بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۰۹ تير ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۰
مدیرعامل بورس کالای ایران گفت: از نظر اقدامات بورس کالا در نخستین گام قرار است روابط تجاری ایران و عراق از طریق بورس‌کالا گسترش یابد و در این زمینه مذاکرات سطح بالایی هم صورت گرفته است.
کد خبر : ۱۹۳۱۳۷

به گزارش بورس نیوز، حامد سلطانی‌نژاد درخصوص روند رو به رشد توسعه معاملات اوراق بهادار مرتبط با کالاها در چند سال گذشته، اظهار کرد: در این راستا موضوعات دیگری نیز در دستور کار قرار دارد. مثلا اقداماتی برای انتشار اوراق بهادار مبتنی بر محصولات کشاورزی مانند زیره، پسته، خرما یا حتی طلای آب شده در جریان است.

وی افزود: پیش‌بینی می‌شود بازار آتی بورس‌ کالا در سال‌های آینده پیشرفت‌های بسیار خوبی داشته باشد. درتلاش هستیم تا صندوق‌های سرمایه‌گذاری کالایی و بازارهای آتی را هم گسترش دهیم.

مدیرعامل بورس کالا ادامه داد: در حوزه صندوق‌های سرمایه‌گذاری، محدودیت‌هایی برای صدور مجوزهای جدید برای تاسیس صندوق‌های سرمایه‌گذاری جدید ایجاد شده که این مساله توسعه این بازار را کند کرده است.

سلطانی‌نژاد تاکید کرد: اگر این محدودیت‌ها نبود، به نظر می‌رسید که امروز صندوق‌های سرمایه‌گذاری در طلا آن‌قدر بزرگ شده بودند که تنه به تنه بسیاری از بازارها می‌زدند و رشد چشمگیری پیدا می‌کردند.

وی تصریح کرد: از نظر اقدامات بورس کالا در نخستین گام قرار است روابط تجاری ایران و عراق از طریق بورس‌کالا گسترش یابد و در این زمینه مذاکرات سطح بالایی هم صورت گرفته است.

مدیرعامل بورس‌کالای ایران بیان کرد: در حال حاضر ارزش صادرات ایران به عراق به ۸میلیارد دلار رسیده و این امکان وجود دارد که با توسعه همکاری‌ها حجم صادرات ایران به عراق افزایش یابد.

سلطانی‌نژاد در خصوص توسعه همکاری‌های تجاری گفت: برنامه‌های مختلفی برای ایجاد زیرساخت تبادلات تجاری طراحی شده است که از جمله این موارد می‌توان به تشکیل بورس مشترک با عراق یا ایجاد زیرساخت‌هایی برای ساخت انبار کالا اشاره کرد.


اشتراک گذاری :
ارسال نظر