بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۹
مدیرعامل شرکت گاز خراسان شمالی گفت: با قطع واردات گاز از ترکمنستان، افزایش تولید گاز در کشور، احداث خطوط انتقال گاز و توسعه شبکه گازرسانی، هیچ مشکلی در تامین گاز مناطق شمال‌شرق کشور وجود ندارد و گازرسانی به همه شهرها و روستاهایی که به شبکه گاز متصل شده‌اند بی‌وقفه ادامه دارد.
کد خبر : ۱۸۷۹۸۰

افزایش تولید گاز کشور با قطع واردات از ترکمنستان

به گزارش بورس نیوز، حسن‌رضا میربلوکی درباره آمادگی شرکت گاز استان خراسان شمالی اظهار کرد: گازرسانی به استان خراسان شمالی از سال ۱۳۶۲ آغاز شده است. این استان ۲۲ شهر دارد که همه آنها به شبکه گاز طبیعی متصل شده‌اند، بنابراین ضریب نفوذ گازرسانی شهری ۱۰۰ درصد است، اما از میان ۸۳۸ روستای استان، ۷۳۷ روستا از نعمت گاز بهره‌مند شده‌اند و گازرسانی به ۹ روستای دیگر نیز در حال اجراست که بر اساس این آمار ضریب نفوذ گازرسانی روستایی ۹۸,۵ درصد است.

وی افزود: در زمان تقسیم‌بندی استانی، استان خراسان شمالی تنها دارای ۹۶۸ کیلومتر شبکه تغذیه و توزیع گاز بود و این رقم در زمان آغاز به کار دولت یازدهم به ۳ هزار و ۶۳۶ کیلومتر رسیده بود، اما در پایان دی‌ماه امسال، شرکت گاز خراسان شمالی با بهره‌مندی از ۳۱۰ کیلومتر شبکه انتقال گاز و ۷ هزار و ۲۱۹ کیلومتر شبکه تغذیه و توزیع، عملیات گازرسانی برای ۳۰۲ هزار و ۳۷۱ مشترک را اجرایی می‌کند.

میربلوکی اضافه کرد: استان خراسان شمالی یک نیروگاه سیکل ترکیبی با قدرت تولید ۹۶۰ مگاوات برق در ساعت دارد که به این نیروگاه با ظرفیت ۳۰۰ هزار مترمکعب در ساعت گازرسانی می‌کند. همچنین مقرر شده است نیروگاه قدیم شیروان نیز با ظرفیت ۴۰ هزار مترمکعب بر ساعت به شبکه گاز متصل شود.

مدیرعامل شرکت گاز خراسان شمالی ادامه داد: افزون بر این، استان خراسان شمالی ۲۷۴ واحد صنعتی را گازرسانی کرده است، همچنین ۱۰۵ واحد صنعتی عمده با میانگین مصرف ۵,۵ میلیون لیتر سوخت مایع در سال، متقاضی گازرسانی با بهره‌مندی از مصوبه شورای اقتصاد مبنی بر استفاده از تسهیلات ۲۴۰ میلیون تومانی هستند که تاکنون ۲۷ واحد از این تعداد، گازرسانی شده‌اند و عملیات گازرسانی به ۷۸ واحد صنعتی دیگر نیز در حال اجراست که تا پایان سال آینده تکمیل می‌شود.

وی درباره پایداری فشار گازرسانی نیز گفت: اجرای پروژه تقویت فشار گاز برای همه شهرستان‌های خراسان شمالی به همراه افزایش تعداد خطوط شبکه و ایستگاه‌های تقلیل فشار سبب پایداری فشار گازرسانی در همه نقاط شهری شده است.

میربلوکی تاکید کرد: نصب و راه‌اندازی ۴۱ دکل مخابراتی نیز شرکت گاز خراسان شمالی را از یک شبکه رادیویی مستقل بهره‌مند کرده که از طریق آن، ارتباط کامل ایستگاه‌ها با واحد مانیتورینگ برقرار می‌شود و فشار، دما و مصرف گاز به‌طور همزمان و برخط (آنلاین) در ایستگاه‌های تقلیل فشار (CGS)، صنایع فوق عمده و ایستگاه‌های سوخت گاز طبیعی (CNG) به واحد مانیتورینگ انتقال می‌یابد و پایش می‌شود.

مدیرعامل شرکت گاز خراسان شمالی گفت: همچنین واحد دیسپچینگ شرکت گاز خراسان شمالی نیز با قابلیت مانیتورینگ ۵۶ ایستگاه (ایستگاه‌های تقلیل فشار CGS، صنایع فوق عمده و جایگاه‌های CNG) به بهره‌برداری رسیده و امکان مدیریت ۸۵ درصد از مصارف استان را به‌صورت برخط فراهم کرده است.شرکت گاز خراسان شمالی تامین کننده ۸۲ درصد از سبد انرژی استان است که با گازرسانی پایدار و ایمن، نیاز مشترکان به گاز طبیعی را برطرف می‌کند. در ۹ ماه امسال ۲ میلیارد و ۱۶۰ میلیون متر مکعب گاز در این استان مصرف شده است.

وی درباره قطع واردات گاز از ترکمنستان توضیح داد: با قطع واردات گاز از ترکمنستان، افزایش تولید گاز در کشور، احداث خطوط انتقال گاز و توسعه شبکه گازرسانی، هیچ مشکلی در تامین گاز مناطق شمال‌شرق کشور وجود ندارد و گازرسانی به همه شهرها و روستاهایی که به شبکه گاز متصل شده‌اند بی‌وقفه ادامه دارد.

میربلوکی درباره گازرسانی در چند روستا و واحدهای صنعتی گفت: در دهه فجر امسال هم‌زمان با چهلمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی، ۱۸ روستا و ۱۱ واحد عمده صنعتی در خراسان شمالی با یک هزار و ۸۲۵ خانوار با اعتباری بیش از ۹۹ میلیارد و ۶۰۸ میلیون ریال از نعمت گاز برخوردار می‌شوند. این صنایع با حجم گاز دریافتی ۱۶ هزار و ۹۴۰ مترمکعب گاز و اعتباری بیش از ۲ میلیارد و ۶۲۹ میلیون تومان در دهه فجر گازرسانی می‌شوند.


اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
مدیرعامل شرکت گاز استان مازندران گفت:

اعتبار ۴۰ میلیارد تومانی برای اتمام گازرسانی روستاها

سخنگوی شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی:

نگرانی در تامین سوخت مناطق سیل زده نیست

پس از ابلاغ رسمی صورت می‌گیرد؛

جزییات افزایش تعرفه برق

ارسال نظر