بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۰۴ تير ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۶
وزیر جهاد کشاورزی گفت: مسائل ارزی و مشکلات اقتصادی موجب جهش قیمتی گوشت قرمز شد. دولت وارد این مساله شده و در حال حاضر واردات به شکل مناسبی صورت می‌گیرد و قیمت‌ها به تدریج در طی 3 ماه اخیر رو به کاهش بوده است.
کد خبر : ۱۹۲۹۶۹

به گزارش بورس نیوز، محمود حجتی درباره وضعیت بازار گوشت قرمز اظهار کرد: طبق گزارشی که در مراحل مختلفی توسط مرکز آمار ایران ارائه شده جمعیت دام کشور کم نشده و تولید گوشت کاهش نیافته است.

وی افزود: مسائل ارزی و مشکلات اقتصادی موجب جهش قیمتی گوشت قرمز شد. دولت وارد این مساله شده و در حال حاضر واردات به شکل مناسبی صورت می‌گیرد و قیمت‌ها به تدریج در طی 3 ماه اخیر رو به پایین بوده، به خصوص اینکه قیمت دام زنده کاهش زیادی داشته که امیدوارم متعادل شود.

وزیر جهاد کشاورزی ادامه داد: در سال جاری مصرف گوشت سفید نسبت به سال گذشته حدود 5 تا 6 درصد افزایش یافته است. این در حالی بوده که جمعیت کشور یک درصد افزایش یافته و این موضوع نشان می‌دهد سرانه مصرف گوشت سفید و آبزیان افزایش یافته است.

این عضو کابینه دولت دوازدهم بیان کرد: امیدوارم که قیمت این محصول پروتئینی به تعادل برسد.

وزیر جهاد کشاورزی گفت: تخصیص ارز 4 هزار و 200تومانی برای واردات گوشت قرمز از پایان سال 97 حذف و در حال حاضر این محصول با ارز نیمایی وارد کشور می‌شود.

حجتی خاطرنشان کرد: براساس ابلاغیه رییس بانک مرکزی به گمرکات حتی کسانی که ارز 4 هزار و 200 تومانی گرفته برای واردات گوشت دریافت کرده بودند زمانی که گوشت آنها وارد بندر می‌شود باید قبل از ترخیص مابه‌التفاوت ارز 4 هزار و 200 تومانی تا نیمایی را پرداخت کنند تا کالای آنها ترخیص شود.


اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
عضو کمیسیون کشاورزی مجلس گفت:

ناتوانی مردم در خرید گوشت قرمز

مدیرعامل شرکت کشت و دامداری فکا در گفت‌وگو با بورس نیوز تاکید کرد؛

از حذف ارز دولتی تا حذف شیر از سفره مردم/ صنعت غذایی نیازمند رعایت منافع ملی

گزارش مرکز ملی مطالعات راهبردی کشاورزی و آب اتاق ایران؛

بهبود 7.1 درصدی کسری تراز تجاری محصولات کشاورزی و غذایی در 11 ماهه 97

ارسال نظر