بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
پنجشنبه ۲۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۰
نایب رییس کمیسیون اقتصادی مجلس:

از دهه ۴۰ تاکنون تنها یک پتروشیمی در آبادان

نایب رییس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: از دهه ۴۰ تاکنون تنها یک پتروشیمی در آبادان تاسیس شده، بنابراین توسعه پتروپالایشگاه‌ها و صنایع پتروشیمی در این منطقه ضروری بوده و ظرفیت بسیاری برای این مساله وجود دارد.
کد خبر : ۱۹۵۹۴۱

از دهه ۴۰ تاکنون تنها یک پتروشیمی در آبادان تاسیس شد

به گزارش بورس نیوز، عامر کعبی درباره وضعیت پالایشگاه آبادان به عنوان یکی از بزرگترین پالایشگاه‌های خاورمیانه، اظهار کرد: تولید نفت پالایشگاه آبادان از ۴۰۰ هزار بشکه در روز، گذشته و با توجه به این ظرفیت تولیدی و نزدیکی به راه‌های مواصلاتی و راه‌آهن امکان رشد صنایع پتروشیمی در کنار این پالایشگاه بسیار است.

وی افزود: از دهه ۴۰ تاکنون تنها یک پتروشیمی در آبادان تاسیس شده، بنابراین توسعه پتروپالایشگاه‌ها و صنایع پتروشیمی در این منطقه ضروری بوده و ظرفیت بسیاری برای این مساله وجود دارد.

نماینده مردم آبادان در خانه ملت ادامه داد: فاصله گرفتن از خام‌فروشی، رسیدن به ارزش‌افزوده، اشتغال و درآمد در شهری مانند آبادان که افراد بیکاری در آن وجود دارد از مزایا و فواید توسعه پتروشیمی‌ها به حساب می‌آیند.

کعبی درخصوص مصوبه اخیر مجلس مبنی بر افزایش ظرفیت پالایشگاه‌های میعانات گازی و نفت با استفاده از سرمایه‌گذاری مردمی، تاکید کرد: جذب سرمایه‌گذار در راستای تولید و صادرات صنایع پتروشیمی می‌تواند کمک زیادی کند. البته این موضوع را نیز در نظر بگیریم که آبادان با کشور‌های عربی همجوار است.

این نماینده مردم در مجلس دهم بیان کرد: مزیت نسبی ایران در حوزه نفت و گاز بوده و استفاده صحیح از این نعمت خدادادی می‌تواند برکات بسیاری درپی داشته باشد و البته اهمیت اصلی این طرح در بی اثر کردن تحریم‌های اقتصادی دشمن است.

نایب رییس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: باید توجه داشت این مصوبه نه تنها فقط بخشی از نقدینگی موجود در کشور را به سوی تولید هدایت می‌کند بلکه بخش قابل توجهی از نفتی که صادر نمی‌شود و به هر دلیلی با کاهش تولید اجباری رو به رو بوده را مدیریت کرده و تبدیل به فرآورده‌های با ارزش‌افزوده می‌کند.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
دومینوی روند نزولی نرخ معاملات این پتروشیمی حاشیه‌ساز شد؛

آدرس و نشانه‌هایی از ورشکستگی پتروشیمی آبادان در بورس‌کالا

امروز در رینگ بین الملل صورت می‌گیرد؛

عرضه بنزین اکتان ۸۷، ۹۱ و ۹۵ در بورس انرژی

ارسال نظر