بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۲۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۵
کارشناس بازارسرمایه در گفت‌وگو با بورس‌نیوز مطرح کرد:

نگاه پترویی‌ها و کامودیتی‌ها به نرخ جهانی/ روز بخت بانکی‌ها رسید

بازار این دو گروه نگاهی به تمامی اتفاقات جهانی داشته و طی روز گذشته قیمت‌های جهانی روند صعودی را در پیش گرفتند و بانکی‌ها به خاطر افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی گام در مسیر سبز بورس گذاشته‌اند.
کد خبر : ۱۸۹۴۷۲

نگاه پترویی‌ها و کامودیتی‌ها به نرخ جهانی/ روز بخت بانکی‌ها رسید

فرشید اردبیلیون جهانی کارشناس بازارسرمایه درباره آنکه بازار در پی چه سهم‌هایی حرکت می‌کند در گفت و گو با بورس نیوز اظهار کرد: از زمانی که توافق امریکا و چین مطرح شد و آخر همین ماه مارس باید نهایی شود؛ این امکان وجود دارد که قیمت‌های جهانی نوسان مثبتی را تجربه کنند.

وی ادامه داد: قیمت نفت، فلزات، پالایشی و پتروشیمی‌ها و دلار بازار نسبت به اینها حساس است؛ اگر فرض بر توافق مبنا قرار گیرد؛ به نظر می‌رسد که وضعیت گروه‌های کالا محور مورد توجه قرار گیرد و البته این مسئله بستگی به این داشته که آیا جنگ تجاری آمریکا و چین تمام می‌شود یا خیر که ظاهرا اخبار مثبت است.

مدیرعامل کارگزاری جهان سهم درباره وضعیت پتروشیمی‌ها و گروه‌های فلزی بیان کرد: بازار این دو گروه نگاهی به تمامی اتفاقات جهانی داشته و طی روز گذشته قیمت‌های جهانی روند صعودی را در پیش گرفتند و بانکی‌ها به خاطر افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی گام در مسیر سبز بورس گذاشته‌اند.

اردبیلیون جهانی درباره اینکه خدمات شرکت‌های کارگزاری با ایده‌آل جهانی فاصله دارد، گفت: بستگی به بورس داشته که می‌توان گفت نسبت به حجم بورس خیلی خوب است؛ چند شرکت بورسی وجود دارد که بین 5 تا 20 درصد آنها در بازار شناور هستند. یعنی کارگزاری‌ها برای بورس ما خیلی خوب هستند. اگر زمانی بورس خیلی توسعه پیدا کند باید دید که آیا کارگزاری‌ها به همان نسبت رشد می‌کنند یا خیر. ولی در شرایط فعلی که بورس دارد کارگزاری‌ها خیلی خوب هستند.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر