بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۶
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت:

اولویت تامین ارز برای کالاهای اساسی در قانون بودجه

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: در قانون بودجه سال جاری تامین ارز کالاهای اساسی در اولویت قرار گرفته که این ارز باید از محل فروش نفت حاصل شود،
کد خبر : ۱۹۱۱۱۷

اولویت تامین ارز برای کالاهای اساسی در قانون بودجه

به گزارش بورس نیوز، محمد حسینی درباره تدابیر 6 گانه بانک مرکزی برای عبور از فشار تحریم‌ها، اظهار کرد: یکی از تدابیری که بانک مرکزی در نظر دارد، تأمین ارز موردنیاز کالاهای اساسی و ضروری است که در راستای حکم قانون بودجه سال ۹۸ در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: در قانون بودجه سال جاری تامین ارز کالاهای اساسی در اولویت قرار گرفته که این ارز باید از محل فروش نفت حاصل شود، از این رو در تدابیر 6 گانه بانک مرکزی به تامین ارز کالاهای اساسی پرداخته تا نشان دهند مشکلی در تامین این ارز وجود ندارد.

نماینده مردم تفرش، آشتیان و فراهان در خانه ملت بیان کرد: این ارز با قیمت مناسبی به کالاهای اساسی اختصاص پیدا می‌کند تا کالاها با نرخ مناسب به دست مصرف‌کننده واقعی برسد. حتی اگر نرخ ارز نیز افزایش پیدا کند یارانه‌ای به کالاهای اساسی داده می‌شود که قیمت کالاها گران‌تر نشود.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه افزود: با وجود اختصاص ارز دولتی به کالاهای اساسی قیمت این کالاها افزایش چشمگیری پیدا کرده است. این بحث خارج از تدابیر بانک مرکزی بوده و به شیوه مدیریت و شبکه توزیع و میزان نظارت در داخل برمی‌گردد. از سوی دیگر تحت تاثیر فرهنگ مصرف و فضاسازی دشمن است.

حسینی تصریح کرد: تامین ارز کالاهای اساسی مهم است. زیرا اگر کشور دچار کمبود ارز شود دچار بحران خواهد شد. به همین دلیل بانک مرکزی به دنبال مدیریت این مساله است.

این نماینده مجلس خاطرنشان کرد: تشکیل بازار متشکله ارزی و تقویت سامانه نیما تدبیر دیگری از بانک مرکزی خواهد بود. اخیرا از تشکیل سامانه جامع تجارت خبر داده شده این سامانه متفاوت از سامانه نیما است زیرا در سامانه جامع تجارت برای شناسایی متقاضیات ارز و برآورد میزان نیاز تولیدکننده است، اما در سامانه نیما تخصیص ارز مورد نیاز کالاهای مصرفی دنبال می‌شود.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس اظهار کرد: تشکیل بازار متشکله ارزی و تقویت سامانه نیما نیز در راستای تامین ارز مورد نیاز کالاهای اساسی است.


اشتراک گذاری :
ارسال نظر