بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
جمعه ۰۸ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۲
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در گفت‌وگو با بورس‌نیوز؛

بومی‌سازی نوشداروی کوره فولادسازان شد

عضو کمیسسون صنایع و معادن مجلس گفت: به دلیل اینکه واحد‌های تولیدی فولاد، موادولیه خود را از طریق بازار داخلی تامین می‌کنند افزایش تولید در شرایط تحریم امر عجیبی به نظر نمی‌رسد.
کد خبر : ۱۹۵۱۶۵

رشد ۱۱ درصدی تولید فولاد رقم عجیبی نیست

به گزارش بورس نیوز، براساس گزارش منتشر شده از سوی انجمن جهانی فولاد تولید فولاد خام ایران درماه جولای سال جاری میلادی رشد بیش از ۱۱درصدی را تجربه کرده و این در حالی‌است که تولید جهانی این محصول ۱.۹ درصد افزایش یافته است.

مجموع تولید این محصول طی ۷ ماهه نخست سال ۲۰۱۹ میلادی در ایران، رشد ۶.۴درصدی و در جهان افزایش ۴.۵درصدی را به ثبت رساند از سویی دیگر آمارها حاکی از آن است که از ابتدای فروردین تا پایان تیر امسال، 6 میلیون و 930 هزار تن انواع محصولات فولادی (تیرآهن، میلگرد، نبشی، ناودانی، ورق و غیره) در کشورتولید شد که این رقم نیزدر مدت مشابه سال گذشته، 6 میلیون و 172 هزار تن بود بنابراین می توان گفت تاکنون صنعت فولاد کشور رشد مطلوبی را در زمینه تولید تجربه کرده که این امر باتوجه به محدودیت های ناشی از تحریم های اقتصادی حائز اهمیت است.

در این خصوص رامین نورقلی پور عضو کمیسون صنایع و معادن مجلس به خبرنگار بورس نیوز گفت: به دلیل اینکه واحدهای تولیدی فولاد، موادولیه خود را از طریق بازار داخلی تامین می کنند افزایش تولید در شرایط تحریم امر عجیبی به نظر نمی رسد.

وی با تاکید براینکه رشد ۱۰درصدی تولید فولاد ایران در جهان عدد قابل توجه ای نیست،افزود: میزان تولید محصولات فولادی در کشور نوسانات زیادی را تجربه می کند.

عضو کمیسون صنایع و معادن مجلس خاطرنشان کرد: وجود مشکلات ناشی از افزایش نرخ ارز و  قیمت گذاری دستوری محصولات فولادی با تولید ارتباط مستقیمی نخواهد داشت.

نورقلی پور ادامه داد: فرآیند تولید فولاد و محصولات فولادی در داخل کشور انجام می شود و وابستگی زیادی به نهادهای خارجی ندارد.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر