بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۹:۱۰
امروز بعد از ظهر، مراسم معارفه این شركت برگزار و به‌زودی ١٠درصد از سهام اين شركت در بورس عرضه خواهد شد.
کد خبر : ۱۹۰۶۱۷


به گزارش بورس‌نیوز، در کنار افتتاحیه «نمایشگاه بانک، بورس و بیمه»، بازارسرمایه کشور شاهد اتفاقی جدید از هلدینگ بزرگ تامین اجتماعی بود و جلسه معارفه سرمایه‌گذاری صدرتامین امروز برگزار شد.

در همین راستا، امروز بعد از ظهر، مراسم معارفه این شركت برگزار و به‌زودی ١٠درصد از سهام اين شركت در بورس عرضه خواهد شد.

لازم به ذکر است که این شرکت با تولید یک میلیون و ٣٦٠ هزار تن زغال‌سنگ سهم ٤٧درصدي در توليد اين ماده را به خود اختصاص داده تا در کارنامه شرکت صدر تامين سالانه ٣١هزار تن توليد مي‌نورد و اكستروزن و همچنین سهم ٤٣ درصدي توليد را در کارنامه خود به ثبت برساند.

در بررسی‌های بیشتر می‌توان دریافت که این شرکت حدود ٨٨درصد توليد سولفات سديم و البته سهم ٦٢درصدي توليد پشم شيشه كشور را نیز به خود اختصاص داده است.

همچنين در کارنامه این شرکت آورده شده که حدود ٢٨درصد از سهام ملي مس، 22 درصد ومعادن، 11 درصد فولاد مباركه را در اختيار دارد و ٨٨ درصد از پرتفوي سرمايه‌گذاري «تاصيكو» بورسي و ١٢درصد غير بورسي بوده و ارزش روز پرتفوي صدر تامين نيز ٥٦٧٥٢ ميليارد ريال است.

زمان عرضه اولیه «تاصیکو» مشخص شده و قرار است چهارشنبه این هفته 4 اردیبشهت 10 درصد از سهام آن در بازار دوم معاملات بورس برای عموم عرضه شود که شامل 2 میلیارد سهم است تا به این ترتیب ، رکورد جدیدی در تعداد سهام قابل عرضه ثبت شود.

همچنین در حالی باید منتظر اطلاعیه بورس ماند که قیمت مدنظر هر سهم برای عرضه ، 230 تومان است که در این صورت به نقدینگی حدود 460 میلیارد تومانی برای نخستین سهم جدید سال نیاز خواهد بود .

از سوی دیگر به فرض مشارکت حدود 350 هزار نفر از سهامداران برای این عرضه ، سهمیه تقریبی هر کد حقیقی و حقوقی حدود 5700 سهم خواهد بود که در این صورت به نقدینگی حدود 1.3 میلیون تومانی نیاز است.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر