بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۲۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۸
مدیرعامل شرکت انتقال گاز ایران گفت:

بومی‌سازی روغن کمپرسورهای هوا با تکیه بر توان داخلی

مدیرعامل شرکت انتقال گاز ایران گفت: با توجه به بروز مشکلات و محدودیت‌ها در تامین روغن کمپرسورهای هوا از منابع خارجی، تصمیم گرفتیم با تکیه بر توان داخلی، این نوع روغن را بومی‌سازی کنیم.
کد خبر : ۱۸۸۲۵۳

بومی‌سازی روغن کمپرسورهای هوا با تکیه بر توان داخلی

به گزارش بورس نیوز، سعید توکلی، با بیان اینکه این شرکت با بهره‌گیری از سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، همواره در مسیر خودکفایی گام برداشته است، گفت: با توجه به بروز مشکلات و محدودیت‌ها در تامین روغن کمپرسورهای هوا از منابع خارجی، تصمیم گرفتیم با تکیه بر توان داخلی، این نوع روغن را بومی‌سازی کنیم.

وی افزود: کمپرسور هوای Ingersoll-Rand از نوع روتاری اسکرو است که از یک روغن تجاری به نام SSR Ultra Coolant برای روان‌کاری و خنک‌کاری در آن استفاده می‌شود. این روغن از دسته روغن‌های سنتزی خاص است که می‌تواند روان‌کاری در شرایط سخت و دمای بالا را به خوبی انجام دهد و دارای خصوصیات شاخصی نظیر قدرت سریع آزادسازی هوا، مقاومت بالا در برابر اکسیداسیون، مقاومت بالا در برابر زنگ‌زدگی و ایجاد رسوب است.

مدیرعامل شرکت انتقال گاز ادامه داد: شرکت انتقال گاز ایران، سنتز و بومی‌سازی روغن کمپرسور هوای Ingersoll-Rand را در قراردادی پژوهشی به پژوهشگاه صنعت نفت واگذار کرد که با شناسایی و بررسی‌های طیف‌سنجی انجام شده، همه روغن‌های پایه مورد نیاز روغن کمپرسور سنتز و فرآیند فرمولاسیون با استفاده از افزودنی‌های خاص با موفقیت انجام شد.

توکلی اظهار کرد: پس از کسب دانش فنی سنتز روغن کمپرسور هوا و تایید آن از سوی شرکت انتقال گاز ایران، ۱۵۰ لیتر نمونه روغن کمپرسور فرموله شده برای آزمون کاربردی و میدانی تهیه و این آزمون در یکی از کمپرسورهای هوای شرکت انتقال گاز ایران با موفقیت انجام شد.

مدیرعامل شرکت انتقال گاز ایران تاکید کرد: پایداری بالای اکسیداسیون روغن، کارکرد روغن در دمای پایین‌تر کمپرسور و تولید روغن با قیمت پایین‌تر نسبت به نمونه روغن‌های تجاری از جمله مزیت‌های روغن فرموله شده از سوی پژوهشگاه است.


اشتراک گذاری :
ارسال نظر