بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۰۹ تير ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۷
سخنگوی کمیسیون عمران مجلس گفت:

قابل قبول نبودن عمکرد دولت در قیمت لاستیک

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس گفت: متأسفانه عملکرد دولت در حوزه نظارت بر بازار و کنترل قیمت محصولات به ویژه لاستیک قابل قبول نیست. دولت در شرایط فعلی بازار لاستیک را به حال خود رها کرده و این مسئله منجر به تشدید قیمت لاستیک در بازار شده است.
کد خبر : ۱۹۳۰۹۷

به گزارش بورس نیوز، صدیف بدری درخصوص افزایش 20 درصدی قیمت لاستیک در کشور، اظهار کرد: متأسفانه عملکرد دولت در حوزه نظارت بر بازار و کنترل قیمت محصولات به ویژه لاستیک قابل قبول نیست.

وی افزود: دولت در شرایط فعلی بازار لاستیک را به حال خود رها کرده و این مسئله منجر به تشدید قیمت لاستیک در بازار شده است.

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس ادامه داد: قطعا حوزه حمل‌ونقل از اهمیت بسیار بالایی برخوردار بوده و بروز مشکلات برای این بخش تبعات بسیاری برای اقتصاد کشور در پی خواهد داشت. همان گونه که بروز مشکل برای کامیون‌داران در سال گذشته منجر به مشکلات بزرگی در کشور شد.

بدری تاکید کرد: دولت باید نسبت به قیمت‌گذاری واحد برای محصولات تایر اقدام کند. همچنین باید در حوزه نحوه قیمت‌گذاری، فروش و توزیع لاستیک نظارت و بازرسی ویژه‌ای صورت گیرد.

این نماینده مردم در مجلس دهم تصریح کرد: سازمان تعزیرات حکومتی باید به تلاطمات بازار لاستیک ورود کند، قطعا در صورت برخورد با دلال‌بازی‌ها می توان بازار را به سمت ثبات هدایت کرد.

وی توصیح داد: بر اساس آمارها در سال گذشته وزارت صمت اقدام به واردات حدود یک میلیون حلقه لاستیک برای ماشین‌های سنگین کرده بود، اما در وضعیت فعلی باز هم خودروها به یک میلیون حلقه لاستیک نیاز دارند و همین موضوع باعث شده موجب تشدید قیمت‌ها شده است.

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس گفت: وزارت صمت باید هر چه سریع تر اقدام به ثبت سفارش و واردات محموله های جدید لاستیک کند تا نیاز رانندگان به این محصول رفع شود.


اشتراک گذاری :
ارسال نظر