بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۱۹ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۸
مدیرعامل پتروشیمی فناوران در نشست با اصحاب رسانه مطرح کرد:

افزایش 193 درصدی سود خالص فناوران در سال 97

مدیرعامل پتروشیمی فناوران گفت: در سال گذشته سود خالص شرکت افزایش 193 درصدی، سود ناخالص 153 درصد و سود هر سهم نیز افزایش 193 درصدی را تجربه کرده است.
کد خبر : ۱۹۴۵۷۵
به گزارش بورس نیوز، محمدجواد بدری مدیرعامل پتروشیمی فناوران در نشست با اصحاب رسانه گفت: پس از تحریم‌های اعمال شده میزان تولید متانول کشور از 5 میلیون تن به 8 میلیون تن افزایش یافت که براساس برنامه ریزی های انجام شده در سال جاری این رقم به 10 میلیون خواهد رسید. 

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر 80 میلیون متانول در دنیا تولید می شود، افزود: در ایران نیز این محصول به میزان 10 میلیون تن تولید می شود که برنامه ای برای افزایش تولید متانول و گاز در ایران نیز در نظر گرفته شده است.

بدری خاطرنشان کرد: شرکت پتروشیمی فناوران تولیدکننده 1 میلیون تن متانول بوده که از این میزان 20 درصد در داخل کشور استفاده می شود و باقیمانده آن صادر می شود. 

مدیرعامل پتروشیمی فناوران با بیان اینکه پتروشیمی فناوران از سه واحد تشکیل شده است، ادامه داد: واحد متانول درسال 83، اسیداستیک و مونوکسید کربن نیز در سال 85 تاسیس شده اند و در حال حاضر تاپیکو، صندوق بازنشستگی کشور، خوارزمی ، تابان فردا و بیمه ایران از سهامداران این شرکت محسوب می شوند.

وی با اشاره به تغییر استراتژی این شرکت در سال 96، گفت: براساس استراتژی های تعیین شده میزان کل تولید شرکت افزایش 9 درصدی را نسبت به سال 96 تجربه کرد.

بدری با بیان اینکه میزان تولید کل در 3 واحد مونوکسید کربن، اسید استیک و متانول به یک میلیون و 111 هزار و 891تن رسید، افزود: تولید ماهانه 88235 تن محصول یک رکورد برای این شرکت محسوب می شود که یکی از نتایج بارز این اورهال کاهش شاخص مصارف انرژی است.

وی با اشاره به کاهش 700 تنی مصرف بخار گفت: در حوزه HSE نیز پیشرفت خوبی حاصل شده و 28 میلیون نفر ساعت بدون آتش سوزی و همچنین 13میلیون نفر ساعت بدون حادثه در فناوران را گذرانده ایم.

مدیرعامل پتروشیمی فناوران خاطرنشان کرد: براساس برنامه ریزی‌های انجام شده در سال آینده بیش از 975هزار تن متانول و همچنین در سال جاری نیز 120هزارتن اسیداستیک توسط این شرکت تولید می شود.

بدری با اشاره به اینکه در سال 95، 73 درصد هند و 27درصد بازار چین بعنوان بازارهای هدف این شرکت بودند، افزود: در سال 96، 29 درصد چین و 71 درصد هند بعنوان بازار هدف پتروشیمی فناوران محسوب بودند.

وی با اشاره به افزایش 13 درصدی فروش محصولات این شرکت در سال گذشته، گفت: پس تغییر استراتژی این شرکت در سال97، 4 درصد فروش در سی آی اس ترکیه و 89 درصد در هند نیز ایجاد شد.

بدری افزود:  درآمد حاصل از فروش این شرکت نیز در سال 97 نسبت به سال 96، افزایش121 درصد ی را تجربه کرد همچنین ارزش فروش صادراتی شرکت 118 درصد و میزان تناژ محصولات نیز 18 درصد افزایش یافت.

وی افزود: در سال 97 میزان فروش داخلی این شرکت نیز افزایش 5 درصدی را تجربه کرد همچنین میزان صادرات محصولات نیز رشد 22 درصدی را تجربه کرد.

مدیرعامل پتروشیمی فناوران خاطرنشان کرد: در سال گذشته سود خالص شرکت افزایش 193 درصدی، سود ناخالص 153 درصد و سود هر سهم نیز افزایش 193 درصدی را تجربه کرده است.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
برآورد ارزش خالص دارایی های این سرمایه گذار؛

افزایش ارزش بازار سهام در انتظار «تاپیکو» است

نگاهی به عجایب پتروشیمی‌های بازارپایه؛

بیابان‌هایی که در بورس معامله می‌شوند

ارسال نظر