بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۰۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۵
طبق اصل 44 قانون اساسی باید انجام شو د؛

واگذاری اقتصاد به بخش خصوصی

رئیس کمیته حمل‌ونقل کمیسیون عمران مجلس گفت: طبق اصل 44 قانون اساسی، کشور باید به سمتی برود که اقتصاد به بخش خصوصی واگذار شود، اما متأسفانه تاکنون اهداف تعیین شده محقق نشده است.
کد خبر : ۱۸۸۸۱۴

واگذاری اقتصاد به بخش خصوصی

به گزارش بورس نیوز، شادمهر کاظم زاده واگذاری سهام ایرلاین‌ها در بورس را مثبت ارزیابی کرد و گفت: اخیرا اخباری درباره واگذاری سهم برخی از ایرلاین‌ها به ویژه شرکت هواپیمایی هما مطرح شده، که به نظر من این رویکرد و روند می‌تواند مطلوب باشد.

نماینده مردم دهلران، آبدانان و دره شهر در خانه ملت ادامه داد: امروز شرکت‌های دولتی با مشکلات مالی و اعتباری بسیاری روبرو هستند، از این رو دولتی باقی ماندن شرکت‌های دولتی از جمله شرکت‌های هواپیمایی نمی تواند نتیجه بخش باشد.

این نماینده مردم در مجلس دهم ادامه داد: امروز بخشی از ایرلاین‌های فعال در کشور متعلق به بخش خصوصی هستند، اما بخشی عمده ای از شرکت‌های تأثیرگذار در صنعت هواپیمایی هنوز توسط دولت مدیریت می‌شوند.

کاظم‌زاده تصریح کرد: طبق اصل 44 قانون اساسی، کشور باید به سمتی برود که اقتصاد به بخش خصوصی واگذار شود، اما متأسفانه تاکنون اهداف تعیین شده محقق نشده است.

وی گفت: به طور حتم اگر ایرلاین‌ها همچنان در اختیار دستگاه‌های دولتی باشند، نمی توان به بهبود وضعیت آن‌ها امید داشت، زیرا امروز برخی ایرلاین‌ها برای ادامه فعالیت مجبور به استقراض هستند.

این نماینده مردم در مجلس دهم تصریح کرد: وزارت راه و شهرسازی و سازمان خصوصی سازی باید تلاش کند تا شرکت‌های ضررده در حوزه هواپیمایی به بخش خصوصی واگذار شوند، البته در اولویت واگذاری به تعاونی‌ها قرار دارند.

رئیس کمیته حمل‌ونقل کمیسیون عمران مجلس، با بیان اینکه 75 درصد اقتصاد کشور در دست دولتی‌ها هستند، گفت: امروز حدود 20 درصد اقتصاد در دست بخش خصوصی و 5 درصد اقتصاد کشور در دست تعاونی‌ها است حال شرکت‌های دولتی در شرایط کنونی خوب نیست.


اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
ارسال نظر