بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۱۰ تير ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۶
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس، گفت: با توجه به تجربه یک سال گذشته، وزارت صنعت، معدن و تجارت نمی‌تواند بازار را کنترل کند اما ترجیح می‌دهد نورچشمی‌هایش از ارز دولتی استفاده کنند که این اصلا درست نیست.
کد خبر : ۱۹۳۱۷۳

به گزارش بورس نیوز، شهاب نادری اظهار کرد: ارز ۴۲۰۰ تومانی فروردین‌ ماه سال گذشته و با تغییر سیاست ارزی دولت به جریان اقتصادی وارد شد و هیچ منطقی پشت توزیع آن نیست و دولت باید راهکارهای دیگری برای تامین کالاهای اساسی بیندیشد زیرا در حال حاضر با روش توزیع ارز ارزان، کالای ارزان به دست مصرف‌کننده نرسیده است.

وی افزود: ارز دولتی فقط به دلالان و نورچشمی‌‌ها که در وزارت صنعت هستند می‌رسد. وزارت صنعت، معدن و تجارت مخالف حذف ارز 4 هزار و 200 تومانی بوده و برخی دلالان متخلف، در پی این مساله هستند که این ارز حذف نشود.

نماینده مردم اورامانات در خانه ملت ادامه داد: با توجه به تجربه یک سال گذشته، وزارت صنعت، معدن و تجارت نمی‌تواند بازار را کنترل کند اما ترجیح می‌دهد نورچشمی‌هایش از ارز دولتی استفاده کنند که این اصلا درست نیست.

نادری بیان کرد: چه کسانی در این میان به واردات کالاهای اساسی دسترسی دارند و در اختیار آنهاست که می‌توانند از این منابع هنگفت استفاده کنند؟

وی با طرح سوال دیگری درخصوص دلیل انصراف دولت از حذف نشدن دلار ۴۲۰۰ تومانی تاکید کرد: در حالی که تضمینی برای عرضه کالای وارداتی با همین نرخ در بازار وجود ندارد، چرا باید تداوم روند کنونی تخصیص ارز دولتی ادامه یابد؟.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: مجلس به دنبال یافتن راهکارهای جایگزین برای ارز دولتی بوده تا از این طریق از معیشت مردم حمایت کنند.


اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
عضو هیات رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس:

نظارت بر ارز 4200 تومانی مانع از رانت خواری می شود

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت:

واردات کالا با ارز 4200 و فروش آن به نرخ آزاد

از سوی وزیر صنعت مطرح شد:

ارز 4200 تومانی برای کاغذ

ارسال نظر