بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۱۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۶
قائم‌مقام سایپا در گفتگو با بورس نیوز اعلام کرد:‏

کاهش زیان انباشته در سایپا / افزایش سرمایه با اما و اگرهای شورای نگهبان

درصورتی‌که بتوانیم نظر شورای نگهبان و مجلس را برای اضافه کردن بازده 3 ساله به قانون جلب کنیم، افزایش سرمایه جدیدی ‏در سایپا عملیاتی می‌شود.‏
کد خبر : ۱۹۱۹۴۸

کاهش زیان انباشته در سایپا / افزایش سرمایه با اما و اگرهای شورای نگهبان

علیرضا بادکوبه قائم‌مقام گروه سایپا در امور مالی و اقتصادی گروه صنعتی سایپا در گفتگو با خبرنگار بورس نیوز ضمن بیان این مطلب گفت: همان‌طور که در صورت‌های مالی مشاهده کردید این زیان یک‌شبه ایجاد نشده که یک‌شبه هم از بین برود.

وی ادامه داد: این زیان از سال 91 به این‌طرف به صورت‌های مالی ما آمده و هرسال بخشی هم به آن اضافه‌شده است. ما برنامه‌ریزی کردیم تا زیان را به حداقل ممکن رسانده و حرکت شرکت به‌سوی سودآوری تغییر کند.

بادکوبه تأکید کرد: مهم‌ترین موضوعی که در مجمع سال قبل هم مطرح کردم این بود که قیمت‌گذاری از دست شورای رقابت خارج شود و این مسئله که سازمان حمایت اعلام کرد 5درصد زیر حاشیه بازار اگر ما در این حوزه بتوانیم تولیدمان را اضافه کنیم و محصولات جدید بیاوریم قطعاً سایپا هم به سودآوری خواهد رسید.

قائم‌مقام شرکت سایپا در مورد خودروهای معوقه و قیمت محصولات سایپا گفت: تعهدات معوق را باید به قیمت سابق تحویل دهیم اما در خصوص محصولات جدیدمان متأسفانه، قیمت تمام‌شده بالاتر از قیمت فروش است.

وی افزود: یکسری تعهدات به وزارت صنعت داریم مبنی بر داخلی سازی و کاهش هزینه تولید تا بتوانیم با متعادل کردن قیمت‌ها، به حاشیه سود مناسبی دست پیدا کنیم.

بادکوبه تصریح کرد: یکی از خبرهای خوش سال 98 برای سهامداران، افزایش تولید بود که اعلام کردیم و تا مجمع هم خبرهای خوب دیگری درراه است. تلاش ما این است که زیان را جبران کرده و حق سهامدار را پرداخت نماییم.

وی در مورد افزایش سرمایه در سال 98 گفت: استانداردهای حسابداری دوره بازده برای افزایش سرمایه را 3 تا 5 سال مدنظر می‌گیرد اما در حال حاضر در حال تغییر این استاندارد به 5 ساله هستند. اگر 3 سال از این مهم حذف شود ما در 5ساله توفیق نخواهیم داشت.

این مقام ارشد سایپا اظهار داشت: نامه‌نگاری‌ها و پیگیری‌های مختلفی را از طریق وزارت صنعت و سازمان بورس شروع کردیم که بازده 3 ساله را برای ما لحاظ کنند. چیزی که در استانداردهای حسابداری است. اگر همه این موارد و مشکلات قانونی حل شود اعلام می‌کنیم که درصد افزایش سرمایه چقدر خواهد بود.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
Netherlands
شنبه ۱۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۲:۳۶
ق....ق ح...ه اسفند 94 سهام رنا و وساپارو به هزاران نفر با دلار 3000 تومن و شاخص 89000 به قیمت 330 تومن فروختین بعد از 4 سال و چند برابر شدن ارز و کالاها چرا قیمت این سهام یکسوم و 100 تومن شده بی.....س د.د ک...ر ؟؟؟؟؟