بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۲
مدیرعامل شرکت گاز استان بوشهر گفت:

گازرسانی به ۱۱ روستا و ۳۹ واحد صنعتی در بوشهر

مدیرعامل شرکت گاز استان بوشهر گفت: این طرح‌ها شامل گازرسانی به ۱۱ روستا و ۳۹ واحد صنعتی با اعتباری معادل ۱۷۷ میلیارد و ۴۶۰ میلیون ریال هستند که ضریب نفوذ گازرسانی روستایی را به ۹۶ درصد می‌رسانند.
کد خبر : ۱۸۷۸۴۱

به گزارش بورس نیوز، مسلم رحمانی درباره آمادگی شرکت گاز استان بوشهر برای گازرسانی پایدار در فصل زمستان و آمار گازرسانی در آستانه چهلمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی گفت: شرکت گاز استان بوشهر ۵۰ طرح گازرسانی را برای دهه فجر امسال افتتاح می‌کند. این طرح‌ها شامل گازرسانی به ۱۱ روستا و ۳۹ واحد صنعتی با اعتباری معادل ۱۷۷ میلیارد و ۴۶۰ میلیون ریال هستند که ضریب نفوذ گازرسانی روستایی را به ۹۶ درصد می‌رسانند.

وی افزود: با افتتاح این طرح‌ها در شهرستان‌های بوشهر، دشتستان، دیر و گناوه، یک هزار و ۶۱۳ خانوار از نعمت گاز برخوردار می‌شوند، همچنین تعداد واحدهای صنعتی گازرسانی شده به ۳۳۱ واحد می‌رسد.

وی با بیان اینکه استان بوشهر ۳۷ شهر دارد و ۳۶ شهر قابلیت گازرسانی دارند، گفت: همه شهرهای استان بوشهر به شبکه گاز متصل شده‌اند، بنابراین ضریب نفوذ گازرسانی شهری ۹۹ درصد است.

رحمانی تعداد روستاهای این استان را ۶۳۳ روستا عنوان کرد و گفت: ۴۰۷ روستا قابلیت گازرسانی دارند و ۳۹۷ روستا تاکنون از گاز بهره‌مند شده‌اند، عملیات اجرایی گازرسانی به ۱۰ روستا نیز در دست اقدام است، بنابراین ضریب نفوذ گازرسانی روستایی ۹۵ درصد است.

مدیرعامل شرکت گاز استان بوشهر طول شبکه تغذیه و توزیع گاز استان را ۶ هزار و ۳۴۳ کیلومتر عنوان کرد و ادامه داد: این شبکه با بهره‌مندی از ۴۰۰ کیلومتر خط انتقال، گاز طبیعی را دریافت و به مبادی مصرف مانند بخش‌های خانگی، صنعتی و نیروگاهی ارسال می‌کند.

وی افزود: اکنون همه هفت نیروگاه استان بوشهر شامل نیروگاه گازی بوشهر، نیروگاه شرکت مایع‌سازی گاز طبیعی ایران‌، نیروگاه سیکل ترکیبی بعثت، نیروگاه ۱۰۰۰ مگاواتی عسلویه، نیروگاه گازی تشان، نیروگاه سیکل ترکیبی گناوه و نیروگاه گازی اداره بندر بوشهر از گاز طبیعی برای خوراک برخوردار هستند.

به گفته رحمانی، امسال بیش از ۱۴ هزار و ۷۰۰ کیلومتر نشت‌یابی خطوط گاز در استان بوشهر انجام شده است.

وی در این باره بیان کرد: با توجه به گستردگی شبکه گازرسانی در استان و اهمیت کنترل این شبکه، به منظور جلوگیری از وقوع نشتی و اتلاف این سرمایه ملی، نشت‌یابی خطوط گاز از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، به همین سبب همه خطوط گازرسانی شهرها و روستاهای استان امسال مطابق برنامه زمان‌بندی‌شده، نشت‌یابی شدند.

مدیرعامل شرکت گاز استان بوشهر تصریح کرد: عوامل متعددی از قبیل خوردگی‌های خارجی و داخلی، تغییر بستر خاک، حوادث غیرمترقبه و ... اغلب منجر به ایجاد نشتی‌های جزئی یا وسیع در خطوط لوله می‌شود، به همین دلیل بازرسی‌های مستمر و نشت‌یابی این خطوط ضروری است تا ضمن افزایش راندمان و حفظ یکپارچگی خطوط گاز، از به وجود آمدن حوادث ناگوار و هدررفت سرمایه ملی گاز نیز جلوگیری شود.

رحمانی به مردم استان بوشهر اطمینان خاطر داد که در فصل سرما دچار قطع یا افت فشار گاز نخواهند شد و در این باره توضیح داد: همه واحدهای امداد، تعمیرات، مخابرات، ایمنی، بهداشت، ایمنی و محیط زیست (HSE)، نشت‌یابی و حمل‌و‌نقل برای گذراندن فصل سرما آماده هستند. افزون بر این، روسای ستاد و نواحی گازرسانی نیز در بازدیدهای مستمر از شبکه‌ها، خطوط انتقال، تاسیسات گازرسانی و ایستگاه‌ها زمینه گازرسانی پایدار برای مشترکان را فراهم کرده‌اند.

مدیرعامل شرکت گاز استان بوشهر اظهار کرد: نیروهای امداد شرکت گاز استان بوشهر به صورت شبانه‌روزی آماده ارائه خدمات به مشترکان هستند و مشترکان نیز در صورت مواجهه با هر گونه قطع گاز یا بروز حوادث احتمالی می‌توانند در هر ساعتی از شبانه‌روز با شماره ۱۹۴ تماس بگیرند تا نیروهای امداد شرکت در کوتاه‌ترین زمان ممکن برای رفع مشکل در محل حاضر شوند.

وی میزان مصرف گاز استان بوشهر در ۹ ماه امسال را بیش از ۱۰ میلیارد مترمکعب اعلام کرد و گفت: پیش‌بینی ما برای سه ماه پایانی امسال مصرف بیش از ۳ میلیارد مترمکعب گاز است.


اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
قائم مقام مدیرعامل سازمان اقتصادی کوثر گفت:

نیروگاه زاگرس کوثر از استراتژیک‌‌ترین نیروگاه‌های کشور

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت:

تلاش برای حفظ تولید موجود

با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت در یزد انجام شد؛

افتتاح مرکز خدمات کسب و کار فناوری

ارسال نظر