و کشف قیمت عادلانه محصولات همواره در دنیا از اهمیت زیادی برخوردار بوده و هست و بورس کالا نیز در همین مسیر حرکت می‌کند.

مدیر نظارت بر بورس‌های سازمان بورس و اوراق بهادار ضمن اشاره به وجود پتانسیل کشف قیمت در بورس کالا با تکیه بر ابزارهای ایجاد شده، عنوان کرد: بهتر آن است که در فضای شفاف مبتنی بر عرضه و تقاضا کشف قیمت محصولات انجام شود.

وی احتمال خطا در معاملات بورس کالا را قابل رصد عنوان کرد و بیان کرد: در بازار متشکل و نظام‌مندی مانند بورس می‌توان هر گونه اختلال یا دستکاری در معاملات را رصد و پیگیری کرد و این شرایط به کشف قیمت عادلانه در بورس‌ها از جمله بورس کالا منجر می‌شود.

مدیر نظارت بر بورس‌های سازمان بورس درباره توقف معاملات آتی سکه و احتمال بازگشت معاملات آن گفت: توقف بازار معاملات آتی سکه در بورس کالا فعالیت افراد علاقمند به این نوع سرمایه‌گذاری را متوقف نکرد و تاثیری هم در قیمت بازار آزاد نداشت. پس چه بهتر بود که این نوع سرمایه‌گذاری در یک بازار متشکل و نظام مند و تحت کنترل و نظارت انجام می‌شد.

خدابخش با تاکید بر اینکه سیاست سازمان بورس گسترش بازارهای مالی است، افزود: توقف معاملات آتی سکه در بورس کالا سیاست اثربخش و کارآمدی برای کنترل بازار سکه نبود.

وی آغاز مجدد فعالیت آتی سکه در بورس کالا را وابسته به تصمیم‌گیری بانک مرکزی دانست و گفت: بانک مرکزی ضمن تامین اهداف کلان اقتصادی می‌تواند در راستای سیاست‌گذاری‌های خود از پتانسیل این بازار نظام مند و متشکل استفاده کند.

مدیرنظارت بر بورس‌های سازمان بورس ادامه داد: با حذف معاملات شفاف سکه در بورس کالا افرادی که به فعالیت در این حوزه علاقه مند هستند در بازار آزاد غیر قابل نظارت، داد و ستد می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: با بازگشت ثبات نسبی به بازار سکه طی چند هفته اخیر می‌توان به تصمیم بانک مرکزی مبنی بر فعالیت مجدد این بازار در کنار سایر بازارها و ابزارهای مالی با هدف کمک به اقتصاد و افزایش شفافیت امیدوار بود.

خدابخش افزود: بورس کالا یک بازار نظام مند است که در آن کشف قیمت عادلانه در یک فضای شفاف انجام می‌شود.

این مدیر حوزه نظارتی سازمان بورس در خصوص بهره‌گیری از مدل‌های مالی برای کاهش ریسک فضای هیجانی بازارسرمایه گفت: ما همواره به دنبال بازار سرمایه ای هستیم که در همه زمان‌ها قابلیت بازدهی داشته باشد. معاملات آتی سبد سهام نیز با همین هدف راه‌اندازی شد تا ریسک داد و ستد تک‌سهم کنترل شود.

وی ادامه داد: اکنون نیز ما به دنبال عملیاتی شدن فروش استقراضی با تعریف مدل بومی و شرعی هستیم. چنین تدابیری کمک می‌کند در زمان تکانه‌ها و هیجانات، تعادل با سرعت به بازار بازگردد.


اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس مطرح کرد:

بورس از تاثیرگذارترین حوزه‌های اقتصادی کشور

عضو کمیسیون بازار پول و سرمایه اتاق بازرگانی تهران گفت:

بازار، تعیین‌کننده قیمت کالاها

مدیرعامل کارگزاری خبرگان سهام گفت:

بورس کالا مبنای قیمت‌گذاری یکسان در سراسر کشور

ارسال نظر