بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
پنجشنبه ۱۳ تير ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۳
وزیر صنعت، معدن و تجارت:

خصوصی سازی از سیاست‌های دولت

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: خصوصی سازی از سیاست‌های دولت بوده و مجلس و دولت برای پرداخت ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی اتفاق نظر دارند اما در مورد چگونگی و سازوکار توزیع آن بحث وجود دارد.
کد خبر : ۱۹۳۲۷۹

به گزارش بورس نیوز، رضا رحمانی درباره نوسانات نرخ ارز و تاثیرات آن بر بازار اظهار کرد: ​اوایل تا اواسط سال گذشته، نابسامانی‌هایی در بازار پیش آمد و در ماه‌های اخیر هم در حوزه ارز، ثبات نسبی ایجاد و رشد قیمت‌ها هم متوقف و برخی کالاهای خاص هم به صورت موردی مدیریت شد.

وی افزود: ۱۴ میلیارد دلار برای تامین کالاهای اساسی اختصاص یافت که ۷۰ درصد این میزان در حوزه کالاهای اساسی و به ویژه مواد غذایی بود که با مسولیت وزارت جهاد کشاورزی تامین شد و در اختیار مردم قرار گرفت و ۲۳ درصد آن هم در حوزه دارو و درمان بود که در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مدیریت شد و یک درصد هم در حوزه کاغذ بود که وزارت ارشاد مسئول آن بود و ۶ درصد هم برای لاستیک و خمیر کاغذ بود که وزارت صنعت​،​معدن و تجارت مسئول آن بوده است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: واردات ۱۳۳۹کد تعرفه کالا ممنوع شد و دولت تصمیم گرفت ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی را فقط به کالاهای اساسی اختصاص دهد.

رحمانی خاطرنشان کرد:​ کالاهایی که مشمول ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی نشدند حدود ۲ برابر نسبت به کالاهایی که این ارز را دریافت کردند رشد قیمت داشتند.

وی تاکید کرد: اگر بخواهیم سیاست‌های اختصاص ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی به اهداف مورد نظر خود برسد باید شبکه توزیع هم در دست دولت باشد هر جا نرخ‌ها چند نرخی شد حتما فساد، رانت و نابسامانی پیش می آید.

وزیر صنعت تصریح کرد: خصوصی سازی از سیاست‌های دولت بوده و مجلس و دولت برای پرداخت ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی اتفاق نظر دارند اما در مورد چگونگی و سازوکار توزیع آن بحث وجود دارد.

رحمانی درباره بازار خودرو و صنعت خودرو گفت: این صنعت مانند هر بخشی دیگر مشکلاتی دارد و همچنین وضعیت فعلی خودرو در شأن ملت ایران نیست اما نباید صنعت خودروسازی را تعطیل کرد.


اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت:

سود مرکب نه شرعی بوده و نه قانونی

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس:

خط تولید پراید باید متوقف می‌شد

ارسال نظر