بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۸
عضو هیات رییسه کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: در حال حاضر که کشور دچار بحران اقتصادی شده ، فروش این اموال موجب خواهد شد که بخش خصوصی بیشتر وارد فعالیت‌های اقتصادی شده و جریان نقدینگی در کشور فعال شود.
کد خبر : ۱۹۲۳۷۱

به گزارش بورس نیوز، معصومه آقاپور علیشاهی در خصوص اولتیماتوم وزارت اقتصاد برای فروش اموال مازاد بانک‌ها تا پایان سال 98، اظهار کرد: درآمد حاصل از اموال مازاد بانک‌ها پس از فروش به خزانه‌داری کل کشور واریز و در بانک‌های خصوصی صرف بهبود کفایت سرمایه خواهد شد.

نماینده مردم شبستر در خانه ملت در رابطه با مزایای فروش اموال مازاد بانک‌ها، افزود: در حال حاضر که کشور دچار بحران اقتصادی شده ، فروش این اموال موجب خواهد شد که بخش خصوصی بیشتر وارد فعالیت‌های اقتصادی شده و جریان نقدینگی در کشور فعال شود.

وی ادامه داد: با توجه به افزایش بی‌رویه قیمت مسکن، فروش اموال مازاد می‌تواند تعدیلی در قیمت این حوزه در شهرهای بزرگ داشته باشد.

آقاپور بیان کرد: سرمایه‌های منجمد بانکی با فروش اموال مازاد به سرمایه‌های جاری تبدیل می‌شود که این موضوع در بهبود وضعیت بانک‌ها کمک می‌کند.

وی افزود: در سال جاری بحث فروش اموال مازاد بانک‌ها 100 درصد اجرایی خواهد شد، زیرا از سوی دولت به تمامی بانک‌ها ابلاغ شده است.

عضو هیات رییسه کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: فروش اموال مازاد بانک‌ها در بودجه سال 98 به عنوان درآمد دیده شده است و اخذ جریمه 28 درصدی مالیاتی اهرم قوی برای الزام بانک‌ها به فروش اموال مازاد است.


اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
ارسال نظر